Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#15504 - 23/07/2003 20:11 Kristendom og andre religioner
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hermed en ny tråd!

Jeg synes tråden om afguder var blevet for lang og uoverskuelig. Jeg tillader mig at begynde denne tråd med herunder at citere Andreas' sidste indlæg i den gamle tråd:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Café,

Kristina skrev:

[...]

Kr>Jeg er meget taknemmelig for din henvisning til dit gamle (ubesvarede) indlæg,
>hvor du kommer med en udførlig og gennemarbejdet redegørelse for fremmede
>religioners lighedspunkter med og forskelle fra kristendommen (9 sider!).

Tak til Kristina for hendes påskønnelse, såvel som for hendes opfordring til andre om at læse mit indlæg. Jeg håber, at Joppe vil blive opfordret til at genoptage diskussionen, da jeg sidenhen har fået sat mig yderligere ind i særligt de hellenistiske religioner. Mit gamle indlæg blev mere eller mindre `smidt sammen' på baggrund af de bøger, jeg lige havde i lejligheden, og der er nogen pointer jeg ville have forklaret lidt skarpere, havde jeg skrevet det i dag. Forhåbenligt er det noget, jeg nu får lejlighed til. :-)

[...]

Guds fred,
Andreas
Hjemmeside: http://www.geocities.com/evolutionsteori/

----------------------------------------------------------------------------------------------------

I håb om en god debat mellem Andreas, Joppe og andre med viden, spørgsmål eller kommentarer til dette emne.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#15505 - 23/07/2003 21:35 Re: Kristendom og andre religioner [Re: kristina]
Andreas
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Café,

Jeg børn nok oplyse, at den diskussion, jeg refererer til, var en jeg begyndte med Joppe i det nu nedlagte "Fri debat", og som kan læses hér:

Jesus et plagiat?

Guds fred,
Andreas

Til toppen 
#15506 - 23/07/2003 21:54 Re: Kristendom og andre religioner [Re: Andreas]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Hej

Interesant at ordstyreren opfodrer til en diskussionskamp om et emne der allerede er blevet diskuteret og afslutet på grund af længden på indlæggen.

For vi går ingang vil jeg gerne henvise til denne tråd

mvh

joppe

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
#15507 - 23/07/2003 22:14 Re: Kristendom og andre religioner [Re: joppe]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Joppe, jeg har ikke opfordret til diskussionskamp!
Det kunne ikke falde mig ind! .
Derimod skrev jeg:

I håb om en god debat mellem Andreas, Joppe og andre med viden, spørgsmål eller kommentarer til dette emne.

Mht. til dit link til Netmissionærens henstilling om kortere indlæg (som han i øvrigt senere modificerede) skal jeg bemærke, at henstillingen kom meget længe efter Andreas' efter min mening interessante indlæg. Man kan ikke så godt ændre indlæg med tilbagevirkende kraft.

Men hvis du af en eller anden grund ikke har lyst til at besvare det, eller ikke har nogen kommentarer, så er der jo ikke noget at gøre ved det.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#15508 - 23/07/2003 22:24 Re: Kristendom og andre religioner [Re: joppe]
Andreas
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Café,

Joppe skrev:

[...]

Jo>Interesant at ordstyreren opfodrer til en diskussionskamp om et emne der allerede
>er blevet diskuteret og afslutet på grund af længden på indlæggen.

Dette er forkert. Som Kristina også har gjort opmærksom på, var mit indlæg skrevet længe før JesusNets anmodning til cafégæsterne om at skrive kortere indlæg. Tråden blev kun "afslut[t]et" fordi Joppe valgte ikke at besvare mit indlæg. Der i øvrigt var så langt, fordi Joppe selv valgte at introducere så mange emner til diskussion.

Hvis Joppe er interesseret i at diskutere emnet igen, vil jeg foreslå ham at begrænse diskussionen til en enkelt religiøs figur, som han mener er en god kandidat til sin teori om en `plagiat-Jesus'.

[...]

Guds fred,
Andreas

Til toppen 
#15509 - 24/07/2003 15:01 Re: Kristendom og andre religioner [Re: kristina]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Hej

Jeg har haft mange gode diskussioner med Andreas. Men som jeg har forklaret ham helt tilbage da diskussionen om Jesus kørte (over 1 år siden) så gider jeg ikke bruge 1½-2 timer på at besvare et indlæg uanset om det er noget jeg brænder for eller ej.

Det er klart at netmissionærens indlæg om længden på indlæg blev skrevet EFTER Andreas alenlange indlæg om hist og pist.
(søg på indlæg skrevet af Andreas og du vil se hvad jeg mener)
Hvis jeg ikke husker forkert så var det netop Andreas indlæg der var grunden til at mange af brugerne ville have en grænse for hvor lange indlægen skal være.

Jeg har ikke tid eller lyst at bruge flere timer om dagen på at diskutere en diskussion med Andreas der reden er blevet diskuteret grundigt. At Andreas nu føler sig mere pålæst, har flere kilder til rådighed og henviser til et indlæg hvor han har kluppet og klistret ind dele af indlæg fra en anden diskussion (orsagen til at indlæget ikke blev besvaret den gang) forandrer ikke noget.

Jeg må skuffe dig Kristina om du ønsker en lang gentagende diskussion. Der findes bedre ting og bedre diskussioner at bruge min tid på end at kæmpe mig igennem Andreas flersidige indlæg.

mvh

joppe

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær