Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#20468 - 24/09/2003 10:06 flyttet deltråd om abort-fædre
Alex
Bruger

Reg.: 08/06/2003
Hej alle
Denne deltråd er flyttet ud for sig selv da emnet er kommet udenfor det oprindelige...
Venlig hilsen Ester

Så er det jo godt at kristendommen også henvender sig til mordere

Jeg synes absolut at abort er mord, men må også erkende at I kvinder er blevet udstyret med en urimelig bagdel og forskelsbehandling i den sammenhæng, da vi mænd ikke bliver gravide.

Ændret af Esmaralda (25/09/2003 11:06)

DKs første netforum for Bibelsk Universalisme:
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=408816

Til toppen 
#20469 - 24/09/2003 10:31 Re: Abort-fædre [Re: Alex]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Alex

I kvinder er blevet udstyret med en urimelig bagdel og forskelsbehandling i den sammenhæng, da vi mænd ikke bliver gravide.

hmmm gør i ikke...... i er da medskyldige i graviditeterne - så må i tage det samme ansvar At det er kvindens krop den bliver brugt gør da ikke mændene uskyldige.....
Og får en kvinde foretaget en abort af et barn du har været medskyldig i er du da også medskyldig i aborten (medmindre du har KÆMPET imod aborten med næb og klør)
Hvis du går i seng med en pige kender du jo også chancen for en uønsket (eller ønsket) graviditet.....

Det jeg vil sige er at mænd også har ansvar.... og at mænd måske også skulle tænke sig om inden de medvirker til at stille kvinder i det svære valg omkring abort.

(mænd har også muligheden for at sige nej til samleje før ægteskabet og før barnet er velkomment)

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#20470 - 24/09/2003 10:54 Re: Et lille menneske [Re: Alex]
nelle
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: Nederland
Hej Alex

Det er nemlig rigtigt, og stod det til mig:-)), skulle maend slet ikke have stemmeret paa det omraade, hvorvidt vi skal have abort eller ej.
Nu kommer der nok staerke reaktioner, men jeg synes , det er en ting, som kun kvinder kan afgoere, da det er deres krop.

MVH
Ellen

Til toppen 
#20471 - 24/09/2003 10:56 Re: Abort-fædre [Re: Esmaralda]
nelle
Bruger

Hej Ester

Det var et meget klogt indlaeg fra dig, jeg er fuldstaendig enig, fik ikke selv vendt den saadan, men hvor har du dog ret.

MVH
Ellen

Til toppen 
#20472 - 24/09/2003 11:16 Re: Abort-fædre [Re: nelle]
Esmaralda
Bruger

Hej Nelle

Ja jeg synes ikke lige mænd skal have lov til at rende fra hele ansvaret.... MEN jeg tror nu heller ikke det var det Alex ville.... men det kan vi jo se i hans svar...

Ændret af Esmaralda (24/09/2003 11:17)

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#20473 - 24/09/2003 11:17 Re: Abort-fædre [Re: Esmaralda]
Anonym
Anonym

Davs

Det jeg vil sige er at mænd også har ansvar.... og at mænd måske også skulle tænke sig om inden de medvirker til at stille kvinder i det svære valg omkring abort.

Jow, vi har ansvar.... men ingen rettigheder.

Hvis kvinden beslutter sig for abort, har manden ingen ret til at sige hverken ja eller nej..

Så kvinden beslutter altså egenrådigt, om manden skal være far eller ej.

Eller om han skal se / høre om hans barn er slået ihjel eller ej.

Så hvad er ansvaret værd når der ingen rettigheder følger med?

Selvfølgelig er manden ansvarlig og medvirkende hvis han tilskynder til eller accepterer abort

Til toppen 
#20474 - 24/09/2003 11:33 Re: Abort-fædre
Esmaralda
Bruger

Hej Hansemand

Så kvinden beslutter altså egenrådigt, om manden skal være far eller ej.

Hmmm manden beslutter da selv om han vil stille sig i den situation hvor han kan risikere at blive far.... Kvinder kan ikke tvinge mænd til at blive fædre hvis de ikke vil.... (denne beslutning skal jo tages FØR sexual-agten)

Hvis graviditet er en realitet:
I de tilfælde hvor faderen er til stede i beslutningsprocessen er der vel forhåbentlig tale om en fælles beslutning. Men manden har da altid mulighed for at ytre sin holdning og kæmpe for at kvinden tager et andet valg end abort.... Sidder manden ligeglad henne i et hjørne og laden kvinden selv med dette valg kan han heller ikke fordømme hende bagefter....

Jeg er klar over at hvis kvinden VIL abort kan manden ikke stoppe det - men så er det heller ikke hans ansvar mere (hvis han har prøvet at stoppe det)

MEN jeg mener at mænd har samme ansvar som kvinder når det gælder om at UNDGÅ de graviditeter som fører til abort.... Mænd har også et ansvar for at undersøge både sin egen og kvindens holdning til evt graviditet før de hopper i kanen med nogen.....

Mænd kan altså ikke bare gå i seng med hvem som helst og så sige at de intet ansvar eller indflydelse har på abort-tallet..... Hvis mænd (og kvinder) kun gik i seng med dem som de ville have børn sammen med ville abort-tallet falde kraftigt.... Hvis mænd (og kvinder) lærte at tænke over koncekvensen af deres handlinger inden de handler ville mange ulykkelige skæbner kunne undgås....

Så hvad er ansvaret værd når der ingen rettigheder følger med?

Jeg kan godt følge dig - men stadig - har i retten og pligten til at undlade at sætte kviner i den situation hvor de ser sig nødsaget til at vælge abort.... (Kvinden har samme pligt) Jeg har aldrig hørt om en kvinde der har kunnet tvinge en mand til at gøre sig gravid og bagefter bare har fået taget en abort....

Det jeg vil er at man ikke kan sige at det KUN er kvinder der er skyld i de drab der sker ved abort...... men når graviditeten først er "i hus" har manden nok ikke så mange rettigheder..... Men han kan stadig præge beslutningen...

Til toppen 
#20475 - 24/09/2003 11:58 Re: Abort-fædre [Re: Esmaralda]
Anonym
Anonym

Hej Esmaralda

Hmmm manden beslutter da selv om han vil stille sig i den situation hvor han kan risikere at blive far.... Kvinder kan ikke tvinge mænd til at blive fædre hvis de ikke vil.... (denne beslutning skal jo tages FØR sexual-agten)

Jo, og visa versa, ved løgn og bedrag. Men de er 2 om at 1 bliver gravid, men kun den ene har råderetten over liv og død.

Jeg ser, at du foretrækker den gode løsning, nemlig at de er 2 sammen om det hele.. og det ville da være dejligt.. men verden er ikke skruet sådan sammen.

Det er den med retten til at slå ihjel, et grimt ord, men det gør det ikke mere eller mindre realistisk..

Lige værd, og ligeværdighed, er 2 ord der lider skibsbrud her.

Hvis der havde været ligelighed med hensyn til abort, kunne manden bestemme at kvinden skulle have abort og kvinden kunne sige nej..

OG OMVENDT.

Til toppen 
#20476 - 24/09/2003 13:13 Re: Abort-fædre [Re: Esmaralda]
Alex
Bruger

Reg.: 08/06/2003
Hej Esmeralda,

Jeg tænkte ikke i moral der, men rent mekanik. Det er kvinden der står med problemet, er manden ligeglad så har han sjældent et problem, lige bortset fra børnepenge vi bla. har i dagens Danmark. Kvinden derimod står overfor en kæmpe opgave. Det var såmænd bare det jeg sagde, der var ingen moralske anskuelser i det.

DKs første netforum for Bibelsk Universalisme:
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=408816

Til toppen 
#20477 - 24/09/2003 14:32 Re: Abort-fædre [Re: Alex]
Esmaralda
Bruger

Hej Alex

Det troede jeg heller ikke at DU havde - men jeg brugte dit inlæg som et sprængbræt til at gøre opmærksom på at mænd også har ansvar..... håber ikke det gør noget...

Til toppen 
#20478 - 24/09/2003 14:47 Re: Abort-fædre
Esmaralda
Bruger

Hej Hansemand

Ja jeg er helt enig i at der ikke er ligeret her..... Jeg tror heller ikke det er muligt at lave det..... hvis kvinden VIL have en abort så gør hun det - med mindre manden binder hende til sengen til hun føder....

Ja den gode løsning er jo den bedste - hvem vil ikke foretrække den....

Jeg ved godt at der er mange ting der spiller ind..... Jeg er selv blevet præsset til at tage en fortrydelsespille engang..... selv dette "lille" indgreb gør at jeg nogen gange tænker mon jeg var gravid - mon jeg har slået et barn ihjel - mon der ikke var et barn..... MEN en ting ved jeg - - - jeg gik med til at tage pillen så jeg er også gået med til at fjerne et evt befrugtet æg..... viljen var der og så er det jo lidt ligegyldigt (nu bagefter) om det var der eller ej.....

MEN jeg synes ikke at mænd bare kan læne sig tilbage og sige "jeg-vil-ikke-sige-min-mening-og-kæmpe-for-jeg-har-jo-dybest-set-ingen-rettigheder"
Jeg kender ikke mindre end to piger som ville have en abort (ikke samtidig) fordi de TROEDE at deres kærester ikke var intereseret i at få børn nu...... de troede at deres kærester ikke ville leve op til ansvaret og at de ville foretrække at de gjorde deres uddannelse/ studie færdige før børn......
De havde faktisk begge nået at bestille tid før de spurgte deres mænd/kæreste og de så meldte ud at de glædede sig til at blive far og at de så frem til alt hvad det nu indebære......
Hvis disse mænd ikke havde nået at melde ud ville de to piger have fået en abort fordi de ville glæde manden - fordi de troede de ville glæde manden ved det..... MEN de ville have såret ham vildt meget i stedet.....
Mænd skal sige deres mening - især hvis de er imod konens/ kærestens abort.

Hvis der havde været ligelighed med hensyn til abort, kunne manden bestemme at kvinden skulle have abort og kvinden kunne sige nej..

Så vidt jeg er orienteret er det lige så ofte manden der præsser/beslutter at kvinden skal have abort...... eller forældre....
Jeg tror ikke det er særlig tit at kvinden helt alene tager den beslutning.... og hvis faderen ER der (både fysisk OG psykisk - især psykisk) så vil det være nætlæggende at tage ham med i beslutningen.....

Til toppen 
#20479 - 24/09/2003 15:28 Re: Abort-fædre [Re: Esmaralda]
Anonym
Anonym

God eftermiddag Esmarelda

Jeg tror ikke vi er uenige om det moralske aspekt, det var det retsmæssige jeg har problemer med.

Til toppen 
#20480 - 24/09/2003 18:13 Re: Abort-fædre
Esmaralda
Bruger

Hej Hansemand

Jeg tror ikke vi er uenige om det moralske aspekt, det var det retsmæssige jeg har problemer med.

Det er jeg da glad for..... havde det faktisk også åp fornemmelsen men synes alligevel at jeg ville skrive lidt om det.....

Det retsmæssige.... ja det er svært - hvordan skulle det være hvis du fik lov til at bestemme...... kan det ideale egentlig lade sig gøre (uden at begynde at leve efter Bibelens forskrifter på amnge andre punkter)

Til toppen 
#20481 - 24/09/2003 19:16 Re: Abort-fædre [Re: Esmaralda]
Anonym
Anonym

Davs igen

Det retsmæssige.... ja det er svært - hvordan skulle det være hvis du fik lov til at bestemme...... kan det ideale egentlig lade sig gøre (uden at begynde at leve efter Bibelens forskrifter på amnge andre punkter)

Abortloven afskaffet fordi den er unfair overfor for alle nok mest for barnet som aldrig fik chancen til livet, man snakker meget om barnets tarv, men abortloven tilsidesætter helt og adeles barnet som på den måde gøres til de mest udsatte i vores samfund.

Og kvinderne skal ikke forfordeles m.h.t. børn ved skilsmisse.

Til toppen 
#20482 - 25/09/2003 09:50 Re: Abort-fædre
Esmaralda
Bruger

Hej Hansemand

Jeg kan se at du heller ikke kan finde andre måder at gøre den lov retfærdig for begge parter end at bruge Bibelens bud om ikke at slå ihjel....
Hvad så med de kvinder som bliver gravide efter en voldtægt - eller hvor manden skrider fra det hele...... skal hun så tvinges til at fuldføre graviditeten..... eller skal der være undtagelser i loven.....

Jeg ser (samfundsmæssigt) et problem i at et voldtægtsoffer ikke kan gøre noget - er det ligeværd???? (Jeg mener stadig at abort er mord) Alt er ikke sort/hvidt her i verden......
Hvis abort skal afskaffes skal der OGSÅ laves om på mange andre områder..... SEX før ægteskabet skulle vel egentlig helt forbydes hvis der skal være retfærdighed til.... Så ville der nok heller ikke være så mange kvinder som stod i situationen at vælge mellem abort og ikke-abort.....

Og kvinderne skal ikke forfordeles m.h.t. børn ved skilsmisse.

Det skal vist ikke kommenteres her - synes det ligner noget som sagtens kan fylde en hel tråd selv

Til toppen 
#20483 - 25/09/2003 10:21 Re: Abort-fædre [Re: Esmaralda]
nelle
Bruger

Hej Ester

Interessant vinkel du har sat paa det, hvorfor ikke starte en ny traad?
Vil gerne deltage i debatten, men det er du nok klar over:-)))
MVH
Ellen

Til toppen 
#20484 - 25/09/2003 11:30 Re: Abort-fædre [Re: Esmaralda]
Anonym
Anonym

God formiddag Esmaralda

Jeg kan se at du heller ikke kan finde andre måder at gøre den lov retfærdig for begge parter end at bruge Bibelens bud om ikke at slå ihjel....
Hvad så med de kvinder som bliver gravide efter en voldtægt - eller hvor manden skrider fra det hele...... skal hun så tvinges til at fuldføre graviditeten..... eller skal der være undtagelser i loven.....

Bibelens grundlæggende livsholdninger er nok for indgrået i min mentalitet til at jeg kan svare på noget andet grundlag..

Hvis den meget og på alle måder, uretfærdige abortlov blev afskaffet, står disse ofre jo retsmæssigt som før 72, men det vil jeg nok ikke ændre på, men måske oprette en afdeling i hver kommune som kan tage sig specielt af disse ofre... og ja, det ville ikke ændre noget hos mig, selv et offer for voldtægt kan bære på et barn, og det barn har også ret til livet.

Jeg ser (samfundsmæssigt) et problem i at et voldtægtsoffer ikke kan gøre noget - er det ligeværd???? (Jeg mener stadig at abort er mord) Alt er ikke sort/hvidt her i verden......

Der er intet ligeværdigt ved voldtægt og voldtægtsmænd bør have lovens strengeste straf ubetinget efter min mening..

Men det ændrer ikke ved barnets rettigheder, intet barn har jo selv bedt om at blive undfanget, og alle børn må have samme ret til liv.

Hvis abort skal afskaffes skal der OGSÅ laves om på mange andre områder..... SEX før ægteskabet skulle vel egentlig helt forbydes hvis der skal være retfærdighed til.... Så ville der nok heller ikke være så mange kvinder som stod i situationen at vælge mellem abort og ikke-abort.....

Som kristen så jeg gerne sex før ægteskabet afskaffet, så var jeg fri for at anskaffe et haglgevær til at skyde mine døtres kommende bejlere efterhånden som de dukkede op.

Men tanken er nok irrelevant...
Vi sidder jo her og laver loven om.

pengene der bruges til aborter, kan jo bruges til gratis graviditetsforebyggende diverse..

Det har altid undret mig at vi har et system hvor nogle unge ikke har råd til at forebygge graviditet, og går det galt kan de gratis få slået deres barn ihjel.

Til toppen 
#20485 - 25/09/2003 12:23 Re: Abort-fædre
nelle
Bruger

Hej Hansemand

Jeg haaber soerme ikke du kan faa lavet nogle love om, du ville jo afskaffe den personlige frihed fuldstaendig, sikken dog et samfund, det ville jo ligne totalitaert styre.

MVH
Ellen

Til toppen 
#20486 - 25/09/2003 13:05 Re: Abort-fædre [Re: nelle]
Anonym
Anonym

Nelle

Jeg har ingen intentioner om at gå ind i politik..

Men hvad med barnets rettigheder..

ja ja, jeg ved godt du ikke regner forsteret for at være menneske, men det er det altså alligevel iflg Bibelen..

Men lad os et kort øjeblik være kristne begge to, og regne fosteret for et menneskebarn fra undfangelsen af..

Hvor er så dets personlige rettigheder nu?

Og er disse børns rettigheder ikke de samme som dine?

Til toppen 
#20487 - 25/09/2003 13:32 Re: Abort-fædre
nelle
Bruger

Hej Hansemand

Jo hvis det er et barn, men et foster ser jeg ikke som et barn paa samme maade, og jeg kan ikke gaa ind i den diskussion ud fra at vaere kristen, det ville jo vaere selvbedrag.

Men har sagt tildligere, kan godt se hvad du mener, naar du henholder dig til bibelen, men det goer jeg ikke.

MVH
Ellen

Til toppen 
#20488 - 29/09/2003 13:52 Hjertet slår i 8. uge. [Re: nelle]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Ellen og i andre..

hvis et foster ikke er et rigtigt barn...er et barn så heller ikke et rigtigt menneske......................................?

Når man i typisk 8.-11. uge suger et lille menneskefoster ud af livmoderen på moren, holder dets lille hjerte op med at slå.
For ja, hjertet slår i brystet på de små, indtil de suges ud kasseres som var de affald.

mvh Tau
Ellen, mit indlæg er ikke skrevet i vrede eller fordømmelse, det er skrevet i frustration og oprigtig undren og sorg over den definition du og andre aborttilhængere har af det jeg anser som Guds gave. Nemlig menneskelivet. Det liv som vi alle har fået givet...

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#20489 - 29/09/2003 16:11 Re: Hjertet slår i 8. uge. [Re: tau]
nelle
Bruger

Hej Tau

Det er jeg ked af, det har ramt dig haardt, men det er min mening.
Tau, jeg siger ikke det er godt, men jeg vil noedig sammenligne det med mord/drab eller hvad det ellers er blevet kaldt, derfor nok den lidt haarde udlaegning fra min side.

MVH
Ellen

Til toppen 
#20490 - 29/09/2003 17:31 Barnets ret til livet!
Anonym
Anonym

Hansemand skrev til Nelle:
Men lad os et kort øjeblik være kristne begge to, og regne fosteret for et menneskebarn fra undfangelsen af..

Jeg mener ikke barnets ret til livet har noget at gøre med at du er kristen og at Nelle er ateist. Jeg har altid, også da jeg var ateist, været modstander af abort.

Og jeg synes ikke argumentet med at kvinden har ret til at bestemme over sin egen krop er et godt argument. Og heller ikke selv om argumentet ændres til at kvinden har ret til at bestemme over sit eget liv.

Vi glemmer at det lille foster er bestemt til at blive til en krop og til et liv. En ganske bestemt krop, et ganske bestemt liv, et ganske bestemt menneske! Derfor ér det et menneske der dræbes hver gang et foster aborteres.

Hvis svangerskabet afbrydes ved en provokeret abort, krænker vi altså, uanset hvordan man vender og drejer det, et menneskes ret til selv at bestemme over sin krop og sit liv. Et lille menneske ganske vist, men det ér et menneske med alle de muligheder i sig som et menneskeliv rummer!

Og ved at dræbe fosteret, krænker vi (samfundet) dette lille menneskes rettigheder på den allermest ultimative måde som man kan forestille sig. Og hvorfor? Udelukkende for at beskytte kvinden for den langt mindre "krænkelse" (ulempe) det er for en kvinde at føde et uønsket barn.

I princippet kunne kvinden jo nemlig gennemføre de 9 måneders graviditet, føde barnet og bortadoptere det umiddelbart efter fødslen. Der er masser af ægtepar som ikke selv kan få børn og gerne ville adoptere og elske barnet som deres eget.

Jeg ved godt at det ikke er så enkelt at give slip på sit barn, men ingen tvinger jo moderen til at fastholde sin beslutning om bortadoption når barnet er født. Da vil det være kvindens eget helt frie valg at omgøre sin beslutning og i stedet vælge moderglæden og barnet - og de begrænsninger et barn fører med sig.

Man skal i øvrigt ikke glemme at den nuværende situation med fri abort også kan indebære tvang for kvinden. Jeg har læst flere beretninger om kvinder som bærer på en stor sorg og skyld og tænker på det barn som ikke blev født - måske fordi de lod sig presse af kæresten eller velmenende forældre som fandt det mere fornuftigt at kvinden ikke fik sin uddannelse forsinket - eller sin ungdom "ødelagt".

Forleden læste jeg om en ung glad mor på 16 år. Hun var blevet gravid som 15-årig. Hun ville ikke bytte med sine "barnløse" veninder.

Debatten om aktiv dødshjælp til gamle og syge mennesker er for mig at se en parallel til fri abort. Her risikerer vi at presse vore gamle forældre til at bede om at få livet afsluttet. Ikke for deres egen skyld, men fordi de ikke vil ligge os til byrde.

Når et menneskeliv én gang er skabt, har vi ikke ret til at udslette det. Uanset om vi er teister eller ateister. Det er min mening!

Med venlig hilsen
Vagn Bro

Til toppen 
#20491 - 29/09/2003 17:39 Re: Barnets ret til livet!
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Vagn Bro

Godt indlæg! - Fuldstændig enig!!!! (det er vist ikke så tit du hører det her )

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#20492 - 29/09/2003 17:59 Re: Barnets ret til livet! [Re: malli]
Anonym
Anonym

Malli skrev:
Godt indlæg! - Fuldstændig enig!!!! (det er vist ikke så tit du hører det her )

Tak, Malli!

Det er helt rart at vi også kan befinde os på samme side.

I øvrigt - i betragtning af at debatten foregår på Indre Missions hjemmeside, så kan jeg nu ikke klage over forståelsen både af og for mine øvrige synspunkter.

Med venlig hilsen
Vagn Bro

Til toppen 
#20493 - 29/09/2003 18:58 Re: Barnets ret til livet!
Anonym
Anonym

Hej Vagn

Vi er ikke uenige om de etiske betragtninger.. og jeg ville såmænd blot have Nelle til at se på sagen fra en anden vinkel...

Til toppen 
#20494 - 30/09/2003 10:19 Re: Barnets ret til livet!
Esmaralda
Bruger

Hej Vagn

Tja jeg må (for en gang skyld) sige at jeg er enig med dig Dejligt at prøve det også

Og jeg synes ikke argumentet med at kvinden har ret til at bestemme over sin egen krop er et godt argument. Og heller ikke selv om argumentet ændres til at kvinden har ret til at bestemme over sit eget liv.

Jeg vil sige at hvis kvindens liv er i fare (alvorligt i fare) bør hun indlægges og nærmest i sidste sekundt inden hun dør skal/kan barnet fjernes...... Og så skal der gøres alt for at barnet også overlever.....
Hvis en graviditet tager livet af kvinden inden barnet kan leve på egen hånd dør de jo begge..... der OG KUN DER mener jeg at abort kan komme på tale - for dog om muligt at redde den ene (kvinden)

Jeg har i løbet af denne debat kommet til at tænke på en lille pussighed:
    I tilfælde af graviditet er kvinden altid blevet beskrevet som kvinde til barnet er født.
    Mens manden er blevet beskrevet som far - selv under graviditetens tidligste faser....
    Er der nogen der kan sige mig hvorfor en mand bliver far helt fra undfangelsen og kvinden først bliver mor ved fødslen???
    Jeg mener nemlig at kvinden og manden bliver forældre ved undfangelsen....

Nå det var bare en tanke.....

Til toppen 
#20495 - 30/09/2003 17:45 Re: Barnets ret til livet! [Re: Esmaralda]
Anonym
Anonym

Enig, Esmeralda!

Med venlig hilsen
Vagn Bro

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær