Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#23617 - 27/10/2003 18:31 Hjælp!
Charlotte
Bruger

Reg.: 16/10/2002
Sted: Hvide Sande/Danmark
Hej Allesammen...

Jeg har været væk fra Jesusnet i lang tid nu... Det skyldes nok mest, at jeg er begyndt på efterskole, og ikke har så meget tid til at sidde på nettet... Men det skyldes også at jeg har bevæget mig en hel del væk fra Jesus..
Jeg har fået en masse nye "ikke-kristne" venner, og en kæreste som heller ikke er kristen... Jeg er bange for at miste Jesus, men ved også at jeg ikke selv er stærk nok til at stå imod de fristelser jeg kommer ud for i min dagligdag...
Jeg prøver at bede hver dag, men det føles ikke rigtigt... Kommer altid til at ligge og tænke på noget andet, og min bøn bliver altid noget upersonligt... Som altid handler om det samme.... Min kæreste....

Derfor:::: Beder jeg meget dybt om jeser forbøn! Hjælp mig til at komme tilbage til vores fælles Far, og min bror Jesus, som jeg ved elsker mig meget højt....
Det hele er så svært, fordi jeg ved at det måske vil koste mig nogle af mine bedstye venner, og måske også min kæreste, da jeg ikke helt kan leve efter Guds bud sammen med ham! Hjælp mig til at få styrken til at vælge det rigtige, som jeg jo inderst inde godt ved hvad er.....

Charlotte....

"For du er dyrebar i mine øjne, højt agtet, og jeg elsker dig." Esajas 43.4

Til toppen 
#23618 - 27/10/2003 18:50 Re: Hjælp! [Re: Charlotte]
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej!

Jeg vil meget gerne bede for dig. Du skal vide, at jeg aldrig nogensinde vil slette dig af min bedeliste. Selvom den er lang, tror jeg, at Gud minder mig om at bede for de personer, jeg evt. møder eller læser om. Jeg får ikke bedt for alle hver dag, men jeg kommer altid igennem min liste på et eller andet tidspunkt.

Livet er fyldt med valg, og selvom vore valg ikke altid er lige spændende, så sæt altid Jesus på førstepladsen!!!

Hvis din kæreste ikke er kristen, vil jeg også gerne bede for ham, men pas på! Jeg har selv "leget med ilden" og bare tanker og drømme kan binde dig, så du ikke selv magter at komme tilbage til Jesus igen. Hvis du mangler spænding og synes det er dejligt og sjovt at have en kæreste, så pas på, at du ikke kommer ind i en blindgyde. Du ved aldrig hvem du har med at gøre, hvis dem du er sammen med ikke kender Gud, og netop fordi verden er som den nu engang er, så vær hele tiden på vagt.

Må Guds vilje ske og må han velsigne din fremtid.

Há det rigtig godt og husk fremfor alt altid at sætte Jesus på førstepladsen.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#23619 - 27/10/2003 20:30 Re: Hjælp! [Re: Charlotte]
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej igen!

Lige en ting mere.

Prøv at sætte noget kristent musik på CD-afspilleren, hvis du har sådan en og evt. hold en pause, hvis du hører megen popmusik eller lignende. Jeg hører ofte kristne sange og det giver mig ro i sindet. Jeg kan stadig godt lide alm. musik fra radioen og lignende, men mange kristne sange siger utrolig meget og de læger ofte, når man ikke kan overskue vanskelige situationen.

Jeg skal nok huske at bede for dig og din kæreste.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#23620 - 28/10/2003 07:27 Re: Hjælp! [Re: Charlotte]
flyver
Bruger

Reg.: 02/03/2003
Sted: Aasiaat
Hej Charlotte!
Jeg vil ikke komme med en masse gode råd eller løftede pegefingre, men bare lige minde dig om en ting. Jeg var inde på din brugerprofil. Du skriver om dig selv: "Jeg har været kristen hele mit liv, og jeg ved hvor heldig jeg er."
Ta' vare på det du har i Jesus! Jeg ved godt det er hårdt, men kæmp videre alligevel!!! Du skal vide, at din bøn er god nok! Vores bøn afhænger IKKE af, om vi formår at formulere en masse fine ord til Gud, men om vi mener det vi siger til ham. Et lille ydmygt suk om tilgivelse og hjælp til at tro på ham, kan være meget bedre end en masse fine ord, som vi ofte ikke selv kan finde rundt i alligevel. Din frelse afhænger ikke af, hvor "god" en kristen du selv er, men at Jesus elsker dig. Det er ham og kun ham der frelser!
Sl 37,5 "Overgiv din vej til Herren, stol på ham, så griber han ind." Dette er ikke bare noget vi skal gøre én gang, men noget vi må gøre hele tiden! Han griber ind!!!
Jeg vil be' for dig i nat! (Jeg er fire timer bagud, så her er det stadig nat). Pas på dig selv!
Birthe.

Til toppen 
#23621 - 28/10/2003 11:15 Re: Hjælp! [Re: Charlotte]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Charlotte

Jeg prøver at bede hver dag, men det føles ikke rigtigt...

Det er ofte svært at bede hvis man har det svært med noget eller pga noget..... Der er et vers i Bibelen der har hjulpet mig gennem en meget svær tid hvor jeg ikke rigtigt kunne finde overskud til at bede og da slet ikke samle tankerne om det....

Rom 8 v26 Og også Ånden kommer os til hjælp i vor skrøbelighed. For hvordan vi skal bede, og hvad vi skal bede om, ved vi ikke. Men Ånden selv går i forbøn for os med uudsigelige sukke,

Helligånden beder for os hverdag..... med lige netop den bøn vi har mest brug for at bede (ikke altid den vi selv tror vi har brug for).....
I en periode på ca 1 år var min eneste bøn: "Helligånd - bed for mig idag, jeg kan ikke selv" eller "Tak Helligånd fordi du beder for mig"

Derfor:::: Beder jeg meget dybt om jeser forbøn!

den skal du få.... Jeg vil bede for dig......

Det hele er så svært, fordi jeg ved at det måske vil koste mig nogle af mine bedstye venner, og måske også min kæreste, da jeg ikke helt kan leve efter Guds bud sammen med ham! Hjælp mig til at få styrken til at vælge det rigtige, som jeg jo inderst inde godt ved hvad er.....

Ja det er svært.... virkelig svært....

Du skriver at du inderst inde godt ved hvaddet rigtige er..... (er det underforstået at du ikke gør hvad du ved er det rigtige?) Måske har det at du har svært ved at bede noget at gøre med at du prøver at leve et liv som Gud ikke ønsker - - - prøver man at snyde noget er det umådeligt svært at se dem i øjnene .....

Jeg vil bede om at du må få den nødvendige styrke til at gøre hvad Gud ønsker...

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#23622 - 28/10/2003 18:49 Re: Hjælp! [Re: MDA]
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Hej Charlotte
Jeg vil da også bede. Det kan hjælpe at ikke vær for meget alene helst ikke als med din kæreste. Og træf besluttninger i forvej, hvordan du skal reagere og hvor langt I kan gå. God regel:over bæltestedet. jeg ved....jeg har ikke været kristen hele livet. Jeg har haft mit. Om man siger så.. Og jeg er stadig single, men har som sagt haft mit..
Så jeg ved hvordan det er! Man skal passe på, men man skal ikke være bange for eller undrage sig verden og isolere sig. Deter en kunst der kan være svær, hvis man har vokset op som kristen eller har kristne forældre.Nu ikke alle, men generelt. Her gælder-passe på, truffe forholdsregler, men ikke isoleres.Man skal have lov at gøre erfaringer, vel indenfor visse normer, men er man bare klar og konsekvent så går det. Stol ikke for meget på jer selv. Det er tit sådan det begynder. Jeg ved at det er svært. Særlig da hormonerne kører. En absolut nødløsning kan være ægteskab før tiden hvis det er det eneste alternativ. Nu vil nogle protestere.Men har I noget bedre at komme med? Men du må gøre op hvad du vil. Og tage konsekvensen af det valg. hvis det er det du er i tvivl om. Men jeg synes at så er ægteskab bedre.
Eller helt strikte regler.
Andet er det jo ikke at vælge på. Desværre.
Men et skal du vide, at verdslige fyre de tager som regel ikke så højtideligt på lidt sex i fortid. Og som regel holder det ikke med de helt tidlige kærester. Jo derer undtagelser. Men det er sjældent. Og de har det mere med at presse på. Og hvis du ikke er vant... så er det svært detkan jeg se. Vær sød at trække grænserne op. Please. Sig hvad og hvordan du vil have det. Så skal det gå. Josefin Ps.Gå til kirke, det hjælper på alt det andet. Det giver styrke og udholdenhed og det har du brug for og bed! Hvor trist og alt det lyder,gør det alligevel. Du bliver prøvet.

Til toppen 
#23623 - 28/10/2003 23:22 Re: Hjælp! [Re: Charlotte]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Kære Charlotte, du kan tro du får også forbøn fra mig. Vi er altså mange, der beder for, at du må få styrke til at gøre det, som du inderst inde ved er rigtigt.
Det kan måske være en hjælp for dig at tænke på.

Jeg kom også til at tænke på noget andet:
Mon du kender en præst, du har tilllid til? Hvis du vil gøre op med synden, kan det måske være en hjælp for dig at arrangere et skriftemål hos ham eller i din kirke?.

Så kan du få sat klare ord på hvad du har gjort og hvad du har besluttet dig til at gøre - elller lade være med at gøre - fremover. Og så vil du - ved præsten - kunne høre Guds tilsagn om hans tilgivelse og hans velsignelse - og præstens forbøn for at du må få hjælp til følge Jesus - det som er vigtigere end noget andet!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær