Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#24632 - 11/11/2003 15:31 Er der en partner til alle?
Anonym
Anonym

Til toppen 
#24633 - 12/11/2003 13:52 Re: Er der en partner til alle?
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Om der er en partner til alle? Jeg går ud fra at du tænker på en "livsledsager".

Mit korteste svar må være: nej, det tror jeg faktisk ikke.

Dette svar skal du forstå på den måde, at jeg ikke tror at verden består af halve mennesker, der kun passer sammen to og to. Det er en gammel græsk tankegang som vi ikke kan genfinde i Bibelen. Det samme gælder myten om "den eneste ene". Det er en gammel romantisk tankegang, som passer bedre til film og romaner end den passer til virkeligheden. Du er et helt menneske som den du er og skal ikke finde nogen anden halvdel for at fuldstændiggøre dig selv.

Når jeg svarer nej på dit spørgsmål hænger det også sammen med at Gud ikke har bundet os til en bestemt skæbne, der fx omfatter en ganske bestemt partner som kun passer til dig. Gud har derimod givet os livet med en lang række muligheder og vilkår, og han har givet os ansvaret for selv at leve det med de valg og prioriteringer som vi selv bestemmer.

Derfor må du heller ikke forvente at der pludselig dumper en livsledsager ned til dig. Selvfølgelig må du bede Gud hjælpe dig med at finde den som du gerne vil leve livet med, men det er og bliver dit eget ansvar og dermed også dit eget valg. Det slipper du ikke for.

Til sidst vil jeg også gerne svare et forsigtigt ja til dit spørgsmål. Det skal forstås på den måde at der er altid nogen som har brug for din kærlighed, og som måske også gerne vil dele sit liv med dig. Spørgsmålet er blot om du vil det samme? Om du vil opgive dine egne krav og behov til fordel for en anden? Det er nemlig her kærligheden begynder.

Kan det tænkes at du er for kræsen og har for store og urealistiske forventninger til hvem det skal være? Eller at kan det tænkes at du stiller for store krav til dig selv og dine egne "romatiske evner"? Det kan du kun selv svare på.

Ægte kærlighed handler om at tage et ansvar og gøre et et valg, og i et ægteskab skal der som bekendt to til den slags.

Hvis du synes mit svar er helt ved siden af her, må du gerne spørge igen.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær