Hej Vagn Bro
Du skriver:
Min opfattelse er:
Gud har givet hvert eneste menneske en ubetinget personlig frihed til at vælge mellem det onde og det gode. Denne frihed er den største og mest værdifulde gave som Gud har givet menneskene, og uanset hvad der sker og hvor forkert og ondt mennesket vælger, tager Gud aldrig denne gave tilbage.
Friheden er altså ubetinget (ægte) og dermed reel. Citat slut.
Min kommentar:
Jeg troede næppe mine egne øjne, da jeg læste din klare opfattelse, bortset fra,
Nej Gud tager ikke denne gave tilbage, men mennesker skal modtage den - den gives ikke automatisk, da som du selv skriver, vi har en ubetinget ret til at vælge. Sådan er det, fordi Gud har ønsket at vi skal elske Ham af kærlighed og ikke af tvang. Der er religiøse mennesker, der tror af vi frelses af lovgerninger, du kan selv gætte hvem det er. De tror nemlig ikke på den ubetingede frihed, men på en streng og krævende Gud. De er kun nået til Det Gamle Testamente og endnu ikke forstået Det Nye Testamentes budskab.
Du skriver:
Og mit ”tværtimod”, Esmeralda, indebærer at Gud, i respekt for vores ubetingede frihed, aldrig vil tvinge os til at vælge Guds rige. Hverken med trusler om helvede eller andre tvangsmidler.
Men Gud vil på den anden side vente på os og aldrig lukke porten til himlen så længe bare ét eneste menneske vandrer rundt udenfor!
Javel, men der kommer altså en dag, hvor der ikke længere gives et valg !!
mvh

carl