Hej Grev Lindgren
Jeg vil svare kort, fordi barnedåben har været tæsket igennem og jeg har givet mit klare svar til flere, så her vil jeg blot sige:
Du spørger:
Som Luthersk-evangelisk er jeg barnedøbt og bekender mig til denne dåb.
1.Er jeg da sandt troende i jeres øjne?
Svar: Hvis du mener noget med den, og du tror på Trosbekendelsen, så afgjort et stort JA .
Svar: Det kommer an på hvad du mener ? Det er Guds Ånd, der har overbevist dig og leder dig til hele sandheden, som Jesus siger bl.a i Johannes Evangeliet kap. 3.vers 1-8 og vers 16 og i kap.14-15-16 og i Romerbrevet siger Paulus om bekendelsen som kristen i kap. 10. vers 10 og 11 om at bekende med sin mund, det der bor i hjertet.
Men om du har modtaget de åndelige nådegaver, som Paulus omtaler i Korinterbrevet kap. 12 og 14 kan jeg jo ikke vide, så det må du selv svare på. Men kap.13 er lige så vigtigt, hvor der tales om tro, håb og kærlighed.
mvh

carl