Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#15688 - 24/07/2003 01:16 Vil sandheden altid komme frem...?
Frans
Bruger

Reg.: 17/07/2003
Sted: Århus
Hej derude

For nogle år siden stødte jeg på en kristen, der påstod noget, jeg har ofte har tænkt over siden. Han sagde: "Sandheden vil altid komme frem." Han mente, at uanset hvad man fortalte af løgn til et menneske, ville det menneske altid finde ud af sandheden på et tidspunkt, om vedkommende så søgte den eller ej. Han mente, at Gud sørgede for, at det ville blive sådan.
Personligt tror jeg, at alt ondt (løgn, bedrag osv.) vil blive belyst af Gud ved Jesu genkomst. Men den her påstand...? Jeg tror ikke på den, men bliver af en eller anden grund ved at med at vende tilbage til, "om det nu kan være rigtigt."
Her spørger jeg så... Hvad mener I om den?

Jeg mener ikke, at dette spørgsmål har ret stor relevans for min tro på Gud, men efter at jeg har tænkt så meget over det, kan jeg ikke lade være med at spørge alligevel.

Kærligst

Frans

Til toppen 
#15689 - 24/07/2003 08:12 Re: Vil sandheden altid komme frem...? [Re: Frans]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Frans, velkommen til!

Jeg synes det er et vigtigt spørgsmål du stiller der - om hver eneste af os her i vores liv, uanset hvad, vil blive konfronteret med Sandheden (med stort S!). Det er et spørgsmål vi nok ikke alt for hurtigt skal gøre os færdige med ..

Djævelen er, ifølge vores Bibel, løgnens fader, og den åndskamp der foregår er jo netop mellem sandhed og løgn (forførelse, fristelse).

Jeg ville ønske at jeg kunne sige ja til spørgsmålet, men desværre tror jeg det ikke. Jeg tror at hvad vi gør, og ikke gør, og hvad vi siger og ikke siger om og til hinanden, kan have konsekvenser for andres frelse. Så alvorligt tror jeg det er, så stort vores ansvar som kristne.

Jeg kan kun klynge mig til håbet om, at hver eneste får bliver opsøgt og fundet af Ham som er kommet for at opsøge og frelse det fortabte, og således, måske ved sit allersidste åndedrag, får muligheden for at vælge sandheden frem for løgnen.

Hvad tror I andre?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#15690 - 26/07/2003 13:57 Re: Vil sandheden altid komme frem...? [Re: kristina]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej

Jeg tror at ALLE mennesker på et eller andet tidspunkt mere eller mindre tydeligt bliver kaldet på af Gud. På den ene eller den anden måde. (altså ikke nødvendigvis vha en missionær)
Jeg tror samtidig at det store mængde af "støj" og indtryk hindrer mange i at opdage denne kalden. At mange slet ikike opdager det når det sker.

Om alle engang skal opdage sandheden --- ja det tror jeg - men da vil det være forsent. På dommens dag vil ALLE i hele verden se hvad der var sandt og hvad der var falskt. Men har man ikke sat sin lid til Jesus mens man levede her på jorden og inden dommens dag kan man ikke nå at lave om til dfen tid.

Det er en meget alvorlig sag og mange opdager det ikke.

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#15691 - 04/08/2003 08:56 Re: Vil sandheden altid komme frem...? [Re: Frans]
Eva
Bruger

Reg.: 02/10/2001
Det var en tankevækkende påstand.
På en måde tror jeg, at det er rigtigt, selvom jeg selvfølgelig ikke ved det.
Nu tænker jeg på løgn og bedrag i almindelighed - den slags, man går og fylder hinanden og sig selv med for at få tilværelsen til at 'gå op' på den måde, man nu selv synes - eller hvorfor man nu lyver...

Jeg tror ikke på, at man kan holde et bedrag eller en løgn kørende uden at det bliver opdaget, fordi det vil betyde, at man skal blive ved og ved med at udvide sin løgn. Det, man har sagt, vil jo hele tiden have en berøringsflade med virkeligheden og sandheden, og hver gang der opstår en uoverensstemmelse, må man enten risikere afsløring eller finde på endnu et bedrag. Tænk bare på sådan en lille ting som at ryge i smug. Det er utroligt svært, og på et eller andet tidspunkt bliver det opdaget, og alle ved, at man går og gemmer sig med sine smøger.

Selvfølgelig findes der mennesker, som er dygtigere end andre til at vise et falsk billede af sig selv - men ligesom i fortællingen om Kejserens nye klæder skal der nok være en uskyldig sjæl, som ser bedraget og siger: 'Jamen....!'
Man må så bare håbe for den der siger fra, at andre hellere vil have åbnet øjnene end leve med bedraget...........

Venlig hilsen Eva

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær