Menu
Hvem er online
1 registrerede (Sandheds-søger) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#18679 - 08/09/2003 22:28 Symboltolkninger.
hjertensfryd
Bruger

Reg.: 19/08/2003
Sted: Hundstrup
Hej,

Jeg vil gerne vise jer nogle figurer.

Figur 1.

Figur 2.

Jeg har selvfølgelig nogle symboltolkninger af figurerne, men lige nu vil jeg give dig mulighed for selv at tolke dine egne symbolbetydninger af figurerne.

Jeg vil derfor vente nogle dage førend jeg kommer med mine egne tolkninger, således at vi kan have en dialog om vore forskellige eller enslydende symboltolkninger.

Det kunne være interessant at se, hvor meget vi ser ens eller forskellig på de to figurer. For selv om vi er forskellige eller enige i religiøse emner, kan vi have vidt forskellige symboltolkninger af figurerne.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Længe leve du livets barn for du er ikke noget skarn.

Til toppen 
#18680 - 08/09/2003 23:45 Re: Symboltolkninger. [Re: hjertensfryd]
john316
Bruger

Reg.: 18/08/2003
Sted: København
Øhhhh..... nu er der vist ikke lige så meget gang i den af mine hjernehalvdele, som skal tage sig af symboltolkninger

Jeg ser cirkler i forskellige farver og kryds, som er sammensat så der opstår delmængder pga. linierne krydser hinanden.

Farver og striber juhuhuhu!

/Rolf Johannes 3.16 For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.

Til toppen 
#18681 - 14/09/2003 23:33 Re: Symboltolkninger. [Re: hjertensfryd]
Sandheds-søger
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Danmark
Hej Lars,

Det er ikke den store kunstneriske udfoldelse du viser i disse figurer, måske ville du få mere respons hvis du gjorde lidt mere ud af det (i skrivende stund 14/9/03 har du kun fået ét andet svar foruden dette). Det er imidlertid meget sjovt at svare, så her er et svar:

Figur 1.

En cirkel som er udfyldt med hvid farve og delt i 4 dele hver del med et ord:
ild, luft, vand og jord.
Eftersom de 4 dele tilsammen udgør det hele,
må det vel symbolisere at de fire elementer ild, luft, vand og jord udgør en helhed.

Figue 2.

Da vi befinder os på en kristen hjemmeside er det nærliggende at antage at denne figur symboliserer tre-enigheden Faderen, Sønnen og Helligånden samt korsfæstelsen.
I midten er de alle tre én.
Udenom kan 2 af dem fungere sammen, en hvilkensomhelst kombination af 2 af dem.
Og helt yderst arbejder de hver for sig.
Og så er der tegnet et kors hen over også (blot en lodret og en vandret streg).

Hvis dette ikke havde været en kristen hjemmeside var jeg nok næppe kommet til at tænke på sådan en fortolkning.

Som sagt vil jeg foreslå en lidt mere kunstnerisk bearbejdet udgave, med mindre du af en eller anden grund blot ønsker at præsentere nogle enkle figurer.

Med venlig hilsen,
Lars Peter

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær