Menu
Hvem er online
1 registrerede (Sandheds-søger) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#18273 - 05/09/2003 18:44 Bare det virker - så er det vel OK !
ærten
Bruger

Reg.: 04/12/2002
Sted: Halvt af hvert

Jeg er blevet lidt standset over for det med den alternative medicin og helbredelse.
I den menighed, som jeg kommer, er der flere af medlemmerne, der har gået til " en klog mand " med deres dårligdomme. Det har været alt fra gigt til astma. Manden kalder sig ikke healer, men bare " alternativ", og når jeg har talt med dem om, hvorfor de går til ham, så siger de, at det gør de, fordi det virker, og " at det gælder vel om at blive rask " .
Flere af dem har prøvet det konventionelle behandlersystem, som ikke har virket tilfredsstillende- altså at de er blevet raske.
Så nu siger de uden at blinke:

Bare det virker - så er det vel OK !

Jeg bliver mildest talt noget urolig! Men måske er jeg lidt for bange for det alternative?
Kan Gud også være med i det- eller er det altid " den onde ", der virker der?

Kærlig hilsen
Ærten
www.senesamtaler.dk

Til toppen 
#18274 - 05/09/2003 19:02 Re: Bare det virker - så er det vel OK ! // Ja. [Re: ærten]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Kære Ært

hvad er du bekymret over ?

Gud kan bruge en læge, og han kan bruge en healer.
Læger tager lige så meget æren for deres evner, som en healer gør. Jeg kan ikke se forskellen.

vh Tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#18275 - 05/09/2003 19:21 Re: Bare det virker - så er det vel OK ! [Re: ærten]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Ærten, du skriver

Jeg bliver mildest talt noget urolig! Men måske er jeg lidt for bange for det alternative?
Kan Gud også være med i det - eller er det altid " den onde ", der virker der?

Jeg er ikke selv bange for det alternative (har faktisk selv praktiseret alternativ helbredelse med udmærkede resultater) men jeg holder mig meget langt væk fra det.

Jeg er helt sikker på, at Gud kan hjælpe mennesker og helbrede dem gennem alternative helbredere. Gud er nemlig suveræn og kan derfor gøre hvad som helst. Han lader sin sol skinne på gode og onde, på troende og vantro og kristne og ikke-kristne, og bestemt også på pendulsvingere og numerologer og clairvoyante etc. og deres klienter.

Men som kristen vil jeg aldrig nogen sinde mere konsultere en alternativ helbreder. Målet helliger ikke midlet! Det vigtigste er ikke at blive helbredt fra en sygdom, men at blive frelst fra den fortabelse, som vi er født til!

Lad os holde os til Jesus, og til vores præsts og kristne venners forbøn.

Og lad os gå til læge, hvis vi bliver syge. Det er i hvert fald ikke afgudsdyrkelse og åbner ikke for okkulte kræfter, som kan fjerne os fra vores Frelser og Herre. Hvis vi blander lidt okkult ind i sandheden, så gennemsyrer den forkerte surdejg hele vores åndelige liv, og så har vi i værste fald slet ikke en del af sandheden tilbage, men har fjernet os fra den rette lære og den frelsende tro.

Rent + urent = urent, og ikke bare lettere anløbet!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#18276 - 05/09/2003 21:42 Re: Bare det virker - så er det vel OK ! [Re: kristina]
ærten
Bruger

Reg.: 04/12/2002
Sted: Halvt af hvert

Jeg er helt sikker på, at Gud kan hjælpe mennesker og helbrede dem gennem alternative helbredere. Gud er nemlig suveræn og kan derfor gøre hvad som helst. Han lader sin sol skinne på gode og onde, på troende og vantro og kristne og ikke-kristne, og bestemt også på pendulsvingere og numerologer og clairvoyante etc. og deres klienter.

Kære Kristina!
Jeg forstår det simpelt hen ikke!
Kan det virkelig være sådan at Gud bruger mennesker, som påkalder andre guder eller dyrker guddommen i sig selv ?
Jeg er da helt enig med dig i, at Gud er suveræn , men at han ligefrem helbreder igennem disse mennesker også, det kan jeg altså ikke forstå! Men Guds veje er underlige!
At du har helbredt nogle med gode resultater er vel dejligt, men hvad mente du selv om det den gang.... mente du, og mener healere i dag selv, at de tjener GUD

Kærlig hilsen
Ærten
www.senesamtaler.dk

Til toppen 
#18277 - 06/09/2003 00:09 Re: Bare det virker - så er det vel OK ! [Re: ærten]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Ærten skriver:

Jeg forstår det simpelt hen ikke!
Kan det virkelig være sådan at Gud bruger mennesker, som påkalder andre guder eller dyrker guddommen i sig selv

Hvorfor dog ikke? Gud kan da bruge den onde selv i sin frelsesplan - det er jeg ikke i tvivl om. Men om og hvornår han gør det ved jeg jo ikke.

At du har helbredt nogle med gode resultater er vel dejligt, men hvad mente du selv om det den gang.... mente du, og mener healere i dag selv, at de tjener GUD

Svært at svare på. Jeg er nu ikke så sikker på at de gode resultater overhovedet var Guds vilje. Hvis Guds plan med et menneske er, at det menneske skal gennemleve sygdom og lidelser fordi det er i mørket han vil finde det menneske, så er det ikke det mindste godt at formidle helbredelse.

Så jeg har lagt mine case stories på hylden med uafklarede sager og bedt om tilgivelse.

Om healere mener at tjene Gud? Hmm ja/nej/ved ikke. Jeg vil tro at de fleste healere o.lign. slet ikke stiller sig selv det spørgsmål, for de ikke skelner mellem Gud og hans skaberværk. Det gjorde jeg i hvert fald ikke. Og den gang ville jeg helt sikkert have sagt ja til din overskrift: Når bare det virker, så er det vel ok!
Det mener jeg så ikke mere.

*Herre, ske ikke min, men din vilje*

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#18278 - 06/09/2003 00:31 Re: Bare det virker - så er det vel OK ! [Re: kristina]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg

Gud kan da bruge den onde selv i sin frelsesplan - det er jeg ikke i tvivl om. Men om og hvornår han gør det ved jeg jo ikke.

Det tror jeg ikke. Den onde bære ingen frugt og må kastes i ilden. Den gode (kristen) bæger god frugt og vil være til velsignelse for gode og onde.
K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær