Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#17288 - 19/08/2003 22:16 I Satans tjeneste.
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej!

Jeg tror, at eleven fra Århus, som ikke kan huske, at han stak en kniv i læreren ryg for nylig taler sandt.

Ligesom Helligånden bruger os til enten at profetere eller gøre noget godt på det rigtige tidspunkt, hvis vi er villige til at gøre Guds vilje, så kan mennesker blive en Satans tjener. Jeg tror, at mennesker, som bander, ser barske film, hører satanistisk musik eller studerer uetiske emner, kan blive brugt til at gøre eller sige onde ting uden, at de selv er klar over det. Det er meget vigtigt, at vi holder os tæt til vor Herre Jesus Kristus for ikke at blive ofre for Satans onde handlinger. Når vi beder om beskyttelse, sender Gud en hær af engle til at beskytte os. Dem, der ikke tror på Gud, vil altid være i fare, hvis der ikke er nogle, der beder for dem hver dag. Derfor husk at bede for dine medmennesker. Dem du er sammen med på arbejdspladsen, dine naboer eller endda dem, som du ikke bryder dig så meget om. Gud velsigner bøn, og du vil aldrig fortryde at have bedt for andre.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#17289 - 19/08/2003 22:53 Re: I Satans tjeneste. [Re: MDA]
øhlenschlæger
Bruger

Reg.: 23/07/2003
Sted: Vordingborg
Genrelt vil jeg tilslutte mig dit indlæg.

Dog med det lille forbehold, at man ikke skal åndeliggøre enhver psykisk sygdom eller lidelse. Det vil være lidt som at gøre enhver legemlig sygdom til noget åndeligt. Også kristne kan blive ramt af psykiske lidelser.

Hvad der helt præcist er galt med den stakkels fyr her fra Århus skal jeg så ikke kunne sige.

Jakob Øhlenschlæger

Til toppen 
#17290 - 20/08/2003 09:02 Re: I Satans tjeneste. [Re: MDA]
Henrik
Bruger

Reg.: 29/05/2003
Så skulle han måske slippe for straf?
Fy det må du ikke!
Når de skal stå til regnskab for deres forbrydelser har alle mistet hukommelsen!
Sonjas morder: Sagde: Det var ikke meningen at slå hende ihjel.
Nu spørger jeg: Skal et menneske ikke stå til ansvar for sine handlinger mere?
Biblen siger: At et hvert menneske skal stå til ansvar for sine handlinger.
Men den gode gamle lever, kan jeg læse: Kvinden siger, at det var slangen. Manden siger, at det var kvinden.
Ak Ak for en kristendom der siger: Jeg viste ingenting. Det var nok Satan. det var ikke meningen. Jeg husker det ikke. Det er ikke mit ansvar.

Til toppen 
#17291 - 20/08/2003 09:47 Re: I Satans tjeneste. [Re: Henrik]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Ja, når man kan bruge en mytologisk personlighed som syndebuk forl nogens kriminelle handlinger, så er kristendommen gået for langt.

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
#17292 - 20/08/2003 09:49 Re: I Satans tjeneste. [Re: MDA]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Hej

Du skriver:

Jeg tror, at mennesker, som bander, ser barske film, hører satanistisk musik eller studerer uetiske emner, kan blive brugt til at gøre eller sige onde ting uden, at de selv er klar over det.

Kunne du være mere konkret? Hvad er det for musik, film og ord vi skal holde os væk fra? Og fremfor alt, hvad er uetiske emner?

Vil gerne vide om jeg er i farezonen

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
#17293 - 20/08/2003 09:57 Re: I Satans tjeneste. [Re: Henrik]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Kim

"Ak Ak for en kristendom der siger: Jeg viste ingenting. Det var nok Satan. det var ikke meningen. Jeg husker det ikke. Det er ikke mit ansvar."

Det her passer ganske enkelt ikke!

Hele Bibelen vidner om beretninger om konsekvenser af synd - for det første syndefaldet i Edens have, Sodoma og Gomora var to byer der blev udslettet pga synd, i ørkenen bliver 23.000 dræbt øjeblikkeligt fordi de bad til andre guder og "hyggede sig" med de ikke-israelske kvinder, Davids barn dør pga synd. I NT bliver Ananias og Stefanus dræbt øjeblikkeligt fordi de lyver for Gud...

Så den der med at Satan fratager for ansvar holder altså ikke !

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#17294 - 20/08/2003 15:29 Re: I Guds tjeneste. [Re: MDA]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej MDA, jeg er glad for din påmindelse her.

Det er så svært at fatte, at Gud virkelig har villet, at vi syndere som Hans børn skal være Hans medarbejdere og bygge med på Hans rige ved forbøn for os selv og andre. . Men det har Han altså villet.

Det er både et kald og en nåde og et stort ansvar. Jeg tror at Gud har mange uafhentede gaver liggende, fordi vi forsømmer netop det.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#17295 - 21/08/2003 01:06 Re: I Satans tjeneste. [Re: MDA]
Pente Costal
Bruger

Reg.: 03/05/2002
Sted: Holstebro/ Danmark
amen

Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse

Til toppen 
#17296 - 10/09/2003 21:37 Re: I Satans tjeneste. [Re: øhlenschlæger]
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Hej alle brødre og søstre

Jeg indstemmer i altsammen, men jeg kan ikke forstå et par ting... i mit tidligere jehovas vidner liv-før jeg var omvendt og det- så var man meget påpasselig med, hvad man læste og så på og andet så det faktisk gik til yderligheder. Siden har jeg da slappet lidt af, men ikke "afveget" fra de kristne principper, men ikke så rigid som da jeg var jv. Hvis I forstår, hvad jeg mener. Men jeg kunne da også godt tænke mig, at få at vide mere konkret, hvad for film og bøger mv. man skal holde sig fra. Vi er jo i verden og vi skal selvfølgelig passe på, men vi har jo også vores egen samvittighed.Det kan være svært. Jeg har da fået tænke til et par gange, men nej, den er "grøn" som man siger..=) Hvad for bøger etc. skal vi passe på med-bortset fra det, der er åbenlyst? Bøger film etc? Hvor går grænsen? Eller er det kun vores samvittighed? Josefin

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær