Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#16108 - 05/08/2003 23:57 Een stor løgn?
ærten
Bruger

Reg.: 04/12/2002
Sted: Halvt af hvert
Anders Fogh er så glatbarberet og pæn udadtil, men er nu afsløret som barsk, ubehagelig og magtsyg, når han arbejder inde bag de lukkede døre !
Har en politiker lov til at lyve om sit sande jeg - er det helt okay, at han / hun bruger løgnen som et redskab?

Så er der Grosbøll, præsten som har fået grønt lys til at fortsætte med at prædike, skønt han fornægter Folkekirkens Bekendelsesskrifter. Han står altså og lyver på prædikestolen !

Kan du være med til det ? Er det sådan en præst, du ønsker at høre, når du går i kirke? Er det ligegyldigt, om præsten tror på Gud eller ej ?

Er kirken fuld af løgn ?

Burde Grosbølls biskop ikke fyres, når hun åbenbart tillader den slags løgn fra prædikestolen?

Hvor er vi henne, når Kirken, politikkerne, aviserne, reklamerne osv. – ja du og jeg, er fulde af løgn ?
Er du også fuld af løgn ? – eller måske lyver du næsten aldrig. Har du tænkt over, hvorfor du lyver, når du lyver.

Kærlig hilsen
Ærten
www.senesamtaler.dk

Til toppen 
#16109 - 06/08/2003 08:36 Re: Een stor løgn? [Re: ærten]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Jette / Ærten, du spørger

Hvor er vi henne, når Kirken, politikkerne, aviserne, reklamerne osv., ja du og jeg, er fulde af løgn

Hvor vi er henne?

I verden såmænd! I denne faldne verden, hvor det er Løgnens Fader der sidder på tronen. Det er den sørgelige kendsgerning, som vi må tage til efterretning, og som vi ganske rigtigt ser bekræftet, hvor vi end ser hen.

De fleste synes nok, at løgn (de andres!) er noget skidt, og at sandhed er noget godt. Ikke desto mindre ofrer vi alle til løgnens fader - en gang imellem, eller næsten hele tiden - med ord eller på anden måde.

Den farligste form for løgn er den, der har et smukt og venligt og næstekærligt ansigt. Det er nemlig svært at snyde nogen, hvis man ligner en forbryder!

Jo, du har helt ret. Det "burde" være anderledes!

Guds ord siger, at vi skal være i verden, men ikke af verden. Et godt tidspunkt at begynde på det projekt må være dagen i dag. Og et godt sted at begynde er lige her - i verdens centrum (=mig selv).

Og jeg må bede om hjælp hos Ham, der selv er Vejen, Sandheden og Livet, Jesus Kristus. Uden Ham går det slet slet ikke!

Andre forslag til hvorden vi skal gribe det an?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#16110 - 06/08/2003 09:27 Løgn er tegn [Re: kristina]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Kristina

Jeg vil helt klart tage udgangspunktet i Guds Ord, for det er det eneste der kan beskytte os imod alle disse ting.

Lovløshed, løgn, løgnetegn og løgneundere er tegn på endetiden, hvor Satan slår til af al kraft. Disse ting er kun et vidnesbyrd om at Guds Ord taler sandt.

"Den lovløses komme er Satans værk og sker med al
kraft og med løgnetegn og løgneundere og med alt uretfærdighedens bedrag
over for dem, der fortabes, fordi de ikke har taget imod kærlighed til
sandheden, så de kunne blive frelst. Derfor sender Gud vildfarelsens
magt over dem, så de tror på løgnen, for at alle, der ikke er kommet til
tro på sandheden, men fandt behag i uretfærdigheden, skal blive dømt."
(2 Thess 2:9-12)

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#16111 - 06/08/2003 10:06 Re: Løgn er tegn [Re: malli]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Malli,

Den lovløses komme er Satans værk

Ja, og jeg tror at "den lovløse" her betyder Antikrist.

At løgnen forstærkes ved endetiden er der ingen tvivl om for mig - det fremgår jo tydeligt af Skriften - men den har jo været verdens hersker lige siden den talende slange .. og vi har i den grad vænnet os til løgnen, at vi ikke altid lægger mærke til den ..

Måske skal vi takke for at forskellen mellem løgn og sandhed nu så kraftigt tydeliggøres, at enhver, som vil, skulle kunne se forskel ..

Og igen, jeg tænker på det lille rim af Piet Hein (som ikke engang var kristen):

Den som vil forbedre hele verden kan med held
starte i dens centrum og begynde med sig selv.

Ja, bjælken ud af øjet!
Kæppen ud af øret!
Lad os se at komme i gang.

I dag er nådens tid.
Endnu i dag!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær