2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#14824 - 14/07/2003 11:51
Re: Klarsyn og IT-sikkerhed
[Re: asas]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hmmm, ikke godt: High Risk 2, Medium Risk 1, og Low Risk 2. Det må jeg se at få gjort noget ved. Og jeg som troede at min computer var vasket hvidere end sne ...! --------------
Mht. de sataniske kræfters åndelige vira, som Asbjørn skriver om i sin artikel, ja, nogen af dem kender jeg alt for godt, af erfaring.
De af dem, der mod klækkelige summer lokker med klarsyn, healing og lykke kan nok være nogenlunde lette at gennemskue og gardere sig imod.
De sværeste at gennemskue er dem, der slet ikke er ude på at snyde nogen, men tværtimod vil hjælpe, og som selv, på grund af personlige syn og "guddommelige" oplevelser, er helt overbeviste om, at de er Guds udvalgte forkyndere ..
De forførte (af Forføreren i guddommelig forklædning) har en stor og livdsfarlig appel til åndeligt søgende mennesker. De virker troværdige, fordi de tror på det de selv siger og på ingen måde spinder guld på deres forkyndelse. Nogen af dem veluddannede og højt begavede, andre slet ikke.
Jeg mener, at de kun kan gennemskues ved at vi holder deres forkyndelse op imod Guds ord i Bibelen og finder ud af, om der er tilføjet noget, eller fjernet noget. I så fald skulle de røde lamper i "high-risk-området" gerne begynde at blinke .. det gør de i hvert fald hos mig, nu.
Hvis jeg fra min ungdom havde haft et grundigt kendskab til hele Bibelen, tror jeg ikke det havde været muligt at friste mig med alternativer.
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#14825 - 15/07/2003 00:09
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
|
High Risk Vulnerabilities 0 Medium Risk Vulnerabilities 0 Low Risk Vulnerabilities 1  Tja og i den forbindelse: Den eneste grund til at der findes virus er, at folk ikke har et antivirusprogram eller firewall, eller de har en version fra 1998 men er ikke klar over, at det skal opdateres. Af hensyn til os andre, burde man næsten gå til en optagelsesprøve, før man må koble op på nettet
Undskyld ulejligheden
|
|
Til toppen
|
|
|
#14826 - 15/07/2003 08:45
[Re: Machine_A]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Machine A, jeg vil lige berolige dig med, at jeg har Nortons antivirusprogram installeret, og at det kører auto-scanning en gang om ugen som ambefalet. For en sikkerheds skyld har jeg lige kørt en ekstra fuld scanning, og den viser at alt stadig er i smukkeste orden, og altså ikke er enig med det belgiske firma.
Og for at være endnu mere sikker har jeg bedt en computer-nørd kigge ind for at checke Norton.
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#14827 - 15/07/2003 09:00
Re: Klarsyn og IT-sikkerhed - og årvågenhed
[Re: Machine_A]
|
Bruger
Reg.: 02/10/2001
|
High Risk Vulnerabilities 0 Medium Risk Vulnerabilities 0 Low Risk Vulnerabilities 0 Ikke så dårligt, vel? Forleden, da jeg kom langs en skovsti på cykel, var der en flok alliker, der skræppede forfærdeligt op. Jeg var lidt nysgerig, og nåede lige at opdage, at det var ræven, der var ude, og nu blev den så fulgt på vej af sin påtvungne eskorte. Den fik vist ingen frokost den dag. Jeg har set det samme med skader, når der har været et egern på spil i træerne - Egernet, denne kønne æggetyv og redeplyndrer. Skaderne kredsede og skræppede op, så alle var klar over, at noget var galt. Jeg tænkte på det i forbindelse med sikkerhed. Hvis vi trygt læner os tilbage, fordi vi har de rigtige programmer til at stoppe indtrængende vira, så er vi først for alvor i risikogruppen. En stor del af sikkerheden er nemlig, at vi er vågne og ser faresignalerne. Lad skaderne skræppe, når ræven er ude........ Eller kragerne, for den sags skyld
Venlig hilsen
Eva
|
|
Til toppen
|
|
|
#14828 - 15/07/2003 12:16
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Hej Kristina
"Hvis jeg fra min ungdom havde haft et grundigt kendskab til hele Bibelen, tror jeg ikke det havde været muligt at friste mig med alternativer. "
Det er kun ved at tilegne sig den sunde lære, at man ikke fristes til at åbne en post, der står " I LOVE YOU " på ! Med kærlig hilsen
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#14829 - 16/07/2003 00:29
|
Bruger
Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
|
Det lyder godt at nogen går lidt op i sikkerhed. Det er trods alt ikke kun for ens egen skyld, men også for alle de menneskers skyld, man har email adresser på eller hvis hjemmesider, man har besøgt.
Nu har jeg noget, der hedder IIS på min computer, som jeg bruger, når jeg programmerer. Det betyder, at min computer fungerer som en webserver. Af samme grund er min Firewall uhyre vigtig.
Jeg modtager HVER DAG omkring 3.000 hackerangreb på min computer, primært fra Nimba. De 90% er fra TeleDanmark IP adresser - altså angreb fra danskere, der absolut ikke har sikkerheden i orden. Som regel blokerer jeg hver IP adresse permanent i min Firewall. Men det betyder så, at min Firewall ca. 3.000 gange dagligt modtager et "opkald" fra en IP-adresse, som den skal tjekke på en liste med efterhånden over 40.000 IP-adresser, der er blokeret af min computer. Så Firewall'en bruger nærmest konstant 15% af alle min system-ressourcer.
Det er faktisk enormt træls. Dels fordi det betyder, jeg er nød til at opgradere med mere RAM, og dels, at hvis min Firewall pludselig bryder ned, kan jeg kun håbe at det sker netop som jeg opdager det, så jeg kan hive net-stikket ud.
Alt dette besvær skyldes ene og alene, at nogle mennesker ikke ved, hvad sikkerhed er.
Nåmen, alt dette skulle jo egentlig refererer til et eller andet bibelsk, men jeg kan ikke lige finde på noget....
Tilføjelse: Grunden til de mange angreb er netop, at min computer bliver forvekslet med en webserver. Min anden computer uden IIS har stået tændt nu i snart 1½ år (med enkelte genstarts-pauser) uden ét eneste angreb fra hverken virus, orm eller hackere.
Ændret af Machine_A (16/07/2003 00:32)
Undskyld ulejligheden
|
|
Til toppen
|
|
|
|