Hej Øhlenschlæger
Tak for dine saglige indlæg, som jeg finder meget væsentlige.
Du skriver:
Øh.....bare lige for at slå det fast: Jeg er ikke enig med dig i din påstand om, at der skulle være bevaret brevmateriale fra bl.a. Pontius Pilatus. Faktisk har jeg heller ikke kunnet finde nogen hjemmeside på nettet, der er enig med dig i det. Så jeg savner stadigvæk lidt kildehenvisninger og navne på folk.
Jeg mener godt, at man kan sandsynliggøre, at der har eksisteret en "historisk Jesus" via de sædvanlige krav til historisk dokumenation. Det er udelukkende eksistensen af samtidigt brevmateriale jeg er særdeles tvivlsom overfor. Citat slut.
Svar: Jeg har ALDRIG påstået at det var breve fra Pontius Pilatus, derimod at det var beretninger fra romerske høvedsmænd, centurions og soldater samt en kendt historiker fra samtiden.
Men jeg orker desværre ikke længere denne ørkesløse diskussion, som er endt i strid om ord og hvem der har skrevet hvad eller ej eller påstået.
Det hele startede med at jeg bad Alex om at bevise, at bibelen siger at alle mennesker vil blive frelst.!!!!
Dette har han ikke formået konkret trods utallige opfordringer, det er kun blevet til fortolkninger af tvivlsomme skriftvers og påstande, som teologisk ikke holder vand.
mvh

carl