Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#20333 - 22/09/2003 22:45 Prostituerede
Anonym
Anonym

Hvad mener du om, at man søger "trøst" hos prostituerede?

Til toppen 
#20334 - 03/10/2003 12:17 Gud vil noget bedre
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
At købe sig til sex hos en luder kan i første omgang vel nok opleves som en trøst og som en erstatning for manglende nærhed. Men jeg tror også at du kender til den følelse af tomhed og ensomhed som blot bliver forstærket af at du måtte købe dig til denne nærhed hos een som dybest set ikke er interesseret i dig, men kun i dine penge.

Jeg kender ikke til din situation og ved ikke hvilke grunde du har til at opsøge en prostitueret. Men uanset det, så er det synd imod Guds bud og vilje at have samleje uden for ægteskabets ramme. Det gælder uanset om det er med en prostitueret eller det er med en anden som man ikke er gift med. Hvis du ønsker at Gud skal være Gud i dit liv og hans vilje skal være din vejledning, så er det en forkert måde for dig at søge trøst på. Og jeg tror heller ikke at du reelt finder nogen trøst på den måde.

Dertil kommer at du med din handling er med til at fastholde den prostituerede i en situation, hvor hun også ødelægger sig selv og sit liv.

Gud vil dig noget meget bedre end at du skal søge trøst hos prostituerede. Han ønsker at give nærhed og omsorg på en måde som ingen luder, ja intet menneske overhovedet, kan give dig. Gud har givet dig et liv som også rummer mulighed for mange glæder og opmuntringer. Derfor vil jeg meget anbefale dig at finde andre måder at udfylde den ensomhed eller den afstand du måske oplever. Da jeg ikke kender din situation, kan jeg ikke give dig nogle konkrete råd. Men måske kan du skrive igen og fortælle lidt mere?

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær