Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#16971 - 15/08/2003 18:45 Hvad skal jeg gøre for at blive frelst?
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej!

Hvad skal jeg gøre for at blive frelst?

Dette spørgsmål har mange mennesker stillet sig selv eller andre i fortiden samt nutiden og jeg er helt sikker på, at i fremtiden vil der også være mange, der går med denne tanke.

I Bibelen Apostlenes Gerninger spurgte den filippinske fangevogter apostlen Paulus: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? Paulus gav ham det meget enkle svar: Tro på Herren Jesus, så skal du og dit hus blive frelst. (Ap.G. kapitel 16 vers 30-31).

Billy Graham skriver i sin bog om engle (Engle Guds hemmelige sendebud) videre efter ovenstående vers: Dette er så enkelt, at millioner af mennesker studser over det. Den eneste måde, du kan omvende dig, er ved tro på Jesus Kristus som din personlige Herre og frelser. Du behøver ikke at rette op på dit liv først. Du behøver heller ikke at opgive en eller anden vane, der holder dig borte fra Gud. Det har du alt sammen prøvet og forfejlet masser af gange. Du kan komme, som du er. Den blinde mand kom, som han var. Den spedalske kom, som han var. Tyven på korset kom, som han var. du kan komme til Jesus, lige meget hvor du er, og præcis som du er og Himlens engle vil juble!

M.v.h. MDA

Til toppen 
#16972 - 15/08/2003 19:12 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: MDA]
Maria15
Bruger

Reg.: 01/04/2003
Sted: Lille by
Hej

Skal man ikke blive et bedre menneske bagefter?

Kærlig hilsen Maria

Til toppen 
#16973 - 15/08/2003 19:27 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: Maria15]
Alex
Bruger

Reg.: 08/06/2003
Hej Maria,

Frelse ved tro er i sig selv blot ved at tro, der følger ingen gerninger med. Det er så imidlertid ikke ensbetydende med at gerninger er lige meget, men det bestemmer ikke om man falder indenfor kategorien "frelst ved tro". Herlig ikke.

:-)

DKs første netforum for Bibelsk Universalisme:
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=408816

Til toppen 
#16974 - 15/08/2003 20:01 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: Alex]
Maria15
Bruger

Hej igen.

Men hvis man er "lysets børn" bør man vel være nogenlunde? eller?

Kan du ikke komme med nogle steder, hvor det du siger, står, for jeg kan nemlig ikke finde ud af det emne?

Kærlig hilsen Maria

Til toppen 
#16975 - 15/08/2003 21:21 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: Maria15]
Alex
Bruger

Hej Maria,

Selve evangeliet er så enkelt at folk har svært ved at tro det;

Rom 10v9 For hvis du med din mund bekender, at Jesus er Herre, og i dit hjerte tror, at Gud har oprejst ham fra de døde, skal du frelses.

men hvad med gerningerne?

Matt 5v13 I er jordens salt. Men hvis saltet mister sin kraft, hvad skal det så saltes med? Det duer ikke til andet end at smides ud og trampes ned af mennesker. v14 I er verdens lys. En by, der ligger på et bjerg, kan ikke skjules. v15 Man tænder heller ikke et lys og sætter det under en skæppe, men i en stage, så det lyser for alle i huset. v16 Således skal jeres lys skinne for mennesker, så de ser jeres gode gerninger og priser jeres fader, som er i himlene.

2 Kor 5v9 Derfor sætter vi en ære i at være ham til behag, hvad enten vi er hjemme hos ham eller ej. v10 For vi skal alle fremstilles for Kristi domstol, for at enhver kan få igen for det, han har gjort her i livet, hvad enten det er godt eller ondt.

Guds domme er respons for de handlinger vi begår, og desværre har de traditionelle fortolkninger en sær evne til at blande domme og frelse sammen. De har ikke noget med hinanden at gøre. Som du ser af ovenstående skal Paulus også dømmes. Så jo, vi skal gøre godt.

Sl 72v1 Gud, overdrag dine domme til kongen, din retfærd til kongesønnen, v2 så han dømmer dit folk med retfærdighed og dine hjælpeløse med retsindighed.

Joh 5v22 Faderen dømmer heller ingen, men hele dommen har han overdraget til Sønnen, v23 for at alle skal ære Sønnen, ligesom de ærer Faderen. Den, der ikke ærer Sønnen, ærer ikke Faderen, som har sendt ham.

Til toppen 
#16976 - 15/08/2003 22:21 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: Maria15]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Maria

"Skal man ikke blive et bedre menneske bagefter?"

Uhhh, det er det store spørgsmål. Jeg tror på ingen måde, at vi bliver bedre mennesker, for vi slæber jo rundt på "Adams-mennesket" indtil vi ikke er her længere. MEN, Jesus giver jo os nogle krav (lov) som vi bedste evne skal forsøge at leve op til.

Barmhjertighed ! er vel det rette ord i alle livets afskygninger, først og fremmest. Derudover er der en masse andre ting, vi skal arbejde på.

Men vi KAN ikke holde Guds lov til fulde, og skal derfor bede om syndsforladelse. Hver gang vi ydmyger os bliver vi som den arme synder i templet "Gud forbarm dig over mig", han HAR mærket stengrunden, og bygger ikke længere på noget i sig selv. Han HAR erkendt at han er pilrådden, og kan kun leve på Guds nåde - igen og igen. Med denne klamring til korset UDENFOR sig selv, kan han andet end bære åndens frugter? Han selv vil stadig være den samme, men Guds nåde vil i stor stil arbejde i ham.....tænk på ordet "NÅDEgave"

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#16977 - 16/08/2003 00:10 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: MDA]
Pente Costal
Bruger

Reg.: 03/05/2002
Sted: Holstebro/ Danmark
Giv dit liv til Jesus, omvend dig fra dine synder..

mvh. PC

Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse

Til toppen 
#16978 - 17/08/2003 23:13 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: malli]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg

giver jo os nogle krav (lov) som vi bedste evne skal forsøge at leve op til. ...
vi KAN ikke holde Guds lov til fulde

Undskyld, men står der ikke i Biblen, at selv den mindeste overtrædelse, er man skyldig i dem alle?

Hvis du nu fejler et sted, så har du fejlet i alt. Så mit spørgsmål er så, hvad vil du gøre af gode gerninger (gøre efter bedste evne)? når du alligevel er skyldig i dem?

Nej, du udelukker simpelthen Guds Kærlighed. Du ser væk fra korset og vil prøve at gøre dit bedste, selv om det ikke kan lykkes. Nu hvor det ikke kan lykkes, kommer du frem og beder om tilgivelse. Masser af spildte krafter.

Prøv at lade dine gode hensiger ligge og kom til Gud som du er og bede om tilgivelse. Så kan du droppe energi på at gøre dit bedste og bruge energien på Jesus rådgivning.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#16979 - 17/08/2003 23:32 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: steincke]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Kim, det står i Jakobsbrevet kap. 2:

hvis I gør forskel på folk, begår I synd og afsløres af loven som overtrædere: Den, som ellers overholder hele loven, men fejler blot på ét punkt, er blevet skyldig i dem alle.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#16980 - 18/08/2003 00:23 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: kristina]
steincke
Bruger

Hej Kristina

Tak for svaret, men mit indlæg havde en anden pointe. Der hvor jeg ønskede at få et svar, var hvorfor I vil bruge krafter på at se på synd, når man kan bruge krafter på at se på Jesus? (skrevet på en anden måde).

K.h.
Kim

Til toppen 
#16981 - 18/08/2003 00:38 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: steincke]
Alex
Bruger

Hej steincke,

Det der muligvis optager dem er at eks. Paulus "så på synd". Uanset hvor du måtte være så slipper du ikke for dom, hvis du tror det (1 Pet. 4v17, Fil. 2v12), for du har stadig din gamle natur og har i bedste fald kun fået Ånden i pant (2 Kor. 5v5). Du skal prøves i ild (1 Pet. 1v6-7), og der nytter det ikke bare at svare med 'se hen på Jesus', for problemet her er ikke din frelse du har fået lovning på, men din natur der skal forvandles.

Guds fred

Til toppen 
#16982 - 18/08/2003 06:56 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: steincke]
malli
Bruger

Hej Kim

Kristina har givet en fin besvarelse.

Nu stiller du loven op som Guds modsætning. Loven er jo Guds hellighed. Vi er vel forhåbentlig enige om at vi ikke må stjæle, slå ihjel osv....altså begå lovbrud?, det var jo denne lovdel Jesus uddybede i sin bjergprædiken, og sagde, at bare du har set på din broders kone med begær i blikket...Loven kræver at du skal elske Gud af hele dit hjerte, hele din sjæl og hele din styrke og din næste som dig selv! Mener du at vi skal UNDLADE at arbejde på dette?

Jeg forstår ikke lige hvordan "de gode gerninger" kommer ind her, fordi jeg kan kun se dem som "Åndens frugter". Frugterne gør at vi af os selv ønsker at hjælpe hvor vi kan, lindre smerter, mætte den sultne osv....som Chemnitz engang skrev, det er træet (Jesus), der bærer frugterne og ikke omvendt. Men vi skal selvfølgelig have et sind der er villig til at tjene ham.

Mkh Malli

Til toppen 
#16983 - 18/08/2003 09:31 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: steincke]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Kim, du skriver

Der hvor jeg ønskede at få et svar, var hvorfor I vil bruge krafter på at se på synd, når man kan bruge krafter på at se på Jesus?
"Jeg kan ikke "se" Jesus.
(skrevet på en anden måde).

Jeg kan slet ikke "se" Jesus, Han er "Ordet", som jeg kan lytte til, og læse. Og det er lige netop mine synder, som driver mig til Ham:

"Hvis vi siger, at vi ikke har synd, gør vi Ham til en løgner."

men
"Når vi bekender vore synder, er Han nådig og retfærdig og tilgiver os al synd."

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#16984 - 18/08/2003 12:14 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: malli]
steincke
Bruger

Hej Malli.

Jeg stiller ikke loven op som Guds modsætning, men siger at lige som frungten af kundskabenstræ kan være et redskab for djævlen til at sætte et kiv mellem Gud og os, lige så bruger han loven.

Jeg kan godt se, at det ikke er lige til at se, når det ikke er åbenbaret for en.

Det kan godt være at jeg misforstår, men hvis man prøver at gøre noget godt (visheden), hvordan kan det så være åndensfrugter. Åndens frugter må vel være det vi gør af gode gerninger, uden at vi overhovedet opdager det selv.

Loven kræver at du skal elske Gud af hele dit hjerte, hele din sjæl og hele din styrke og din næste som dig selv

Nej det kræver loven ikke, men loven er opfyldt ved det. Loven har ingen krav på det menneske som er født på ny gennem Jesus, for det menneske er en ny skabning i Jesus.

Er enig med at Jesus er træet og vi er grenene.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16985 - 18/08/2003 12:26 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: kristina]
steincke
Bruger

Nu siger jeg heller ikke, at vi ikke er synder. Jeg giver Jesus fokus og ikke djævlen ved synden.

Når vi bekender vore synder, er Han nådig og retfærdig og tilgiver os al synd.

Det er jo et løfte og ikke et krav. Der står "når" og det betyder (efter min opfattelse), at muligheden er tilstede, når vi synder. Det er Gud der har åbnet sine arme, for at tage os i Sin trygge favn Der står ydeligere, at det er os tilgivet. Hvis det nu stadig er der, hvordan kan det så være tilgivet? Har Gud ikke magt til at tilintetgøre synd?

K.h.
Kim

Til toppen 
#16986 - 18/08/2003 12:31 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: Alex]
steincke
Bruger

Hej Alex.

Du kan tro jeg slipper for dom, for min forsvar er Jesus Kristus, Søn af Gud. Jeg skal selvfølgelig ikke udtale mig for om andre selv vil står og forsvare sig, når alle de beskyldninger djævlen vil anklage en for.

Jeg ved at Jesus vil fortælle at der skal kigges i lammets bog, hvor domsafsigelsen vil være at finde. At der så må være andre der prøver at komme med undskyldninger og ikke vil lade Jesus hjælpe, er jo deres valg.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16987 - 18/08/2003 13:01 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: steincke]
malli
Bruger

Hej Kim

"men siger at lige som frungten af kundskabenstræ kan være et redskab for djævlen til at sætte et kiv mellem Gud og os, lige så bruger han loven." Naturligvis, problemet er at det samme gør Helligånden. Formålene er vidt forskellige. Satan bruger loven til at få folk VÆK fra korset!!!

1. mulighed: "Det her er håbsløst, - glem det, tag på værtshus og drik alle dine sorger væk! - LEV LIVET, MAND"

2. mulighed: "HAAAAR!!!!!!! det passer slet ikke, du er jo fri, - det er FEDT at være kristen....kom hen og få nogle mirakler i stedet for at hænge med hovedet"

3. mulighed: "Det ER faktisk muligt, du skal bare lige gøre sådan og sådan... "det der er nemlig forældet", "det der er faktisk overdrevet" "

4. mulighed: "Du er en elendig synder, sådan er du bare, og det må Gud lære at leve med"

(han bruger sikkert flere metoder)

Helligånden bruger kun loven til dette ene formål (tror jeg nok):

1. mulighed: "Du er en synder, men Jesus Kristus gav sit liv for at du kunne få syndsforladelse ved ham....SKYND DIG hen til korset og bekend din synd !, så du kan være i min nærhed igen!!!!!!"

"Det kan godt være at jeg misforstår, men hvis man prøver at gøre noget godt (visheden), hvordan kan det så være åndensfrugter. Åndens frugter må vel være det vi gør af gode gerninger, uden at vi overhovedet opdager det selv." Nåeh, det vil sige at hvis du forærer naboen 500 kr, så VED du det ikke selv? Jeg vil overhovedet ikke gisne om hvor meget bevidsthed der er omkring disse ting.

Mkh Malli

Til toppen 
#16988 - 18/08/2003 13:03 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: steincke]
Alex
Bruger

steincke,

Jaja så får du dig en overraskelse. Prøv evt. at læse de nævnte vers. Jeg fristes til at spørge om du overhovedet ved hvad dom er i Guds regi?

Men det er hvis kun Gud der kan bøje den stolte nakke, så lader det ligge .

Til toppen 
#16989 - 18/08/2003 16:37 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: Alex]
MDA
Bruger

Hej!

Helligånden overbeviser os om synd. Det er en daglig omvendelse, der skal til for os. Vi skal komme til Jesus og bede ham om at leve i os denne dag. Lad os erkende overfor ham, at vi er fuldstændig magtesløse og er fuldt ud afhængige af ham også på dommens dag.

Og så foreslår jeg, at vi går tilbage til det oprindelige emne (selvom jeg ikke er ordstyrer - sorry!).

M.v.h. MDA

Til toppen 
#16990 - 18/08/2003 17:28 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: MDA]
Alex
Bruger

Enig. Det er godt at dommeren også er frelseren og et menneske (Joh 5v26, Heb 4v15).

Til toppen 
#16991 - 19/08/2003 00:58 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: MDA]
hjertensfryd
Bruger

Reg.: 19/08/2003
Sted: Hundstrup
Hej MDA,

du spørger om, hvad du skal gør for at blive frelst.

Svaret kan du kun selv give, for du må spørge dig selv: »Hvad skal andre gøre mod mig, for at jeg synes at de skal frelses?«

Gå du hen og gør ligeså mod andre.

Herefter har du kun håbet tilbage, dersom du tror på Kristus som Guds søn m.v., for Jesus sagde: »Mange vil komme og banke på min dør og de vil sige: "Herre, Herre, luk os ind." og jeg vil svare: "Gå bort, for jeg kender jer ikke." Ikke alle der gør gode gerninger vil komme ind i Guds rige.«

Jeg kan ikke råde dig, for selv jeg kan være en af dem der bliver afvist.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Længe leve du livets barn for du er ikke noget skarn.

Til toppen 
#16992 - 19/08/2003 21:06 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: hjertensfryd]
MDA
Bruger

Hej!

Tak for din mail.

Ingen ved helt nøjagtig, hvad der sker efter døden, men vi har fået håbet og tilliden til, at når vi holder os meget tæt til vor Herre Jesus Kristus og er fuldt ud afhængig af ham hver eneste dag, så vil han også bære os gennem døden til det evige liv. Da vil Helligånden hver dag minde os om og skabe et ønske i vore hjerter til hver dag at gøre Guds vilje og vi kan uden tøven ærligt bede "ske ikke min vilje, men din vilje Herre".

Må Gud rigt velsigne dig.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#16993 - 20/08/2003 02:25 Åndensfrugt? [Re: malli]
steincke
Bruger

Steincke:
"Det kan godt være at jeg misforstår, men hvis man prøver at gøre noget godt (visheden), hvordan kan det så være åndensfrugter. Åndens frugter må vel være det vi gør af gode gerninger, uden at vi overhovedet opdager det selv."
Malli:
Nåeh, det vil sige at hvis du forærer naboen 500 kr, så VED du det ikke selv? Jeg vil overhovedet ikke gisne om hvor meget bevidsthed der er omkring disse ting.

Nu hved jeg ikke om du mener det ironisk. Selvfølgelig, er man bevist om at man giver 500 eller andre ting, men det er langt fra det jeg havde i tankerne, med det jeg skrev. Det jeg mener er, at vi gør/laver noget hele tiden. Vi snakker, vi tager nogle valg o.s.v., blandt disse vil der være noget som har indvirkning på andre mennesker, som vi umiddelbart ikke kender noget til. Disse indvirkninger har en betydning for modtageren, som man aldrig får at vide. F.eks. bor jeg i en by, hvor man helst skal kende rigtig mange i forvejen, for at blive integreret. Situationen er den, at der er mange som jeg ikke kender, der begynder at hilse, hvilket ikke er så alment, men jeg tror at det må være frugterne der bryder den ring op, som gør at jeg bliver modtaget på den måde som jeg gør. Jeg ved ikke hvad jeg har gjort, for at det skulle ske, men jeg tror at Jesus er kilden til at mennesker jeg ikke kender, gør det de gør, som er til en stor velsignelse, med ære til Jesus Kristus.
At eks. omhandler mig, er kun for at vise hvad det er jeg mener og ikke for at fremhæve mig selv, da jeg ikke kan gøre de ting jeg gør, men at det er Jesus der arbejder og giver kraft.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16994 - 20/08/2003 02:44 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: Alex]
steincke
Bruger

Du kan tro, jeg ved hvad dom er i Guds regi. Den har jeg megen ærefrygt over for. Det er grunden til at jeg har sagt farvel til mit liv og ja til Jesus Kristus. For lige som jeg skal stå til ansvar for mine ord, tanker og handling skal Gud også. Gud har sagt, at Han er trofast og aldrig svigter, når vi kommer til Ham. Så kan Gud ikke løbe fra disse løfter og på disse løfter har jeg mit håb.

Jeg kan virkelig ikke se hvad de skriftsteder du kommer med, har af dom over Jesus.
Nu siger du sikkert, at det ikke er dom over Jesus der er tale om her, men så vil jeg blot sige dig et løfte fra Herren :

Så er der da nu ingen fordømmelse for dem, som er i Kristus Jesus. For livets ånds lov har i Kristus Jesus befriet mig fra syndens og dødens lov.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16995 - 20/08/2003 08:04 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: steincke]
Alex
Bruger

Hejsa steincke,

Nu hører jeg ikke til dem der sætter bibelske udsagn op mod hinanden og så udplukker dem jeg synes vinder striden. Jeg møder her på disse sider fra tid til anden denne mærkværdige evne. Det er rigtigt at Paulus siger som han gør i Rom. 8v1 men han siger også;

Gal 5v16 Hvad jeg mener, er: I skal leve i Ånden og ikke følge kødets lyst. v17 For kødets lyst står Ånden imod, og Ånden står kødet imod. De to ligger i strid med hinanden, så I ikke kan gøre, hvad I vil. v18 Men drives I af Ånden, er I ikke under loven.

Så drives man af Ånden så fordømmes man ikke, hvilket er meget rimeligt. Dommen undslipper man dog ikke (2 Kor. 5v10). Man klarer sig blot igennem den omend man måske bliver svitset lidt (1 Kor. 3v15).

Til toppen 
#16996 - 20/08/2003 15:07 skærsilden? [Re: Alex]
Maria15
Bruger

Hej

Alex skriver :

"Så drives man af Ånden så fordømmes man ikke, hvilket er meget rimeligt. Dommen undslipper man dog ikke (2 Kor. 5v10). Man klarer sig blot igennem den omend man måske bliver svitset lidt (1 Kor. 3v15)."

Det med at blive svitset, er det ikke det, katolikkerne kalder skærsilden?

Tror protestanter på det?

Kærlig hilsen Maria

Til toppen 
#16997 - 20/08/2003 15:26 Re: skærsilden? [Re: Maria15]
Alex
Bruger

Hej Maria,

Næh det gør de fleste nok ikke. Husk at jeg er lidt speciel. Det med svitseriet var lidt i overført betydning, men vi kan godt regne med at det ikke er helt komfortabelt når Paulus skriver sådan. Jeg forestiller mig dog ikke sådan et walt disney scenerio af 'helvede med flammer og trekantede haler'.

Til toppen 
#16998 - 21/08/2003 18:22 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: Alex]
steincke
Bruger

Nu siger jeg heller ikke, at vi slipper for dommen. Jeg siger at Jesus er min forsvar på dommens dag. Det er noget helt andet. For hvis jeg skulle forklare mig over emnet, så vil den med sikkerhed blive slettet p.g.a. længden. Emnet er hvad der skal til for at blive frelst. Så går jeg lidt længere og siger hvad der sker når vi er frelst. Hvis vi skal "svitses" som du skriver, så er det noget man selv har valgt, ved at frembringe synder som Jesus har taget på sig.
For at undgå der bliver lagt ord i min mund, så mener jeg ikke at amn kan leve som man selv ønsker det.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16999 - 21/08/2003 19:30 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: steincke]
Alex
Bruger

Hej steincke,

Jaja, så du mener alligevel du skal dømmes. Godt nok. Du åbner tilmed for at den troende kan svitses, hvis han selv "har valgt det". Fint nok.

Til toppen 
#17000 - 25/08/2003 02:50 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: Alex]
steincke
Bruger

Hej Alex.
Ja, for Joh. 5,24 :
Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den, der hører mit ord og tror ham, som har sendt mig, har evigt liv og kommer ikke for dommen, men er gået over fra døden til livet.

Så som du ser, vi kan selv vælge at leve uhæmmet og så slæbe dommen op, så vi svitses, ellers ikke. Tak Herre Jesus Kristus.

K.h.
Kim

Til toppen 
#17001 - 25/08/2003 07:53 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: steincke]
Alex
Bruger

Hej Steincke,

Det nævnte vers kan ikke være i konflikt til 2 Kor. 5v10, for Paulus troede jo. Den dom Jesus tænker på i Joh 5v24 må være den store dom ved den hvide trone. Det ligger i forlængelse af at den troendes dom allerede er igang (1 Pet 4v17), og således så "møder han op blot for at få sin domsafsigelse". Men Jesus er sandelig nem både at misforstå og misbruge i Joh 5v24.

Til toppen 
#17002 - 26/08/2003 08:56 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: Alex]
steincke
Bruger

Hej Alex.

Jeg viste ikke du var tankelæse og kan fortælle hvilke tanker Jesus havde der. Men for at det skal passe ind i det som du siger, så må vi forholde os til at Jesus går til Faderen med det som vi fremlægger. Nu når vi så skal til dommen, så lader Jesus os sejle i vores ejen sø og blive svitset lidt.

Til det kan jeg kun sige, at den trofasthed er nu ikke meget værd. Nej min ven Jesus Kristus er trofast hele vejen.

Ja, Jesus er nem at misforstå, hvis men blander hjernen ind i det.

K.h.
Kim

Til toppen 
#17003 - 26/08/2003 09:21 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: steincke]
Alex
Bruger

Steincke,

Jeg synes du skal tage den op med Paulus . Mit umiddelbare gæt er at du ikke forstår hvad formålet med dom er. Du kunne også skimme igen Filipperne 3 og se at en nær ven af Jesus opfattede Jesu tugt anderledes end dig.

Til toppen 
#17004 - 26/08/2003 21:32 Re: Hvad skal jeg gøre for at blive frelst? [Re: MDA]
MDA
Bruger

Hej!

En lille tilføjelse.

Fra bogen I nådens rige af Gunnar Elstad:
Tro er at komme til Jesus. Det er personen, vi skal finde, ikke troen på ham. En frelsende tro er en tro, som kommer til Frelseren.
Når vi siger, at vi skal tro for at blive frelst, betyder det ikke, at vi først skal præstere at tro på egen hånd og på den måde kvalificere os til at tage imod frelsen.
Troen er ikke et redskab, vi tager imod frelsen med. Troen er en del af frelsen.

M.v.h. MDA

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær