Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#16132 - 06/08/2003 22:51 At love en helbredelse?
Pente Costal
Bruger

Reg.: 03/05/2002
Sted: Holstebro/ Danmark
Fornyligt så jeg en hjemmeside som var lavet af en ung kristen fra Herning.
Sidens budskab handlede om Gud og Jesus....
Men jeg studsede over at under "kontakt"
Stod der:

Skriv hvis du vil Helbredes eller lign.

Resten af siden bar præg af at vedkomne lovede folk et mirakel hvis de skrev eller lign.

Bolden er spillet op.
Har vi som kristne ret til at love folk noget på Guds vejne?
uanset hvad?

Mvh
Evangelist af nåden og forkynder af frelsen
Pente Costal

Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse

Til toppen 
#16133 - 07/08/2003 01:07 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Pc

Det kommer vel an på om du mener at alt er af nåde (også NÅDEgaver ) eller du mener som den øvrige verden: du har RET til

Lidt bibelske personer...

Jeremias:
Hvorfor er min smerte uden ende? Hvorfor kan mit sår ikke læges og ikke helbredes? Du er blevet mig en bæk uden vand, et upålideligt vandløb. (Jer. 15,18)

David:
Herre, straf mig ikke i din vrede, tugt mig ikke i din harme! Dine pile sidder dybt i mig, din hånd hviler tungt på mig. Der er intet uskadt på min krop på grund af din vrede; ingen af mine knogler er hele på grund af min synd (Sl. 38, 2-4)

Paulus:
Jeg elendige menneske, hvem skal fri mig fra dette dødsens legeme?(Rom7,24) Samme Paulus der ikke kunne bede sig fri for sit torn i kødet.

Og så var der lige Timotheus maveproblemer (som han skulle drikke lidt vin for)

Derudover var der en masse flere, der ikke ligefrem er de bedste vidnesbyrd om "retten til helbredelse"

Når man lover noget på Guds vegne (som ikke er meget tydeligt i overensstemmelse med de hellige Skrifter), og/eller bruger Guds Navn til selviske formål ("i Jesu navn") overtræder man det andet bud "Du må ikke misbruge Herren din Guds Navn".

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#16134 - 07/08/2003 11:15 Re: At love en helbredelse? [Re: malli]
Pente Costal
Bruger

Jeg er enig! *S*

Det der var min áftænder, var at vedkomne (jeg vil ikke nævne navn)
Fremgjorde det sådan at han kunne med 100% sikkerhed give dig en helbredelse eller et mirakel.

Det jeg fisker efter er folks holdning til at vi lover andre mirakler på bekostningen
af Gud.

Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse

Til toppen 
#16135 - 07/08/2003 12:24 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
øhlenschlæger
Bruger

Reg.: 23/07/2003
Sted: Vordingborg
Personligt ville jeg nok også studse lidt over formuleringen "Skriv hvis du vil helbredes eller lign." af en lidt anden årsag. Det må jo fx også betyde, at frelse kategoriseres under "eller lignenede". Det er altså at få ombyttet sine prioriteter noget voldsomt i forhold til Jesu måde at se tingene på. For os må det altid være vigtigere at bringe blot et enkelt menneske ind i et frelsende forhold til Jesus end at helbrede nok så mange mennesker.

Jakob Øhlenschlæger

Til toppen 
#16136 - 07/08/2003 14:53 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Pente Costal.

Jeg mener ikke vi kan komme og give løfter på Guds vegne. Gud alene bestemmer, hvad han vil give og hvornår.
Desværre er den person, du nævner, ikke et enestående eksempel. Det er værd at bemærke, at fx. Charles Ndifon gør nøjagtig det samme. Ifølge ham skal man jo bare "gå op og hente sit mirakel"! (altså forudsat at man tror nok, håb er for lidt! )
Også mange andre lover folk mirakler på deres møder - fx. Benny Hinns "mirakelkorstog", eller også er der dem, der annoncerer for fx. udenlandske talere med henvisning til, at her er der virkelig nogle salvede Guds mænd, der nærmest vader i mirakler, og for hvem det nærmest er helt dagligdags at se engle mv., så her sker der virkelig noget, kom og bliv rask!
Nej, vi kan ikke bestemme over, hvad Gud gør! Men vi har lov til at bede til ham, og han har lovet at møde os gennem sit ord.

Med venlig hilsen AnnePande.

Til toppen 
#16137 - 07/08/2003 14:59 Re: At love en helbredelse? [Re: AnnePande]
Pente Costal
Bruger

Jeg er til dels enig...

Men jeg vil ikke over i den anden grøft hvor vi vrænger af folk som besidde gaven at helbrede og gøre store undere.
Jeg er imod grundlaget og måden det kan bliver gjort på.
Jeg synes det er iorden at sige " at Gud kan helbrede" og vi vil bede for at der sker for dig...Ligesom NDifon og Benny Hinn gør.

jeg er imod at postulere at "jeg" kan helbrede dig, og love dig det ud, på Guds bekostning.

mvh. PC

Til toppen 
#16138 - 07/08/2003 15:05 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Hej PC

Synes du også det er i orden når CN siger at Gud ALTID helbreder? Hvordan kan nogen skabning uagtet af Skriftens ord have mandat til at udtale dette?

Mkh Malli

Til toppen 
#16139 - 07/08/2003 15:08 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Pente Costal.

Nej vi skal ikke vrænge ad nogen pga. deres gaver eller lignende, men vi er altid forpligtet på at bedømme.
Så vidt jeg kan se, er det nøjagtig det samme Ndifon m. fl. gør, som det du (med rette) udtrykker skepsis overfor. Han lover jo netop folk mirakler og helbredelser i stedet for "bare" at bede for folk.

Mvh. AnnePande.

Til toppen 
#16140 - 07/08/2003 15:17 Re: At love en helbredelse? [Re: malli]
Pente Costal
Bruger

JAmen der er jeg enig..
Gud vil altid helbrede....Han helbreder da skam også alle...
Men vil du helbredes?

Til toppen 
#16141 - 07/08/2003 15:20 Re: At love en helbredelse? [Re: AnnePande]
Pente Costal
Bruger

Jeg har ikke oplevet at Charls my man, har taget ære fra Gud og jeg har ikke oplevet ham køre på at du blev helbredt bare du kom.

Til toppen 
#16142 - 07/08/2003 16:02 Re: At love en helbredelse? [Re: AnnePande]
malli
Bruger

Hej Annepande

For at dvæle lidt ved denne lære (fra CH). Det der er så forfærdeligt er at der ikke er nogen NÅDE, prøv at læse her:

Hvordan køber du en vision?

(Ordsp 29,18) Uden syner er et folk ladt i stikken, men lykkelig den, der vogter på belæringen
En kristen uden vision, er ikke nogen sejrrig kristen og vil aldrig lykkes. Det bliver blot et liv, opretholdende den gode vilje.

Tre nøgler til at komme ind i et liv i åbenbaring

"Du er nødt til at købe en vision og betale med dit liv. Med ryggen mod muren urokkelig."........ Jamen CH hvad skal vi så bruge Jesus til?(mit malurt)

"Du må bede og faste indtil Gud taler til dig og så må du bagefter gå på ordet/visonen."

Det er én gang lovtrældom UDEN evangelisk budskab uden NÅDE!....hvor visioner, åbenbaringer og mirakler er i centrum !

Prøv LIGE at læse følgende udtalelse:

"Når dit mål er stort så bliver små mennesker mindre.>Nogle gange forstår dine egne brødre dig ikke. En opgave der er værd at leve for, er også værd at dø .
Det var folk uden for menigheden, som fik deres mirakel. De uretfærdige kender ikke Guds plan for deres liv og bliver kastet rundt, hid og did."

Det er jo forfærdeligt at læse, jeg bliver helt dårlig. Der er ikke meget "elsk brødrene" og "bære hinandens byrder" her. Tværtimod favoriseres mennesker UDENFOR Kristi legeme, man skal jagte mirakler solo!

Endvidere behandles synden også (dels bibelske, dels menneskeskabte) andre steder, og det fremgår sådan at vi SELV skal bekæmpe synden, og vi SELV skal bekæmpe Satan. Der er ganske enkelt ingen "syndernes forladelse"....og Satan ER besejret!, Jesus har besejret ham.

Bibelcitater bliver brugt i flæng. Men har man ikke fanget det glædelige budskab om syndernes forladelse og nåde, er man jo lige vidt.

Med kærlig hilsen

Malli

http://www.evangelist.dk/asp/index.asp?http://www.evangelist.dk/asp/pages.asp?pg=92

Til toppen 
#16143 - 07/08/2003 16:13 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Pente Costal.

Nej han plejer at sige at det er Gud og ikke ham selv der helbreder. Og han siger vel heller ikke at man bliver helbredt bare man kommer. Men jeg har hørt ham sige, og læst det flere steder, at han mener man bare kan gå op og "hente sit mirakel". Hvis det ikke er at love på Guds vegne, hvad er det så? Hvad mener du egentlig forskellen er på Ndifon og ham med den hjemmeside, du så?
"Gud vil altid helbrede, men vil du helbredes"? skriver du.
Er det ikke en urimelig byrde at lægge på mennesker, at hvis du ikke bliver helbredt nu og her, så er det udelukkende din egen skyld, for du ville ikke, uanset du selv ved, hvor brændende dit ønske om det var?
(Ret beset var det vel også det samme, ham fra Herning skrev: "vil du helbredes?"? - det som du var imod? )
Ndifon er fortaler for den samme "tros-trældom": Tror du ikke fuldt og fast, får du ikke dit mirakel!
Men jo, for så vidt har du ret: Gud vil altid helbrede! Men det er op til ham, om han vil gøre det med det samme, efter nogen tid, eller hjemme på den nye jord!
Og om han vil gøre det vha. forbøn, læger og medicin eller noget helt fjerde!
Og om han vil bruge sygdommen i sin gode plan med os, som en af alle de ting, der virker sammen til gode for hans børn!

Til toppen 
#16144 - 07/08/2003 16:28 Re: At love en helbredelse? [Re: malli]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Malli.

Det var dog skrækkeligt!! Jeg har sjældent set noget lignende!
Det bliver jo bare til alles kamp mod alle i jagten på mirakler og visioner! Verdslig tankegang i kristelig forklædning.
Lovtrældom, ja det har du sandelig ret i.
Jeg forstår ikke, at nogen kan kalde det for bibelsk lære, og hentyde til, at "jamen se bare de mirakler, der sker på hans møder, se bare hvor mange der kommer til tro" mv. (underforstået: så er det selvfølgelig automatisk sandt, og ve den der vover at kritisere den salvede!)
Jeg fristes til at spørge: Tro på hvad ?!

Til toppen 
#16145 - 07/08/2003 16:37 Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Hej PC

Du skriver:

Jeg har ikke oplevet at Charls my man, har taget ære fra Gud og jeg har ikke oplevet ham køre på at du blev helbredt bare du kom.

Åh jo du skal bare have TRO for det så helbreder Jesus ALLE!

Hvad der bekymrer mig endnu mere er at CN ganske enkelt ikke forkynder evangeliet ! Jeg HAR set og hørt CN i Århus, og det skete IKKE!

Han forkynder ikke Guds vrede over synden, om omvendelse til syndernes forladelse ved Jesus Kristus. Han forkynder heller ikke om nåden og frelsen - believe it or not!

Mennesker skal bare rende op og hente deres mirakel !

Charles Ndifon betragter sig selv som en ambassadør fra himlen. På samme måde som en jordisk ambassadør er sit hjemlands officielle repræsentant i udlandet, er Charles Ndifon en repræsentant for det himmelske rige, hvor ingen sygdom skal have magt over mennesker.

Han har en klippefast tro på, at alle bliver helbredt, hvis de tror. Og det budskab forkynder han fra start til slut.
- Jeg er en ambassadør fra himlen. Jeg kommer i Hans navn for at lade dig vide, at der ikke er nogen uhelbredelig sygdom for Jesus, siger han.

Tror du på, at Jesus kan gøre dig rask, spørger han flere gange i løbet af aftenen.
- Troen på Jesus er nøglen til dit mirakel, siger han og understreger hele tiden, at Jesus er den eneste, der kan helbrede.
Flere, der har været døve på det ene øre, kommer op på scenen og bliver bedt for. De fortæller alle, at de nu kan høre igen.
- Er Jesus ikke vidunderlig. Kun han kan lave mirakler, siger Ndifon og henvender sig til en kvinde, der jubler over at kunne høre igen.

Gud er ikke vred

Charles Ndifon forkynder evangeliet i både ord og handling.

- Du skal vide, at Gud ikke er vred på dig. Gud ønsker ikke at straffe dig. Gud ønsker, du skal være glad. Gud ønsker ikke, du skal være syg, siger han og inviterer folk til at komme frem, hvis de vil tage imod Jesus for første gang eller på ny.

http://hosianna.dk/udf/arkiv/2002/20/historie2_20.htm

Charles Ndifon forkynder ganske enkelt ikke evangeliet, men har opfundet et andet evangelium !

Paulus siger" dersom nogen forkynder jer et andet evangelium, FORBANDET være han"

Mkh Malli

Til toppen 
#16146 - 07/08/2003 17:33 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Ud over det, har Jesus så ikke lovet os at Gud vil helbrede? Var Jesus lige glad med dem der var syge. Nej han helbredte dem. Sagde Jesus at vi ikke måtte gøre lige så stor ting som ham? Nej, han sagde at vi skulle gøre lige så store ting som han gjorder.

Jeg er enig i, at det er gennem Jesus helbredelsen sker og ikke gennem mennesker, lige som Nidefon siger.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#16147 - 07/08/2003 17:38 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: malli]
steincke
Bruger

På landsstævnet sagde CN, da mange gik der op, at de ikke kunne komme og trække det som i en automat.

CN forkynder evangeliet. Han forkynder Jesus opstandelse til din, andres og min frelse. Han forkynder ikke synd og at Jesus stadig ligger i graven.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16148 - 07/08/2003 18:28 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: steincke]
malli
Bruger

Hej Kim

Igen engang. Hvis der ikke forkyndes Guds vrede over synden, og omvendelse til syndernes forladelse, bliver evangeliet ikke forkyndt. Evangeliet ER det glædelige budskab, nemlig at Gud lod sin vrede over VORES synder ramme sin søn.
SYND - OMVENDELSE - NÅDE - FRELSE

Hvad med den her "Gud er ikke vred, han vil have at du er glad" ! - har han overhovedet læst i Bibelen ?

CN taler om en gud, hvor man kan få et mirakel, "tage imod Jesus" og blive helbredt hvis man tror nok! Resten er mirakel på mirakel

Kh

Malli

Til toppen 
#16149 - 07/08/2003 21:15 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: malli]
steincke
Bruger

Hej Malli.

Jeg har et spørgsmål. Har du spurgt hvor mange deer kender Guds vrede? Alle jeg kender og har spurgt er ikke i tvivl. De siger enstemmigt, at Gud er vred på synden. Dette gælder både kristne og ikke kristne.

Jeg vil give dig helt ret, at hvis der er nogen der tror at Gud er en glad Gud der er på en lyserød sky og godtager alt, så skal vi fortælle om Guds vrede.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16150 - 07/08/2003 22:18 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: steincke]
malli
Bruger

Hej Kim

FORBAVSENDE få!

Det er de færreste der ved at Gud hader og afskyr synden og ramte sin Søn med VREDE!

Og det er bestemt heller ikke det Hr. Ndifon siger!!!!! Han siger nemlig ikke andet end end det der "kildrer ørerne"

"Brødre, I ved jo selv, at den indgang, vi fik hos jer, ikke var forgæves, v2 men skønt vi, som I ved, lige var blevet plaget og mishandlet i Filippi, fandt vi frimodighed i vor Gud til at forkynde hans evangelium for jer under megen kamp. v3 Vor forkyndelse skyldes ikke vildfarelse eller urene motiver og sker ikke med svig; v4 men vi forkynder sådan, som Gud har fundet os værdige til at få evangeliet betroet, ikke for at behage mennesker, men Gud, som prøver vort hjerte. v5 Vi optrådte jo, som I ved, aldrig med smigrende ord og heller ikke med fordækt griskhed – det er Gud vidne på! v6 Vi søgte heller ikke anerkendelse hos mennesker, hverken hos jer eller andre, v7 og det skønt vi som Kristi apostle havde ret til at ligge jer til byrde. "

Tror du virkelig der havde været "meget kamp" hvis Paulus kun havde talt om en gud der vil have at alle er glade, og vil give mirakler og helbredelse?

Mkh Malli

Til toppen 
#16151 - 07/08/2003 23:15 Re: At love en helbredelse? [Re: AnnePande]
Pente Costal
Bruger

Ch er sej no doubt.
Har selv en mængde af hans undervisningsbånd, og få danske prædikanter har forstået evangeliets sandhed så godt som ham
Og han røre ved ting som man i den danske faldne folkekirke har glemt.

På Båndet med "køb en vision og betal med dit liv" er der så meget sandhed at det ville få det fleste lutherske troende til at tænke meget dybt over deres liv. Og man må sige at Hedegaard tale fra hjertet om ting vi somregel gerne vil lukke øjnene overfor

Jeg tror grunden til at mange er imod, er at han siger ting vi alle tænker men ikke vover at sige, at han uden problemer kan prædike at folkekirken er gået på grund, og kun trækker folk med sig i den forkerte retning.

Karismatik er godt, en levende tro på en sand Gud er bedre....
Men mirakler skal ske, og de skal bruges og vises på Gud love og ønsker.

i Jesu navn velsign Ch endnu mere end du gør nu
mvh- en ligeså brændene evangelist... PC

Til toppen 
#16152 - 07/08/2003 23:27 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: malli]
Pente Costal
Bruger

Liste over folk som prædiker et andet/ falsk evangelium.

Leif Andersen
Jan Lindhart
Torkild Gråsbøl
Søren Nielsen
Hr. Krarup og Langballe
Jørgen Hedager Nielsen....

Og listen er længere end det...
skal vi over fratage dem kristent navnet??

Til toppen 
#16153 - 08/08/2003 08:26 Havde Peter, Johannes og Paulus ret til dette? [Re: malli]
Carsten
Bruger

Reg.: 05/11/2001
Hej Malli,

Havde Peter og Johannes ret til dette?

"Men Peter sagde: »Sølv eller guld har jeg ikke, men jeg giver dig, hvad jeg har: I Jesu Kristi, nazaræerens, navn, stå op og gå!« v7 Og Peter greb hans højre hånd og rejste ham op; og straks blev hans fødder og ankler stærke, v8 han sprang op og kunne stå og gå, og han fulgte med dem ind på tempelpladsen, hvor han gik rundt og sprang og priste Gud."

Skulle de ikke først have bøjet deres hoveder, og spurgt - åh Fader - hvis det er din vilje at denne mand skal være helbredt? Eller kunne det tænkes at de allerede kendte Faderens vilje angående dette?

Eller hvad med her, her må Peter da overtræde det andet bud:

"Peter rejste rundt overalt og kom også ned til de hellige, der boede i Lydda. v33 Dér traf han en mand, der hed Æneas, som i otte år havde været sengeliggende, fordi han var lam. v34 Til ham sagde Peter: »Æneas, Jesus Kristus helbreder dig. Stå op og red selv din seng!« Og han rejste sig straks op. v35 Alle beboerne i Lydda og Saron så ham, og de vendte om til Herren."

Altså, hvordan kunne Peter dog tillade sig at antage at Jesus ville helbrede ham, uden først at have bedt i timevis for at sikre sig at det nu også var hans vilje at helbrede denne mand?

Eller hvad med Paulus?
I Lystra sad der en mand, som ikke kunne bruge sine ben; han var lam fra moders liv og havde aldrig kunnet gå. v9 Denne mand lyttede, når Paulus talte. Paulus så fast på ham, og da han så, at manden havde tro til at blive frelst, v10 sagde han med høj røst: »Rejs dig og stå på dine ben!« Da sprang han op og kunne gå.

Nå, nå Paulus - hvad ville du have gjort om manden ikke havde kunne springe op og gå?

Det kunne selvfølgelig også være at Peter, Johannes og Paulus kendte til Guds vilje angående helbredelse:

Lukas 13:10-17

På en sabbat underviste Jesus i en af synagogerne. v11 Dér var der en kvinde, som i atten år havde været plaget af en sygdomsånd. Hun var krumbøjet og ude af stand til at rette sig helt op. v12 Da Jesus så hende, kaldte han på hende og sagde: »Kvinde, du er løst fra din sygdom.« v13 Han lagde hænderne på hende, og straks rettede hun sig op og priste Gud.

v14 Men synagogeforstanderen, som var vred over, at Jesus helbredte på en sabbat, sagde til skaren: »Seks dage er bestemt til arbejde, og på dem kan I derfor komme og lade jer helbrede, men ikke på sabbatten.« v15 Da svarede Herren ham: »I hyklere, vil ikke hver eneste af jer løse sin okse eller sit æsel fra krybben og trække dem hen og vande dem, selv om det er sabbat? v16 Men denne Abrahams datter, som Satan har holdt bundet i hele atten år, burde hun ikke løses af denne lænke på sabbatten?« v17 Da han sagde det, blev alle hans modstandere gjort til skamme, men hele skaren glædede sig over alt det herlige, han gjorde.

Når Gud gør mirakler og helbreder folk ved CN's møder og talrige andre, er der også mange der jubler og glæder sig, men som jeg kan se, er der også nogle der skumler og raser...

Johannes 10:10
"Tyven kommer kun for at stjæle og slagte og ødelægge. Jeg er kommet, for at de skal have liv og have i overflod."

Mvh. Carsten

Til toppen 
#16154 - 08/08/2003 09:01 Re: Havde Peter, Johannes og Paulus ret til dette? [Re: Carsten]
malli
Bruger

Hej Carsten

JA, der var et utal af helbredelser og mirakler. Men dette havde et FORMÅL, nemlig at bære EVANGELIET frem! Og det var sandelig ikke et "krafts-evangelium", der blev forkyndt eller "kom til Jesus og få et mirakel"

"Og da jeg kom til jer, brødre, forkyndte jeg ikke Guds hemmelighed for jer med fremragende talekunst eller visdom, v2 for jeg havde besluttet, at jeg hos jer ikke ville vide af andet end Jesus Kristus, og det som korsfæstet."(1. Kor.2,1-2)

Paulus ville ikke vide AF ANDET end Jesus Kristus, og det som KORSFÆSTET!

Da Jesus var genopstået siger han dette til sine disciple:

”Så sagde han til dem: »Dette er, hvad jeg sagde til jer, mens jeg endnu var hos jer: Alt det må opfyldes, som står skrevet om mig i Moseloven, hos profeterne og i salmerne.« v45 Da åbnede han deres sind, så de kunne forstå Skrifterne, v46 og han sagde til dem: »Således står der skrevet: Kristus skal lide og opstå fra de døde på den tredje dag, v47 og i hans navn skal der prædikes omvendelse til syndernes forladelse for alle folkeslag. I skal begynde i Jerusalem, v48 og I skal være vidner om alt dette. v49 Og se, jeg sender det, min fader har lovet jer; men bliv i byen, indtil I bliver iført kraft fra det høje.«(Luk. 24,44-49)

HAN befaler at der i hans navn skal prædikes OMVENDELSE TIL SYNDERNES FORLADELSE ! ! !

Men dette forkynder en fyr som CN IKKE !

Mkh Malli

Til toppen 
#16155 - 08/08/2003 09:12 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Hej PC

Hvad han mener om Folkekirken er jeg sådan set bedøvende ligeglad med. Men det han gør er at skabe en masse regler HVOR NÅDEN ER REN !

Karismatik er godt, en levende tro på en sand Gud er bedre....

Jeg har også en levende tro på en sand og levende Gud, og jeg er IKKE karismatiker. Hvordan kan det være at I taler så meget om "Gud er en levende Gud", er der nogen kristne, der mener at han er død? Eller er det for at få det skjulte budskab igennem at eftersom Gud er levende, kan han både gå ud over og lave om på sit Ord?

]Men mirakler skal ske, og de skal bruges og vises på Gud love og ønsker.

Mirakler SKAL ske? Jamen du skal sandelig nok få dine mirakler, Satan foretager tegn og mirakler og han skal få ild til at falde ned fra himlen ! Men i modsætning til dig kan jeg godt undvære dette bekendtskab, så jeg holder mig til den sunde lære!

Mkh Malli

Til toppen 
#16156 - 08/08/2003 09:17 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Hej PC

Leif Andersen (de øvrige har jeg ikke den store kendskab til) forkynder IKKE et "andet evangelium". Han taler bibelens lære om synd - omvendelse - nåde - frelse !

Men i modsætning til dig, begrunder jeg min påstand om Charles N´difons falske evangelium

Mkh Malli

Til toppen 
#16157 - 08/08/2003 09:18 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: malli]
steincke
Bruger

Hej Malli.

Så må jeg kende hovedparten af dem der kender Gudsvrede, der ikke er troende.

Jeg tvivler ikke på at de har haft store kampe. Til gengæld kan jeg ikke holde mig til om det er kampe mellem kød og ånd eller om det er kampe imod dem der forfulgte dem. Det kan være begge dele eller den ene fremfor den anden eller omvendt.

Hvis du kender tempramentet de har syd for Alperne, så vil du opdage, at kampe er ikke den type som vi har her. Forstil dig, at du går hen til en og fortæller om Jesus, hvor efter personen vil prøve på at slå dig ned. Nu var det ikke Jesus jeg skulle formidle, men var sammen med nogle andre, for at vise dem hen et sted de kunne sove. Dette måtte man gøre forsigtigt, ellers fik man næsten hundrede af rasende og hævntørstige mennesker efter sig. Det er helt anderledes forhold syd på, end her i Danmark.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16158 - 08/08/2003 09:36 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: steincke]
malli
Bruger

Hej PC

Nu kan "syd for alperne" være mange steder. Men at undlade at forkynde evangeliet som det står skevet i bibelen med en begrundelse i hvad der foregår "dernede", hænger ikke helt sammen. For hvis der ikke prædikes om omvendelse til syndernes forladelse bliver evangeliet ikke forkyndt ! Og det er SÅDAN et budskab der vækker forfølgelse og kampe!

Mkh Malli

Til toppen 
#16159 - 08/08/2003 10:03 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: malli]
malli
Bruger

Hej Café

Jeg har vedlagt et link fra Fri Evangelisk Forsamling. Fri Evangelisk Forsamling er en uafhængig pinsemenighed, som blev startet i 1970.

http://www.fef-aalborg.dk/sider/artikler/ndifon.html

Jeg har selv deltaget i et af disse "shows", da jeg var karismatiker, og var dybt chokeret. Men havde ikke nogen at dele dette med, for alle sagde, at man ikke måtte røre Herrens salvede tjener. Det er med sorg i hjertet at jeg siger disse ting.

Mkh Malli

Ændret af malli (08/08/2003 10:21)

Til toppen 
#16160 - 08/08/2003 10:39 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: malli]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej malli, tak for dit link og dit vidnesbyrd her.

... alle sagde, at man ikke måtte røre Herrens salvede tjener ...

Det har jeg også hørt før. Når vi gør indsigelse mod vranglære kommer der meget vrede protester og fordømmende anklager. Vi må - og skal! - røre de vranglærende, som af nogle regnes for Herrens tjenere.

Vi skal ikke røre dem med vold og magt, men med Ordets sværd, som vi skal bruge så tit og så kraftigt som vi kan for at forkynde det sande og befriende budskab ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#16161 - 08/08/2003 11:20 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: kristina]
malli
Bruger

Hej Kristina

Dybest set forstår jeg det godt. For det er ord man har hørt mange gang. Måske har man selv fået disse ord, når der var noget der ikke stemte, og har heraf lært at fortrænge uoverensstemmelserne dels imellem det man ser, umiddelbart reagerer imod dels uoverensstemmelserne mellem Skriftens ord og det man lærer. På denne måde bliver områder tabu-belagt, "man" taler ikke om det. Det bliver forbudt !

DEN HELLIGE TREENIGE GUD siger disse ord, HVEM tør så gå imod !!!!!!!!

Når så en ny i en menighed, piller ved disse "grundsandheder" vækker det en voldsom angst hos de øvrige medlemmer. De er derfor tvunget til at lukke munden på den formastelige synder.

En ting er at det er en voldsom undertrykkelse, en anden ting er at de forkyndere der kommer på scenen aldrig bliver bedømt. Måske, jeg siger måske vil man bedømme ud fra skriftens ord om at den ånd der bekender Jesus er Kristus kommet i kød er fra Gud. Dette tvivler jeg på foregår! Men selvom prædikanten kan sige disse ord, må hans lære jo også være i overensstemmelse med Guds Ord. Der kan jo være en masse surdej i denne lære han kommer med, og så vil han lede folk vild.

I læren om rent og urent, ved vi at det rene kan ALDRIG kan smitte det urene så det hele bliver rent. Men omvendt kan selv den mindste smule urenhed fordærve al det rene !

Sådan er det med Kristi lære !.

Mkh Malli

Ændret af malli (08/08/2003 11:26)

Til toppen 
#16162 - 08/08/2003 11:40 Re: At love en helbredelse? [Re: malli]
Pente Costal
Bruger

Jeg har også en levende tro på en sand og levende Gud, og jeg er IKKE karismatiker. Hvordan kan det være at I taler så meget om "Gud er en levende Gud", er der nogen kristne, der mener at han er død? Eller er det for at få det skjulte budskab igennem at eftersom Gud er levende, kan han både gå ud over og lave om på sit Ord?

