Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#15831 - 29/07/2003 00:19 Farvel fra mig.
Anonym
Anonym

Kære alle

tak for en givende tid herinde.

Jeg forlader Jesusnet, idet jeg har fundet det jeg søgte herinde. En masse forskellige kristne holdninger til alt fra A-Z.

Jeg vil nok altid være sikker i min tro, og lidt usikker i min teologi, men det er jeg egentlig glad for. For meget usikkerhed fører let til fundamentalisme og bedrevidenhed, som en god præsteven sagde til mig for nylig.

Jeg har netop fået en velment opsang fra en af vore præster, og jeg tror han har ret i, at jeg må stoppe den evige talestrøm, og stå fast. Nu har jeg fået præsenteret så meget af det kirkelige landskab, at jeg har en solid baggrund for at vælge at blive optaget i Kirkens fulde fællesskab til næste Påskevigilie.

Indtil jeg har fået et katolsk netværk i min menighed bør jeg skære ned på mængden af modsatrettet information, og det gør jeg bl.a. ved at stoppe her på Jesusnet.
Måske vender jeg tilbage, når jeg har fået et netværk.

Mon I forstår, at det er uhensigtsmæssigt kun at have et netværk man ikke deler teologi med ?

God vind i den teologiske sandkasse fremover. :) :) :)

søster B

Til toppen 
#15832 - 29/07/2003 11:39 Re: Farvel fra mig.
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København
Hej søster..

tak for en masse hyggelige samtaler med dig herinde.. det har været fedt at lærer dig at kende på nettet.

Jeg forstår dig 100% godt, har selv haft de samme tanker..

Gud velsigne dig helt vildt meget..

KH

Maria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#15833 - 29/07/2003 11:49 Re: Farvel fra mig.
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Hej Søster B,
Det er altid farligt at engagere sig for meget i en internetdiskussion, for man har jo aldrig helt styr på, hvem deltagerne er, hvad de står for, eller hvad det betyder for dem, at man skriver. Du har nået over 1000 indlæg på et halvt år, og så er faren for at brænde ud til stede.

En måde at fastholde en diskussion og undgå udbrænding er at lægge sig et bestemt formål på sinde, nogle bestemte emner eller områder. Så kan man holde sig kørende på et lavere blus.

Mener du ikke: "For meget Sikkerhed fører let til fundamentalisme og bedrevidenhed" i st.f. "for meget Usikkerhed..."?

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#15834 - 29/07/2003 11:49 Re: Farvel fra mig.
Dorland
Bruger

Reg.: 27/05/2003
Sted: Østrvrå, Vendsyssel.
Hej Søster B

Du er ellers at betragte som en af de aktive brugere herinde, så det er da på en måde ærgerligt, og måske alligevel ikke. ;)

Må du have det godt, og må Gud vejlede dig og styrke dig på din vej.

Med venlig hilsen
Dorland

Romerbrevet 8, v38-39
Thi jeg er vis på, at *intet* kan skille os fra Guds kærlighed.

Til toppen 
#15835 - 29/07/2003 15:08 Re: Farvel fra mig.
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Shalom og tak for tiden søster:o)

Kommer til at savne dig herinde, men tror det er det rigtige træk...

Jeg håber og ber til Gud om at Han må velsigne dig fremover... og at vi måske får glæden af dig herinde igen en dag:o).....

Tak for alt....

Guds fred...

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#15836 - 29/07/2003 16:59 Re: Farvel fra mig.
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Kære SøsB

Jo jeg forstår dig godt - ville nok selv have gjort det samme..... Hvis man ikke står fuldstændig fast bliver man hurtigt træt -- og risikere at vælte helt.

Jeg ønsker dig alt muligt godt i den tid der venter dig og Guds velsignelse i alt.

Jeg må da sige at jeg hører til dem der håber at du på et tidspunkt vender tilbage - både fordi at du så vil have fået det bedre og fordi jeg kommer til at savne dig her i debatten.

Du ved hvor vi er ;)

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#15837 - 29/07/2003 23:29 rettelse
Anonym
Anonym

En rettelse:
"For meget s i k k e r h e d fører let til fundamentalisme og bedrevidenhed."

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær