0 registrerede () og
7
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#23688 - 30/10/2003 00:55
julegaver ;-)
|
Bruger
Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
|
Hej alle Er der nogen af jer der har en god ide til hvilke bøger jeg skal/kan ønske mig til jul..... Jeg vil gerne have jeres anbefalinger af gode bøger..... Husk titel og forfatter (og forlag) og gerne en kommentar om hvorfor netop den bog er værd at ønske sig.... På forhånd tak for hjælpen...
Venlig hilsen Ester
Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige
|
|
Til toppen
|
|
|
#23689 - 30/10/2003 09:50
Re: julegaver ;-)
[Re: Esmaralda]
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
http://home.no/oeindergaardher kan du købe bøger om det profetiske ord, de er lavet på en god måde (Jesu genkomst 1-5) da det er korte tekster som kan sammenlignes med andaktsbøger, de koster fra 100 til 150 kr og kan bestilles på siden, så hvis du gerne vil have et overblik over det profetiske ord er disse bøger lige sagen Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#23690 - 30/10/2003 22:36
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
|
Søren Kierkegaards "Christlige taler" skal nok findes på antikvarmarkedet. Magen til syndsforståelse skal man lede længe efter.
Philip Melancthons "Luci" skal nok ligeledes findes på antikvarmarkedet. God at få forstand af, således har den for mig selv været medhjælpende til en afklaring omkring synd, tro, nåde, dåb etc.
- When your Karma's gone, my Dogma still stands -
|
|
Til toppen
|
|
|
#23691 - 31/10/2003 21:18
|
Bruger
Reg.: 23/07/2003
Sted: Vordingborg
|
Hej Ester - og andre på jagt efter julegaveideer "Tempelgud" af Jørgen Sejergaard er en rigtig god bog om treenigheden. Så vidt jeg ved egentlig også den eneste om netop det emne på dansk. Rigtig god pga. dens mange begrundelser ud fra Bibelen, og så fordi man kan mærke, at forfatteren selv har kæmpet med emnet. Og så koster den kun 80 kr for tiden. Den kan købes fra Credo Forlag her. Skulle man være interesseret i at studere lidt nærmere, hvad det egentlig var, Luther sagde, kunne man jo overveje "Luthers Store Katekismus". Selvom den er over 450 år gammel, så er den absolut ikke tør og kedelig. Den kan købes for 150 kr fra Credo Forlag her. I den lidt dyrere ende er Lohses Store Bibelleksikon i tre bind et kanongodt opslagsværk. Det er simpelthen guld værd, når man gerne vil gå i dybden med bibelstudiet. I en papebackudgave kan den for tiden købes for 699 kr her fra Lohses Forlag.
Jakob Øhlenschlæger
|
|
Til toppen
|
|
|
#23692 - 02/11/2003 16:23
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
- her er nogle flere forslag: "Jesus, mosaik" af Henrik Nymann Eriksen - om menneskesønnen - den salvede - kongen - ypperstepræsten - profeten - tjeneren - hyrden - læreren - lægen - herren - Guds søn - Guds lam - Ordet .... (Credo forlag) "Kvinnens plass i menigheten. Hva sier Guds ord?" af Øyvind Andersen - som giver klarhed over kønsrollerne ifølge Guds ord) (Antikkforlaget) Husandakts-boka af C.A. Rosenius - som giver den bedst tænkelige start på hver eneste dag i året. (Arven forlag) (fås også på dansk for dem, som har lidt bedre råd og/eller ikke bryder sig om af læse norsk). God læselyst!  kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#23693 - 02/11/2003 22:17
|
Bruger
Reg.: 18/08/2003
Sted: København
|
Hej Ester, Det er godt nok nogle "tunge sager", du får anbefalet - så vidt jeg kan vurdere. Nu ved jeg jo, at du har en lille søn, så jeg bevæger mig lige væk fra de kristne bøger et øjeblik  Har du læst "Dit kompetente barn" af Jesper Juul? Det ER den bedste bog om børn, som jeg har læst (og jeg er efterhånden oppe på en 5-6 stykker). Jesper Juul skriver rigtigt godt, højt teoretisk niveau, masser af eksempler. Den er svær at lægge fra sig, når man først er startet.
/Rolf
Johannes 3.16
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.
|
|
Til toppen
|
|
|
#23695 - 03/11/2003 11:49
|
Bruger
Reg.: 18/08/2003
Sted: København
|
Hej Ester, "Skrev jeg nogen sinde at det kun måtte være "kristne" bøger (hvordan så en bog ellers kan være kristen). Jeg læser meget af hvad som helst.... Begge kategorier er velkomne...." Nej, du skrev ikke noget om, at bøgerne skulle være en bestemt genre.... Det indtryk kunne man godt få, når man så de svar du fik, men det er jo også et kristent forum. "Jeg har også læst en bog om hvordan man viser børnene vores kærlighed så de forstår den.... VIRKELIG god synes jeg. Den hedder "Børnenes fem Kærlighedssprog" kan ikke lige huske hvad de to forfattere hedder...." Spændende, den tror jeg, at jeg vil ønske mig i julegave.  Forfatterne hedder vist: Chapman & Campbell
/Rolf
Johannes 3.16
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.
|
|
Til toppen
|
|
|
#23696 - 05/11/2003 22:39
|
Bruger
Reg.: 04/06/2002
Sted: Sabro (Århus), DK
|
Hej Esmaralda hermed mit besyv C.F.W. Walthers: "The Proper Distinction between Law and Gospel" fra Concordia Publishing House som sammen med Biblen, Konkordiebogen, Stengrunden og Salmebogen er en af de bøger man bare må have. Det er simpelthen noget af det bedste. Den findes også i en forkortet norsk version som hedder: "Guds Nei og Ja". Jeg kan også anbefale Kjell Olav Sannes' "Hvad er Luthersk tro" fra DLF eller Logosmedia, eller hvad de nu hedder. Det er en gennemgang af de vigtigste artikler i den augsburgske bekendelse.
kh. Magnus
|
|
Til toppen
|
|
|
|