Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#2198 - 20/02/2002 09:58 Hvad siger man til det?
Cindy
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: En flække uden for Varde
Hvad siger man hvis en veninde der har det svært hele tiden siger "hvor er Gud?" "jeg kan ikke mærke Gud!" "hvad skal jeg gøre?" " Gud!" Og den slags ting... Jeg har tidligere skrevet om hende under " 'gammel' satanist" Jeg har også bedt for hende. Men det har bare ikke virket. Hun siger meget tit at hun ikke gider Gud. at hun ikke kan mærke ham. JEg har prøvet at fortælle hende historien om drømmen. Den med manden der går på stranden og tror at Gud har forladt ham.
Men det virker vist ikke på hende. Det går mig på... for når hun siger den slags rammer hun virkelig i hjertet. Jeg har ikke rigtigt skjold på over for hende. Jeg har selvfølgelig altid et skjold og er parat til at forsvare hvad jeg tror på. MEn når hun siger som hun gør rammer det ekstra hårdt. Og jeg synes ikke jeg bare kan lukke ørerne for det!

Jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen har noget der måske kan virke. Jeg har ikke været ude for en som hende. Der er så svær at hjælpe med det. MEn det kan jo også godt være at det er fordi jeg går op af hende hver dag. Jeg bor jo sammen med hende på efterskolen på det samme værelse. Jeg synes nemlig ikke jeg har noget problem med at hjælpe alle andre med hvad der nu nager dem.... men hende.. der er noget specielt der gør det meget besværligt!

På forhånd tak for hjælpen.

Cindy!

Carpe Diem - Grib dagen

Til toppen 
#2199 - 21/02/2002 15:32 Re: Hvad siger man til det? [Re: Cindy]
holbo
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Rask Mølle
Tjah, Cindy, jeg kan faktisk ikke sige meget andet end: Hvad med at holde op? På mig lyder det nemlig ikke som om det er værd at spilde tiden på. Umiddelbart er der to muligheder, set fra mit synspunkt, Enten er hun i dyb åndelig krise og kan virkelig ikke fornemme Gud. Hvis det er tilfældet er der kun én vej at gå og det er bøn. Hun må bede Gud om at vise sig for hende og hvis hun virkelig vil det, så skal det også nok ske. Den anden mulighed er, at hun slet ikke beskæftiger sig med Gud, men mere med dig og de andre på skolen. For hende handler det måske mere om at provokere end om at møde Gud. Uanset hvilket af tilfældene det drejer sig om, så er det spild af tid at beskæftige sig mere med det. Så næste gang, samtalen kommer ind på det vil jeg anbefale dig at sige noget i retning af "Ved du hvad, jeg forstår slet ikke, du gider blive ved med at spørge, for du er jo slet ikke interesseret alligevel." Måske kan det få hende ud af busken og afsløre sit forsæt.

Per

Til toppen 
#2200 - 21/02/2002 22:25 Re: Hvad siger man til det? [Re: holbo]
Kasper B.
Bruger

Reg.: 16/10/2001
Sted: Løsning, Østjylland
Tjaaa omvendt psykologi virker på de fleste.

Men det er nu mest på mindre årige børn jeg syntes man ser det på :-/ Men jeg vil give Holbo ret i at deter det værd hvis du virkelig holder af hende.

Guds fred og velsignelse -Kasper Brohus-

Til toppen 
#2201 - 22/02/2002 15:23 Re: Hvad siger man til det? [Re: Kasper B.]
Cindy
Bruger

Tvivl ALDRIG på at jeg holder af hende!!
Ok jeg har levet med det et halvt år så kan jeg vel også leve med det de næste 4 mdr.
Jeg vil bare fortsætte med at bede for hende og så håbe på at der en dag sker noget! Selvom det måske ikke ser alt for lyst ud.
Cindy.

Carpe Diem - Grib dagen

Til toppen 
#2202 - 22/02/2002 16:17 Re: Hvad siger man til det? [Re: Cindy]
Kasper B.
Bruger

Reg.: 16/10/2001
Sted: Løsning, Østjylland
Udholdenhed belønnes....

Guds fred og velsignelse -Kasper Brohus-

Til toppen 
#2203 - 22/02/2002 23:03 Re: Hvad siger man til det? [Re: Kasper B.]
Cindy
Bruger

går ud fra du med det ville sige :"ja gør det!"

Carpe Diem - Grib dagen

Til toppen 
#2204 - 23/02/2002 10:21 Re: Hvad siger man til det? [Re: Cindy]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Cindy,
Jeg har en lille tilføjelse til Holbos indlæg.
Hvis din veninde virkelig er seriøs i sin søgen og spørgen efter Gud,
så kan det måske hjælpe hende at få at vide, at det bestemt ikke er
alle kristne, der kan "mærke" Gud, og at det på ingen måde er nødvendigt
at kunne det.

Nogen kan aldrig, nogen kan sommetider,
men som kristen TROR man på ham. Det kan, i hvert fald i begyndelsen, være
et valg, en beslutning at gå ud fra, at Guds ord er sandheden. Og tro er det samme som tillid.

Hvis vi lytter til hans ord, og læser i bibelen, deltager i Gudstjenester osv. bliver troen/tilliden
stærkere.

Jeg kan ikke vide, om du kan bruge dette til noget, men jeg ved at mange mener at de slet ikke kan være
kristne, og at der er noget i vejen med dem, hvis de ikke mærker, føler, sanser, oplever Gud.
Og det er der ikke !!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#2205 - 23/02/2002 21:00 Re: Hvad siger man til det? [Re: kristina]
Cindy
Bruger

Hejsa Kristina!!
Ja, det har jeg prøvet at fortælle hende. Men jeg kan jo altid gøre det igen *S*

Jo da dit svar kan jeg godt bruge til noget!! *S* Tak for det!!
Cindy.

Carpe Diem - Grib dagen

Til toppen 
#2206 - 24/02/2002 22:07 Re: Hvad siger man til det? [Re: kristina]
Andreas19
Bruger

Reg.: 21/02/2002
Sted: Grenå
Kristina.

Det du skriver om ved jeg ikke helt om jeg kan støtte op om.
Jeg opfatter ikke mig selv som kristen men snarere som kritisk søgende men alligevel sker det da at jeg går ned i en lille katolsk kirke ( den eneste i Randers som har åbent døgnet rundt ) for at bede / tænke.. Ved faktisk ikke selv hvad det er jeg gør inde i den og mht. Biblen har jeg ikke kigget i den siden min konfirmation men alligevel føler jeg mig da lille og ubetydelig inde i den kirke.
Lyder dette underligt?
Jeg vil forresten sætte meget stor pris på hvis du gider at komme med et bud på hvad min religion kan kaldes for den kan jo ikke kaldes ateisme eftersom jeg tror der er "noget" og søger hen i kirken gang efter gang ( ikke gudstjenester - kun sent om natten hvor man er alene ).
Efterlever derudover de 10 bud efter bedste evne, hvilket ikke er let idag vil jeg lige indskyde...

Venlig hilsen
Andreas19

http://www.filosofisk.dk Et samlingssted for filosofisk og religiøst interesserede.

Til toppen 
#2207 - 26/02/2002 14:01 Re: Hvad siger man til det? [Re: Andreas19]
Cindy
Bruger

Nu er jeg jo ikke kristina, men jeg vil godt komme med et bud alligevel..

Jeg tror nok at det bare kaldes "søgende"

Cindy.

Carpe Diem - Grib dagen

Til toppen 
#2208 - 26/02/2002 15:54 Re: Hvad siger man til det? [Re: Andreas19]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Andreas19 !
Jeg havde glemt at reagere på dit indlæg, selv om det faktisk gjorde indtryk på mig. Ja, det må da være, som Cindy siger, du er søgende, og som du selv siger, kritisk søgende. Det er ikke det værste sted at være - der var jeg selv en gang,
meget længe faktisk !

Jeg vil bede for, at du også finder frem til sandheden, vejen og livet. Jeg skriver med vilje ikke "din sandhed" og "din vej" ! Det er utrolig provokerende for mange, at vi, som er kristne sådan tager "patent" på¨sandheden ! Men så må det være provokerende, det må vi leve med. Det er da i hvert fald noget lal at påstå¨ at der kan være flere sandheder, hvis de strider klart imod hinanden.

Og det udtryk at "tage patent" må jeg for øvrigt afvise. Hvis man har et patent er det vel ens egen opfindelse, som man vil udnytte eller tjene penge på !

Jeg har på fornemmelsen, at du er godt på vej i din søgen. Kunne du måske finde på at begynde at læse i bibelen ?. Hvad med at begynde med Johannes-evangeliet. "I begyndelsen var Ordet", starter det med. "Ordet" betyder her Jesus.

Og selv om du er kritisk, så kunne du måske for en stund give sagen en chance ved at lade som om det der står er sandt ? Det er godt nok lidt farligt - man kan
komme til tro på den måde. Det gjorde jeg i hvert fald !

Jeg kan stadig huske første gang en halvfremmed fortalte mig, at han ville
bede for mig. Jeg syntes, det var mærkeligt, men også stort at han ville det.
I mellemtiden har jeg erfaret, at forbøn har en forunderlig magt - så igen: Jeg beder for dig ! Hvis du ikke kan tage imod det nu, gør det ikke så meget, for så ved jeg, at Jesus kan, og at Han er der for dig og længes efter dig, og det er det det hele handler om !

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#2209 - 26/02/2002 16:16 Re: Hvad siger man til det? [Re: kristina]
Andreas19
Bruger

Hej Kristina.
Jamen mange tak for de fine ord da..*s* Sådanne varmer da altid...
Har rent faktisk ikke nogen bibel men skal låne en på biblioteket for at skrive en stor opgave, så det kan da godt være at man lige skulle kigge på det der Johannes evangelium...
Kan desuden kun nikke anderkendende til dit udsagn om hvor provokerende at alle kristne har ret... Kan nævne den første person herinde på jesusnet, som er så kristen at man bliver helt sur på ham..
Ellers skal du have mange tak for svaret - det var dejligt at få svar fra en kristen med begge fødder på jorden..*s*
Jeg vil ikke love at jeg vil bede for dig, da jeg ikke gør mig i den slags for tiden, men vil da takke dig for dine anstrengelser og sende dig en venlig tanke..
Fik faktisk et svar igår hvor en person sagde at vedkommende ville bede for mig - jeg læste svaret 5 gange af bar overraskelse.

Venlige hilsener
Andreas

http://www.filosofisk.dk Et samlingssted for filosofisk og religiøst interesserede.

Til toppen 
#2210 - 26/02/2002 16:35 En ny oversættelse? [Re: kristina]
Lord Dean
Bruger

Sted: Nykøbing Mors
mmmhhh... Ordet betyder altså Jesus? Ja så... jeg har ellers altid troet, at det henviste til den treenige Gud i sin helhed, men jeg tager måske fejl? Men i givet fald hvornår kommer Faderen og Helligånden så til?

Gud være os nådige og give os fred!
Michael Hedegaard

www.hedegaard.nu / www.naturister.eu

Til toppen 
#2211 - 26/02/2002 16:40 Re: Hvad siger man til det? [Re: Andreas19]
Lord Dean
Bruger

Du må gerne sætte navn på for min skyld, så jeg ikke skal gå rundt med al den nysgerrighed i maven, det er lidt anstrengende i længden...

Hvis du synes det er "fedt" at blive bedt for, så glæd dig til du møder nogen du kan bede sammen med... DET rykker! *S*

Michael Hedegaard

Til toppen 
#2212 - 26/02/2002 21:04 Re: En ny oversættelse? [Re: Lord Dean]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Ja, Lord Dean, i denne sammenhæng, altså begyndelsen af Johannes-Evangeliet,
betyder "Ordet" Jesus, det er der almindelig teologisk enighed om.
Det er netop derfor Jehovas Vidner ikke er glade for denne tekst, og vistnok
derfor har lavet den om eller udeladt den (jeg har ikke lige deres bibel her, så
jeg tør ikke garantere).
kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#2213 - 26/02/2002 21:19 Re: Hvad siger man til det? [Re: Andreas19]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Ih altså, Andreas19, tak !! Jeg blev bare så glad for det du skrev, du har reddet min aften !

Hvis du gør alvor af den tur til biblioteket, vil jeg foreslå dig at tage det bind af
"Dansk Bibelværk for Menigheden", der handler om de fire evangelier, med hjem.
(Jeg kan ikke huske hvad nummer det er). Det indeholder gode og tilgængelige
forklaringer og fortolkninger til hvert enkelt kapitel og vers - det er faktisk en stor hjælp, især hvis du skal i gang med en opgave.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#2214 - 26/02/2002 22:26 Re: Hvad siger man til det? [Re: Lord Dean]
Andreas19
Bruger

*S*
Det er ikke dig....

Til toppen 
#2215 - 27/02/2002 13:48 Re: Hvad siger man til det? [Re: Andreas19]
Cindy
Bruger

Hold da fast.. jeg var lidt muggen da jeg startede denne her tråd.. men nu har den pludselig udviklet sig til noget godt!
Det er jo dejligt! ..:)

Knus Cindy!

Carpe Diem - Grib dagen

Til toppen 
#2216 - 27/02/2002 14:08 Re: En ny oversættelse? [Re: kristina]
missio
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Hasle, Bornholm
De har ændret sætningen: "og Ordet var Gud" til sætningen "og Ordet var en Gud. Dermed kan de benægte at treenigheden (faderen, sønnen og helligånden) findes.

M.v.h.

Missio

Til toppen 
#2217 - 27/02/2002 16:06 Re: Hvad siger man til det? [Re: Cindy]
Lord Dean
Bruger

Tjaa... sådan ender det med de fleste tråde jeg blander mig lidt i... *S*

Michael Hedegaard

Til toppen 
#2218 - 27/02/2002 16:12 Re: En ny oversættelse? [Re: kristina]
Lord Dean
Bruger

Okay... så har jeg da også lært lidt teologi i dag... tak...

Michael Hedegaard

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær