Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#22511 - 16/12/2003 09:25 Re: Barnedåb og voksendåb [Re: malli]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej malli

malli til steincke:
"Jo, vi er både syndere og syndfri. Det er paradokset i det hele. Vi er syndere i os selv, men syndfri i Jesus vor frelser." Hvad mener du da? Eller rettere hvad lægger du i ordene i praksis?

Hvis jeg har forstået Kim ret er jeg enig med ham

"Vi er syndere i os selv" - ja det er vi..... vi kan intet gøre uden en eller anden (grum) bagtanke..... vi tænker synd..... gør synd..... vi synder - hver dag.....

"men syndfri i Jesus" - ja det er vi..... ellers ville vi ikke kunne frelses.... var vi også syndere i Jesus ville Gud se os som syndere - og vi gå fortabt......

Når Gud ser os er der to muligheder
- at han ser os for os selv = syndere - fortabte - urene
- at han ser os gennem Jesus = syndfri - rene - frelste

Men sådan set vil jeg mene at den eneste der kan se en forskel på om vi er i Jesus Kristus er Gud...... for alle andre ser vi ud som vi altid har gjort - syndige....

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#22512 - 16/12/2003 09:40 Re: Helligånden - spot [Re: steincke]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Kim

Jeg ved ikke lige helt hvor vores debat er smuttet hen...... så jeg skriver bare lige en åben kommentar uden citater eller noget....

Spot mod Helligånden er bevidst at fravælge Jesus - bevidst at overhører Åndens kalden tilbage til Jesus....

Men jeg tror ikke man bevidst kan fravælge en man ikke kender..... jeg tror ikke at fx ateisterne er faldet for "spot-mod-Helligånden-grænsen"...... ateisterne kender ikke Jesus og ved derfor ikke hvem de vælger fra....

Hebr 6 v4 For det er umuligt at føre dem til ny omvendelse, som én gang er blevet oplyst og har smagt den himmelske gave, dem som har fået Helligånden

Jeg tror at spot af Helligånden er det der tales om her i dette vers. Hvis man har SET Jesus - har smagt den Himmelske gave - har fået Helligånden..... hvis man har alt det og aligevel - på trods af det vælger at modstå Helligånden..... så er det spot mod Ham - og det er umuligt at føre dem til en ny omvendelse = ny tilgivelse.....

Men folk som (almindelige) ateister fx har jo ikke SET Jesus - og derfor ved de ikke hvem det er de vælger fra.....

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær