Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#23712 - 30/10/2003 21:48 Salighed - noget for os?
ærten
Bruger

Reg.: 04/12/2002
Sted: Halvt af hvert

På søndag skal der prædikes over saligprisningerne , og det glæder jeg mig da meget til at høre om.
Jeg tumler også allerede med tanker om, hvad man egentlig kan bruge ordet SALIG til i dag.

Kan man oversætte det med ordet lykke eller er det mere end det?
Kan man overhovedet bruge det om noget i dette liv?

Er det en følese eller er det en tilstand?
Og er den opnåelig?

Det er så også ALLE HELGENS dag!

Da er det, at vi mindes dem, der er døde, og som er gået ind til saligheden hos Gud.
Men kan man kun være salig , når man er død...
er der slet ikke noget, man kan blive salig ved i levende live?

Kærlig hilsen
Ærten
www.senesamtaler.dk

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#23713 - 30/10/2003 21:59 Re: Salighed - noget for os? [Re: ærten]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Jeg ved ikke om du nogen sinde har hørt eller læst om Frans Asissi, han levede et liv i bøn og oplevede en sådan en nærhed med Gud at han sang og priste Gud, han var nået ind til stilheden med Gud, jeg tror godt salighed er noget for os, men jeg tror også at det har noget med et liv at gøre

Ole

Til toppen 
#23714 - 30/10/2003 23:39 Re: Salighed - noget for os? [Re: ærten]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej ært

Er det en følese eller er det en tilstand?
Og er den opnåelig?

Jeg tror det er en tilstand...... nemlig den tilstand at være frelst..... altså noget man ER når man tror på Jesus som sin frelser...... og lever med han som sin herre....

Salig betyder ikke at blive forskånet for alt trist, ulykker, sorg, osv..... Jeg tror det betyder "at have sin sag i orden" (ang frelsen)

Når man har Jesus som Herre i sit liv og lever efter hans ønsker - så kommer alt det andet i tilgift og på den måde bliver man også lykkeligere.....

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær