Menu
Hvem er online
1 registrerede (Sandheds-søger) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#18605 - 08/09/2003 13:37 Lille tro
IChThYS
Bruger

Reg.: 11/08/2003
Har du en stor tro eller en lille tro? Jamen, man kan da kun enten tro eller ej...?

Se her: Matt 17, 19-20

Jesus siger, at disciplene har en lille tro. Men hvis man kan have en lille tro, må man også kunne få en større tro. Hvordan? v. 21.

Lad denne streng være en opmuntring til at tænde fuldstændig af på at komme tættere på Gud, få en større tro og blæse afsted for at give Satan nogle bøllebank, som han aldrig glemmer, vælte hans fæstningsværker og vinde mennesker til Guds Rige

Til toppen 
#18606 - 08/09/2003 20:26 Re: Lille tro [Re: IChThYS]
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Hej der=)

Jo mere vi læser i bibelen, deltager i gudstjeneste og møder, evangelisation, forkyndelse og andagt, bøn, jo mere tillader vi at fyldes af Guds Ånd og at ledes af Ham. Og jo mere "vandrer vi ved ånd" så vi kan stå fast og ikke opfylder noget kødeligt ønske. (ikke noget med at vi altid kan men I forstår tanken håber jeg) For jo mindre, jo mindre indflydelse får Gud jo på os og jo sværere. Det var nogle tanker i den forbindlese, håber at I kan bruge det, Kh. Josefin

Til toppen 
#18607 - 13/09/2003 17:08 Re: Lille tro [Re: IChThYS]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Fisk

Du skriver: "Lad denne streng være en opmuntring til at tænde fuldstændig af på at komme tættere på Gud, få en større tro og blæse afsted for at give Satan nogle bøllebank, som han aldrig glemmer, vælte hans fæstningsværker og vinde mennesker for Guds rige".

"Tænde fuldstændig af", hm... kunne mindre ikke gøre det? Gud er jo en god Far, som gerne giver sine børn, når de beder. Han er ikke uvillig, så det skulle være nødvendigt at tænde fuldstændig af for at blive bønhørt. Gud giver os gode gaver, efter sin gode vilje og til rette tid.
Jesus sagde ofte til sine disciple, at de var lidettroende. Men han nægtede dem jo ikke sin hjælp af den grund, men stillede stormen og hjalp Peter op af vandet.
De beder ham et sted om mere tro. Deres videre livshistorie siger os, at han gav dem mere tro - selv om de bl.a. måtte gennem den ydmygende oplevelse af at svigte ham, blev disse feje og lidettroende disciple siden styrket i troen på en måde, så de kunne bekende Jesu navn frimodigt lige til martyrdøden.

Mht. at give Satan nogle bøllebank, han aldrig glemmer. Tro mig, han har allerede fået sit livs "bøllebank", da Jesus døde på korset og opstod fra de døde! Vi kan vist ikke gøre det så meget bedre.
Dog er der også en kamp at kæmpe for os, men kun på grundlag af den sejr, der allerede er vundet. Og uden Guds fulde rustning kan vi i hvert fald intet gøre.

Men jo, lad os bare frimodigt bede Gud om mere tro, og om kraft til at virke for hans rige.

Mvh. AnnePande.

Til toppen 
#18608 - 13/09/2003 17:35 Re: Lille tro [Re: Josefin]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Josefin.

Det er rigtigt at vi giver Guds Ånd plads og mulighed for at arbejde med os ved at lytte til Ordet i forkyndelsen, læse i Bibelen og bede. Ja, i det hele taget ved at benytte os af nådens midler, som Gud har givet os. Ordet er et af dem (herunder hører de løfter, Gud har knyttet til bønnen), men også dåben og nadveren (sakramenterne) er midler, som Gud bruger til at formidle tilgivelsen til os og på det grundlag give os kraft til at leve som hans børn. Men først af alt formidle syndernes forladelse.

Jeg forstod vist ikke helt, hvad du mente med at sætte "evangelisation" på listen også. Den er ikke et middel til at give plads for Guds ånd, men en frugt af, at han virker i os. Disciplene kunne ikke begynde på deres opgave med at være Jesu vidner indtil jordens ender, før han havde givet dem kraft til det ved at sende dem sin Ånd.

Mht. at vandre efter Ånden og ikke efter kødet, står der et godt ord i Rom. 8, 1-4 (læs gerne videre ):
"Så er der da nu ingen fordømmelse for dem, som er i Kristus Jesus. For livets ånds lov har i Kristus Jesus befriet mig fra syndens og dødens lov. Det, som loven ikke kunne, fordi den kom til kort pga. kødet, det gjorde Gud: Han sendte sin egen søn i syndigt køds lighed og for syndens skyld og fordømte dermed synden i kødet, for at lovens krav skulle opfyldes i os, som ikke lever i lydighed mod kødet, men i lydighed mod Ånden".

Med venlig hilsen AnnePande.

Til toppen 
#18609 - 20/09/2003 15:40 Re: Lille tro [Re: AnnePande]
Marlene
Bruger

Reg.: 24/02/2003
Sted: Bornholm
Hej Ichthys.

Jeg tror! Om min tro er stor eller lille ved jeg ikke. Jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag

Når du opfordrer os til at "tænde helt af", er det det samme som Paulus siger: "Vær brændende i troen!" bare på et sprog vi alle kan forstå.

Satan og hans dæmoner får mere og mere råderum i verden. Det er muligt Gud allerede har givet ham hans endelige dom, det berrettiger ikke os til at stå på sidelinien og se på at han hærger og ødelægger. Han skal ikke kun have bøllebank. HAN SKAL HAVE SÅ MANGE TÆSK AT HAN IKKE KAN STÅ PÅ SINE BEN!!!

AnnePande. Der er ikke tale om at få sine bønner hørt. Der er tale om AT HANDLE på Guds ord. Det er svært hvis du ikke brænder for Ham!

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær