Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2628 Brugere
23 Fora
7487 Tråde
119635 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#2083 - 14/02/2002 16:58 Transseksualitet
Lord Dean
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Nykøbing Mors
Syndefaldet skulle have påvirket vores legme, forstået sådan at vores legme skulle (kunne) degenerere, hvilket skulle være årsagen til sygdom osv.

Men hvor alvorlig kan disse degenereringer blive? Kan det forårsage transseksualitet, hvor kroppen ikke passer til sindet.... eller er det bare sindet der er i Satans vold?

Gud være os nådige og give os fred!
Michael Hedegaard

www.hedegaard.nu / www.naturister.eu

Til toppen 
#2084 - 14/02/2002 22:07 Re: Transseksualitet [Re: Lord Dean]
Eva
Bruger

Reg.: 02/10/2001

Men hvor alvorlig kan disse degenereringer blive? Kan det forårsage transseksualitet

Dit spørgsmål forudsætter, at transseksualitet skyldes en genetisk ændring.
Véd vi det? Eller er det usikkert, om det skyldes arv eller miljø?

Jeg ved det ikke selv og vil være meget betænkelig ved at diskutere ud fra nogle forudsætninger, som vi ikke er sikre på.

Venlig hilsen Eva

Til toppen 
#2085 - 15/02/2002 06:51 Re: Transseksualitet [Re: Eva]
Lord Dean
Bruger

aaarhhh... jeg spurgte også om det blot kunne være fordi vedkommendes sind er i Satans vold...?

Michael Hedegaard

Til toppen 
#2086 - 15/02/2002 10:11 Re: Transseksualitet [Re: Lord Dean]
Katolikken
Bruger

Reg.: 26/12/2001
Sted: DK-2300 København. Sundby
Hej kære Lord Dean
Alle vores sind er vel i en eller anden form for satans vold eller verdens om du vil. Men jeg tror nu ikke vi er så meget ofre for satans vold og ugerninger som vi er ofre for vores egne svagheder. Transseksualitet, homoseksualitet og deslige er for de involverede først og fremmest en smertefuld seksualitet. Skal lige nævne at heteroseksualitet kan være lige så smertefuld. Disse tilstande er så godt som alle neurotiske tilstande som sagtens kan afhjælpes. Mest af alt med modtagelse af Guds helbredende og totalt overvældende og ubetingede kærlighed. Men problemet er nemlig at mennesker som lider af en sexuel neurose, hetero, homo eller transseksuel, har meget meget svært ved at modtage denne kærlighed som andet end ord. Men Guds kærlighed er ikke kun ord men den er virkelig og følbar og efarbar. Hvordan kan disse mennesker så modtage faderens kærlighed?? Det er her at muligvis en god psykolog eller lignende kommer ind i billedet. Det kræver tid og tålmodighed OG MOD at udvikle sig til at blive et mere helt menneske men det er også samtidig det mest vidunderlige et menneske kan opleve. Dette at blive helt. Dette at bevæge sig fra en splittet tilstand til en hél tilstand.
Det er faktisk det Jesus kom for at helbrede, den indre splittelse vi alle har og som kommer til udtryk på mange forskellige måder.
At acceptere de seksuelle neuroser som værende normale, som jo for eksempel samfundet gør, ville være det samme som at svigte tusinder af mennesker i vores samfund. Gud give os kristne nåde til ikke at svigte disse mennesker og affærdige deres indre smertefulde sexualitet som værende "normal" og helt i orden.
Samfunbdet har fejlagtigt efterladt disse mennesker uden håb ved at påstå at det eneste håb er at de skal acceptere sin tilstand men der er næppe noget der er mere håbløst end lige præcis dette.
Denne samfundets løgn stjæler håbet fra dem snarere end giver håb.
Der ér håb og der findes helbredelse for alt.
Der er nogen der påstår at det at være transseksuel eller homoseksuel er genetisk betinget. Det er der vist ikke nogen som ved endnu. Men det er sådan set ligemeget om det er genetisk betinget eller ikke. Det kommer overhovedet ikke sagen ved. Disse mennesker føler det de føler og blot fordi noget er genetisk betinget bliver det ikke rigtigt af den grund.
Den mest sandsynlige årsag er som førnævnt psykologisk og vi skylder os selv at finde ud af årsagerne til vores tilstand. Hvem er skyld i hvad og hvad er jeg selv skyld i og så viddere. bede ind i den situation, tilgive og modtage tilgivelse og omvende sig. Dette er livsforvandlende og kræver det størtse mandsmod et menneske kan udvise men samtidig så SKABER det os og gør os til rigtige mandfolk og rigtige kvinder.
Håber dette lille indslag belyste blot en lille smule af en for mange mennesker rimelig kompleks og uoverskuelig situation.

Mane Nobis Cum Domine. Lk 24,29 Herre det er sent bliv hos os. Lk 24,29 http://www.daughtersofstpaul.com/johnpaulpapacy/index.html

Til toppen 
#2087 - 15/02/2002 14:18 Re: Transseksualitet [Re: Katolikken]
Lord Dean
Bruger

Det lader til, at du mener, at "sindets køn" afhænger af kroppens køn... Det er muligt, jeg tror bare, at der ind imellem sker fejl på det område... men hvis vi forholder os til din udgave, hvad køn har sindet så ved tvekønnede personer? Tvekøn er jo ikke et ukendt fænomen, men et der bliver mere og mere udbredt i trin med vores udledning af giftstoffer.

Michael Hedegaard

Til toppen 
#2088 - 13/04/2002 14:05 Re: Transseksualitet [Re: Lord Dean]
Katolikken
Bruger

Undskyld jeg før har svaret så sent som nu. Men har ikke været på jesus net i et stykke tid da det ikke har været muligt for mig.
Ja altså som hovedregel følges kroppens og sindets sexualtet jo ad.
Som du selv siger så gør de jo ikke altid det.
Eller det at de ikke følges ad betyder jo ikke at de ikke faktisk BØR følges ad. Det at de følges ad er jo naturligt og i balance.
Når de så i nogle tilfælde ikke fælges ad.
Altså når kroppen er tvekønnet ja så opleves det som en smertefuld identiteteller mangel derpå når personen bliver ældre og skal i gang med at udvikle sig til at blive enten 100% mand eller 100% kvinde. Børn er jo som alle ved hverken mænd eller kvinder. Piger er ikke kvinder og drenge er jo heller ikke mænd. men begge er de på vej til at blive enten det ene eller det andet.
Dette er en udvikling, og netop ordet udvikling er et nøgleord her. Inden jeg går videre vil jeg lige nævne at som vi alle ved så er sex og sexualitet næsten ikke noget med hinanden at gøre. Sex er 2 % at vores sexualitet.
Den udvikling som ALLE går igennem, altså heteroseksuelle, kan jo går galt og ende i en alvorlig identitetskrise om ikke der er et sundt og godt miljø man kan udvikle sig i.
Det er forældres og familjes ansvar at ens udviklingsmiljø er gunstigt ig fremmer ens sande natur fremfor den syndige natur som jo nettop er den natur som IKKE er naturlig for os mennesker.
Det samme vil naturligvis være tilfældet for den tvekønnede person. Han vil altid føle at han er mere det ene køn end det andet.
Den tvekønnede har jo son alle andre begge sider i sig. Alle er vi jo en smule tvekønnede. Blot ikke fysisk men mentalt.
Jeg kan sagtens se at jeg har nogle feminine sider ved mig selv og min søster er derimod en særdeles maskulin type.
Gud både kan og vil hjælpe os med at afklare vores identiet. Tvekønnede vil eller bør som alle andre langsomt udvikle en identitet som for dem er naturlig på samme måde som alle andre bør gøre det.
Fælles for begge grupper er at det kan gå galt eller også kan det lykkes.
Har man Gud med i sit live så har man intet at frygte men Gud kalder os lige nu til at blive hans børn påny og Han er i bund og grund alles identitet og Gud er jo hverken mand eller kvinde.
Hos Gud er der plads for ALLE

Gud velsigne dig nu og altid

Mane Nobis Cum Domine. Lk 24,29 Herre det er sent bliv hos os. Lk 24,29 http://www.daughtersofstpaul.com/johnpaulpapacy/index.html

Til toppen 
#2089 - 19/04/2002 16:34 Re: Transseksualitet [Re: Katolikken]
Lord Dean
Bruger

Så din konklusion er, at der findes ikke herre og dame sind, men det er et spørgsmål om "udvikling"? Mand og kvinde er noget man udvikler sig til alt efter hvad opdragelse man får, og det indretter kroppen sig efter?
Det er muligt at sex udgør 2% af vores seksualitet (dog fatter jeg ikke hvordan man kan opgøre noget sådan). Men hvis du tænker dig om, så vil du sikkert også finde frem til, at det må være de resterende 98% som er bestemmende for hvilken form for sex vi foretrækker.

Du skriver også, at krop og sind bør følges ad, men at de ikke altid gør det. Hvis folk kan blive tvekønnet, hvad skal så forhindre os i at tro på dem, som mener de er havnet i en krop med det forkerte køn? Og så kan det vel ikke være rimeligt, at de transseksuelle skal behandles som sindssyge, som blot har rod i følelserne, for de kan vel meget vel have ret. Men okay, de har selvfølgelig ingen fysiske beviser ligesom de tvekønnede på at der er noget galt, og et menneskets ord kan man selvfølgelig ikke stole på, eller kan man? Bør man ikke gå folk i møde med den forventning at de taler sandt?

Michael Hedegaard

Til toppen 
#2090 - 22/04/2002 18:41 Re: Transseksualitet [Re: Lord Dean]
Katolikken
Bruger

Ja det er et spørgsmål om udvikling og ikke mindst opvækst. men denne skal støtte der på forhånd givne fakta, som for eksempel er at man er enten kvinde/mand eller pige/dreng. Men dermed at alt naturligvis ikke sagt.
Du konkluderer mig ved at sige:

"Mand og kvinde er noget man udvikler sig til alt efter hvad opdragelse man får, og det indretter kroppen sig efter?"

Det er lige præcis omvendt kære ven. Ens seksualitet SKAL være i overensstemmelse med kroppen. Der er ikke noget der hedder at man har en forkert krop. Det begreb er i værste fald en dæmonisk løgn men mest sandsynlig en psykisk forstyrelse også kaldet neurose. den neurose afhjælpes ikke ved at lave om på kroppen da den er en fast størrelse som jo alligevel ikke kommer til at lave om på neurosen. den vil blot fortsætte med at fortære og plage menneskets sjæl.
Nu skal du ikke tage de nævnte 2% for bogstaveligt. Men alle er einige om at seksualitet og sex ikke har ret meget med hinanden at gøre.
Når forbinder disse to så meget skyldes det ikke at de er det samme men blot at mennesker i verden af i dag indentifiserer sin seksualitet med sex eller den seksuelle akt. Detet er utroligt fattigt og helt enestående ødelæggende for mennesket idet at en sådan opfattelse på absolut INGEN måde dækker hvad det er at være et helt menneske i Gud.

Du spørger også hvad det er der forhindrer os i at tro på de mennesker der siger at de er havnet i en såkaldt forkert krop. Jeg ved ikke om du har den opfattelse at folk eller kristne generelt ikke tror på dem. Det mener jeg da helt klart at de gør. Vi tror 100% på at de har ondt i livet, at de har ondt i sjælen, identiteten, seksualiteten osv osv. Men at de er havnet i en forkert krop er en fulstændig håbløs udtalelese og fornægtelse af sig selv og det er jo lige præcis her at hele deres problematik ligger. Det kan vi som samfund og specielt som kristne ikke acceptere. Der er jo ikke noget her hedder en forkert krop men, og her er pointen, det der er forkert hos disse mennesker er deres holdning til deres, og jeg siger DERES krop. De elsker den ikke sådan som Gud elsker den. Ja Gud elsker deres kroppe. Han elsker deres og vores kroppe lidenskabeligt. Om de så er tvekønnede eller ikke. Transseksuelle eller ikke.
Jo man bør altid møde folk med tillid og tro på det de siger men folks konklusioner er jo ikke altid korrekte og da slet ikki i subjektive sårede mennesker egne øjne. de lider og både kan og bør hjælpes. Og det gode er at de sagtens kan få hjælp.
Vores identitet kan umuligt adksilles fra vores krop men den må lige så umuligt heller ikke BLOT være defineret af vores krop. Det er den i vores samfund og det har konsekvenser både i en og anden retning.

Til toppen 
#2091 - 22/04/2002 22:54 Re: Transseksualitet [Re: Katolikken]
Anonym
Anonym

vidste i at homosexualitet også findes blandt dyrene?

mvh
MRN

Til toppen 
#2092 - 23/04/2002 13:53 Re: Transseksualitet
Katolikken
Bruger

Ja jeg er godt klar over at man har set eksempler på homoseksuel adfærd hos dyr. Det er vist her at vi klarest ser at homoseksualitet virkelig er en forstyrelse og ikke naturligt på nogen som helst måde. men igen. Ikke for at hænge homoseksueller ud. Jeg kender flere hetoroseksuelt orienterede mennesker som har en seksuaitet som er mere forstyret end mange homoseksuelles. Har selv levet som homoseksuel i en poeriode af mit live som var mildt sagt kaotisk.

Til toppen 
#2093 - 23/04/2002 16:09 Re: Transseksualitet [Re: Katolikken]
Eva
Bruger

Reg.: 02/10/2001

Ja jeg er godt klar over at man har set eksempler på homoseksuel adfærd hos dyr. Det er vist her at vi klarest ser at homoseksualitet virkelig er en forstyrelse og ikke naturligt

Den forstod jeg ikke.

Jeg er da enig i, at det er en - om jeg så må sige - uhensigtsmæssig biologisk variant. Det fremmer i hvert fald ikke alvsarbejdet. Men det viser da netop, at det er en biologisk variant snarere end en ondsindet perversion, hvis vi skal hive de store ord frem.

Forøvrigt har jeg nogle fisk - for at blive i de biologiske varianter - som laver kønsskifte. Hvis der er for få hanner, så er der nogle af hunnerne, der ændrer køn.
Nu er fisk ikke mennesker, og 'bevæggrundende' er biologiske og ikke (også?) psykologiske. Men det kan få en til at undre sig lidt over, hvorfor i alverden vi betragter kønnet som noget helligt og ukrænkeligt.
Skaberværket selv er åbenbart ikke sådan indrettet, i hvert fald ikke, når det handler om fisk.

(Åååh - nu har jeg igen stukket hånden i en hvepserede, jeg ved det - *suk*)

Venlig hilsen Eva

Til toppen 
#2094 - 23/04/2002 19:48 Re: Transseksualitet [Re: Eva]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Til Eva og Katolikken:
Jeg har i tankerne, at mennesker ikke skal være "naturlige". Det blev vi ved
syndefaldet, hvor Eva adlød slangen, og dermed ophøjede dyret til vores herre og mester.

Vi er således at natur fjender af Gud. Vi skal derfor omvende os fra vores medfødte, naturlige fjendskab med Gud. Kun derved kan vi blive Guds børn.

Var det mon det Katolikken mente: at vi ikke skal følge vores natur, men følge Gud i stedet, dvs tage imod Jesus som vor Herre og Frelser og elske og frygte Ham alene. Helt i modstrid vores natur !

Hvis vi - med Guds hjælp - bliver i stand til at vælge at gøre dette, vil vi komme til at tro på Guds ord i Bibelen - også når det handler om forholdet mellem mand og kvinde - og ønske at handle efter dem.
Var det mon noget i den retning Katolikken mente ?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#2095 - 25/04/2002 15:44 Re: Transseksualitet [Re: Eva]
Katolikken
Bruger

hej Eva. Det gik noget helt galt med mit sidste indlæg.
Kun halvdelen kom med. Jeg ved ikk heltr hvorfor så jeg forstår godt at du ikke forstod det sidste jeg skrev for det gjorde jeg nemlig heller ikke **GG**
Jeg vender naturligvis tilbage.

Gud velsigne dig nu og altid )

Til toppen 
#2096 - 25/04/2002 16:02 Re: Transseksualitet [Re: kristina]
Katolikken
Bruger

Hej Kristina.
jeg forstår godt hvad du mener. Men det er faktisk lige omvendt. Det er jo i virkeligheden sådan at vi ved syndefaldet blev unaturlige og ikke naturlige. Alt syndigt er unaturligt og alt smukt godt og rent er naturligt og kommer fra Gud. Det er også det bibelen fortæller os. Når så bibelen beskriver synden og det syndige som værende naturligt så er det helt og holdent inforstået at det egentlig ikke er det syndige der er natuligt. Det er for eksempel ikke natuligt for mennesket at have syndige tendencer som for eksempel homoseksualitet og det er næsten alle jo enige om. På samme måde er det også helt og holdent unaturligt for os at lyve, stjæle ovs ovs. Bibelen taler om synd som værende naturlig med omvendt fortegn.
Synd er altså i virkeligheden untaturlig.
mennesket er i bund og grund godt men skadet.
Vi må som kristne ikke se os selv som onde men som gode idet Gud har velsignet alt. Vi er derimod syndere men vi søger altid det gode omend ad forkerte veje og med forkerte midler.
Men det er ellers helt korrekt som du siger. Jo jeg mente at vi skal følge jesus Kristus og Ham alene. Kun Han kan frelse os og gøre os til hele/naturlige mennesker så som Gud har villet det fra oprindelsen.
Det som Gud ville fra oprindelsen var det naturlige. men et var det unaturlige, synden, der kom og gjorde mennesket unaturligt og dermed opstod den indre splittelse og mennesket var ikke helt mere. Ket var blevet køv kun, som der står.
Vil også lige sige at det at modstå noget som opfattes som en identiet er nærmest umuligt og føles selvudslettende hvis ikke man har en anden at putte ind i stedet for. det er dette som seksuelle neuroser kæmper med. Det er i denne process altafgørende for succes at disse mennesker oplever sig som ubetinger elsket.
Det er ikke nok bare at høre men man må også opleve det.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær