Jeg synes, denne side har meget positivt, men den er ufatteligt tung!! Kan I ikke gøre noget ved det? Lav evt. toppen i en frame for sig, så den ikke skal hentes hver gang man loader noget nyt på siden
Nardus
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Kære IChThYS!
Først tak for ordene om "at denne side er meget positiv".
Siden burde ikke være så tung og specielt ikke med hensyn til toppen på alle siderne, da langt de fleste billeder går igen og derfor bliver hentet direkte fra din egen cache (de midlertidige internetfiler, der ligger på din computer).
Hvis det primært er rundt på Café Thomas siderne (debatten), du oplever problemet, kan det skyldes, at du er i en tråd, hvor der er mange indlæg. Dette kan sætte farten ned - men egentlig ikke noget, som burde betyde det helt store.
Med hensyn til brugen af frames er det besluttet, at disse ikke skal benyttes. Det skyldes hensynet til at kunne bookmarke de enkelt sider, så man ikke hver gang skal omkring forsiden for at komme til et specifikt sted.
Hastigheden på din egen internetforbindelse skal også tages i betragtning. I sin tid, da jeg sad med et almindeligt modem, kunne specielt forum-sektionen til tider være meget tung.
Nardus
GlobalModerator
Bruger
Det er primært på forum-delen jeg bevæger mig..
Og det er højst sandsynligt også her, du oplever problemet. Specielt hvis du er i en tråd, hvor der er mange indlæg, da alle indlæg (emnerne) skal hentes gang på gang fra databasen. Prøv at se, om der ikke er forskel i hastigheden i tråde, hvor der er henholdsvis mange og få indlæg.
En 64 K linie burde være nok. Da jeg i sin tid sad med et almindeligt modem, var det et 33.6, og der var det, som du beskriver det, primært i forum-delen, der var problemer - men ikke større, end jeg følte, at jeg kunne leve med dem.
Msåke kan du gøre det hurtige ved at lave databaseforespørgslen mere præcis og ikke hente flere data, end du har brug for de, før de bliver efterspurgt af brugeren - bare et forslag.
Nardus
GlobalModerator
Bruger
Msåke kan du gøre det hurtige ved at lave databaseforespørgslen mere præcis og ikke hente flere data, end du har brug for de, før de bliver efterspurgt af brugeren - bare et forslag.
Forum'et leveres af InfoPop, og det er også her den primære programmering ligger. Koden er dog ændret på en sådan måde, at den passer til JesusNet.dk's behov.
En anden årsag kan også være det system, der sørger for, at du får vist de indlæg, som du ikke har læst endnu. Denne forespørgsel kan til tider tage lidt længere tid - specielt hvis man ikke har været på forum'et et stykke tid.