Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#17255 - 19/08/2003 14:38 Reaktion
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Sprint skriver i denne uges fokus artikel:

Reaktion

En stakkels ung mand besøger Danmark. Få timer inde i hans besøg forlader han de levendes verden - stukket brutalt ned.

Læse her artiklen her og giv gerne din kommenater med.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#17256 - 20/08/2003 07:54 HVAD ER DER AT VÆRE STOLT AF? [Re: asas]
Henrik
Bruger

Reg.: 29/05/2003
Hvad er der at være stolt over?
Ikke noget mig bekendt. Næsten hver dag bliver en stukket med en kniv, eller slået til lirkassemand.
Gud står de hovmodige imod, som er stolte af en nation af forbrydere, som mest af alt kommer fra arabere, der ønsker død over Israel.

Et land kunne være stolt, hvis de havde Biblen med de TI BUD, som leve regel. Og brugte Biblens ord til daglig lærdom.

Ikke et land hvor præster, bisskopper i lange gevanter, der æder nationen ud af huset med afguds dyrken til islam og andre religoner.
Men nej Bøsse fester, og snart prisning af Islam er dagsorden for disse. Hvad skulle der ske tænker de, for Gud er jo ikke til.

Stolt lever landet med morderne iblandt os.
Næste gang er det mig eller dig der ligger i rendestenen i vort ejet blod!

For sådan er hverdagen jo!

Ændret af Kim53 (20/08/2003 08:02)

Til toppen 
#17257 - 20/08/2003 10:08 Re: HVAD ER DER AT GLÆDE SIG OVER? [Re: Henrik]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Kim. Næ, stolthed måske nok ikke, for det er jo Guds gaver, som hver dag i overflod kommer til vores land.

Men taknemmelighed? Kender du det? Kan du ikke komme i tanker om noget her i landet, som du kan glæde dig over, og som ikke findes i alle andre lande her i verden?

Hvis vi kun fokuserer på alt det der er noget rigtig skidt, tror jeg vi får et dårligt liv. Det som vi sætter fokus på, har det med at vokse sig større - det gælder også de gode glæder!

Jeg mener ikke, at vi skal lukke øjnene for det, som vi har mulighed for at ændre til det bedre, men - undskyld hvis jeg kommer med en slidt floskel - :

Det er bedre at tænde et lys end at forbande mørket!

Prøv selv!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#17258 - 20/08/2003 17:16 Re: HVAD ER DER AT GLÆDE SIG OVER? (SVAR) [Re: kristina]
Henrik
Bruger

Job 5:16
v12 Han krydser de snediges planer,
så det, de sætter i værk, ikke lykkes.
v13 Han fanger de vise i deres snedighed,
og de listiges planlægning viser sig forhastet.
v14 Ved højlys dag løber de ind i mørke,
ved middagstid famler de sig frem, som var det nat.
v15 Han redder den ødelagte fra deres mund,
den fattige fra den stærkes hånd,
v16 så der bliver håb for den svage,
og munden lukkes på uretfærdigheden.

Jeg glæder mig over Jesus og hans løfter.
Jeg vil ikke tage del i denne verden, eller dette land for dette er ikke af Guds.
Men jeg vil glæde mig over den nye jord, hvor han råder. Og der ingen død er mere, eller tåre. Jeg beder Jesus om beskyttelse fra det onde, som er i verden.

Dette er mit håb og glæde, når jobs vers lykkes, sådan at jeg frit kan gå på Jesus veje. Han leder mine skridt, som skibet der har ror.

Ændret af Kim53 (20/08/2003 17:28)

Til toppen 
#17259 - 20/08/2003 18:26 Re: HVAD ER DER AT GLÆDE SIG OVER? [Re: Henrik]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej igen Kim! JA, enig, vi skal glæde os TIL saligheden i Guds rige, hvor alle tårer tørres borg, og der ikke mere er nogen suk og klage.

Men vi skal også glæde os OVER hvad Han giver os her og nu!

Læs fx. salme 103,2: "Min sjæl, pris Herren, glem ikke hans velgerninger!"

--------------------

Frisk mod, også her i denne faldne verden
Dine medskabninger har brug for dig!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#17260 - 20/08/2003 18:43 Re: HVAD ER DER AT GLÆDE SIG OVER? [Re: kristina]
Henrik
Bruger

Kapitel 103

v1 Af David.

Min sjæl, pris Herren,
alt i mig skal prise hans hellige navn.
v2 Min sjæl, pris Herren,
glem ikke hans velgerninger!
v3 Han tilgiver al din skyld,
helbreder alle dine sygdomme.
v4 Han udfrier dit liv fra graven,
han kroner dig med godhed og barmhjertighed.
v5 Han mætter dit liv med gode gaver,
du bliver ung igen som en ørn.

Ja du siger noget, der er lovet lægedom. Jeg sætter den lige på, så andre kan
læse!

MvH
Kim

Til toppen 
#17261 - 21/08/2003 11:08 Re: HVAD ER DER AT GLÆDE SIG OVER? [Re: Henrik]
sprint
Bruger

Reg.: 30/10/2002
Sted: Børkop
Hej Kim

Jeg forstår godt at du satser på det eneste rigtig gode og virkelig sikre i tilværelsen: Guds Ord og Den Nye Jord - bliv endelig ved med det!

Men Jesus siger jo selv om fædre, at selvom de er onde, forstår de dog at give deres børn gode gaver! Selv om vi alle lever i syndefaldets verden, er der dog nogle rester af alt det gode, Gud har skabt os til. Ikke at vi på nogen måde kan bruge dem til at blive frelst eller til at bygge tro på. Men alligevel må vi glæde os over disse små reflekser af det store gode lys, hver gang vi ser det.
Uden dem var verden for længst gået helt i forrådnelse!

Så lad os stadig glæde os over hvert eneste menneske, der vil tænde et lys og lægge en blomst i protest mod ondskaben! Og lad os - når Gud giver anledning til det - vise dem hen til Ham, der er den eneste sande modpol til alt det onde!

Sensommerhilsen Sprint

Til toppen 
#17262 - 22/08/2003 10:16 Re: HVAD ER DER AT VÆRE STOLT AF? [Re: Henrik]
Anonym
Anonym

Hej Kim ... hvis du er så utilfreds med den måde tingene køre på her
så syntes jeg du skulle flytte til et sted hvor dine intresser er mere værdsat..

Jeg er f.eks. glad for at der er fester som Mermaid Parade .. sys det er rart med
lidt liv i gaden .. og kan ik se hvad i kristene har imod de homosexuelle ... ???

og det sidste du skriver ... altså du lyder som en dårlig artikel i ekstra bladet...
ja der er folk der dør ... og folk der bliver myrdet ... men sådan har det altid
været .. og der vil altid være psykopater ..... man må jo bare prøve at forbygge
så godt man kan imod sådan noget ikke sker ....

og jeg kan ik se noget problem med at muslimerne overtager de kirker der alligevel
ikke bliver brutg af de kristene ... er jo ingen grund til at vi har tomme bygninger..

og hvad er hele det der med et stolt land?!? ... altså jeg er her sammen med alle
andre på denne planet ... og for min skyld kunne de fjerne alle grænser ... alle
mennsker på denne jord er min næste ... muslim som kristen! ... og det med at
blande religion og politik sammen er altid en dårlig ide ... og der er jo slet ik nok
religiøse mennesker i danmark til at de 10 bud overhoved har intresse... så
skal man nok et smut til guds eget land USA ... men sys ik det går meget bedre
derovre ...

hygge hejsa kim

mvh
Mikkel

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær