Hermed en ny tråd!
Jeg synes tråden om afguder var blevet for lang og uoverskuelig. Jeg tillader mig at begynde denne tråd med herunder at citere Andreas' sidste indlæg i den gamle tråd:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Café,
Kristina skrev:
[...]
Kr>Jeg er meget taknemmelig for din henvisning til dit gamle (ubesvarede) indlæg,
>hvor du kommer med en udførlig og gennemarbejdet redegørelse for fremmede
>religioners lighedspunkter med og forskelle fra kristendommen (9 sider!).
Tak til Kristina for hendes påskønnelse, såvel som for hendes opfordring til andre om at læse mit indlæg. Jeg håber, at Joppe vil blive opfordret til at genoptage diskussionen, da jeg sidenhen har fået sat mig yderligere ind i særligt de hellenistiske religioner. Mit gamle indlæg blev mere eller mindre `smidt sammen' på baggrund af de bøger, jeg lige havde i lejligheden, og der er nogen pointer jeg ville have forklaret lidt skarpere, havde jeg skrevet det i dag. Forhåbenligt er det noget, jeg nu får lejlighed til. :-)
[...]
Guds fred,
Andreas
Hjemmeside:
http://www.geocities.com/evolutionsteori/ ----------------------------------------------------------------------------------------------------
I håb om en god debat mellem Andreas, Joppe og andre med viden, spørgsmål eller kommentarer til dette emne.
kristina