Menu
Hvem er online
2 registrerede (kongstad, Kristenliv) og 10 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#14229 - 29/06/2003 21:06 TRO ELLER FORNUFT!
Henrik
Bruger

Reg.: 29/05/2003
Mange vil havde en forklaring på alt, ellers er tro ikke muligt. De sætter tro lig med viden.
Tro er der imod baseret på et håb, for dernæst blive til viden. Eller jeg kunne også søge viden og derved komme til tro.
Det kræver at jeg læser i biblen. At jeg får en åbenbaring igennem biblen, sådan jeg forstår og derved kommer til tro og til sidst viden.
Dette kræver noget arbejde. Men det er bedre at blive ledt af den visdom jeg får i stedet for at blive ledt af andre og derved komme vild i troen. Fordi troen i de forskellige kristelige foreninger bliver lavet om for at passe til den tid de lever i. Men Guds bud er de samme i dag og i morgen. Som dengang så også nu. Tænk bare på folkekirken, hvor den vakler i troen. Men der kan jo også tjenes
Penge på Jesus. Men ikke på Guds lov. Så for hver generation slækker folkekirken lidt på Guds
Bud. I dag står mænd og mænd sammen som mand og kvinde, hvor præsten velsigner dette.
Hvis jeg for tyve år havde skrevet dette, vil de sige, at det var løgn. Så søg Guds rige selv igennem biblen og sæt ikke din lid til løgne profeter, der bliver godt betalt at staten, der forsager Gud lov.

Til toppen 
#14230 - 29/06/2003 22:47 Re: TRO ELLER FORNUFT! [Re: Henrik]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Amén:o)....

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#14231 - 30/06/2003 00:29 Re: TRO ELLER FORNUFT! [Re: Henrik]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Kære Kim53

At Folkekirken velsigner homoseksualitet er åbenbart forkert efter Guds Ord. Men dermed er alt ikke sagt, for vi er som kristne en del af Kristi legeme og dermed skabt til fællesskab med andre kristne.

Fællesskabet må dog ikke blive på bekostning af sandheden, åbenbaret i Ordet ! Dette sker rigtig mange steder, og her taler jeg ikke om Folkekirken !

Så jeg kan kun medgive dig, at det er bedre at være ene end en vranglærende menighed. Dette kan man kun gennemskue ved flittig bibellæsning, en aktiv søgen efter sandheden, og ikke mindst bønner til Gud om at han vil åbenbare tingene for en ! (som en sidebemærkning vil jeg nævne at jeg har fundet stor hjælp i at læse Tagryggens artikler og fra Dialogcentret - )
www.tagryggen.dk
www.dci.dk

Men det optimale er at finde en menighed, der har kærlighed til sandheden i Guds Ord - der er få......men de findes,
bl.a. her www.vivit.dk

Med kærlig hilsen

Malli

Ændret af malli (30/06/2003 00:43)

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær