Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#14820 - 24/07/2003 00:41 Re: Tro uden tvivl er viden [Re: steincke]
Anonym
Anonym

Steincke skrev:
Jeg omformuler ikke dine ord.

Kære Steincke

Jeg synes nu du både omformulerer og delvis gengiver mine synspunkter forkert i din opsumering.

Steinke skrev:
Et summarium af det du skriver

Gud findes ikke, Hvis han gør, så ønsker Han at være så langt væk fra os som muligt. Moses var en magtsyg diktator der ønsker magt over mennesker. Jesus har aldrig været gud, men et sindsforvirret menneske som blev drabt. Helligånden er aldrig kommet til jorden, for at være talsmand, for Gud ønsker jo ikke fællesskab med os, hvilket jo er derfor han skabte os mennesker, hvis (tvivl) det nu var Guds værk.
Vi kristne der ikke tror på det er på afveje, hvilket får mig til at tænke på at ordet kristne stammer fra at de første blev kaldt små kristuser, p.g.a. at deres liv var meget lig Jesus Kristus.

Jeg mener faktisk at Gud findes og er os nær når vi beder Gud om hjælp. Det har faktisk været et gennemgående tema i mine indlæg. Du skriver at jeg mener det stik modsatte.

Jeg antydede at Moses og Abraham, i lighed med mange herskere gennem tiden, kunne have foregivet at stå i forbindelse med gud. Andre eksempler er de ægyptiske faraoer og den japanske kejser som hævdedes at være "Solens søn".

Jeg nævnte "den kære leder" i Nordkorea fordi han er et aktuelt eksempel på hvorledes "teknikken" at påstå sig gudommelig stadig er "moderne" som middel til at skaffe sig anseelse og magt.

Du har ret i at jeg ikke mener mennesket Jesus var eller er Gud. Men jeg har aldrig kaldt Jesus for "et sindsforvirret menneske", al den stund at det kan jeg ikke vide noget om.

Du forholder dig altså i nogen grad til hvad du tror jeg skriver, ikke altid hvad jeg faktisk skriver.

Med venlig hilsen
Vagn Bro

Til toppen 
#14821 - 24/07/2003 08:46 Re: Tro uden tvivl er viden
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Kære Vagn Bro.

Du har ret, at jeg sagde noget i 1. linie 2. citat, som ikke holder .

Du har da også ret, at der nu til dags, bruges sætningen, at Gud stå bag, i selv de mest afskyelige handlinger eller for at opnå opbakning i det de ønsker andre har af forhold til dem.

Biblen sætter tingene op i hvid/sort. Når du så siger at Jesus efter din mening ikke er Gud, så vil det i hvid/sort udgave betyde, at Gud ikke er til, for Jesus siger at Han og Gud Fader er ét. Hvis det ikke er tilfældet, kan det kun være modsat. Når det er modsat, vil Biblen ikke længere være troværdig.

Selv der er ting i Biblen, jeg ikke synes kan passe, så må jeg tro det er sandt. Uanset hvad jeg selv tænker. Så det jeg skriver er ikke omkring noget der skal stå alene, men for at fortælle hvilke indflydelse det har på områder, hvor man kan se at der vil opstå et problem (i dette tilfælde at ikke Gud findes).

Jeg er ked af min manglemde information.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#14822 - 24/07/2003 09:28 Re: Tro uden tvivl er viden [Re: steincke]
Anonym
Anonym

Kære Steincke

Alt forladt!

Med venlig hilsen
Vagn Bro

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær