Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#17285 - 19/08/2003 22:13 Nummerologi.
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej!

Jeg mener, at nummerologi er Satans værk. Jeg tror, at det er en af de falske profeter, der ønsker at skræmme deres ofre og når de først har deres opmærksomhed og angst, kan det blive farligt og ende med sindssygdom for dem, der tror på historierne.

På den anden side er nummerologerne selv ofte. De tror også fuldt og fast på historierne, og kan dermed nemmere bruges af Satan til at overbevise andre.

En psykolog har sagt, at det er overtro og man bliver narret af din egen underbevidsthed (fra en saglig TV-udsendelse).

For dem, der ikke ved hvad nummerologi er: Man tager udgangspunkt i ens navn og forudsiger alskens forfærdelige ting, der i fremtiden vil hænde, hvis vedkommende ikke skifter til et andet sikkert navn.

Vær forsigtig og hold jer langt væk fra disse ideer. Det er meget uetisk og menneskefjendsk.

Må Gud bevare jer.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#17286 - 19/08/2003 22:59 Re: Nummerologi. [Re: MDA]
øhlenschlæger
Bruger

Reg.: 23/07/2003
Sted: Vordingborg
Personligt synes jeg også, der er et logisk problem i, at nummerologi så vidt jeg ved, er baseret på et 10-talsystem. Hvordan man lige er nået frem til det er mig lidt af en gåde, eftersom det absolut ikke er det eneste talsystem, der eksisterer eller har været i brug historisk set. Fx har vi i det danske sprog rester af et 20-talsystem (halvtreds, halvfjerds og halvfems).

Jakob Øhlenschlæger

Til toppen 
#17287 - 20/08/2003 01:53 Re: Nummerologi. [Re: øhlenschlæger]
Jerry
Bruger

Reg.: 20/08/2003
Sted: Greve

Personligt synes jeg også, der er et logisk problem i, at nummerologi så vidt jeg ved, er baseret på et 10-talsystem.

Forkert, ikke 10-talssystem, men ni-talssystem. Da denne overtro blev lanceret for flere tusinde år tilbage, kendte man ikke 0'et, som faktisk er det vigtigste i talsystemet.

Numerologi, ikke nummerologi, er baseret på en idé om, at bogstaverne kan identificeres med tal (a = 1, b = 2, c = 3 osv.) hvorved ens navn giver et ciffer, fx 24, hvorefter man tager tværsummen af disse tal, altså 2+4 = 6.

Ganske idiotisk. Fordi man så ifølge denne overtro kan opdele menneskene i 9 (ikke ti) forskellige kategorier. (Er det ikke herligt, kun ni forskellige typer mennesker)!

Nogle tal er uheldige, andre er gode, altså ifølge numerologerne

Så, ifølge numerologerne, hvis man har et uheldigt tal, fx et 5-tal, kan man ændre det ved at ændre sit navn og få et andet tal som tværsum.

Dette bevirker, at Månens 'stråler' ændrer ens skæbne.

Jeg ser for mig, at Månen sidder med sin lommeregner, eller computer, og registrerer ens bogstav/tal-kombinationer og så udregner ens sandsynlighed for at få et mavesår.

Og, tro det eller ej, der er mennesker der betaler tusinder af kroner for at konsultere disse numerologer.

Ak, ja, verden vil bedrages, og bedragerne står i kø for at bedrage.

Venlig hilsen
Jerry

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær