Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#21531 - 03/10/2003 01:33 Hvad er det hele da for noget
nelle
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: Nederland
Hej forum

Dette her bliver mit uigenkaldeligt sidste indlaeg, men jeg har et par ting, som jeg gerne vil dele med jer.

Har nu vaeret her paa jesusnet i en maaned ca. kom her fakktisk mest af nysgerrighed, og for at se om nogle af mine fordomme kunne blive udryddet.
Paa et tidspunkt var jeg begyndt at se lidt mere positivt paa kristendommen, men nu maa jeg desvaerre tilstaa, at jeg er tilbage hvor jeg var, foer jeg kom her, det skyldes maaske jeg de sidste dage har laest flere indlaeg end normalt.

Jeg er rystet, at mennesker kan laegge deres liv i haenderne paa noget de ikke ved om eksisterer, man doemmer, ser moerke, beloenning og straf, himmel og helvede, jamen....., kan slet ikke finde ord, der diskuteres hvorvidt Gud giver tilladelse til at tage liv og ikke, det er efter min mening frygteligt.
Saa laeser man indlaeg omkring bispevalget, hvor der er enighed om, den bedste kandidat er Kingo, men desvaerre, han fik faerrest stemmer, og saa er der kun kvinder tilbage, suk, Kingo havde jo det rigtige koen. Jeg forstaar det ikke, og vil heller ikke forsoege mere, det ligger altsammen saa langt fra min tankegang, og som Vagn Bro udtrykte det, er den ateistiske tankegang faktisk sympatisk, og her giver jeg ham medhold.
For mig er mennesket kun det, det selv goer sig til, og saa er valget hvad man vil goere sig selv til.

Til slut, vil jeg sige tak fordi jeg maatte vaere med, jeg er blevet den erfaring rigere og lidt klogere, nemlig at det er godt at stole paa sig selv og egen doemmekraft, derfor doemte jeg mig selv til at forlade Jesusnet.

MVH
Ellen

Til toppen 
#21532 - 03/10/2003 07:14 Re: Hvad er det hele da for noget [Re: nelle]
elizabeth
Bruger

Reg.: 29/09/2003
Kære Ellen!

Da jeg åbnede min PCer, lå der mail fra Mogens. Ham har de bare smidt ud. Jeg foreslår, at vi tre bygger em mailcafe op, og det, jeg i første omgang kunne foreslå, var en dialog om Syndefaldsmyten, altså at vi får en snak om, hvor vi gennem livet faldt.

Mogens er vel nok et dejligt menneske. Det var jo ham, der med sit eget liv som indsats hentede de to turister ind ude ved Vesterhavet her i sommer, men som forsvandt da pressen vil hylde ham. Han havde kun gjort sin pligt, sagde han og forsvandt.

Hos Mogens kan du få min private e-mail, om du har lyst til, at jeg også må være med i jeres, kan jeg forstå, dybere dialog.

Hjertelig hilsen
Elizabeth

Til toppen 
#21533 - 03/10/2003 09:01 Re: Hvad er det hele da for noget [Re: elizabeth]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København
Nu må jeg lige spørge...

Er Mogens smidt ud????

Hvis han er, hvorfor??

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#21534 - 03/10/2003 10:01 Re: Hvad er det hele da for noget [Re: nelle]
elizabeth
Bruger

Kære Ellen!

Du lyder så trist til mode - når jeg ikke er på farten, bor jeg i Middelfart. Forstår på Mogens, at du er fra Kolding. Vi kunne mødes hos mig, når du igen kommer her til DK. Min mail kan du få af Mogens.

Jeg vil nu ønske dig TILLYKKE med din beslutning!

Hjertelig hilsen
Elizabeth

Til toppen 
#21535 - 03/10/2003 10:12 Re: Hvad er det hele da for noget [Re: Kefas Ben-Adam]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Ja, Mogens er blevet bedt om at forlade JesusNet.dk, pga. at han ikke ønskede at følge vores Netikette.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#21536 - 03/10/2003 10:20 Re: Hvad er det hele da for noget [Re: asas]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Ok...

Tilgiv mig, hvis jeg går jer lidt på klingen, men jeg opfatter afskedigelse som allersidste udvej... Hvor brød han netetiketten??

Guds fred...

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#21537 - 03/10/2003 10:22 Re: Hvad er det hele da for noget [Re: elizabeth]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Elizabeth...

Jeres private eskapader, eller hvad man nu kan kalde det, har jeg egentlig ikke interesse i, så er du ikke sød, at holde det til de private beskeder når det vedrører den slags??

På forhånd tak...

Guds fred..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#21538 - 03/10/2003 12:20 Netiketten [Re: Kefas Ben-Adam]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Ved bla. at nægte at læse den og dermed at overveje den.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#21539 - 03/10/2003 12:27 Re: Netiketten [Re: asas]
elizabeth
Bruger

Herren være med dig!

Venligst
Elizabeth

Til toppen 
#21540 - 03/10/2003 12:29 Re: Hvad er det hele da for noget [Re: Kefas Ben-Adam]
elizabeth
Bruger

Undskyld!

Venligst
Elizabeth

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær