Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#24780 - 12/11/2003 21:09 Bøn
Anonym
Anonym

Hvordan kan man være sikker på, når jeg beder til Jesus, at jeg ikke bare beder til mig selv?

Til toppen 
#24781 - 21/11/2003 17:34 Re: Bøn
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære anonym

Du spørger: Hvordan kan man være sikker på, når jeg beder til Jesus, at jeg ikke bare beder til mig selv?

Dertil må jeg svare, at det kan du ret beset heller ikke. Sikkerheden ligger i hvad du tror på og bønnen hører jo hjemme i troens verden. Derfor handler det jo i bund og grund om hvad du tror på. At bede er faktisk at tro! Og omvendt.

Tror du på Jesus og tror du på det som Bibelen fortæller om ham, så er næste skridt at tro på de ting som han har sagt - herunder de løfter, som han har givet. Lad mig nævne ét af dem:

Johannesev 14,13-14:
"Hvad I end beder om i mit navn, det vil jeg gøre, for at Faderen må blive herliggjort i Sønnen. Beder I mig om noget i mit navn, vil jeg gøre det."

Jesus er meget direkte og uforbeholden i sit løfte om at ville - ikke bare høre - men også besvare de bønner der bedes "i hans navn." Hvad det betyder at bede i hans navn, kan du læse om her: Hvad er bøn "i Jesu navn"?

Måske synes du ikke dette besvarer dit spørgsmål. Men Jesus siger i Johannesev. 7,17: "Den, der vil gøre hans vilje, skal erkende, om min lære er fra Gud, eller om jeg taler af mig selv." Dvs. du kan kun få "sikkerhed" ved at tage Jesus på ordet og gøre som han siger: Bede - og gøre det i hans navn.

Må Gud hjælpe dig med at erfare at Jesus er virkelig og lytter til dine bønner.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær