Hej forum
Dette her bliver mit uigenkaldeligt sidste indlaeg, men jeg har et par ting, som jeg gerne vil dele med jer.
Har nu vaeret her paa jesusnet i en maaned ca. kom her fakktisk mest af nysgerrighed, og for at se om nogle af mine fordomme kunne blive udryddet.
Paa et tidspunkt var jeg begyndt at se lidt mere positivt paa kristendommen, men nu maa jeg desvaerre tilstaa, at jeg er tilbage hvor jeg var, foer jeg kom her, det skyldes maaske jeg de sidste dage har laest flere indlaeg end normalt.
Jeg er rystet, at mennesker kan laegge deres liv i haenderne paa noget de ikke ved om eksisterer, man doemmer, ser moerke, beloenning og straf, himmel og helvede, jamen....., kan slet ikke finde ord, der diskuteres hvorvidt Gud giver tilladelse til at tage liv og ikke, det er efter min mening frygteligt.
Saa laeser man indlaeg omkring bispevalget, hvor der er enighed om, den bedste kandidat er Kingo, men desvaerre, han fik faerrest stemmer, og saa er der kun kvinder tilbage, suk, Kingo havde jo det rigtige koen. Jeg forstaar det ikke, og vil heller ikke forsoege mere, det ligger altsammen saa langt fra min tankegang, og som Vagn Bro udtrykte det, er den ateistiske tankegang faktisk sympatisk, og her giver jeg ham medhold.
For mig er mennesket kun det, det selv goer sig til, og saa er valget hvad man vil goere sig selv til.
Til slut, vil jeg sige tak fordi jeg maatte vaere med, jeg er blevet den erfaring rigere og lidt klogere, nemlig at det er godt at stole paa sig selv og egen doemmekraft, derfor doemte jeg mig selv til at forlade Jesusnet.
MVH
Ellen