2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#18808 - 10/09/2003 12:16
Profetierne om inflation
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
I Åb står der noget om at inflation vil ske, jeg så 60 minutes igår og hørte om sult og køer efter mad i USA, jeg ser en side engang imellem for at følge lidt med i hvad der foregår i USA, og det er intet af det man hører om , vi tror at USA er et rigt land, men jeg tror at de er på vej ned.
Åbenbaringsbogens budskab er, at det allerede er en realitet FØR at menigheden skal tages væk. Vi kan allerede nu læse åbenbaringsbogen og se det ske i verden nu. Jeg tror vi er langt henne hvad angår tidspunkt for Jesu genkomst, måske ikke helt endnu, men meget er sket som kan være en forløber til trængselstiden. Alt dette er måske kun formodninger fra min side, men jeg syntes der er et svagt billede af hvordan det er i verden i forhold til hvordan det er rundt omkring. Vi får ikke de reelle farere at vide, hvordan vi kan forvente at verden vil se ud eller hvad vej det hele går.
Vi er i en tid hvor det er det mere vigtigt at være klar så de fejl de enkelte lande (USA) har gjort som direkte kan have en indflydelse på vores liv ikke knækker troen eller livet, vi må berede os.
Der står i bibelen om at bruge ens penge nu på en god måde så det bærer frugt, så de kan modtages os når penge ikke mere er at finde. Jeg tror at det både er himmelen, men jeg tror også at der på et tidspunkt vil være en mangel på penge, usa er bare en lille indikation af hvordan det måske vil komme til at ske.
Bed for vor land at vi må undfly de trængsler der er ramt USA. Det lydder måske lidt underligt at jeg skriver som jeg gør, men mange af de ting jeg har læst peger i den retning.
Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#18810 - 10/09/2003 19:46
Re: Profetierne om inflation
[Re: Ole Madsen]
|
Bruger
Reg.: 08/06/2003
|
Hej Ole Madsen,
Matt 24v36 Men den dag eller time er der ingen, der kender, hverken englene i himlene eller Sønnen, men alene Faderen.
Det er godt at du interesserer dig for profeti, det vidner om en levende tro. Men husk bare at vi mennesker ikke kan forudse tingenes gang i detaljer. Under verdenskrigene troede kristne forståeligt nok at enden var lige om hjørnet i deres tidsperspektiv, og i 70erne og begyndelsen af 80erne levede mange mennesker i almindelighed i rædsel for en atomkrig der kunne bryde ud hvert øjeblik. Mange ved ikke at Luther som der er populær på disse breddegrader, prædikerede verdens ende i sin tid. Vi ved ikke ret meget mere om enden end at den er tættere på end nogensinde før. Personligt ser jeg meget på udviklingen i Israel og ser frem til genoprettelsen af Guds Israel, men jeg må igen og igen erkende at jeg ikke har evne til at forudse hvad der sker dernede  .
Guds fred
|
|
Til toppen
|
|
|
#18812 - 10/09/2003 23:13
|
Bruger
|
Ja det er helt sikkert. Det er dejligt at kende til hvad der vil ske mens lavinen ramler  .
|
|
Til toppen
|
|
|
#18813 - 11/09/2003 01:03
|
Bruger
Reg.: 23/07/2003
Sted: Vordingborg
|
Det har vi jo vidst siden Jesus forlod jorden.
Jakob Øhlenschlæger
|
|
Til toppen
|
|
|
#18814 - 11/09/2003 09:59
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Ole og I andre! Jeg er helt enig i, at dagen for Jesu er nær og at vi skal være beredte og ikke være blandt de brudepiger, som manglede olie til deres lamper. Når det er sagt, vil jeg også sige, at dagen har været nær i ca. 2000 år - og at 2000 år faktisk er meget meget kort tid. Ja, vi skal leve hver dag, om var den den sidste. Men, tror jeg, det må betyde, at vi skal leve og have vores opmærksom her i dagen med dens opgaver og udfordringer, og glæde os over de rige gaver, som Gud giver os lige netop i dag. Vi skal ikke holde op med at så og plante, og med at luge ukrudt i vores haver, fordi vi regner med, at ingen af delene når at vokse op! Nej, jeg tror ikke vi skal bruge megen tid og opmærksomhed på studere tegn på Jesu genkomst og denne verdens endeligt. Det står skrevet, at det sker "som en tyv om natten" - dvs. netop når vi allermindst venter det! Måske inden jeg når at få trykket på "send"  - måske om tusindvis af år! Ingen ved det undtagen Gud, men vi ved, at vi er lige her, lige nu, så - Carpe diem - lad os bruge dagen! Solen skinner! kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#18815 - 19/09/2003 22:34
|
Bruger
Reg.: 29/04/2002
Sted: Hvidovre
|
USA er et sygt og perverteret samfund. Ingen tvivl om det.....
Men Åbenbaringens Bog er et kampskrift imod Romermagten, hvor Johannes i metaforer beskriver hvordan gud vil straffe Rom. Bogen har ingen, absolut ingen, relvans for vor tid.
Faktisk er den fejlslagen profetisk idet det var jøderne selv der blev udraderet for good i år 132. Det gik stik modsat af hvad Johannes profeterede.
Jeg tror iøvrigt ikke at Vorherre bryder sig specielt meget om at blive rodet ind i nogle fejlsslagne profetier på Hans vegne
Carlo
Militant forkyndende og missionerende ateist.
|
|
Til toppen
|
|
|
#18816 - 19/09/2003 22:43
[Re: Carlo]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Carlo,
Ifølge den kristne tro er Åbenbaringsbogen Jesu egen åbenbaring til Johannes.
Den er ikke en fejlslagen profeti, men en profeti, der endnu ikke er gået i opfyldelse.
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#18817 - 20/09/2003 00:31
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 29/04/2002
Sted: Hvidovre
|
Hej Kristina
Lagde du mærke til noget med et segl? En hentydning til et segl hos Daniel måske?
I ydmyghed
Carlo
Militant forkyndende og missionerende ateist.
|
|
Til toppen
|
|
|
#18819 - 20/09/2003 23:40
|
Bruger
|
Carlo,
Der er så mange måder at udlægge Åbenbaringsbogen, og der er næppe givet nogen de rigtige svarer. Det med Romerriget er meget rigtigt, meget symbolik er hentet fra Rom. Ikke så mærkeligt for den blev jo skrevet i det gamle rom. Tidligere protestantiske udlægninger af åbenbaringsbogen går så videre og ser den romersk katolske kirke i parringen mellem rom og kristendom. Da så protestanterne og katolikkerne blev venner, så blev den udlægning overtaget af forskellige små sekter. Når vi kommer til en ny himmel og jord, så er det vist vanskelligt at sige at den kun handler om Rom. Jeg kan snilt forestille mig, at du ingen anden interesse har i bogen end at kritisere den, men den der holder nu engang ikke.
|
|
Til toppen
|
|
|
#18820 - 23/09/2003 09:53
Re: Ser vi tegnet?
|
Anonym
Anonym
|
Hovsa, jeg troede det var et kristent forum, men jeg ser at atismen blomstrer herinde ;-)
Det sidste i verden du skal gøre for at ændre noget, er da at be'.
Må jeg li'e be..
Jeg er vildt uenig, at bede er da både rart og givende, rart, fordi det er godt at være sammen med Jesus, og givende fordi Gud faktisk hører bøn.
Ole skrev om endetiden og trængsler. den tid kommer, ingen tvivl om det, og der er god grund til at bede for at så mange ateister (stærkt troende folkefærd) omvender sig til Jesus kristus 
|
|
Til toppen
|
|
|
#18821 - 01/10/2003 13:42
|
Bruger
Reg.: 14/10/2002
Sted: London, Storbritanien
|
Kære Ole Madsen Jeg vil gerne kåre dit indlæg som det mest naive jeg endnu har set på Jesusnet.
I Åb står der noget om at inflation vil ske, jeg så 60 minutes igår og hørte om sult og køer efter mad i USA, jeg ser en side engang imellem for at følge lidt med i hvad der foregår i USA, og det er intet af det man hører om , vi tror at USA er et rigt land, men jeg tror at de er på vej ned.
Hvor er det bare langt ude! USA har netop gået igennem 8 år med konstant højkonjuktur og er måske rigere end nogensinde. 10% af befolkningen i USA lever dog i ekstrem fattigdom pågrund af de manglende sociale sikkerhedsnet i USA. Derfor er der mange der må gå til private hjælpeorganisationer for at få et måltid mad. Desuden er der næsten ingen inflation i USA. Endvidere har der været hungernød masser af gange gennem de sidste 2000 år, riger er bukket under, tænkt f.eks. på romerriget eller det Habsburgske kejserrige. Datidens dommedagsfanatikere har garanteret også stået dengang og råbt .. nu kommer dommedag..nu kommer dommedag.
Vi kan allerede nu læse åbenbaringsbogen og se det ske i verden nu. Jeg tror vi er langt henne hvad angår tidspunkt for Jesu genkomst, måske ikke helt endnu, men meget er sket som kan være en forløber til trængselstiden.
Kristne dommedags fanatikere har eksisteret i snart 2000 år, som går og bilder sig ind at de kan se alle mulige tegn på at Åbenbaringsbogen er ved at gå i opfyldelse. Dette er der flere kilder på i kirkehistorien. Du er altså ikke alene Ole Madsen. Ifølge nye testamente skulle dommedag imidlertid indtræffe snart ifølge de gamle Bibelforfattere. Vi må derfor gå ud fra at Gud har aflyst dommedag.
Bed for vor land at vi må undfly de trængsler der er ramt USA. Det lydder måske lidt underligt at jeg skriver som jeg gør,
Jeg det lyder godt nok underligt...
Steen
|
|
Til toppen
|
|
|
|