Ja. Der er i al fald mange kristne som lever deres liv som om at Gud var død, og som blæser på evangeliet og holder sig til traditionerne, og lever i deres "tag selv kristendom"....Jeg holder mig selv meget til skriften. Der går ikke en dag hvor jeg ikke har min bibel fremme. Og den lære Gud lære mig er mindst ligeså sund.

Matthæusevangeliet: kap10 vers1-2

'
"Jesus kaldte sine 12 disciple til sig og gav dem magt over urene ånder, så de kunne uddrive dem og helbrede al sydom og lidelse"

Matthæusevangeliet: kap10 vers7-8

"Gå ud og prædik: Himmeriget er kommet nær! Helbred syge, opvæk døde, gør spedalske rene, driv dæmoner ud. I har fået det for intet, giv det for intet"

Apg 4. v29 Og nu, Herre, se dog deres trusler, og giv dine tjenere at tale dit ord med fuld frimodighed; v30 ræk din hånd ud til helbredelse, så der sker tegn og undere ved din hellige tjener Jesu navn.« v31 Da de havde bedt, rystedes det sted, hvor de var forsamlet, og de blev alle fyldt af Helligånden, og de forkyndte Guds ord med frimodighed.

Hebr. 2. Derfor må vi så meget mere give agt på det, vi har hørt, så vi ikke glider bort fra det. v2 For når selv det ord, der var talt ved engle, havde gyldighed, og enhver overtrædelse og ulydighed fik sin velfortjente straf, v3 hvordan skal vi da kunne gå fri, hvis vi lader hånt om en frelse så stor, at den fra først af blev forkyndt af Herren selv og senere stadfæstet for os af dem, som havde hørt ham, v4 alt imens Gud føjede sit vidnesbyrd til ved tegn og undere og mange slags mægtige gerninger og ved tildeling af Helligånden efter sin vilje.

1 kor 12
v9 Én får tro ved den samme ånd, en anden nådegaver til at helbrede ved den ene og samme ånd, v10 og igen en anden får kraft til at gøre mægtige gerninger. Én får den gave at tale profetisk, en anden evnen til at bedømme ånder; én får forskellige slags tungetale, en anden evnen til at tolke tungetale. v11 Alt dette virker den ene og samme ånd, der deler ud til hver enkelt, som den selv vil.

Jeg har ikke noget imod Helbredelsesprædikanter, men jeg er imod at drive forretning på Guds nåde og jeg er imod en hovmodighed der siger "du bliver helbredt bla bla" men ikke nævner Gud.
Og helt sikkert er det da nok muligt at tro uden at se, det siger biblen selv, men man kan sandelig også tro med tegn og undere
Og i vores film og medie verden(anno 2003), med Special effects m.m. Der er der en del folk som er nød til at opleve rysten fra Gud. Folk idag de tror ikke allesammen bare ved at du argumentere dem ned i knæ højde og kommer med vidensbyrd på størrelse med planeten mars. De skal se, det er fakta...de vil se......så lad dem se og lad dem erkende korset.

evangelist af Kristi blodige kors
Pente Costal

Til toppen 
#16163 - 08/08/2003 11:42 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: malli]
Pente Costal
Bruger

Jeg skal lige hente min bog af leif andersen, så skal jeg give dig hvorfor den mand virkelig er på vildspor.
men sagen er at han forstår evangeliet på en meget "spændende" og sammenbidt måde.

Til toppen 
#16164 - 08/08/2003 11:47 Re: Havde Peter, Johannes og Paulus ret til dette? [Re: malli]
Pente Costal
Bruger

og det helbredelses møder der bliver holdt idag,
har samme interesse og formål....at bære evangeliet frem.

mvh. PC

Til toppen 
#16165 - 08/08/2003 12:04 Hvorfor havde Jesus mirakler ? [Re: Pente Costal]
Shakir
Bruger

Reg.: 04/06/2003
Sted: Askarovo-Bashkortostan
Hej Pente

Jeg tror det er vigtigt at forstå hvorfor Jesus helbredte. Jesus havde som mange andre af Bibelens profeter mirakler som bl.a. var med til at stadsfæste et budskab for stædige folk ex jøderne. Folk var dengang, ligesom i dag, meget skeptiske.

Når Jesus udførte mirakler var det ikke for at gøre opmærksom på sig selv og det var det ikke noget han syntes at alle skulle høre om. Hvad mon han havde forudset? Det er værd at tænke over, især når mange New Age religioner er dukket op og prøver at helbrede i Jesu navn. Hvad sagde Jesus om sine mirakler ?

” ….Og straks forsvandt hans spedalskhed. Og Jesus forbød ham at sige det til nogen…” Lukas evang. 5:13-14

” Og hendes forældre var ude af sig selv af undren, men han (Jesus) forbød dem at tale til nogen om det, der var sket ” Lukas evang. 8:56

” Og han (Jesus) forbød dem strengt at lade nogen få dette at vide…..” Mark. evang. 5:43

” Og deres øjne åbnedes. Og Jesus formanede dem strengt og sagde: Se til, at ingen får det at vide ” Matt. evang. 9:30

At Jesus var Messias/Kristus var ikke noget han selv lagde vægt på, tværtimod prøvede han at fortælle folk om Gud og ikke om sig selv. Taget i betragtning af, at romerriget med alle dets selvskabte guder herskede, vidste Jesus godt at folk havde tendens til at forgude mennesker. Derfor brød han sig ikke om at nogle skulle hænge sig i at han var Messias, Gud sendebud.

” Da forbød han sine disciple strengt at sige til nogen, at han var Kristus ” Matt. evang. 16:20

” Men han forbød dem strengt at røbe hvem han var ” Matt. evang. 12:16

” Og han forbød dem meget strengt at røbe, hvem han var ” Mark. evang. 3:12

” Og han forbød dem strengt at sige dette om ham til nogen ” Mark. evang. 8:30

” Også onde ånder fór ud af mange, idet de råbte og sagde: Du er Guds søn. Men han talte strengt til dem og forbød dem at røbe at han var Kristus ” Lukas evang. 4:41

På baggrund af bekræftende bibelvers er det tydeligt at folk i dag har løftet Jesus lidt for højt op, i det at man næmest dyrker ham, som fx at prøve at helbrede i hans navn samt at adressere sine bønner til ham. Jesus gjorde jo selv opmærksom på at han intet gjorde af sig selv. Men det er jo lige her at vandene skilles, eftersom man fra kristen side mener at Jesus selv er Gud.

Mvh.
Shakir (dansk konvertit)

” De glemte Gud, så Han lod dem glemme sig selv” Qur’an 59:19

Til toppen 
#16166 - 08/08/2003 12:08 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Hej Pc

Nu er det ikke Leif Andersen tråden handler om, og vil det på nogen måde indvirke på hvad der står her? http://jesusnet.dk/cafethomas/forum/showthreaded.php?Cat=&Board=etik&Number=23367&page=&view=&sb=&o=&vc=1

Mkh Malli

Til toppen 
#16167 - 08/08/2003 12:09 Re: Hvorfor havde Jesus mirakler ? [Re: Shakir]
Pente Costal
Bruger

Jeg synes du skriver et fedt indlæg og det giver lidt stof til efter tanke

Jeg tror på at Jesus Kristus er Gud kommet i kød.
Og det har jeg fra Johannes evangeliet.

Jeg giver dig ret i din forklaring af jesus´brug af tegn
men læs mit indlæg længere ned.......
¨
mvh. PC

Til toppen 
#16168 - 08/08/2003 12:37 Re: Hvorfor havde Jesus mirakler ? [Re: Shakir]
malli
Bruger

Hej Shakir

Jeg tror at der ligger mere i Jesu tavshed om sine mirakler. For det første tidens fylde ikke sket, han havde ikke undervist sine disciple tilstrækkeligt, og han havde ikke indstiftet nadveren, det hele ville blive forceret hvis han havde lavet for meget ravage med miraklerne på dette tidspunkt, derfor skulle folk tie.

Af dette kan vi lære at læren vægtede Jesus Kristus højere end miraklerne

Mat. 4,5 ”Da tog Djævelen ham med til den hellige by, stillede ham på templets tinde og sagde til ham: »Hvis du er Guds søn, så styrt dig ned. For der står skrevet:
Han vil give sine engle befaling,
og de skal bære dig på hænder,
så du ikke støder din fod på nogen sten.«
Jesus sagde til ham: »Der står også skrevet: ›Du må ikke udæske Herren din Gud.”

WOW, det ville ellers være noget af et mirakel !!!!!!
Engle der bærer en flyvende Jesus !!!!, men dette forkaster Jesus.

Men det er jo lige her at vandene skilles, eftersom man fra kristen side mener at Jesus selv er Gud.

Nåeh, han er nu ikke en hr. Hvem som helst:

Matt. 28,18-20
” Og Jesus kom hen og talte til dem og sagde: »Mig er givet al magt i himlen og på jorden. v19 Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, v20 og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.«

Mener du at han var/er en profet med storhedsvanvid eller hvad?

Mkh Malli

Til toppen 
#16169 - 08/08/2003 14:35 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: malli]
steincke
Bruger

Hej Malli.

Det var nu mig der skrev det og ikke PC. Samtidig kan jeg sige, at jeg på nogle områder af det du skrev, har misforstået, for det er klart at de skal vide, at for at følge Jesus, må der en omvendelse til.
Det kan jo siges med en hammer i hovedet, for at slå dem synder og sammen (menneskeligt) eller det kan forklares venskabeligt oglade Helligånden ryde op i deres liv. (Gud)

K.h.
Kim

Til toppen 
#16170 - 08/08/2003 14:43 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: steincke]
malli
Bruger

Hej Kim

Ja, der vil jeg tro at der er metodefrihed, men der skal altså forkyndes "omvendelse til syndernes forladelse" for at der overhovedet kan være tale om evangeliets budskab

"oglade Helligånden ryde op i deres liv. (Gud)" - gennem sit Ord

Mkh Malli.

Til toppen 
#16171 - 08/08/2003 14:52 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: malli]
steincke
Bruger

Jeg vil lige komme med nogle oplysninger, for at rette op på evt. kommende misforståelser.

Pinsekirkerne er alle uafhængige. Der findes Pinsekirker der ikke er selvstændige, men som har en "moder menighed), som de oftest er i starten som kirke. Men de skulle gerne komme til at være uafhængige af moder menigheden på et tidspunkt (det sidste er min opfattelse)

Fri Evangelisk Forsamling er efter hvad jeg ved ikke en del af Pinsekirkerne i Danmark. Derfor kan man ikke sige at Pinsekirkerne i Danmark mener dette, men det er helt og alene Fri Evangelisk Forsamlings mening og ikke en officiel Pinsemenigheds mening. At de kalder sig en Pinsemenighed, har de ingen belæg for, da de på områder "bedrager" mennesker til at det er Gud. Foreks. slår en i maven, så personen falder forover og siger at det var Helligånden. Den er aldrig blevet godtaget til at kunne kalde sig pinsekirke.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16172 - 08/08/2003 14:55 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: malli]
steincke
Bruger

Hej

"oglade Helligånden ryde op i deres liv. (Gud)" - gennem sit Ord

Det sidste var faktisk underforstået i det jeg skrev.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16173 - 08/08/2003 15:03 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: kristina]
steincke
Bruger

Jeg må nok indrømme, at jeg ved ikke hvor i har hørt det fra. I vores menighed, får ham der forkynder, noget at vide, med det samme, hvis det går imod Biblen. Der sidder vi ikke stille. Hvis der er noget vi synes lyder forkert/vranglære, så går vi hen og får en snak med personen om, hvad han/hun mente med det?

Jeg vil klart sige, at man skal ikke hellige/røre dem der står frem og taler, men man skal støtte dem og evt. følge op i det som de laver, enten ved at stille spørgsmål eller opmuntre dem til at forsætte.

Hvis vi lader stå til, så får vi bare en biskop Rebel, til at stå forest.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16174 - 08/08/2003 18:36 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Pente Costal, du skriver

Gud vil altid helbrede

Dette udsagn er bestemt ikke i overensstemmelse med Bibelen. Gud vil kun helbrede, hvis det er til den syges allerbedste. Hans modstander kan skam også helbrede, men han vil os kun ondt og intet godt.

Du citerede i et andet indlæg fra 1. korintherbrev kap. 12:

v9 Én får tro ved den samme ånd, en anden nådegaver til at helbrede ved den ene og samme ånd, v10 og igen en anden får kraft til at gøre mægtige gerninger. Én får den gave at tale profetisk, en anden evnen til at bedømme ånder; én får forskellige slags tungetale, en anden evnen til at tolke tungetale. v11 Alt dette virker den ene og samme ånd, der deler ud til hver enkelt, som den selv vil.

Det fremgår her, at vi har forskellige nådegaver.

Det er voldsomt vigtigt at vide hvilke åndelige magter, der giver kraft til f.eks. at gøre mægtige gerninger og helbrede.

På samme måde, som den der har tungetalen åbenbart ikke er den samme, som kan tolke tungetale, så er det formentlig ikke, i hvert fald ikke altid, den der kan "gøre mægtige gerninger", som selv har evnen til at bedømme hvor kraften dertil kommer fra.

Den onde kan fremtræde som en lysets engel, og endda give sig ud for at være Jesus selv. Det har jeg uhyggelige erfaringer med. Derfor er det så vigtigt at have indsigt til at bedømme ånderne, eller at kende nogen der har netop den nådegave.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#16175 - 08/08/2003 19:06 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Hej PC

"Han helbreder da skam også alle..." Sig mig hvor får du det fra?....Godt nok ikke fra Bibelen.

Mkh Malli

Til toppen 
#16176 - 08/08/2003 19:14 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: steincke]
malli
Bruger

Hej Kim

"Hvis vi lader stå til, så får vi bare en biskop Rebel, til at stå forest." Hvad betyder det? Er det ikke N´difon der er på tapetet i denne tråd?

Mkh malli

Til toppen 
#16177 - 08/08/2003 19:27 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: steincke]
malli
Bruger

Hej Kim
"At de kalder sig en Pinsemenighed, har de ingen belæg for, da de på områder "bedrager" mennesker til at det er Gud. Foreks. slår en i maven, så personen falder forover og siger at det var Helligånden. Den er aldrig blevet godtaget til at kunne kalde sig pinsekirke." Nå, det er de nu ikke ene om!

Men bortset fra det tog jeg indlægget med, for jeg har jo tidligere skrevet om N´difon, og fået alt skudt i skoene fra farisærisme til manglende Guds ånd (på det sidste har jeg så også fået dæmoner iflg. en debattør på "giraffen"), og så tænkte jeg at hvis nu en RIGTIG levende "udvalgt" MED Guds ånd og UDEN dæmoner og UDEN farisærisme havde en samstemmende oplevelse som min, så KUNNE der være noget om det.
Men altså.........så skubber de til folk, så falder det hele jo til jorden, for så passer det givet vis ikke hvad kvinden fortæller - eller hvad?

Mkh Malli

Til toppen 
#16178 - 08/08/2003 21:03 Re: Hvorfor havde Jesus mirakler ? [Re: malli]
Shakir
Bruger

Reg.: 04/06/2003
Sted: Askarovo-Bashkortostan
Hej Malli

Du skrev;

Nåeh, han er nu ikke en hr. Hvem som helst:

Matt. 28,18-20
” Og Jesus kom hen og talte til dem og sagde: »Mig er givet al magt i himlen og på jorden. v19 Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, v20 og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.«

Mener du at han var/er en profet med storhedsvanvid eller hvad?

svar:

Jesus (fred være med ham) havde absolut ikke storhedsvanvid, men dem som har givet Jesus disse attributter efter hans død, har sikkert haft storhedsvanvid.

Men du giver jo faktisk selv svaret med din henvisning til Matt 28:18-20 hvor Jesus siger:

"Mig er GIVET al magt i himlen og på jorden."

Hvem er det der har givet ham al magt på jorden, hvis Jesus selv er Gud. Han siger jo, at der er en der har givet ham magten.

Det er i øvrigt meget sandsynligt, at ordene: Faderen, sønnen og Helligåndens navn, er et indskud i teksten. Og hvorfor nu det ?

1. Sammenlign hvad den anden evangelist Markus får ud af denne situation, læs Markus 16:15.

Der står faktisk det samme UDEN ordene: Faderen, sønnen og Helligåndens navn.

Hvor kom de ekstra ord fra som man finder i Mattheus evangeliet ? De er sandsynligt blevet lagt ind EFTER at treenighedsdoktrinen blev formuleret og at kristendommen med alle dens kirketilføjelser blev etableret som religion i det 4. århundrede. Blot for at give det hele mening.

2. Da Jesus prædikede var treenighedsdoktrinen endnu ikke formuleret. Det kan man se ved at læse Paulus' breve. Paulus' breve er jo som bekendt noget af det ældste vi kender til fra kristen historie. , se 1. Timoteusbrev 2:5

” Thi der er kun én Gud, og kun én mellemmand imellem Gud og mennesker: mennesket Jesus Kristus ”

Derfor var det på det tidspunkt heller ikke Jesus, men Gud der var frelser, se 1. Timoteusbrev 2:3

” Dette er godt og velbehageligt for Gud vor frelser ”

Her bliver det forklaret meget grundigt at sætningen Jeg og Faderen, vi er ét, ikke skal forstås bogstaveligt, men at de har samme mål.

” Eller ved I ikke, at den, der holder sig til skøgen, er ét med hende? thi de to, hedder det, skal være ét kød. Men den, der holder sig til Herren er én ånd med ham ” 1. Korinterbrev 6:16-17

Så på den måde er ethvert Gudstroende menneske ét med Faderen. Jesus siger fx til jøderne, at de har djævelen til fader, fordi de handlede ondt. Se Joh. evang. 8:44. Også ordet Herre bliver brugt om både Jesus og Gud og visse andre. Det er meget sandsynligt at treenigheden er opstået ved denne forvirring.

Selv om Paulus er den der har formuleret mange af kristendommens senere doktriner, kendte han intet til treenighedsdoktrinen.

Så, jo Jesus var en meget stor profet, én af Guds nærmeste. Men der er ingen titler som Jesus har, som andre profeter ikke har.

Mvh.
Shakir

” De glemte Gud, så Han lod dem glemme sig selv” Qur’an 59:19

Til toppen 
#16179 - 08/08/2003 22:11 Re: Hvorfor havde Jesus mirakler ? [Re: Shakir]
malli
Bruger

Hej Shakir

"Hvem er det der har givet ham al magt på jorden, hvis Jesus selv er Gud. Han siger jo, at der er en der har givet ham magten."

Nej, det siger han faktisk ikke han siger MIG er givet.... Spørgsmålet er så hvem der har givet Jesus denne magt. Svaret er Faderen!

”han, som havde Guds skikkelse,
regnede det ikke for et rov
at være lige med Gud,
v7 men gav afkald på det,
tog en tjeners skikkelse på
og blev mennesker lig;
og da han var trådt frem som et menneske,
v8 ydmygede han sig
og blev lydig indtil døden,
ja, døden på et kors.
v9 Derfor har Gud højt ophøjet ham
og skænket ham navnet over alle navne,

v10 for at i Jesu navn
hvert knæ skal bøje sig,
i himlen og på jorden og under jorden,
v11 og hver tunge bekende:
Jesus Kristus er Herre,
til Gud Faders ære.”(Fil. 2-6-11)

I vores lære er Jesus med allerede ved verdens skabelse som en del af Guddommen Tre-enigheden. Men Jesus giver afkald på sin status som Gud, for at blive menneske! Ja, han fik en tjeners skikkelse.

I lydighed overfor Faderen lod han dennes vrede over synden ramme sig! Herigennem tog han menneskenes synder – han slettede ikke synden!, men forlod menneskenes synder, når de omvender sig og beder om tilgivelse, sådan vi til enhver tid kan få syndsforladelse hos Gud GENNEM Jesus Kristus.

På grund af Jesu lydighed har Faderen ophøjet ham, således hele verden er underlagt ham: ”MIG er givet al magt i himlen og på jorden”

Mkh Malli

Til toppen 
#16180 - 08/08/2003 22:52 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: malli]
steincke
Bruger

Hej Malli.

Men altså.........så skubber de til folk, så falder det hele jo til jorden, for så passer det givet vis ikke hvad kvinden fortæller - eller hvad?

Hmm... hvem fortæller noget som ikke passer?

K.h.
Kim

Til toppen 
#16181 - 08/08/2003 22:59 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: malli]
steincke
Bruger

Jo, det er CN vi har i denne tråd. Som artiklen du startede med, står der meget om, at det var penge og en masse luksus der var tale om. Jeg kan sige dig, at Pinsekirkerne har forklaret CN, at det er ikke Bibelsk og at han må fralægge sig den form, for fokusering på at man skal give penge for at Gud hjælper. Det tror vi nemmelig ikke på. Derfor er der sket en ændring. Han har omvendt sig og vi bliver nu velsignet p.g.a. at Gud nu bruger ham på en måde som er Gud til behag, tror jeg på.

Dette vil man ikke gøre i forbindelse med biskoppen, derfor var der den henvisning.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16182 - 09/08/2003 08:10 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: steincke]
malli
Bruger

Hej Kim

Det er fint at han har omvendt sig fra dette "penge-evangelium". Men hvad når CN ikke forkynder Guds vrede over synden, og omvendelse til syndernes forladelse?

Mkh Malli

Til toppen 
#16183 - 09/08/2003 08:46 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: malli]
steincke
Bruger

Hej Malli.

Det må du spørge Gud om. Det kan jeg ikke svare på, jeg kan kun henvise til at vi hver har fået vores opgave og CNs er helbredelse, og din er Guds vrede over synden, som Jesus har taget på sig, og omvendelse til syndernesforladelse, komme til Jesus.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16184 - 09/08/2003 09:30 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: steincke]
malli
Bruger

Hej Kim

Men hvad er så formålet, hvis evangeliet ikke bliver forkyndt?, og der i stedet siges "Kom til Jesus og få et mirakel"....så tror folk at de bare kan leve som hidtil (uden omvendelse). Det er efter min bedste overbevisning en alvorlig vildfarelse. Ikke mindst når Jesus ligefrem BEFALER, at der skal prædikes omvendelse til syndernes forladelse.

Vi ser jo også i Bibelen at evangeliet blev forkyndt og at tegnene havde til formål at LEDSAGE evangeliet.

Men her kommer tegnene til at stå alene !

Mkh Malli

Til toppen 
#16185 - 09/08/2003 16:41 Re: Havde Peter, Johannes og Paulus ret til dette? [Re: malli]
Carsten
Bruger

Hej Malli,

HAN befaler at der i hans navn skal prædikes OMVENDELSE TIL SYNDERNES FORLADELSE ! ! !

Men dette forkynder en fyr som CN IKKE !

Nu har jeg været til en del af CN's møder, så heldigvis ved jeg at det du siger er løgn og bagvaskelse af en meget uheldig og foruroligende karakter. Jeg har ikke været til ét møde, hvor Pastor Charles ikke prædikede omvendelse...

Malli, jeg ved ikke hvad der fór i dig, men efter du ændrede syn på barnedåben, har jeg set dig angribe nådesløst over en bred front - imod lovsang, imod helbredelser og mirakler, imod tro før dåb, og listen er lang...

sidstnævnte har jeg i øvrigt en kommentar til: Det kan godt være at du har observeret at dåben har afløst omskærelsen af jøder, men fortæl mig venligst hvordan man kan blive døbt (omskåret) før man overhovedet er blevet født? (født påny forstås...)

Mvh. Carsten

Til toppen 
#16186 - 09/08/2003 17:10 Re: Havde Peter, Johannes og Paulus ret til dette? [Re: Carsten]
malli
Bruger

Hej Carsten

Så er jeg jo åbenbart ikke den eneste der byder på "løgn og bagvaskelse"

http://www.fef-aalborg.dk/sider/artikler/ndifon.html

Og hvorfor er det man siger man har oplevet!!!!! foruden "løgn" og "bagvaskelse" af "meget uheldigt og foruroligende karakter"?

Du reagerer jo som en katolik, hvor Paven anfægtes!

Malli, jeg ved ikke hvad der fór i dig, men efter du ændrede syn på barnedåben, har jeg set dig angribe nådesløst over en bred front - imod lovsang, imod helbredelser og mirakler, imod tro før dåb, og listen er lang...

Åh, jeg nyder såmænd bare min nytilvundne ytringsfrihed....den har jeg måttet undvære i så mange år.

sidstnævnte har jeg i øvrigt en kommentar til: Det kan godt være at du har observeret at dåben har afløst omskærelsen af jøder, men fortæl mig venligst hvordan man kan blive døbt (omskåret) før man overhovedet er blevet født?

Og hvordan kan man være levende, når man er død? Og hvordan kan man genopstå når man er død? Logikken må krybe til korset. Jeg ved det ikke.
Men Bibelen foreskriver ingen rækkefølge. Det er heldigvis ikke på grundlag af en bestemt rækkefølge og trosstørrelse fra vores side, at Herren kan handle i sin pagt!......... Tænk sig, han kunne skabe himmel og hav, jord med dyr og mennesker helt og aldeles uden vores indsats!

Mkh Malli

Til toppen 
#16187 - 09/08/2003 17:30 Barnedåb [Re: malli]
malli
Bruger

Lige en tilføjelse

Der er et udmærket link om barnedåb her:

http://www.kelf.dk/html/daaben.htm

kh
Malli

Til toppen 
#16188 - 09/08/2003 19:15 Re: Barnedåb... [Re: malli]
Pente Costal
Bruger

ak ja! nu har jeg set lidt på "kelf"

De, der kommer til tro, skal døbes. Er det voksne, er det godt at gøre det snarest. Ellers tabes let dåbens instrumentale brug. Indlemmelsen/podningen/foreningen med Kristus og det kristne fællesskab og dåben får derved karakter af et vidnesbyrd over for andre eller et rent billede på den nye tro.

aha, det må jeg sige! Dåben er altså ligesom en is, hvis man ikke inden for 3 sekunder efter sin omvendelse bliver døbt så skal man starte forfra..eller hva? Og hvis man ikke bliver døbt lige efter omvendelsen så er ens chancer for at komme ind til Gud og en menighed pluseligt meget dårligere?

Barnedåben peger hen på forløsningen ved Kristus, uanset om vi tror det eller ej. Dåben er det sakramente, som indlemmer os i Kristi fællesskab og familie, som frikender os, som retfærdiggør os. Ikke at det virker noget før vi gør det som dåben forudsætter, nemlig omvender os og tror. Men dåben er det sakramente, der minder os om, at vor frelse ikke afhænger af os, vores tro, men af hvad Gud har gjort for os. Det minder barnedåben os om! Dåben minder os om Guds løfter og gerninger, det som Gud har gjort for at vi kan blive indlemmet i Kristi fællesskab.

Og jeg kan ikke se hvorfra man kan sige at troensdåb ikke gør det samme?

Filip tog så til orde, og han begyndte med dette skriftsted og forkyndte evangeliet om Jesus for ham. v36 Mens de nu kørte hen ad vejen, kom de til noget vand, og hofmanden sagde: »Se, dér er vand, hvad hindrer mig i at blive døbt?« v37 Filip sagde: »Tror du af hele dit hjerte, så kan det ske.« Han svarede: »Jeg tror, at Jesus Kristus er Guds søn.« v38 Han befalede, at vognen skulle standse, og de gik begge ned i vandet, både Filip og hofmanden, og Filip døbte ham. v39 Men da de kom op af vandet, bortrykkede Herrens ånd Filip, og hofmanden så ham ikke mere; han fortsatte sin rejse med glæde.

»Ja, det kan vi,« svarede de. Jesus sagde til dem: »Det bæger, jeg drikker, skal I drikke, og den dåb, jeg døbes med, skal I døbes med; v40 men sædet ved min højre og ved min venstre hånd står det ikke til mig at give nogen; det gives til dem, som det er bestemt for.«

Til toppen 
#16189 - 09/08/2003 21:40 Re: Barnedåb... [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Hej PC

Jeg synes ikke du forholder dig til det der står skrevet.

Prøv at læse dine klagepunkter igen, for forfatteren uddyber begge dele i det han skriver.

Mkh Malli

Til toppen 
#16190 - 10/08/2003 01:40 Re: Havde Peter, Johannes og Paulus ret til dette? [Re: malli]
Carsten
Bruger

Hej Malli,
Mth. dit link: Jeg kan bare vidne om at jeg har en aldeles anderledes oplevelse, og at jeg ikke kan genkende beskrivelsen. I så fald er det ikke et møde jeg har været til...

Mht. at forsvare Ndifon, så kan det da godt spille ind, at jeg har haft fornøjelsen af at møde ham personligt, og hans kærlige varme gjorde indtryk på mig...

Åh, jeg nyder såmænd bare min nytilvundne ytringsfrihed....den har jeg måttet undvære i så mange år.

Jeg vidste ikke du havde været i udlandet...

Mvh. Carsten

Til toppen 
#16191 - 10/08/2003 09:56 Re: Havde Peter, Johannes og Paulus ret til dette? [Re: Carsten]
malli
Bruger

Hej Carsten

"Mht. at forsvare Ndifon, så kan det da godt spille ind, at jeg har haft fornøjelsen af at møde ham personligt, og hans kærlige varme gjorde indtryk på mig... "

Fair nok, karismatiske (her tænker jeg udstråling og varme) mennesker gør indtryk! Paven (eller engang Mother Theresa) er også mennesker der udstråler kærlighed, har en masse kvaliteter og tror på den Tre-enige Gud.....men derudover har han en opfordring til at bede til Maria, og så hjælper disse ting i mine øjne ikke stort.

Jeg kan så genkende det der står i linket, dog ikke det hele. For da jeg så ham, havde man forinden talt økonomi, ja, den havde fået hele armen med hvor meget vi bliver velsignet ved at give.

Men genkendelsen går primært på "showet". "Der er en i salen, der har...", denne fremgangsmåde kender jeg alt for godt fra det alternative, bl.a. Frank Munkø benytter den. Han har en gave til at læse folke dårligdomme, som han benytter foruden at tale med de afdøde (eller dæmoner).

Derpå kom så det værste, og det var at mennesker i mikrofon skulle udlevere sig selv. De kunne ikke komme op, og tale med CN, uden han med det samme stak en mikrofon i ansigtet på dem. Der var blandt andet en mand der havde problemer med hørelsen, og denne mand blev for underholdningsværdiens skyld og til stor morskab for tilskuerne sendt rundt i salen, IKKE alene, men en medarbejder skulle signalere, hvornår vedkommende kunne høre. Selvom manden tydeligvis ikke viste tegn på det ene eller andet, markerede medarbejderen ivrigt.

Der var nok også noget der anfægtede mig generelt, denne fuldstændige mangel på indføling, for han gjorde faktisk tyk nar af de mennesker, der i forvejen havde problemer. Selvom tingene var blevet oversat, henvendte han sig igen og igen til tilskuerne og lod som om at han havde fejlfortolket. Tilsvarende det som jeg kort tid efter læste en mand klage over. Han havde væskeproblemer, CN henvender sig til publikum og siger: "han har problemer med vandpumpen". Der var mange af den type morsomheder. - Show.

Der var flere folk, der ikke kunne gå. De blev tvunget til at gå alligevel, holdt på benene af medarbejdere. Selvom de fortsat ikke kunne gå, proklamerede CN, at de VAR helbredt ! Selvom man helt klart kunne se, at der ikke var sket det mindste, fastholdt man det CN havde sagt, som var det sandt, og klappede af "helbredelsen". Salen kogte af begejstring og en udefinebar stemning.

Flere gange kiggede jeg rundt i salen og så på folk, og registrerede at de med store øjne SUGEDE alt til sig. Som min mor ville have udtrykt det, "man kunne jage en hegnspæl i øjnene på dem uden de ville blinke".
En kvinde havde en mand, der var døende af kræft, og grædende stod hun og fortalte dette. Det er ikke noget problem, sagde CN grinende "its very easy",....."du skal bare tro"..."tag hen på sygehuset og sig til din mand at han er helbredt" - hvorpå folk hujede og klappede. Så må vi jo bare håbe at denne kvinde havde nok tro. Da kvinden var færdig stormede folk op, og fik deres mirakel, registrerede jeg mens jeg grædefærdig styrtede ud af salen.

Det eneste der blev talt om var kun en Jesus der ville helbrede, og det ville han ALTID, hvis vi havde tro nok....og igen "its very easy"

Helt klart blev der ikke forkyndt evangelium. Ikke engang det mindste om omvendelse og frelse.

Hvad der foregik her aner jeg ikke.

Mkh Malli

Til toppen 
#16192 - 10/08/2003 15:32 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: malli]
steincke
Bruger

Hej Malli.

Nu kan jeg være fræk. Taler du om barnedåb? Børn kommer også frem og får en dåb uden at de er med på hvad det indeholder. Så alle dem der kommer frem og tror at de kan leve videre som før, er jo lige som de spædbørn der kommer frem til dåb og hvor forlædrene forlader kirken inden Gudstjenesten er over.

Jeg ved godt at det er en dårlig sammenligning, men forholdne er de samme. Både spædbørn (dåb) og voksne (helbredelse) går blindt i begge tilfælde,

K.h.
Kim

Ændret af steincke (10/08/2003 15:33)

Til toppen 
#16193 - 10/08/2003 23:06 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: steincke]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Kim

Jeg må nok indrømme, at jeg ved ikke hvor i har hørt det fra

Det er noget jeg har læst her på JesusNet faktisk! (Nej det var ikke dig der skrev det ) - det er temmelig længe siden, men det gjorde et vist indtryk på mig, så jeg kan stadig huske det .. )

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#16194 - 13/08/2003 21:10 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Pente Costal.

"den faldne danske folkekirke", ak ja det kan du såmænd have alt for ret i på mange måder. Men fordi man er medlem af den, betyder det altså ikke automatisk, at man er enig i forfaldet. Vi er ikke Grosbøller allesammen.

Jeg kan ikke prale af at have en mængde af Hedegaards undervisningsbånd. Men bogen Sejr Over Dæmoner og undervisningsartiklerne på hans hjemmeside er for mig at se ikke bibelsk lære. Jeg har været inde på det i en anden tråd.

Hvad mener han egentlig med at "købe en vision og betale med sit liv"? Det lyder temelig kryptisk. Men det, Malli refererer, lyder som sagt som den rene lovtrældom og visions-jagt på andres bekostning. Det ville være godt, om du havde kommenteret indholdet af citatet, fremfor blot at sige, at vi jo er medlemmer af den faldne danske folkekirke (som om vi pr. definition var enige i forfaldet), så vi skal ikke komme her....
Det er bare lidt for nemt.
Men du kan jo nå at forklare det endnu.

Til toppen 
#16195 - 13/08/2003 22:19 Re: At love en helbredelse? [Re: AnnePande]
malli
Bruger

Hej Annepande

Det er først nu jeg læser at du har skrevet til mig, undskyld den sene besvarelse.

Man bliver helt elendig over at læse hvordan der drives plat med Guds Ord. Ja, jeg TØR godt at skrive, at det her er det rene plattenslageri, hvor man v.h.a. citat-pluk fremstiller et "andet evangelium", hvor man skal jagte mirakler, hvor "små mennesker bliver mindre ! "(Føj!), hvor ens verden består af dæmoner, hvor der er en masse regler taget ud af kontest, hvis de overhovedet nævnes i Guds Ord, hvor der ingen nåde er!.....og så skal du bare lige have tegnedrengen frem til bøger, CDere, undervisningsbånd, for det her er cool business, og så kan du modtage en lære, der bygger på SAND!

Hvornår mon folk vågner op?

Mkh Malli

Til toppen 
#16196 - 13/08/2003 23:13 Re: At love en helbredelse? [Re: AnnePande]
Pente Costal
Bruger

Det tror jeg heller ikke *S*
Jeg er sikker på at du og mange andre kender den sande vej..
..
men så ønsker jeg bare i ville/kunne gøre noget ved hedninge præsterne...

mvh. PC

Til toppen 
#16197 - 13/08/2003 23:36 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Pente Costal.

Det er jo ikke altid så nemt.
Men i fx. Grosbøll-sagen er der mange fra den bibeltro fløj af folkekirken, der har skrevet læserbreve i protest.
I Kristeligt Dagblad var der i dag en protest-skrivelse mod Grosbøll og biskop Rebels afgørelse. Den var skrevet under af rigtig mange folkekirkepræster, teologer og andre - jeg kender en hel del af dem, omend nogle blot af navn.
(Men alle disse mennesker kan jo ikke gå hen og fyre Grosbøll og ligesindede.)
Du kan læse om skrivelsen på KDs hjemmeside: www.kristeligt-dagblad.dk
Se: Præster til angreb på Grosbøll.

Mvh. AnnePande.

Til toppen 
#16198 - 13/08/2003 23:59 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej PC

men så ønsker jeg bare i ville/kunne gøre noget ved hedninge præsterne...

Det kan du tro vi vil, og vi kan, og vi gør!

Det kan du også gøre!

Vil du bede for vores folkekirke, at den må komme styrket igennem krisen, så at Guds ord kan blive forkyndt rent og purt fra vores kirker?

Og vil du bede om at Gud ved Helligånden må vejlede allle som har kirkelig ledelses-og forkynderansvar? "Høsten er stor, og høstfolkene få ... "
Bed for at Herren må sende arbejdere ud til sin høst.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#16199 - 18/08/2003 08:13 Leif Andersen [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Hej Kim

Du skriver her at Leif Andersen forkynder et andet/falsk evangelium !

Dette vil jeg gerne have dig til at begrunde.....med Guds Ord.

Mkh Malli

Til toppen 
#16200 - 18/08/2003 10:08 Re: Leif Andersen [Re: malli]
Pente Costal
Bruger

it´l be coming, right away...

Til toppen 
#16201 - 27/08/2003 11:34 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: malli]
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København
Hej Malli,

jeg har lige et spørgsmål til dig,

når du går hen og beder for en af dine venner, familie eller kollegaer, fordi de er syge, fortæller du dem så også om Guds vræde???? Ndifon er en der beder for syge, ligesom jeg gør når jeg beder for bekendte, men jeg siger absolut ikke hele evangeliet, når jeg ligger hænderne på nogle venner for at bede om helbredelse..

jeg har mange gange fået mails hvor nogle beder mig om at bede for nogle der er syge, skal jeg så også fortælle dem om Guds vræde? Det er et seriøst spørgsmål.. for det har jeg da aldrig gjort.. jeg har kun fortalt at pga jesus kan jeg bede for at personen bliver rask i jesus navn, ligesom Ndifon gør..

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#16202 - 27/08/2003 11:56 Re: At love en helbredelse? [Re: Pente Costal]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus

Hej Pente Costal

Dit spørgsmål:
"Har vi som kristne ret til at love folk noget på Guds vegne?
uanset hvad? "
Nej, det eneste du kan love er, at Gud hører bøn, at der er tilgivelse, altså det der er kernen i evangeliet.
Den pågældende person har fået noget helt galt i halsen eller et andet sted.

Da det er Gud der suverænt helbreder kan personen jo ikke love noget, Gud kan jo handle anderledes end vi ønsker. Det ved alle, der har erfaring med bøn og forbøn.
Jesus bad også om at kalken (korset) måtte gå Ham forbi, men tilsidst vidste Han, at det var Guds vilje.
Vi er uvise kristne, hvis vi tror vi kan styre Guds Ånd virke.Vi er Hans værktøj og det underordner sig brugerens bestemmelse og mål.

carl

Til toppen 
#16203 - 27/08/2003 11:57 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: malli]
MariaMaria
Bruger

Hej Malli,

jeg r også dybt rystet, hvis det har foretgået sådan.. jeg ved ikke hvordan det var da han startede med at komme her.. men jeg har også hørt fra mange i vores kirke at hans teologi og fremgangsmåde, ikke var særlig kristent da han startede.. Jeg har været med de sidste 3 gange han har været i danmark. og jeg vil skrive under med store fede tusscher om at det der står på dette link ikke er sandt iforhold til hvordan han prædiker idag. Kollektalerne og salget af han musik/bøger eller lign, bliver slet ikke foretaget af ham selv.. det gør kirken selv. OG jeg ville sige at jeg 100% ville gå direkte til Ndifon personligt, hvis jeg hørte noget med at musikken var skyld i at ingen i området var syge, seriøst, sådan noget vås siger han ikke.. Jeg kan slet ikke se noget som helt Mr. Ndifon i det der står på siden..

Mht at han sigr at folk er helbredt, det er sandt det siger han, jeg talte faktisk med en vininde igår om det.. Jeg synes også selv at det er forkert at der går så mange skuffede hjem for møderne, fordi han nettop har sagt at de er helbredt.. Men vi kom også frem til at hvis han ikke engang selv tror på at Gud helbreder den dag i dag, så vil han jo nok heller ikke få andre til at tro det.. altså det er et dilemma i det her.. og jeg har ikke løsningen på det, og vil hverken sige at det er rigtigt eller forkert af ham. Det må mine pastorer bedømme.

Men det sidste med at de kristne i kirken selv tager afstand for møderne, det er sandt... det er lederne som invitere ham.. jeg kan egentlig heller ikke forstå det. For der er meget kritik af ham, har også en hel del selv, specielt på dt med at han siger at de er helbredt, men så bliver skuffet.. Jeg ved ikke hvorfor, men tror det er fordi at der er VIRKELIG mange som bliver kristne ved møderne, og begynder at komme på Alpha kursus.. tror det er derfor de bliver ved..

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#16204 - 27/08/2003 13:10 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: MariaMaria]
malli
Bruger

Hej Mariamaria

For det første har jeg ikke en helbredelsestjeneste....men jeg ville aldrig give folk et falsk indtryk af Gud!CN siger jo at Gud ikke er vred osv. Bibelen siger da helt klart noget andet. Hvis mennesker ikke har noget at omvende sig fra, hvis de ikke har nogen, eller får nogen syndserkendelse har de jo ikke brug for Jesus. Jo som en "kraft" hvorved de kan blive helbredt....som en gratis ekstragevinst oveni deres liv - men dette er jo ikke bibelsk, og vil medføre fortabelse!

Mkh Malli

Til toppen 
#16205 - 27/08/2003 13:18 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: MariaMaria]
malli
Bruger

Hej Mariamaria

Dette var fra 2002!!! Det kan være at herlighedsforkyndelsen er aftaget, men betyder det at CN er stoppet med at tro på det og rent faktisk har omvendt sig, eller er det fordi at han er blevet presset fra Pinsekirkerne til at stoppe denne vederstyggelige forkyndelse?......i hver tilfælde lyder der ingen officielle undskyldninger eller tilbagekaldelser af disse forfærdende påstande!!!!

Ville en god Guds mand ikke ØJEBLIKKELIG få disse ting på det rene?, og søge at redde de mennesker han har vildledt med sin vranglære?

Mkh Malli

Til toppen 
#16206 - 28/08/2003 13:51 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: malli]
MariaMaria
Bruger

Hej Malli,

jeg har ikke fulgt med i ALT hvad han har sagt og gjort her i danmark, kun været med hvergang han har været inde i vores kirke.. men jeg tror aldrig han er blevet presset af vores ledere til at være eller prædike på en bestemt måde, det Gud der selv langsomt har rettet ham ind på rette vej. Det kan jo være en langvarig prosses.. så kan det måske da også være svært for ham selv at sehvor han engang har fejlet.. men personligt tror jeg ikke på det med at han har sagt at musikken helbreder områderne.. så det vil jeg ikke udatale mig om.. Jeg tror ikke han gør noget der er imod hans tro på Gud..

Maria

Til toppen 
#16207 - 31/08/2003 16:58 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: malli]
steincke
Bruger

Hej Malli

Jeg viste ikke du læste JV's udgave af Biblen. For den Dansk autoriseret jeg har, står der helt klart, at Gud elsker os mennesker. Derfor ofrede Han sig og genopstod. Gud elsker mennesker, så Han gav os talsmanden, for at vi kan være sammen med Gud og vi har fået den magt som Jesus havde, her på jorden. Ja, vi har enda fået mere end det, for vi skal gøre større ting end dem som Jesus gjorder.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16208 - 31/08/2003 17:04 Re: Charles N´Difon - fra egne rækker [Re: malli]
steincke
Bruger

CN, har undskyldt og tilbagekaldt det han gjorder officielt i. Jeg mener at huske der var en artikel i KE (Pinsekirkernes fælles avis).

K.h.
Kim

Til toppen 
#16209 - 31/08/2003 18:30 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: steincke]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Kim. Jeg tror da efterhånden at du kender os godt til at vide, at vi læser i den samme Bibel og ikke JV-udgaven. Vi er bestemt også enige om at Gud elsker os:

"For således elskede Gud verden, at han gav sin enborne søn for at enhver som tror på ham ikke skal fortabes, men have evigt liv." Større kærlighed findes ikke. Men jeg tror at du mener, at når Gud elsker os, så kan han ikke for alvorlig være vred? Her er vi ikke enige.

Han elsker syndere, og er derfor vred over synden, fordi den forhindrer ham i at være sammen med sine elskede skabninger. Gud er hellig kan ikke være, hvor synden er, for så ville han ikke mere være hellig, og Gud er evigt den samme og har ikke ændret sig. Synden er ikke fjernet, men sonet ved Jesu lidelse og død, det vil sige at Jesus har lidt den straf, som tilkom os og han har på en måde byttet plads med os, så enhver som vil følge ham, kan gå fri for straffen.

Så skriver du:

Gud elsker mennesker, så Han gav os talsmanden, for at vi kan være sammen med Gud og vi har fået den magt som Jesus havde, her på jorden

Sådan læser jeg det ikke. Talsmandens (Helligåndens) opgave er at føre mennesker til Jesus, ikke at give os magt! Tværtimod skal vi erkende vores totale afmagt! Uden Jesus kan vi slet intet gøre!

Vi lever her på jorden stadig i vores syndige kød og kan først rigtig være sammen med Gud i hans rige. Men når vi følger Jesus og stiller os under Jesu beskyttelse, kan Guds vrede ikke ramme os - kun bag Ham, som har betalt så dyrt for os, kan vi undgå Guds vrede og straf.

Mener du for alvor, at vi har fået den magt, som Jesus havde her på jorden? Jeg synes at jeg så næsten hører at du siger, at vi bliver lige som Gud. Det udsagn skræmmer mig, det mener jeg er en meget farlig tanke.

Der står ganske vist i Bibelen: "Vist skal I ikke dø! Men Gud ved at den dag I spiser af den, bliver jeres øjne åbnet, så I bliver som Gud og kan kende godt og ondt." (1.Mos. 3, 4-5). Men det var faktisk slangen der sagde det, og tillliden til netop det udsagn førte som bekendt til den katastrofe, som verden endnu lider under, og som vi vil blive ved med at lide under, indtil vi som Guds børn og Jesu medarvinger kan være hos ham i hans rige.

Er du ikke enig i, at det er sådan det skal forstås?

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#16210 - 31/08/2003 23:23 Re: Charles N´Difon forkynder et "andet evangelium" [Re: kristina]
steincke
Bruger

Hej Kristina

Mener du for alvor, at vi har fået den magt, som Jesus havde her på jorden? Jeg synes at jeg så næsten hører at du siger, at vi bliver lige som Gud. Det udsagn skræmmer mig, det mener jeg er en meget farlig tanke.

UPS, det var nu frikirke sprog. Jeg mener selvfølgelig (konverteret fra frikirke til Luthersk tro), at vi har den samme magt gennem Jesus.

Jeg tror da efterhånden at du kender os godt til at vide, at vi læser i den samme Bibel og ikke JV-udgaven. Vi er bestemt også enige om at Gud elsker os:

Ja, det troede jeg også, men hvis budskabet skal være Guds vrede over os, så er det mere JV's budskab der bliver givet, end det kristne.

Større kærlighed findes ikke. Men jeg tror at du mener, at når Gud elsker os, så kan han ikke for alvorlig være vred? Her er vi ikke enige.

Nej, du misforstår. Selvfølgelig er Guds vrede over vores synd uanfægtelig, men det er jo kun det halve evangelium. Det fulde er, at Gud elsker dig, andre og mig fuldt ud, så meget at Han ofrede sig. I det offer er vi rene ind for Gud, for Hans egen skyld. Når Jesus er Herre i vores liv, ser Gud os som rene og Hellige p.g.a Jesus. Gud ser ikke vores synd.

K.h.
Kim

Til toppen 
#16211 - 14/09/2003 23:53 Re: Tråden lukket [Re: Pente Costal]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Det ser ud som om indlæggene til dette emne er ebbet ud, og desuden er tråden blev lovlig lang, så jeg lukker den hermed.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær