Menu
Hvem er online
1 registrerede (Sandheds-søger) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#19422 - 13/09/2003 18:44 Flyttet: Lovgerninger 2
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn

Nedenstående er flyttet fra emnet "Om at sværge" efter aftale med henholdsvis Kristina og Esmaralda, da det er falder udenfor det oprindelige emne. Emnet er blevet en debat om lovgerninger. Debatten i denne tråd, tager sit udspring fra dette indlæg , hvor det gik galt.

Med venlig hilsen

Kristian Lindholm
admin

Hej Alex, du skriver:

Du kan sige nøjagtigt det samme om Loven, og den skal kristne ikke holde, faktisk så skal de absolut undgå at holde den

Skal vi ikke holde loven ??? Læs her i Matt. 5,17-20 hvad Jesus siger herom

Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne. Jeg er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde.

Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket.

Den, der bryder blot ét af de mindste bud og lærer mennesker at gøre det samme, skal kaldes den mindste i Himmeriget. Men den, der holder det og lærer andre at gøre det, skal kaldes stor i Himmeriget.

For jeg siger jer: Hvis jeres retfærdighed ikke langt overgår de skriftkloges og farisæernes, kommer I slet ikke ind i Himmeriget.

kristina

Ændret af Nardus (15/09/2003 12:37)

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#19423 - 13/09/2003 22:42 Re: Om at sværge [Re: kristina]
Alex
Bruger

Reg.: 08/06/2003
Kristina,

Gys og gru . Jeg går stærkt ud fra at du siger at du holder den gennem Jesus. Det er jo selvfølgelig en pinligt korrekt måde at sige det på, tak for at korrigere mig .

Hvis du derimod har en anden opfattelse, så må vi hellere diskutere det .

DKs første netforum for Bibelsk Universalisme:
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=408816

Til toppen 
#19424 - 13/09/2003 23:26 Re: Om at sværge [Re: Alex]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Alex, nej, jeg må skuffe dig, jeg holder ikke loven!

Jeg forsøger af al magt, for det skal jeg. Men jeg kan ikke. Ingen kan.

Det er derfor vi har brug for Jesu tilgivelse: "Forlad os for skyld, som vi også forlader vore skyldnere." Det beder jeg om hver dag i den bøn, som han har lært os at bede, i tilllid til hans nåde.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#19425 - 14/09/2003 13:57 Re: Om at sværge [Re: kristina]
Alex
Bruger

Reg.: 08/06/2003
Hej Kristina,

Gal 3v10 For alle de, som har lovgerninger, er under forbandelse, for der står skrevet: »Forbandet være enhver, som ikke bliver ved alt det, som står skrevet i lovbogen, og følger det.«

Er du under lovgerninger?

Guds fred

DKs første netforum for Bibelsk Universalisme:
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=408816

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær