2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#1493 - 12/01/2002 19:53
Kan vi helbrede i Jesu navn?
|
Bruger
Reg.: 19/12/2001
Sted: Randers/Danmark
|
Jeg har ikke lige gidet finde stedet, men der var en der faldt i søvn og faldt ud at et vindue og døde. Derefter fik han livet igen, men det var ikke Jesus. Idag er der ingen af dem der påstår at de helbreder ved Guds kraft, der også vækker folk til live. Faraos åndemanere kunne også nogle af de samme ting som Moses mht plagerne, det var nok ikke Gud der gav dem kraft til det. Meget sandsynligt var det gennem Satan de fik hjælp til det. Det samme gør sig nok gældende idag med dem der helbreder - de kan jo heller ikke det hele. Det virker meget mærkeligt! Jesus siger også i Mattæus 24:24 at der vil fremstå folk som gør store tegn og vildleder folk. Det er jo netop det de gør.
- Salme 139:14 Endnu et eksempel på at Bibelen har ret.
|
|
Til toppen
|
|
|
#1494 - 13/01/2002 03:36
Re: Kan vi helbrede i Jesu navn?
[Re: Stercus]
|
Bruger
Reg.: 01/10/2001
Sted: Rask Mølle
|
Manden, der faldt fra et vindue stammer fra Ap.G. 20,37: "v9 I vinduet sad en ung mand, der hed Eutykos. Da Paulus talte så længe, faldt han i søvn, og overmandet af søvnen styrtede han ned fra anden sal. Da man løftede ham op, var han død. v10 Men Paulus gik ned, kastede sig over ham, tog om ham og sagde: »Ingen larm og klage! For der er liv i ham.« v11 Så gik Paulus op igen, brød brødet og spiste og talte længe, lige til det blev lyst. Derpå tog han af sted. v12 Den unge mand bragte de hjem i live; og de blev ikke så lidt trøstet."
Man kan selvfølgelig altid fortolke det som en skindødssituation, men det interessante er, at for det første fortsatte Paulus blot sin gudstjeneste og for det andet har forfatteren af Ap.G fundet at det var en vigtig ting at have med.
Jeg er meget usikker på alt det her med helbredelse i Jesu navn og det kan godt virke underligt at så mange "helbredelser" er at få ben til at blive lige lange. Men ikke desto mindre har jeg selv oplevet, hvordan et lille barn blev helbredt for klumpfod. Man kunne endda høre, hvordan knoglerne brokkede sig på plads. Så jeg er overbevist om, at det finder sted. Men vi skal også være forsigtige med altid at lytte til Guds vejledning. Vi må ikke foretage håndspålæggelse med helbredelse for øje på samlebåndsprincip, for det er utroværdigt. Hver gang må det være efter Guds anvisning. Men så er det selvfølgeligt svært at sige noget om, hvornår der er tale om Guds vejledning i det.
Per
|
|
Til toppen
|
|
|
#1495 - 13/01/2002 09:42
[Re: holbo]
|
Bruger
|
Tak fordi du lige fandt det sted hvor det stod. Det var lige den episode jeg tænkte på.
Jesus fortsatte jo også sin tjeneste når han havde helbredt folk - det var jo det vigtigste arbejde han havde at udføre.
Jeg ved ikke om jeg udtrykte mig uklart, men jeg er overbevist om at folk bliver helbredt på samme måde som du sagde. Derimod er jeg ikke sikker på at det er Gud/Jesus der gør det, men snarer som i beretningen om plagerne noget troldmænd kan - og de har vel Satans hjælp til at gøre det. Som sagt jeg kan ikke sige det ene eller det andet med sikkerhed, men hvis de kan helbrede i Jesu navn bør de vel også kunne oprejse folk.
|
|
Til toppen
|
|
|
#1496 - 13/01/2002 10:54
|
Anonym
Anonym
|
Hej Per og Stercus
At helbrede på samlebånd : Per tror du, at når Gud er " træt " træder Satan til ?
Jeg ved at f.eks. Hans Berntsen har fået et kald, det er der blevet en bog ud af, og jeg ved at hvor Hans Berntsen virker, der har Satan ingen adgang !!!
Til Stercus
Nu ved jeg ikke om du tror på Jesus, men hvis du gør, så er din tro ikke stor !
Ingen kan vel undgå at vide, at der sker helbredelser i Jesus navn i dag : www.mirakler.dk
Men du har ret, Satan kan også helbrede, men han kræver i stedet dit liv, så det vil jeg fraråde alle, at søge !
Hvis man har åbnet sit hjerte for Jesus, så kender man forskel på Gud og Satan, og " vil ikke gå forkert i byen "
Jeg vil lade Carsten fortælle om at nogen er oprejst fra de døde.
Venlig hilsen Lise
|
|
Til toppen
|
|
|
#1497 - 13/01/2002 15:15
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Per, jeg har det lige som dig m.h.t. helbredelses-seancerne: Jeg er usikker på, hvornår det er o.k. og
hvornår ikke, jeg har tænkt meget over det, det er mig faktisk på en måde imod, men jeg er klar over, at
der sker under-helbredelser, og ikke så få endda.
Desværre går flere skuffede hjem, og er endnu ringere stillet end de var i forvejen, fordi de måske konkluderer,
at deres tro ikke er god nok, eller - hvis de har prøvet en masse aldre helbredelsesmuligheder -
at det med Jesus altså heller ikke virker !
Det jeg er nået frem til er, at jeg mener at helbredelsesforsøg MED EVANGELISERINGS-FORMÅL er forkert, selv om nok
enkelte kommer til tro ved at blive helbredt. At vi som kristne beder for hinanden, og for andre vi kender, som
er syge eller har andre vanskeligheder, er da helt klart noget vi skal. Men at prøve at helbrede mennesker
FOR AT de skal komme til troen, synes jeg er forkert. "Søg først Guds rige, så skal alt det andet gives her i
tilgift." Hvad mener du om det, Per, og hvad mener I andre ?
Husk at Jesus en gang helbredte 10 spedalske - og kun een af dem vendte tilbage for at takke. De andre
glemte eller fortrængte omgående, hvor hjælpen kom fra - eller de troede måske, at det skete rent tilfældigt.
Og i beretningen om den rige mand og Lazarus: Den rige mand, som pintes i dødsriget, fik at vide, at det
ikke nyttede at udvirke mirakler for de efterlevende pårørende, for "når de ikke vil høre loven og profeterne,
så vil de heller ikke komme til tro, om så nogen opstår fra de døde". (cit. efter hukommelsen).
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#1498 - 13/01/2002 16:46
|
Bruger
Reg.: 05/11/2001
|
Hej,
Jeg har som Lise er inde på en veninde der ved bøn blev oprejst fra de døde. Det foregik i Ghana for nogle år tilbage, og siden har hun flere gange været ude for, at når en salvet Guds mand med profetiens gave, der vel og mærke ikke kendte til hende i forvejen, talte over hende, så er denne hændelse blev nævnt og bekræftet.
De døde kan skam sagtens stå op i Jesu navn. Det er der masser af vidnesbyrd på...
http://www.blessings.org/stories/archive/
Med Gud er ALT muligt!
Mvh.
Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#1499 - 13/01/2002 21:50
[Re: Carsten]
|
Bruger
|
Ok, fair nok - det kendte jeg ikke til. Jeg havde bare aldrig hørt om opstandelser i nyere tid.
[citat] Nu ved jeg ikke om du tror på Jesus, men hvis du gør, så er din tro ikke stor ! [/citat]
Ud fra hvad bygger du denne påstand? Som jeg tidligere har skrevet så kan jeg godt se at der er folk der får helbredt deres fod for eksempel. Jeg ser dette som en fornærmelse.
[citat] Men du har ret, Satan kan også helbrede, men han kræver i stedet dit liv, så det vil jeg fraråde alle, at søge ! [/citat]
Nu ved jeg ikke hvad du mener med at han kræver dit liv. Men jeg vil tro at hvis Satan kan narre dig til at tro at det var Jesus der stod bag det og du så tjener Gud på en uværdig måde så er han godt tilfreds. Om du er direkte satanist eller bare ikke gør Guds vilje kan vel være et fedt for Satan. Men ja, jeg vil også på det kraftigste fraråde folk at søge hjælp der.
Som jeg henviste til så kunne Faraos åndemanere mange af de samme ting som Moses og Aron fik til at ske. Stave til slanger, vand til blod, frøer. Gud havde ikke så meget glæde af at de kunne gøre det så det var nok ikke ham der hjalp dem. Hvem så Mattæus 24:24! Satan er en mester i at vildlede så nej man kan ikke vide i sit hjerte om man går rigtigt i byen. Jesus kaldte på et tidspunkt Peter for Satan, fordi han handlede og talte i overensstemmelse med Satans ønsker. Og Peter var tæt på Jesus så ånden omkring ham burde vel have forhindret dette, men nej Satan kunne påvirke ham til at sige dette. Så vi kan meget nemmere gå galt i byen.
|
|
Til toppen
|
|
|
#1500 - 13/01/2002 23:03
|
Bruger
|
Hej Stercus,
Jeg tror du svarer på både mit og Lises indlæg til dig, og du har nogle spørgsmål til os begge...
Med hensyn til om tegn, undere, mirakler og helbredelser er fra Gud, er det meget vigtigt at se på frugterne af de mirakler, og hvordan de foregår. Satan ønsker ikke at et mirakel skal få folk til at prise Gud, og han ønsker ikke at navnet Jesus skal blive æret og opløftet.
Der findes mange forskellige "helbredere". Nogen hvor deres eget navn opløftes og fremhæves, og så er der dem der giver al ære til Jesus, og som gør meget ud af at prædike ordet og fokusere på Jesus. Det eneste disse mennesker gør, er at gøre sig til kontaktpunkt for Jesus og Guds helbredende kraft, og de ved at de af deres egen kraft ikke ville kunne udrette noget som helst.
Nogen har fået helbredelsens gave, og de ved at det er en gave fra Gud. De ved at de ikke kan gå rundt og kalde sig healere eller helbredere, fordi det ville svare til at man havde fået en bil, og stolt gik rundt og sagde "Se mig, jeg er en bil".
Stolthed må ikke få lov til overtage, men man har desværre set eksempler på mænd der startede rigtigt ud, tjente Herren, tegn og undere fulgte dem, men desværre blev de stolte og egenrådige og gik deres egne veje.
Hvis du læser Historien om Moses hos Faraoen i Ægypten, vil du også lægge mærke til at der var grænser for hvad mørkets trolddomskræfter kunne i forhold til Guds kraft som virkede ved Moses. Det har ikke ændret sig. Sådan er det også i dag, og at tilskrive ære til satan for alle de mennesker vi ser spontant helbredt i dag ved kristne møder, ja, det ville ikke alene være at give æren til den forkerte, det ville være at bespotte Helligåndens undere...
Selvfølgelig skal vi være påpasselige, men lad os ikke blive paranoide. Nogen gange har jeg indtryk af at selvom alt går rigtigt til, så er der nogen der tilskriver alle undere til satan. Begå ikke samme fejltagelse som farisæerne i Bibelen:
Matthäusevangeliet 9:32-34
"...Da de var gået ud, kom der nogle til ham med en besat, der var stum. Jesus drev dæmonen ud, og den stumme kunne tale. Folkeskarerne undrede sig og sagde: »Aldrig før er noget lignende set i Israel. Men farisæerne sagde: Det er ved dæmonernes fyrste, han uddriver dæmoner."
Jesus giver os nogen gode retningslinier:
Matthäusevangeliet 12:22-32:
"...Da blev en besat, der var blind og stum, ført hen til ham, og han helbredte den stumme, så han både kunne tale og se. Alle folkeskarerne blev ude af sig selv og spurgte: Mon han er Davidssønnen? Da farisæerne hørte det, sagde de: Det kan kun være ved dæmonernes fyrste, Beelzebul, at han uddriver dæmonerne. Men da Jesus kendte deres tanker, sagde han til dem: Ethvert rige i splid med sig selv lægges øde, og en by eller et hus i splid med sig selv kan ikke bestå. Og hvis Satan uddriver Satan, er han kommet i splid med sig selv; hvordan kan hans rige så bestå? Og hvis jeg driver dæmonerne ud ved Beelzebul, ved hvem uddriver jeres egne folk dem så? Derfor skal de være jeres dommere. Men hvis det er ved Guds ånd, at jeg driver dæmonerne ud, så er Guds rige jo kommet til jer. Eller hvordan kan nogen trænge ind i den stærkes hus og røve hans ejendele uden først at have bundet den stærke? Først da kan han plyndre hans hus."
Derefter siger Jesus:
"Den, der ikke er med mig, er imod mig, og den, der ikke samler med mig, spreder. Derfor siger jeg jer: Al synd og bespottelse skal tilgives mennesker, men bespottelsen mod Ånden skal ikke tilgives. Og den, der taler et ord imod Menneskesønnen, får tilgivelse, men den, der taler imod Helligånden, får ikke tilgivelse, hverken i denne verden eller i den kommende."
Markusevangeliet 9:38-41:
"...Johannes sagde til ham: Mester, vi har set en uddrive dæmoner i dit navn, og vi prøvede at hindre ham i det, fordi han ikke var i følge med os. Men Jesus svarede: I må ikke hindre ham, for der er ingen, som gør en undergerning i mit navn, der straks efter kan tale ondt om mig. Den, der ikke er imod os, er for os. For den, der giver jer et bæger vand at drikke, fordi I hører Kristus til, sandelig siger jeg jer, han skal ikke gå glip af sin løn."
...og man kunne blive ved. Et under i Jesu navn, hvor Gud, Guds ord og Jesus bliver ophøjet, opløftet og fokuseret på, og hvor frugterne er gode, kan ikke være af satan. Så simpelt er det!
Mvh. Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#1501 - 13/01/2002 23:15
|
Bruger
|
Så kort sagt er der ikke noget at frygte mht. troshelbredelse?
Det er ikke Satan der prøver at narre os ved nogle af dem?
Ja, jeg svarede til Jer begge to. Jeg kunne ikke helt bestemme mig til om jeg skulle dele det op eller ej, - det blev så ej.
Jeg er ikke så meget inde i trohelbredelse at det gør noget (hvis man da kan sige sådan). Så det var godt at der var nogle der kunne hjælpe. Men jeg synes ikke jeg fik noget svar på Mat 24:24 - jeg synes nemlig det virker til at Jesus siger at nogle mennesker helt oprigtigt tror at det er gerninger de gør i Guds vilje og alligevel vil Jesus ikke godtage dem. Bortset fra så vil jeg give dig ret i at man ikke skal dømme dem - men man skal jo også passe på Satan kunne få Adam og Eva til at synde og de var fuldkomne så han er ikke helt dum.
|
|
Til toppen
|
|
|
#1502 - 13/01/2002 23:44
|
Bruger
|
Hej Stercus,
Hvis et tegn, et under, et mirakel eller en helbredelse bringer et eller flere mennesker nærmere Gud, og Jesus er i centrum og bliver ophøjet, så er der ingen chance for at djævelen står bag. I så fald ville han i høj grad være i splid med sig selv...
Hvis et tegn eller et under derimod bringer fokus væk fra Gud, leder et menneske væk fra Gud, og giver æren til andre end Jesus, så er det ikke fra Gud.
Mvh. Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#1503 - 14/01/2002 10:10
Re: helbredelse og verdensdommen
|
Bruger
Reg.: 02/10/2001
|
Carsten
Hvis et tegn eller et under derimod bringer fokus væk fra Gud, leder et menneske væk fra Gud, og giver æren til andre end Jesus, så er det ikke fra Gud.
....eller hvis fascinationen af alle de stærke gerninger bringer opmærksomheden væk fra 'hverdagsansvaret' for næsten, så er den også gal.
Lad mig begynde med noget centralt. Når man vil definere Kirken - Kirken med stort K, og altså ikke den ene eller den anden gren af kristenheden eller sognekirken nede på hjørnet - så siger man, at hvor Kristus er, dér er Kirken.
Så kommer det næste: Hvor ér Kristus da?
Det siger han selv noget om.
Matthæus 18.20
For hvor to eller tre er forsamlet i mit navn, dér er jeg midt iblandt dem.
Matthæus 28.18-20
......idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.
Matthus 25.40
Alt, hvad I har gjort mod en af disse mine mindste brødre, det har I gjort mod mig
Han siger også, hvor han ikke er:
Matthæus 25.45
Alt, hvad I ikke har gjort mod en af disse mindste, det har I heller ikke gjort mod mig!
Der er mere indhold i disse skriftsteder, end man umiddelbart kan se.
Disse tre små skriftsteder er grundlaget for al mission, diakoni og menighedsfællesskab. Især er fællesskab afgørende. Det er i mødet med næsten at Jesus er til stede, enten vi nu forsamles i hans navn, underviser eller kommer et andet menneske i møde med det, som er nødvendig til livets opretholdelse. Matthæus 40 handler jo ikke om undergerninger. Det handler om at give den sultne mad, besøge den syge, klæde den nøgne. Det ville være et absurd krav, hvis det var meningen, at vi skulle helbrede alt, hvad der kun kunne krybe og ikke gå.
Og glemmer vi det omsorg, så kan det være det samme med alle miraklerne.
Jeg vil ikke nægte, at der sker uventede ting. Men jeg vil sætte spørgsmålstegn ved det stærke focus, der visse steder er på disse ting.
Og her ligger måske en forklaring på Matthæus 24.24, nemlig at hvis focus på miraklerne overskygger opmærksomheden på næstens basale behov, så er Krisus ikke længere til stede.
Ændret af Eva (14/01/2002 10:20)
Venlig hilsen
Eva
|
|
Til toppen
|
|
|
#1504 - 14/01/2002 14:47
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 14/12/2001
Sted: København S.
|
Men nu er apostlenes gærninge jo altså bare fuld af historier om hvordan mange kom til tro pga. helbredelser og andre mirakler ved apostlenes hænder.
J.
|
|
Til toppen
|
|
|
#1505 - 14/01/2002 15:15
|
Bruger
Reg.: 14/12/2001
Sted: København S.
|
Man kunne jo også se på Mat 24 ; 24 i lidt bredere perspektiv. Nemlig sådan at "Falske profeter" og "falske tegn" som være mere end bare miralker. Der er mange Profeter i vores dagligdag som prøver at pofelere de verse budskaber, Kik Kassen (TV) er en af dem. Hele billedkulturen har singne "profeter som prøver at bilde os ind at bare vi ser ud som den og køber den nyeste bobiltelefon eller guccie taske, Ja, så bliver vi lykkelige. Falske tegn er der også masser af Se hvor magtfulle USA er Se hvad de kan i Afganistan Se Hvilket Håb vi kan stille til Amerika. Dette er bare to eksempler. Måske Kunne der også findes falske profeter i Kirens egne rækker? "Du skal bare døbes og konfirmeres, Så skal Kirken Nok Vare tage dit gudsforhold på vegne af dig!" Kunne være et af deres budskaber!? Eller?!?
Jeg tror ligesom Eva at den bedste måde at bedømme alle disse "Ånder" er at Kende Den Ånd Jesus Havde rigtig grundigt. Når Nu Nogen Påstår at de Kommer fra Gud/Jesus passer deres fremtræden så overens med det som Jesus selv var?!?
Det tror Jeg simpelthen er den eneste måde hvormed man Kan Bedømme Helbrederre og andre Mirakkelmagere.
J.
|
|
Til toppen
|
|
|
#1506 - 14/01/2002 15:18
|
Bruger
Reg.: 11/10/2001
|
Ok, fair nok - det kendte jeg ikke til. Jeg havde bare aldrig hørt om opstandelser i nyere tid.
Jammen, nu ved du altså det. Dette link burde fjerne enhver tvivl om den sag.
|
|
Til toppen
|
|
|
#1507 - 26/01/2002 10:06
|
Bruger
Reg.: 21/01/2002
Sted: Nu: Mariager! Rosernes by
|
Ja, de der har fået det som "nådegave" fra Gud kan. Hans Berntsen f.eks. som meget enkelt siger "Tak Jesus fordi du nu vil fjerne årsagen til smerterne i denne bror ryg" . Benene "vokser" i takt med bønnen synligt. Gud bruger Hans Berntsen som "kanal" tror jeg. Til hans møder rundt om i landet kommer der mange hundrede mennesker hver gang. Nogle bliver helbredt spontant, nogle over lidt tid, andre ikke. Det med at "benene vokser ud: det er faktisk ikke benene der vokser, det er folks rygge der er skæve. Når ryggen bliver lige sætter benet sig på plads. Nogle forklarer de kan mærke i ryggen der ligesom bliver "repareret" rent fysisk i deres lænderegion f.eks. Det er jo uforklart for os mennesker. Men Gud har kontrollen - det er den betryggende del og styrken i det at være kristen !
Vi mennesker vil jo gerne kunne forstå og forklare alting. Jeg tror vi skal overlade det til Gud. Han helbreder mange gange spontant mennesker som overhovedet ikke tror - men det må få mange af dem til at undre sig i det mindste, og tænke over hvad der mon skete her ? Denne nysgerrighed leder mange gange hen til nysgerrigheden efter at vide hvem Gud er. Det må glæde Guds hjerte !
Hvorfor Gud så ikke helbreder alle er jo ikke til at forklare. Hvorfor helbreder Gud f.eks. ikke trofaste kriste ?
Der står mange steder i Bibelen om helbredelser - så der er ikke noget "hokus-pokus" i det udfra et bibelsk synspunkt.
Spred smil - en meget positiv virus!
|
|
Til toppen
|
|
|
#1510 - 31/01/2002 18:41
[Re: nifinger]
|
Anonym
Anonym
|
Jesus er skeptisk til synd og de som ikke bøyer kne for ham eller som ikke vil ha ham til sin konge, skal alle hugges ned for hans øyne. Det står i Bibelen!
|
|
Til toppen
|
|
|
#1512 - 08/02/2002 05:17
Troen
|
Anonym
Anonym
|
Et forsinket svar til Sterus
Jeg har ikke haft mulighed for at svare dig før nu, men jeg kan se, at du tror på Jesus.
Undskyld at jeg har fornærmet dig.
Det jeg mente var: At hvis man er stærk i sin tro, så bliver man ikke forført af f.eks. Sai Baba !!
Man kan skelne imellem skidt og kanel, og vi har ikke brug for Sai Babas tryllekunster, som mange er så betaget af, at de sender penge til ham, i store mængder. Det ser så godt ud, at han bruger nogle af dem, til at bygge hospitaler for, og så sender folk endnu flere ! Folk vil bedrages, OG DE BLIVER DET !
Hvis du selv havde prøvet, at overvære et møde med Hans Berntsen, så vil du ikke tvivle, der er Jesus, Guds søn tilstede.
Til nifinger
Du har misforstået det jeg skrev.
Det jeg mente var ikke, om du tror på, at du eller andre, kan blive helbredt, men om du kan skelne imellem hvor kraften kommer fra !
Jeg er helt enig med dig i, hvem der er den rigtige Jesus, og det du skriver, er en god vejledning, til alle søgende, men jeg tror på, at har man Jesus i sit hjerte, så mærker man omgående, at her er han ikke tilstede, dette er bedrageri !
Jonna Thedes svar den 26-1-2002 kan jeg kun tilslutte mig.
Venlig hilsen Lise
|
|
Til toppen
|
|
|
#1514 - 14/02/2002 09:19
Re: Troen
|
Anonym
Anonym
|
Hej nifinger
Jeg har aldrig sagt, at man kun bliver helbredt, hvis man tror, snarere tværtimod ! Det har vi haft en debat med Carsten om, men den er nok slettet, og dermed mit bevis også.
Stercus spurgte om der overhovedet skete helbredelser i dag, og derfor satte jeg tvivl ved hans tro, da ingen vel kan undgå at læse og høre om helbredelser, spørgsmålet var så, om han troede på at det var sandt.
Måske er jeg meget heldig, men jeg forstår IKKE, at en kristen har brug for at tilbede en som f.eks. Sai Baba !
Jesus siger jo, at vi ikke må have andre guder end ham !
På min venindes bord lå en bog, med skriftsteder fra Bibelen, Jesus var nævnt, det hele så jo godt ud. Men den handlede om, at vi alle kunne blive små guder, og jeg blev meget bekymret, på hendes vegne.
Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare, hvordan jeg bedømmer ånden, hvis det ikke er fordi, jeg har Jesus med som vejleder, men sådan ER det bare .
Jeg er stadig helt enig med dig: Selvfølgelig skal det være, den korsfæstede Jesus der forkyndes, hvem ellers ?
Venlig hilsen lise
|
|
Til toppen
|
|
|
#1515 - 14/02/2002 10:58
|
Anonym
Anonym
|
Tak Carsten, bedre forklaring er der ikke, efter min mening, jeg har bare ikke de samme evner som dig, til at udtrykke mig.
At jeg ikke svare før nu, er fordi jeg ikke har været på debatten i ca. 3 uger, og så går der lidt tid, inden man får læst sig igennem alle indlægene.
Venlig hilsen Lise
|
|
Til toppen
|
|
|
#1517 - 15/02/2002 10:25
|
Anonym
Anonym
|
Hej nifinger
Jeg er glad for at du nu forstår hvad jeg mener.
Hvis du får lyst til at læse, mit svar til Carsten, så har jeg fundet det : Du skal tilbage til side 7,
Sygdom, helbredelse og os, den 18-12-01 19:19
Jeg tror at dem som er opdraget i et kristent hjem, og alligevel søger det alternative ( okkulte ) har savnet noget, de syntes det virker spændende, og det lyder jo så godt, med al den kærlighed, og lyset forude, men de bliver bedraget, og mange kommer så langt ud, at de har svært ved, at finde tilbage, til Jesus trygge favn.
Der mener jeg, at der ligger en stor opgave til os: At tage imod dem, og forsøge at hjælpe dem ud af nettet, når de er parate til det, for tvang kommer vi ingen steder med, vi kan kun bede for dem.
Venlig hilsen Lise
|
|
Til toppen
|
|
|
#1518 - 15/02/2002 20:12
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Nif, jeg har lyst til at anbefale dig den lille bog "Skriften på himlen" af Charles Strohmer (Credo).
Strohmer er en kristen som tidligere har været prof. astrolog. Han er ikke i tvivl om, at astrologien somme tider virker,
og afslører, at det er mørke åndelige kræfter, der er på spil. Måske er det vigtigt, at du og/eller din søster læser den
bog. Jeg har selv haft stor glæde af den. Den rummer også et befriende kristent modspil til astrologien.
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#1520 - 16/02/2002 00:41
|
Bruger
|
Kære Lise,
Tak for de pæne ord! Jeg kan forestille dig at du har det som mig: Lidt træt af at høre alle Guds undere tilskrevet Satan...
Mvh. Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#1521 - 16/02/2002 08:39
|
Ordstyrer
Bruger
|
Carsten, jeg tror ikke du kan finde et eneste indlæg her på nettet, som tilskriver
alle Guds undere Satan. Hvis du kan, må du meget gerne henvise til det.
Gud griber sandelig ind - somme tider på vores forbøn, somme tider uden.
MEN: Satan, fristeren, kan OGSÅ udvirke mirakler, som altså kun TILSYNELADENDE
kommer fra Gud. Satan er ond, men intelligent, og kan vise sig som en
lysets engel, han vil os intet godt, derfor skal vi i alle tinge holde os til
Guds ord i bibelen.
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#1522 - 16/02/2002 09:32
|
Anonym
Anonym
|
Hej Kristina
Du behøver kun at gå op til det første indlæg, fra Stercus :
Meget sandsynligt var det gennem Satan, de fik hjælp til det. Det samme gør sig nok gældende i dag, med dem der helbreder - de kan jo ikke det hele - - - -
Det gør ondt på mig, at mange er så mistroiske, at de ikke tror, at når man så inderligt tilbeder Jesus, så hører han vores bøn. Hvordan kan nogen tro, at Satan har mere magt end Gud ?
Men Stercus har da ret, vi kan jo ikke det hele, nej vi kan intet uden Gud, det er ham, der virker igennem dem, som har fået den nådegave.
Du har ret i, at vi skal holde os til Guds ord i Bibelen, men det skal ikke bare være en gang bogstaver, den skal blive LEVENDE for os, så er der ingen tvivl mere.
Venlig hilsen Lise
|
|
Til toppen
|
|
|
#1523 - 16/02/2002 21:05
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Lise,
Ja, selvfølgelig, ordet skal blive levende for os, når vi læser i bibelen.
Et af de skriftsteder, som betyder mest for mig er dette: Søg først Guds rige...
Altså, først ! Søg FØRST Guds rige ! Mange fokuserer så meget på¨deres jordiske liv,
at helbredelse og andre timelige former for hjælp kommer først. ("Var der ikke ti,
der blev helbredt, kun én kom tilbage for at sige tak - hvor er de andre ni ?")
Vi må aldrig aldrig glemme evighedsperspektivet.
Gud kan bruge både sygdom og mange andre former for lidelse og sygdom til at råbe os op.
Hvad hjælper det at vinde hele verden, hvis vi skal bøde med vores sjæl ?
Men, jeg ved godt, at der findes også mennesker, der bliver helbredt, og derefter kommer til tro.
Min bekymring gælder de ni, der glemte, hvor hjælpen kom fra, og også dem, der søger
hjælp hos en helbredelsesprædikant, og som ikke bliver hjulpet. De vil sandsynligvis
være endnu længere borte fra Jesus efter den oplevelse. Noget med "Nå, det hjalp altså
heller ikke .. "
Guds veje er mangfoldige og uransagelige. Jeg ville aldrig selv vove at anbefale en syg
ikke-kristen at opsøge helbredelsesprædikanter, for det er ikke op til mig at vurdere,
hvad Guds frelseplan er for netop det menneske. Derimod ville jeg meget gerne
dele min kristne tro med den syge, og så naturligvis bede for ham/hende og opfordre
andre til at gøre det samme.. Hvis det er Guds vilje, at helbredelse skal ske, kan forbøn
formå meget, det har vi mange trosstyrkende eksempler på.
Jeg er helt enig med dig i, at Jesus hører vores bøn. Altid ! Men det er ikke sikkert at vi får hvad vi
beder om. Måske får vi og dem vi beder for noget meget bedre, som bare er
skjult for os nu. Vi beder, og Gud bestemmer ! Gud griber ind på vores bøn, hvis det
er hans vilje, hvis det er til det bedste..
Ifølge bibelen er det ikke alt hvad der behageligt, som kommer fra Gud,
og alt hvad der er ubehageligt (f.eks. sygdom) som kommer fra Satan. ,
"Stor er vel Guds fjende, men større er dog Gud". Lad os bøje os for Ham og frygte
og elske Ham alene og bede om, at vi ikke bliver ledt i fristelse til at søge timelig hjælp
for enhver pris.
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#1524 - 17/02/2002 01:39
Et hurtigt healing-fix...
|
Bruger
|
Hej Kristina,
Du rører ved noget meget vigtigt og essentielt, nemlig dem der kom for at modtage frelseren Jesus, fordi det var ham de søgte, og ikke kun det han kunne give dem. Der er dem der går til helbredelsesmøder, for at få et hurtigt healingfix, og så bare gå ud, gå hjem og leve som de hele tiden har gjort. Intet er forandret, og de ser heller ingen foranledning til det.
Jeg synes at det er rigtigt fint at Guds kraft bliver demonstreret så alle kan se Guds herlighed, og så alle kan få forståelse for, at det ikke er Guds vilje for os at være syge og nedbrudte, men at han ønsker at helbrede os, gøre os hele og bruge os i Hans tjeneste til at nå andre. Det er fint med de møder og mange er begyndt at åbne øjnene for det Gud han gør i dette land, men det er altså et problem hvis mennesker ikke bliver gjort til disciple, oplært i Guds ord, og hvis de ikke får et personligt forhold til Jesus. Mange går ud af døren når deres umiddelbare behov er mødt, og ofte med det resultat, at deres sygdom eller lidelse vender tilbage. Dette bliver så tilskrevet at de slet ikke var blevet helbredt, og at evangeliet ikke holder hvad det lover.
Men det er jo ikke tilfældet. Har man bevæget sig ind i lyset, det lys som mørket ikke kan gribe og har man modtaget en velsignelse i dette lys, så kan man da ikke regne med at denne velsignelse ikke bliver stjålet fra én, hvis man igen bevæger sig ud i mørket, hvor man er sårbar. Det siger sig selv, og det er også derfor at Jesus tydeligt instruerer os I at høre Guds ord og bevare. Bevarer vi Guds ord i os, bevarer vi sandheden i os, og bevarer vi sandheden i os, kan løgnen ikke finde tilbage hos os, og finde plads i vores hjerte. Med sandheden i os får satan mere end svært ved at finde én åbning hvor hans våben kan ramme os.
Èn ikke-kristen vlle jeg til hver en tid anbefale at gå til et helbredelsesmøde, for jeg ved at selvom vedkommende evt. ikke modtog helbredelse på det pågældende møde, så ville vedkommende være vidne til noget usædvanligt der kunne få vedkommende til at række sit hjerte og sin tro ud til Herren, og noget kunne ved en sådan oplevelse blive sået i vedkommendes hjerte.
Mange vil for alt i verden godt få det til at lyde som om at vi intet overhovedet selv har at gøre med vores mirakel og helbredelse, at vores rolle er ikke-eksisterende. Ja, det er Herren der helbreder, men hvor mange gange siger Jesus ikke til dem der er helbredt at "din tro har helbredt dig", eller "det skal ske dig som du tror". Det kan godt være at helbredelsen ikke kommer på nul-komma-dut, men bliver man ved med at ophøje Guds ord og sin sygdom eller lidelse, må denne nødvendigvis bøje sig. Det kan være sej proces til tider, men det er noget der har styrket én, når man kommer ud på den anden side. Vores holdning, tro og forventning, som vi selv vælger, kan være afgørende. Det jeg vil sige er, at kommer man f.eks. sitrende af forventning til et helbredelsesmøde, og er hele salen i samme stemning, så vil man opleve at der sker tegn, undere og mirakler i nærmest uhørte mængder.
Nogen tror at det er fordi Charles Ndifon kommer, og at det er på grund af ham. Det er det ikke. Selvfølgelig er der en stor salvelse over hans liv, og han er blevet givet en unik gave, som han virkerlig bruger til fulde, men det er ikke nødvendigvis derfor at der sker mere til hans møder end til f.eks. Hans Berndsens. Det er forventningen! Af en eller anden grund forventer vi meget mere, når der kommer en afrikaner til Danmark, end når det er en dansker i Danmark. Selv Jesus, den levende Guds søn, oplevede det samme i Nazareth. Her værdsatte man ham ikke. Man kendte ham jo som Maria og Josefs søn, og kunne derfor ikke forestille sig, at noget godt kunne komme ud af ham.
Vi har det på samme måde i Danmark med danskere. Vi tror ikke rigtigt på vore egne, men når Gud sender sine folk fra andre verdensdele, til samme type møde vel og mærke, så er køerne betragteligt længere og fremmødet betydeligt mere talrigt, og der synes at ske "mere" og "større" ting på disse møder.
Er det fordi der er større salvelse over Ndifon end over Berndsen? Ikke nødvendigvis, for det pudsige er, at danske helbredelsesprædikanter oplever det samme, når de f.eks. tager til Afrika. Hvem afholder de største møder, hvor flest bliver frelst og helbredt i Afrika. En afrikaner? Nej, Reinhard Bohnke (fra Tyskland, tror jeg).
Vi mennesker har svært ved at bryde ud af vores forudfattethed og kødelige tankegang, og vi er nødt til at forny vores hjerte og sind dagligt, ikke mindst som kristne. Vi skal lære at kunne se vore egne, specielt dem vi i forvejen synes vi kender godt, som værende salvede af Gud. Det er svært, det indrømmer jeg selv...
Mvh. Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#1525 - 17/02/2002 08:38
|
Anonym
Anonym
|
Hej Kristina
Du skriver : Gud kan bruge både sygdom og andre former for lidelse, til at råbe os op.
Je det er så sandt, som det er sagt, og det er her, at Gud bruger f. HANS BERNTSEN. Han har fået det kald, at han skal
køre vejene tynde, 3 dage om ugen, i Guds tjeneste !
Han kunne vælge at ligge hjemme ved svimmingpolen, hans job som Volvodirektør, giver ham mange andre muligheder, men han bruger sin fritid på, at hjælpe mennesker til at finde Jesus.
Hvis ikke Gud var med ham, så kunne han intet, og det må så være GUDS BESLUTNING, og den kan vi ikke ændre !
Gud glæder sig over hver eneste, som finder ham, og det er der MANGE som gør !
Jeg får bladet Mission Danmark, og der er vidnesbyrd fra ca. 18-20 personer i hvert blad, som har fundet Jesus.
For dem som ikke er blevet helbredt, er der sået et lille frø, og da de med deres egne øjne har set mirakler, så ved jeg, at mange vender tilbage.
Jeg møder altid op, når der er et møde, på min egn, ikke fordi jeg er syg, men fordi det giver mig så meget, bare at være med.
Mange har heller ikke brug for helbredelse, men forbøn af anden årsag, og der møder ca. 500 mennesker op hver gang, til de møder, og alle får noget med hjem.
For os som allerede er troende, der ved vi, at der er en mening med alting, og derfor bliver mange kristne heller ikke helbredt, men det er GUDS beslutning, at han vil bruge Hans Berntsen, og HAN ved bedst, det har vi ingen ret til at ændre !
Søg først Guds rige, ja men er det ikke det de mennesker gør ?
De valgte Jesus, fremfor en eller anden healer fra den alternative verden, og det er det ALLERVIGTIGSTE !
Jeg tror, det er Guds måde at forhindre Satan i, at få mennesker i hans net.
Venlig hilsen Lise
|
|
Til toppen
|
|
|
#1526 - 17/02/2002 11:55
Re: Et hurtigt healing-fix...
|
Anonym
Anonym
|
Hej Carsten
Du har ret, der vil altid blive sået et frø, i de menneskers hjerter, ved at deltage i sådan et møde.
Alle bliver spurgt, om de vil tage imod Jesus, inden de går til forbøn, og så må vi tro på, at de virkelig ønsker det, når de svarer ja.
At der møder 1000 op til Charles Ndifons møder, og kun 500 til Hans Berntsen, kan skyldes mange ting, blandt andet, at Hans har vi jo hele året, og Charles bliver meget omtalt i pressen.
Jeg syntes ikke, det er svært at se vores egne som salvede, og der sker også virkelige mirakler når de beder i Jesus navn.
Venlig hilsen Lise
|
|
Til toppen
|
|
|
#1527 - 28/07/2002 19:24
|
Anonym
Anonym
|
Hej Per
Jeg huskede dette indlæg fra dig, og da jeg nu ser, at Frelsens Hær annoncerer vedrørende møder med blandt andre : Pastor Clara Commey - Pastor Donna Ndifon gift med Pastor Clarles Ndifon, som vi alle jo kender for helbredelser som du her kalder " samlebåndsprincip " så vil jeg gerne høre dig, om du har den samme mening i dag, eller du har fået et andet synspunkt ?
Der vil på disse møder komme profetiske ord og forbøn, ligesom til de møder jeg kommer til, og det glæder mig, at dette også sker i Frelsens Hær.
Jeg ønsker ingen heftig debat om helbredelser i Jesus navn, jeg har brug for lidt tid efter mit vidnesbyrd hvor jeg fortalte at Gud tog mine stærke rygsmerter fra mig, så dette spørgsmål er rettet til dig Per.
Venlig hilsen Lise
|
|
Til toppen
|
|
|
#1528 - 18/08/2002 00:41
|
Bruger
|
Hej Holbo,
Der er visse ting der er så tydelige i Guds ord, at vi ikke behøver at handle på speciel vejledning fra Gud. Således er det med sygdom og helbredelse.
Jesus foragtede sygdom som det djævlens værk det er, og med autoritet og kraft tilintetgjorde han det - også på samlebånd. Ikke nok med det, men har beordret os at gøre det samme, og længere er den ikke...
...det er kun vores frygt og eventuelle stolthed der afholder os, for Jesus har talt!
Mvh. Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#1529 - 18/08/2002 07:33
|
Anonym
Anonym
|
Hej Carsten
Jeg går og venter på et svar fra Per, på mit indlæg den 28-7-02 19:24
Jeg greb lige chancen da jeg så, at Per var på " banen " igen :-)
Måske han har overset det, men nu håber jeg du vil svare mig Per ?
Venlig hilsen Lise
|
|
Til toppen
|
|
|
#1530 - 25/08/2002 22:14
|
Bruger
Reg.: 01/10/2001
Sted: Rask Mølle
|
Kære Lise, så opdagede jeg endelig dit indlæg.
Min holdning er nu stadig den samme, men måske er vi gået lidt forbi hinanden. Som jeg siger i mit indlæg er jeg modstander af samlebåndsprincippet og med det mener jeg blot, at vi skal passe på ikke at anonncere vidt og bredt med helbredelser, idet evangeliet om Jesus bliver sat ved siden af fokus. Det skal ikke handle om helbredelser, men om Jesus Kristus. Om det så betyder, at vi slet ikke skal bruge det som "lokkemad" ved jeg ikke rigtigt, men vi skal i hvert tænke os om.
Når jeg så skriver, at vi skal vente på Guds vejledning, så er jeg jo godt klar over, at den er lidt for billig, for hvornår kan jeg sige, at Gud har vejledt mig. Ja, det er selvfølgelig noget kun du selv kan bedømme, men faktisk er netop også dette selve pointen: at du bedømmer og ikke bare kører det hele efter et samlebåndsprincip.
Og så til dig, Carsten, vil jeg gerne tilføje, at sygdom måske nok kan siges at være djævelens værk, men det er ikke ensbetydende med, at det altid er det rigtige at få det fjernet, for måske har Gud en mening med det, Han gør. Paulus skriver selv om at han har en torn i kødet, som han har bedt Gud om at tage fra ham, men Gud har ikke villet det. Men måske er denne torn i kødet netop det, der har holdt Paulus på åtten i forhold til andre ting som f.eks. hovmod eller lign.
Per
|
|
Til toppen
|
|
|
#1531 - 26/08/2002 00:42
|
Anonym
Anonym
|
Kære Per, tak for dit svar, selvom det var længe undervejs :-)
Nu kan du jo godt kalde det for " lokkemad " :-) men det trækker i alttilfælde mange mennesker til de møder, og ikke mindst ikke troende, så der er i dette tilfælde nok en mening med at de skulle blive syge.
Jeg kender ikke til helbredelsesmøder, hvor Jesus Kristus ikke bliver forkyndt, alle er godt klar over, at her er det Gud / Helligånden som virker, og jeg har for nylig læst på en ikke kristen hjemmeside, at en på deres debatforum, fortalte hvordan hun havde oplevet Gud helbredte mennesker på et møde.
Det breder sig som ringe i vandet, og mennesker bliver frelst.
Ja du har ret, vi skal vente på Guds vejledning, og jeg tror ikke vi alle skal tage land og rige rundt, for at helbrede, det er der nogen som Gud har kaldet til, men vi har da altid lov til at bede for et sygt menneske, men Gud bestemmer, og ingen bliver helbredt, hvis det ikke er Guds vilje ( til et kristent møde )
Vi er også enige om, at sygdom hos et kristent menneske, kan få os til at stoppe op, og komme Gud nærmere, og det styrker kun vores tro.
Venlig hilsen Lise
|
|
Til toppen
|
|
|
#1532 - 26/08/2002 12:50
|
Bruger
|
Hej Holbo,
Der er nogle gange hvor Gud ønsker at vi skal søge ham. Gud kan bedst bruge os når vi er fuldstændig overgivet og hengivet til Ham, og hvor det ikke er os der lever, men Ham der lever igennem os. Sådan noget som hovmod, er præcis det modsatte. Når en stor Guds mand og kvinde har en mægtig salvelse over sig, og tegn, undere og mirakler følger en person, som de fulgte Paulus, er det nemt at begynde at tænke stort om sig selv.
I et sådan tilfælde kan Gud bruge Satans angreb til noget positivt. Gud kan ved ikke straks at besvare bønnen om helbredelse få os til at søge og hige efter Hami mere, og i den proces "dør" vi atter til os selv, og i den proces dør vores hovmod og stolthed ligeså. Når Gud besvarer bønnen, som Han iøvrigt har lovet at gøre det, vil vi være nået til den forståelse at vi intet kan uden Ham og at vi er fuldstændig afhængige af ham.
Jovist var det Guds vilje at helbrede Paulus, men Gud ønskede gennem denne prøvelse at komme nærmere Paulus, og øge Paulus forståelse af Ham. Ligeså gør Gud med os. Jeg har da haft min del af prøvelser, også med hensyn til helbredelse, og hver gang får det mig til at nærme mig Gud, at søge Ham mere, og hver gang kommer jeg stærkere ud på den anden side.
Gud lærer mig på denne måde at stole fuldstændigt på Ham, at hvile i Ham, og at kende ham som min kærlige barmhjertige Fader. Og én ting har jeg lært: En bøn der ikke umiddelbart bliver besvaret er ikke et nej, men en anledning til at søge ham mere...
Mvh. Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#1533 - 07/10/2002 11:07
SELVFØLGELIG KAN VI DET
|
Bruger
Reg.: 03/05/2002
Sted: Holstebro/ Danmark
|
Ja..det kan vi godt,
Jeg forstår ikke at man kan benægte at vi fårr autoritet til at helbrede og opvække døde....
men ...læs biblen kære venner..
Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse
|
|
Til toppen
|
|
|
#1534 - 28/10/2002 00:15
Re: SELVFØLGELIG KAN VI DET
[Re: Pente Costal]
|
Bruger
|
Jeg har lige efter en mindre pause valgt at se hvad I var nået frem til. Jeg kan dog ikke huske hvorfor det var jeg valgte ikke at komme herind, men det var i hvert fald noget bibelsk.
Jeg tog mig lige 5 minutter til at sætte mig ind i dette emne. Og fandt så frem til:
1. Timoteusbrev 5:23
Hvorfor blev han ikke helbredt?
Jeg vil mene at det skyldes målgruppen for helbredelse. Dem der blev helbredt blev det ikke fordi de var syge, de blev det for at vise hvad Gud kan udrette.
Mattæus 12:27
Det er ikke unormalt at folk uddriver dæmoner (og helbreder vel også) i Guds navn.
|
|
Til toppen
|
|
|
|