Hej Asbjørn (eller hvem der nu besvarer dette).
Jeg vil starte med at sige at det her ikke er let at komme frem med, det er noget jeg har gået med længe, men føler at jeg nu er nødt til at "snakke" med nogen om det!!
Jeg har læst de to tidligere indlæg og kan sætte mig selv ind i meget af det som "mig" skriver.
Jeg er opvokset i en kristen familie som kommer i IM og opfatter mig selv som personlig kristen, men er bare stødt ind i et"problem".
Jeg har været sammen med min kæreste/forlovede i over 2 år og vi er begyndt at snakke om bryllup, men af praktiske årsager er vi nødt til at vente et årstid med at gift os. Det er ikke det, der er problemet (i hvert fald ikke det store?!)
Jeg har lært at sex er noget man venter med til når man er blevet gift, og sådan troede jeg også det skulle være for mig - men sådan blev det altså ikke. Min forlovede og jeg har nu været i seng sammen en del gange og har begge meget ambivalente følelser omkring det. På den ene side ved vi godt at det i følge Bibelen er forkert, men på den anden side forsøger vi at legalisere det at vi har været i seng sammen med at vi jo inden længe vil giftes.
Jeg tror faktisk det overraskede os begge da vi første gang elskede med hinanden - for som sagt havde vi begge troet at vi ville vente med det. Vi har siden første gang , mange gange forsøgt at stoppe, og når der så er ved at være gået lang tid hvor "det ikke er sket" "falder vi i igen". Vi ønsker et eller andet sted at stoppe og vente til vi er blevet gift, men når man én gang er gået så langt er det svært at stoppe igen.
Jeg har haft mange tanker om det og vi snakker også meget om det. Jeg har sågar haft det sådan at hvis vi ikke kunne stoppe det, ville det måske være bedst hvis vi ikke var sammen længere - men jeg ønsker heller ikke at miste ham, for jeg elsker ham utrolig højt og ved at det er ham jeg vil dele mit liv med!!
Vi har begge bedt Gud om hjælp til at "komme ud over det", både hver for sig, men også sammen. Men for hver gang vi har bedt den bøn og vi så igen er faldet i føles detendnu mere umuligt.
Hver gang vi har været sammen har jeg senere bedt om tilgivelse for det, for jeg ved at det i følge Bibelen er en synd, men jeg føler ikke at det "hjælper noget" - jeg bliver ved med at gå med skyldfølelsen.
Personligt synes jeg at sexualiteten er en af de bedste gaver Gud har givet os, men den er absolut også den der er sværest at "forfalte".
Vi har i vores forhold forsøgt at lave mange ting sammen for ikke hele tiden at lægge op til noget sexuelt, men det er bare så utrolig svært! Noget af det værste er nok at opleve at noget af det smukkeste mellem to mennesker kan være så "problemfyldt".
Jeg ved ikke rigtigt hvad det er jeg vil med det her, nok bare have noget (kyndig) respons på det og eventult en "hjælpende hånd" til at få vores forhold på ret køl igen - hvis det da ken lade sig gøre at få et "normalt" forhold efter alt det vi har været igennem sammen!
Og ikke mindst tror jeg på at man når man sammen beder for noget, vil det også "virke".
Jeg har lige en enkelt ting mere; jeg har snakket med to af mine også kristne veninder som kender til mit "problem" og faktisk også kender til det på egen krop. Jeg føler jeg er nødt til at stå frem med det her da jeg ved at der er andre kristne par der må have det på samme måde - at det er utrolig svært at snakke om da det er et stort tabu at have været i seng sammen før man er blevet gift. Kan man eventuelt henvende sig et sted og snakke med andre, eller var det en idé at oprette noget inden for IM hvor det ville være muligt?!?
Hjælp mig/os - vi har virkelig brug for det!!
Hilsen en kristen med problemer...

PS: I dit indlæg (Asbjørn) var der et link som jeg forsøgte at gå ind på, men uden held! - kan det lade sig gøre at du laver det igen evt i dit "svar" til mig?!