Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#21487 - 25/10/2003 17:03 Re: og lidt om håb [Re: kristina]
nelle
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: Nederland
Hej Kristina

Helt enig i, at det danske sprog er mangelfuldt, man bruger meget ofte det samme ord/begreb i forskellige betydninger.

Du skriver:Jeg har ikke er eneste sekund oensket mig tilbage til dengang jeg var vidende. Har spekuleret lidt over dit udsagn her, da vidende egentlig ogsaa kan betyde eller bruges paa flere maader. Egentlig synes jeg du maaske kan taenke dig selv vidende paa en anden maade, end den betydning vi lige snakker om nu.

Du har jo et eller andet sted faaet en anden viden, en viden om dig selv, fx at du ikke oensker dig tilbage til dit livssyn foer du blev troende, du har en viden om forskellen nu og dengang, hvad det vil sige at blive omvendt, en viden omkring hvordan dit liv er nu som kristen i forhold til dit liv tidligere.

Ellen

Til toppen 
#21488 - 25/10/2003 17:08 Re: og lidt om håb [Re: kristina]
vsågerneforstå
Bruger

Reg.: 05/04/2003
Hej Kristina

Du skriver:

Hvis jeg fx. siger, at jeg tror på Gud, så betyder det, at jeg har tillid til ham.
Her er det ikke sådan, at vi skal udfylde noget hul med håb. Tro er netop tillid til det, som vi håber på.

dvs

TRO = Håb + Tillid

Er vi enige så langt?

mvh Lars

Til toppen 
#21489 - 25/10/2003 17:46 ORDSTYRER: Lukket tråd [Re: Ajita]
Andreas
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Café,

Denne tråd har nu nået en længde, hvor jeg har besluttet at lukke den. I skal være velkommen til at fortsætte jeres diskussioner i nye tråde.

mvh.
Andreas Peterson
Ordstyrer på "Tro, fornuft og videnskab"

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær