2628 Brugere
23 Fora
7487 Tråde
119635 Indlæg |
|
#2084 - 14/02/2002 22:07
Re: Transseksualitet
[Re: Lord Dean]
|
Bruger
Reg.: 02/10/2001
|
Men hvor alvorlig kan disse degenereringer blive? Kan det forårsage transseksualitet
Dit spørgsmål forudsætter, at transseksualitet skyldes en genetisk ændring.
Véd vi det? Eller er det usikkert, om det skyldes arv eller miljø?
Jeg ved det ikke selv og vil være meget betænkelig ved at diskutere ud fra nogle forudsætninger, som vi ikke er sikre på.
Venlig hilsen
Eva
|
|
Til toppen
|
|
|
#2089 - 19/04/2002 16:34
[Re: Katolikken]
|
Bruger
Reg.: 01/10/2001
Sted: Nykøbing Mors
|
Så din konklusion er, at der findes ikke herre og dame sind, men det er et spørgsmål om "udvikling"? Mand og kvinde er noget man udvikler sig til alt efter hvad opdragelse man får, og det indretter kroppen sig efter?
Det er muligt at sex udgør 2% af vores seksualitet (dog fatter jeg ikke hvordan man kan opgøre noget sådan). Men hvis du tænker dig om, så vil du sikkert også finde frem til, at det må være de resterende 98% som er bestemmende for hvilken form for sex vi foretrækker.
Du skriver også, at krop og sind bør følges ad, men at de ikke altid gør det. Hvis folk kan blive tvekønnet, hvad skal så forhindre os i at tro på dem, som mener de er havnet i en krop med det forkerte køn? Og så kan det vel ikke være rimeligt, at de transseksuelle skal behandles som sindssyge, som blot har rod i følelserne, for de kan vel meget vel have ret. Men okay, de har selvfølgelig ingen fysiske beviser ligesom de tvekønnede på at der er noget galt, og et menneskets ord kan man selvfølgelig ikke stole på, eller kan man? Bør man ikke gå folk i møde med den forventning at de taler sandt?
|
|
Til toppen
|
|
|
#2091 - 22/04/2002 22:54
|
Anonym
Anonym
|
vidste i at homosexualitet også findes blandt dyrene?
mvh
MRN
|
|
Til toppen
|
|
|
#2093 - 23/04/2002 16:09
|
Bruger
Reg.: 02/10/2001
|
Ja jeg er godt klar over at man har set eksempler på homoseksuel adfærd hos dyr. Det er vist her at vi klarest ser at homoseksualitet virkelig er en forstyrelse og ikke naturligt
Den forstod jeg ikke.
Jeg er da enig i, at det er en - om jeg så må sige - uhensigtsmæssig biologisk variant. Det fremmer i hvert fald ikke alvsarbejdet. Men det viser da netop, at det er en biologisk variant snarere end en ondsindet perversion, hvis vi skal hive de store ord frem.
Forøvrigt har jeg nogle fisk - for at blive i de biologiske varianter - som laver kønsskifte. Hvis der er for få hanner, så er der nogle af hunnerne, der ændrer køn.
Nu er fisk ikke mennesker, og 'bevæggrundende' er biologiske og ikke (også?) psykologiske. Men det kan få en til at undre sig lidt over, hvorfor i alverden vi betragter kønnet som noget helligt og ukrænkeligt.
Skaberværket selv er åbenbart ikke sådan indrettet, i hvert fald ikke, når det handler om fisk.
(Åååh - nu har jeg igen stukket hånden i en hvepserede, jeg ved det - *suk*)
Venlig hilsen
Eva
|
|
Til toppen
|
|
|
#2094 - 23/04/2002 19:48
[Re: Eva]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Til Eva og Katolikken:
Jeg har i tankerne, at mennesker ikke skal være "naturlige". Det blev vi ved
syndefaldet, hvor Eva adlød slangen, og dermed ophøjede dyret til vores herre og mester.
Vi er således at natur fjender af Gud. Vi skal derfor omvende os fra vores medfødte, naturlige fjendskab med Gud. Kun derved kan vi blive Guds børn.
Var det mon det Katolikken mente: at vi ikke skal følge vores natur, men følge Gud i stedet, dvs tage imod Jesus som vor Herre og Frelser og elske og frygte Ham alene. Helt i modstrid vores natur !
Hvis vi - med Guds hjælp - bliver i stand til at vælge at gøre dette, vil vi komme til at tro på Guds ord i Bibelen - også når det handler om forholdet mellem mand og kvinde - og ønske at handle efter dem.
Var det mon noget i den retning Katolikken mente ?
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#2095 - 25/04/2002 15:44
[Re: Eva]
|
Bruger
Reg.: 26/12/2001
Sted: DK-2300 København. Sundby
|
hej Eva. Det gik noget helt galt med mit sidste indlæg.
Kun halvdelen kom med. Jeg ved ikk heltr hvorfor så jeg forstår godt at du ikke forstod det sidste jeg skrev for det gjorde jeg nemlig heller ikke **GG**
Jeg vender naturligvis tilbage.
Gud velsigne dig nu og altid  )
|
|
Til toppen
|
|
|
|