Menu
Hvem er online
2 registrerede (kongstad, Kristenliv) og 10 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#14166 - 29/06/2003 10:24 Christian Hedegaard tro ham eller lad hver?
breidahl
Bruger

Reg.: 28/06/2003
Christian Hedegaard har udgivet en gratis bog "sejr over dæmoner" på www.evangelist.dk

Jeg læste lidt i bogen og prøvede at finde ud af, hvad han mente?

Han siger noget med, at han har fået et kald af gud, hvad han skulle gøre.
Samtidig med at han har mange dæmoner inden i sig samtidigt.Han fortæller om alle de gange, han har prøvet at få jæget en dæmon ud.
Skal man tro ham eller lade hver?

Han sætter det også op på en måde, som om han giver dæmonerne skylden for mange af alle hans synder, som om han ikke vil tilkende at det er ham, der ligesom er midtpunktet i synderne.
Hvad skal man tro om dæmoner?
Jesus uddrog dæmoner, men det var som om, at Christian Hedegaard bruger dæmonerne som syndebuk. Det er som om han går for meget op i det, det er ikke det vigtigste eller er det?

Han nævner utrolig meget der kan sættes trivlssprøgsmål, skal man tro det eller holde sig langt væk fra det?
Hvor langt kan tillade sig at gå om det med dæmoner?

Han skriver i introduktionen i bogen hvordan den skal læses.
"For at gøre emnet mere overskueligt skelner jeg mellem tre grader af dæmonisk aktivitet.
Denne opdeling-dæmonisering i sindet, undertrykkelse af kroppen og besættelse af ånd, sjæl og legeme på en gang - er min personlige tolkning, og det er i lyset af dette, at bogen skal læses."

Okay hvad med helligånden besætter ånd, sjæl og legeme, hvis du har gjort det til det. Er helligånden so en dæmon af en slags? Det er et mystik spørgsmål for det, er det ikke eller hvad?

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#14167 - 29/06/2003 11:18 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: breidahl]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Shalom....

Hmmm... jeg har selv læst bogen... må indrømme at jeg har svært ved at forholde mig til den... på sin vis vil jeg give ham ret i dele af de ting han har skrevet... men jeg føler at bogen er meget radikal, selv for mig... jeg føler ikke særlig meget glæde eller kærlighed når jeg læser bogen, men mere fordømmelse og MEGET kraftig formaning... Jeg har aldrig mødt eller set Hedegaard, så jeg hverken kan eller vil udtale mig om ham som person... Nu afhænger ens billede af en bog, jo også meget af hvordan man læser den... bare se Bibelen:o)....

Jeg tror vi skal passe på med at dæmonisere alting... blandt andet taler han om et besøg på en kristen-ejet bar hvor der blev udskænket øl... han fik det lidt til at lyde som om, at bare man drak en øl så blev man besat af utallige dæmoner... hmmm.. Jeg har selv haft et alkoholproblem da jeg var yngre, hvor jeg også var på antabus, så jeg ved hvilken forbandelse alkohol kan være... men sørgeligt nok, behøves vi ikke at være besat af dæmoner for at falde i den fælde... der skal vi til tider bare udsættes for et svagt øjeblik og følelsen af ensomhed... I dag kan jeg sagtens drikke en øl eller et glas vin uden at falde i... jeg har intet problem med alkohol andet end det samfundsmæssige problem... Danmark er trods alt det land med det største alkoholproblem i verdenen... Og jeg kan heller ikke se noget forkert i at drikke i festlag, så længe man ikke drikker mere end at man kan tænke klart... og det er jo individuelt fra person til person...

Men jeg tror på at der er dæmoner og at der er folk der er besatte... men jeg kender ikke meget til det område, da jeg kommer i en kirke hvor vi mere fokuserer på budskabet, kærligheden og alt det gode der venter os med Gud, end alt det onde der lurer på at overfalde os om hvert gadehjørne...

Guds fred....

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#14168 - 29/06/2003 13:05 En artikel om Christian Hedegaard og hans dæmoner [Re: breidahl]
breidahl
Bruger

Reg.: 28/06/2003
Artikel fra Frederiksborg Amts Avis 1.sektion side 4 fra Fredag 27 juni 2003
artiklens navn: "Pas på prædikanten" send en mail til mig, og jeg sender den til dig
Breidahl_R@hotmail.com hurtigst muligt.

der står i artiklen at han skal have 60kr pr. person, er det kristen at gøre det?
Det mener jeg ikke, og det er langt ude at krave det. Jeg følger hans råd, ham der har skrevet artiklen. Tag i kirken i stedet for ind at gå til ham.

Ændret af breidahl (29/06/2003 13:15)

Til toppen 
#14169 - 29/06/2003 16:06 Re: En artikel om Christian Hedegaard og hans dæmoner [Re: breidahl]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Breidahl, jeg er helt enig med dig i at vi skal lade være med at fokusere på dæmoner. Vi skal gøre os klart at de findes, og derfor holde os til Jesus, så er vi i sikkerhed hos ham, og iført Guds fulde rustning.

I vores trosbekendelse hedder der jo også: Vi forsager djævelen og alle hans gerninger og alt hans væsen.

Der siges ikke noget om, at vi skal bekæmpe djævelen - det kan vi ikke. Vi skal tage ansvaret for vores egne synder og bede om tilgivelse, og vi skal takke for, at Jesus har overvundet djævelen, betalt for vores synder og naglet vores skyldsbevis til sit kors, hvis vi vil tage imod hans frelsende kærlighedsgerning i tro.

Den onde er ganske vist stadig aktiv, og jeg tror også at besættelser kan finde sted (formentlig meget sjældent her i vores del af verden). Hvis jeg møder tilfælde hvor jeg har mistanke om dæmonisk besættelse, vil jeg styrte hen til en troende præst og bede om råd og hjælp hos ham.

Men hvis vi lægger vores liv i Guds gode hænder og hver dag beder den bøn, som Jesus har befalet os at bede: ".. Fri os fra den Onde.. ", så tror jeg at vi kan være trygge ved, at den store hyrde, som elsker os og har betalt os så dyrt, vil passe på alle sine får!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#14170 - 29/06/2003 23:30 Re: En artikel om Christian Hedegaard og hans dæmoner [Re: kristina]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Kære Kristina

Jeg vil lige supplere fra Bibelen. Der står jo :

"I skal altså underordne jer under Gud; og I skal stå Djævelen imod, så vil han flygte fra jer. v8 Hold jer nær til Gud, så vil han holde sig nær til jer. Gør jeres hænder rene, I syndere; rens jeres hjerter, I tvesindede! " (Jak. 4,7-8)

Vi skal altså leve i en konstant omvendelse fra vores selviskhed ! Her tror jeg ikke det handler om at vi har en øl i køleskabet. Men det rækker langt dybere, nemlig alle de sider i vores "natur", der ikke er af Gud (bl.a. grådighed, hovmod, ja, hele vores selvcentrering). "Rens jeres hjerter".

Det en del helbredelsesprædikanter beskæftiger sig med er primært ydre omvendelser i form af utugt, brug af øl og cigaretter (de to sidste er dog vanskeligt at begrunde bibelsk). Jeg har dog ofte oplevet at når mennesker så (ofte i egen kraft) har omvendt sig fra disse 3 ting, er de usædvanlig rene. Så rene at de faktisk er lidt bedre end andre...........................

Dæmonisk aktivitet ? Ja, i allerhøjeste grad og alle vegne. Men Jesus har besejret Satan ! For at være i denne sejr, må vi være hvor Jesus er. Og Han er i sit Ord og Sakramenter, dette SIGER han !.

Hvor Ordet forkyndes rent og sakramenterne forvaltes ret er Sejrherren selv til stede, og HER er det ikke let for Djævelen og hans dæmoner at sprede forførelse, ondskab og vranglære.

Med kærlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#14171 - 30/06/2003 06:46 Re: En artikel om Christian Hedegaard og hans dæmoner [Re: kristina]
Carsten
Bruger

Reg.: 05/11/2001
Hej Kristina,

Hvis jeg møder tilfælde hvor jeg har mistanke om dæmonisk besættelse, vil jeg styrte hen til en troende præst og bede om råd og hjælp hos ham.

Kunne du ikke selv drive den ud?

Mvh. Carsten

Til toppen 
#14172 - 30/06/2003 08:44 Re: En artikel om Christian Hedegaard og hans dæmoner [Re: Carsten]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Carsten, du spørger:

Kunne du ikke selv drive den (dæmonen) ud?

Det må jeg svare nej til - den slags har jeg hverken kaldelse eller nådegave til, og i øvrigt heller ikke til at vurdere om der er tale om psykisk sygdom (hvad jeg tror det næsten altid er) eller besættelse.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#14173 - 30/06/2003 17:58 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: breidahl]
Anonym
Anonym

Heysa!! Først og fremmest...

1. Findes dæmoner?

Svar: Ja

2. Når der findes dæmoner har nogle mennesker så dem ikke i sig?

Svar: Øhm jo..!

Det jeg vil frem til er at vi må se kendsgerningerne i øjnene, selvfølgelig findes der dæmoner, de er jo beskrevet i bibelen. Som et eksempel kan vi tage, tager jeg meget fejl når jeg nævner en prostitueret kvinde Jesus møder. Jesus møder i hvert fald en kvinde som har en masse dæmoner inde i sig, og jeg mener hun er prostitueret. Grunden til at hun har det, og de andre der fuldtes med Jesus ikke har det er fordi hun har levet et syndig liv, levet i synd, og så er hun IKKE iført Guds fulde rustning, men lader Satan binde hende med tusinde af lænker. Men da hun møder Jesus farer han dem alle ud af hende.. Der er mange i hende!!

Så selvfølgelig kan Christian Hedegaard have haft mange dæmoner inde i sig hvis han har levet i synd, og ikke været iført "den fulde rustning".

Det samme med os, hvis vi bliver svage i ånden, og lever adskilt fra GUd åbner vi op for det onde. Jeg ved ikke hvad man skal gøre for at være så uheldig og få en, eller flere dæmoner ind i sig, men jeg ved at Satan går rundt som en brølende løve og han HAR sine dæmoner han kan sende ud, alt andet kan være ligemeget end dette ene faktum: Satan er en brølende løve, og snupper dig med det samme du kommer på vildspor! Det vigtigste: Vi skal IKKE bevæge os derud hvor vi lever i synd, og adskilt fra Gud. Og vi må bekende når vi har, eller er derude (adskilt fra Gud).. For der kan VI være bedraget og fyldt med dæmoner. Synden = Satan. Det vigtigste er bare at vi lever i Jesus, for uden ham kan alt ondt ske.. Så vi MÅ tro på at vi også selv kan blive besat af en eller flere dæmoner.. Ligemeget hvad der sker skal vi altid søge Jesus, og sige vi ønsker ham!

Det vigtigste er bare at vi ved at Satan er det farligste, og ondeste. Derfor skal vi søge Jesus alt hvad vi kan, og sige at han skal hjælpe os. Sige til Jesus at vi ønsker ham fuldstændig, og leve fuldstændig som Jesus mener vi skal leve. For vi ønsker jo ikke at misforstå Guds ord, men at forstå det 100% sådan som det skal forstås. Hjælp os i din rette vilje Jesus, hjælps os, send vækkelse, og se på mit hjerte, for du ved hvad jeg føler, du ser på mit hjerte..
Amen

Gud velsigne D-I-G - KLAUS!

Klaus

Ændret af KunJESUS (30/06/2003 18:02)

Til toppen 
#14174 - 02/07/2003 01:23 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: breidahl]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Breidahl.

Jeg har læst Christian Hedegaards bog, og jeg vil give dig helt ret i, at han bruger dæmonerne som syndebuk. Han ser ud til at have glemt, at der er noget, der hedder den syndige natur. I hvert fald er der ikke bibelsk belæg for at tale om utugtsånder, ånder af mord, religiøse ånder, tobaksdæmoner mv., sådan som han gør i sin bog.
Gud kræver altid mennesket til ansvar overfor dets synd. Man kan ikke tørre ansvaret af på fristeren.
Når Paulus formaner menighederne pga. forskellige synder, henviser han dem jo ikke til åndsuddrivelser, men til omvendelse. Jesus driver heller ingen "religiøse ånder" ud af farisæerne, men opfordrer dem til omvendelse.

CHs bog er ikke en, jeg ville anbefale til opbyggelse. Selv om det kan virke fascinerende, når en fortæller om, at han har fået et kald og oplevet dette og hint, skal man altid se på, hvad personen forkynder. Oplevelser er ikke et blåstempel, men man må bedømme, om forkyndelsen stemmer overens med Bibelen.

Med venlig hilsen AnnePande.

Til toppen 
#14175 - 02/07/2003 01:54 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: ]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Klaus.

Jeg tror det er Maria Magdalene du hentyder til. Jesus drev 7 onde ånder ud af hende.
Bibelen siger dog ikke, at hun var prostitueret. Men det er en gammel kirkelig tradition at identificere hende med synderinden, der salvede Jesu fødder i Luk. 7. Forvirringen er måske opstået, fordi der også er en anden Maria, der salver Jesu fødder, men det er Lazarus´ søster, der salver Jesus før hans begravelse.
Jeg kan nu ikke se, at synderinden og Maria Magdalene er den samme, så derfor vil jeg heller ikke drage den konklusion, du gør.

Det er rigtigt at vi ikke må leve i synd = slutte fred med synden, for den skiller os fra Gud. Derfor er det nødvendigt hver dag at bekende den for Gud og modtage hans tilgivelse for Jesu blods skyld. Det er også rigtigt at Djævelen frister os og vil føre os væk fra Gud. Men jeg tror alligevel man skal passe på med at blande tanker om besættelse ind i det. Hvad så med de synder, vi igen og igen falder i, måske dagligt, måske i årevis, selv om vi angrer dem bagefter? Ville det ikke være en unødvendig byrde at lægge på mennesker at sige, at det skulle skyldes en besættelse? Jeg kan heller ikke finde bibelsk belæg for den tanke.
Noget helt andet er, at vi, så længe vi lever her, må slås med vores syndige natur. At være en synder er ikke nødvenligvis det samme som at have sluttet fred med synden.

Det er rigtigt, at vi skal leve et helligt liv, men hvis vi tror, vi kan være syndfri, og at det er betingelsen for, at Jesus vil beskytte os mod den onde, er vi galt på den. Jesus overvandt både synden og djævelen ved sit kors. Vi kan ikke overvinde ham, selv ikke ved det mest hellige liv. Men jeg vil gerne opmuntre dig, alle andre og mig selv til at hvile i, at både sejren og forsoningen er fuldbragt ved Jesu kors alene. Ikke pga. vores vilje eller følelser. Og det hellige liv efter Guds vilje kan vi også kun leve pga. dette fuldbragte offer.

Til toppen 
#14176 - 02/07/2003 09:45 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: AnnePande]
malli
Bruger

Kære AnnePande

Jeg mener nu også at CH forkynder omvendelse fra de synder, der "åbner op" for dæmonien (bare lige for en god ordens skyld). Det der så her, som du ganske rigtigt skriver, er problemet, er at ganske enkelt IKKE kan stoppe med at synde ! Vi skal arbejde på processen, Paulus skriver at vi "skal arbejde på vores frelse med frygt og bæven".

Men vi oplever igen og igen at blive fanget i en synd, om ikke "hedninge-synderne " (alkoholmisbrug, afgudsdyrkelse, utugt) så "kristen-synderne" (hovmod, hovmod, hovmod) (dette kan ikke begrundes i bibelen). HVEM kan med 100% sikkerhed frasige sig en snert af misundelse, grådighed, selviskhed, bitterhed, dovenskab?.....Findes der mon "selviskheds-dæmoner"? og "hovmods-dæmoner"?, i så fald kan de findes i de kristne kredse (i særdeleshed hos undertegnede). Selv som æld-gamle kristne har vi brug for Guds tilgivelse over vor daglige synder.

Disse ting synes jeg der mangler i forkyndelserne fra Trosbevægelsen !

Med kærlig hilsen

Malli

Til toppen 
#14177 - 02/07/2003 17:16 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Malli.

Jo, jeg glemte lige den detalje, at han også taler om omvendelse. Det er et stykke tid siden, jeg har læst bogen.
Men måske ligger humlen i hans lære deri, at han mener, den kristne mere eller mindre mister sin syndige natur, så de synder, man alligevel begår, må forklares på en anden måde? (dæmoni). Det er vist også trosbevægelsens lære, eller har været?
Men jeg er ikke helt sikker, og vil gerne rettes hvis jeg tager fejl.

Mvh. Anne Pande.

Til toppen 
#14178 - 02/07/2003 18:15 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: AnnePande]
malli
Bruger

Hej AnnePande

Jeg har indtryk af at der temmelig ofte praktiseres syndfri-læren. Altså at vi overtager Guds natur, og dermed ikke KAN synde !......Dertil kommer forjættelserne om rigdom, sundhed og glæde.

Alle menneskets elendigheder forklares stort set ud fra dæmonisk aktivitet, som man selv "åbner op for" ved synd (læs: okkultisme, utugt, cigaretter, alkohol). Derudover kan man langt hen ad vejen selv styre sin skæbne gennem tankekontrol og bekendelser, så muligvis kan en "forkert" bekendelse medføre noget træls.

Den skal jo nok holde så længe man er ung, rask (rig) og rørig. Men når der efter 125 forbøn ikke er sket noget som helst (andet end man har det godt mens seancen står på), så begynder de fleste mennesker at sætte spørgsmålstegn ved tingene. Når de så får at vide at de skal tro mere, tænke og bekende mere, gå til flere forbøn, vil nogen efterleve dette i en periode
- flere vil tænke, at der er noget der ikke rigtig stemmer. Specielt når man bliver gammel, fattig og skrøbelig. Jeg tror ikke at de føler sig rigtig godt tilpas i dette selskab.

Jeg tror også at mange opdager, at den ikke helt holder med at være "syndfri", om ikke andet så ved "de andre" kristne.
I disse kredse er der ofte kristne, der er forbavsende "rene" (selvom der også er almindelige mennesker med begge ben på jorden). Men disse rene overjordiske væsener (som ikke har en øl i køleskabet!), vil ofte have et nidkært falkeblik på alt hvad der kunne lugte lidt af synd - "forkert påklædning", "en der vist lugter lidt af øl eller cigaretter" osv. i hver tilfælde er der altid noget at forarges over ! Vedkommende siger ikke det store, kun små velplacerte pile bliver sendt ud gennem luften. BLIKKET til gengæld siger alt. Når man så har været til nogle møder kommer man tættere ind på livet af væsenet.
Hvis man så kommer til at ridse lidt i lakken, og væsenet åbner munden, vil man opdage at det både er djælvle, dæmoner og skruptudser der kommer ud !

Nogen vil sikkert også opdage det gennem deres egne reaktioner - ens EGNE skruptudser!!!!

Sådan er der jo så meget.

Med kærlig hilsen

Malli

Til toppen 
#14179 - 02/07/2003 18:43 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Shalom....

Hmmm... tænker tit over det med at være syndfri... jeg nægter at tro på at noget almindeligt menneske kan være uden synd (defineret i fejl).... men igen... Jesus var jo ikke noget helt almindeligt menneske:o)...

Som kristen bliver man ikke mindre syndfri, bare mere fokuseret og opmærksom på det... man begynder at arbejde med de fejl man har for at nå idealet mere... en kristens ideal, bør være Kristus... det eneste perfekte menneske... men da intet menneske kan være perfekt, blev Gud nødt til at tage bolig i menneskekød for, at vise os det perfekte menneske... og fordi det perfekte menneske ofrede sig selv for os alle, vil Han, når vi følger Hans eksempel, være frelsen for os...
Her tænker jeg ikke, at der kun er frelse hvis vi er ligeså perfekte som Han, for hvilket menneske kan kalde sig lige med Gud?? Nej, frelsen ligger i at vi tager eksemplet på os og stræber efter at opnå det... og det vil vi opnå... måske ikke i dette liv, men så i det næste, ved Guds hjælp, for hvad der er umuligt for mennesket er muligt for Gud...

At give dæmoner skylden for vores synd er uansvarligt... selvfølgelig kan det forekomme, men så vil der også forekomme kraftige tegn på samme... ikke bare svaghedstegn i det ene eller det andet henseende som der er hos alle mennesker, men langt kraftigere tegn...

De "kristne" som hævder sig selv til, at være de "rene" og "hellige" mangler meget indsigt i Guds ord... kun den der ydmyger sig, skal oprejses... den mindste på jorden skal være den største i Himmelen... hvem da ønsker sig, at være stor på jorden, hvis det man har i vente er ydmygelse?? En kristen der gør gode ting bør se, at det gode kan han ikke gøre uden Gud og lade æren tilkomme Gud... For hvem af os ville være født hvis ikke det var Guds vilje??
Jesus selv siger: "Kun Gud er god!" (Mark 10,18)... hvilket menneske kan da kalde sig god?? Det gode vi gør er fra Gud...

Guds fred....

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#14180 - 03/07/2003 01:23 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Kefas Ben-Adam]
malli
Bruger

Hej

"Jesus selv siger: "Kun Gud er god!" (Mark 10,18)... hvilket menneske kan da kalde sig god?? Det gode vi gør er fra Gud... " Et stort AMEN herfra !

Med kærlig hilsen

Malli

Til toppen 
#14181 - 03/07/2003 06:42 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
Carsten
Bruger

Ja, og enddog den bemærkning var der også nogen der ville opfatte som hovmodig...

Mvh. Carsten

Til toppen 
#14182 - 03/07/2003 09:18 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Kære malli, du skriver

HVEM kan med 100% sikkerhed frasige sig en snert af misundelse, grådighed, selviskhed, bitterhed, dovenskab?.....Findes der mon "selviskheds-dæmoner"? og "hovmods-dæmoner"?, i så fald kan de findes i de kristne kredse (i særdeleshed hos undertegnede). Selv som æld-gamle kristne har vi brug for Guds tilgivelse over vor daglige synder.

Disse ting synes jeg der mangler i forkyndelserne fra Trosbevægelsen

Dertil svarer Carsten, at den bemærkning også kan opfattes som hovmodig. Du skriver så, at du er enig med ham heri. Tænk, ved I hvad begge to, der synes jeg faktisk ikke den kan! Det kan da aldriv være hovmod at nævne, hvad man synes mangler i den ene eller anden form for forkyndelse!

Det kan være rigtigt eller forkert (jeg selv synes det er rigtigt), men hovmodigt ? Nej!!

Jeg synes tværtimod det er en forpligtelse at gøre opmærksom på vranglære, når vi mener at møde den .. men selvfølgelig på en kærlig måde. Og jeg synes jeg faktisk du gjorde her ..

Men hovmod i øvrigt? Jo, enig, jeg tror ikke en eneste af os undgår den synd. Uanset hvor megen ydmyghed vi mener at kunne præstere!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#14183 - 03/07/2003 12:18 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: kristina]
malli
Bruger

Kære Kristina

Du skriver: "Du skriver så, at du er enig med ham heri." Øhhh, hvad? Er der noget jeg er gået glip af?

Med kærlig hilsen

Malli

Til toppen 
#14184 - 03/07/2003 12:43 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Malli, der ser ud for mig som om du har slettet dit ja-og-amen-svar til Carstens indlæg i dag kl. 6.42. Jeg fik det ind i min mail-box og nåede altså at reagere inden du slettede, og i mail-boxen bliver det jo liggende, indtil jeg selv sletter. (Det har jeg gjort.).

Så bare glem det! Jeg har også tidligere haft problemer med et af mine egne indlæg, som jeg havde slettet hurtigt, fordi jeg fortrød, og som en anden bruger undrede spurgte til. Man kan altså også være for hurtig på tasterne ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#14185 - 03/07/2003 13:34 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: kristina]
malli
Bruger

Hej Kristina

Kl. 6,42 ???? Så må jeg have skrevet i søvne, for jeg har sovet fra sent i går aftes (over midnat) og vågnede ved et telefonopkald (jeg mener 8.45). Jeg har skrevet ja og amen i et indlæg til en anden bruger i dag (i et indlæg om Gud), men har nok for meget stolthed til bevidst at skrive "ja og amen" til et indlæg, der beskriver et af mine som hovmodigt

Hvis jeg en anden gang skriver noget lignende vrøvl - SÅ SEND MIG I SENG !!!

Med kærlig hilsen

Malli

Til toppen 
#14186 - 03/07/2003 17:06 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
Carsten
Bruger

Til Malli og Kristina
Og så lige for at banke den helt på plads, så sagde jeg ikke at JEG synes din bemærkning var hovmodig, men at der var nogle der ville opfatte den således...

Mit grundlag for at sige dette, er at jeg ofte får smidt denne i hovedet, når bare synes jeg giver Guds ord ret i hvem jeg er, hvad jeg er løskøbt fra, og hvad jeg kan i kraft af Ham der har løskøbt mig...

Men sådan er der så meget...

Mvh. Carsten

Til toppen 
#14187 - 03/07/2003 17:34 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Carsten]
malli
Bruger

Kære Carsten

"Og så lige for at banke den helt på plads, så sagde jeg ikke at JEG synes din bemærkning var hovmodig, men at der var nogle der ville opfatte den således..." Dette er korrekt. Men selvom du naturligvis ikke mener min bemærkning var dette, hvorfor skriver du så nogen vil ?

"Mit grundlag for at sige dette, er at jeg ofte får smidt denne i hovedet, når bare synes jeg giver Guds ord ret i hvem jeg er, hvad jeg er løskøbt fra, og hvad jeg kan i kraft af Ham der har løskøbt mig..."

Mener du at du er løskøbt fra at kunne synde? eller for den sags skyld løskøbt fra at kunne blive syg eller fattig? for det var i grunden det der var udgangspunktet. Fortæl mig hvor du mener jeg tager fejl.

Mkh Malli

Til toppen 
#14188 - 03/07/2003 19:48 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej malli, nej det var ikke dig jeg havde mistænkt for at skrive noget som helst kl. 6.42, det var faktisk Carsten, der åbenbart var frisk på det tidspunkt.

Men bortset fra det, så er det altså mig, der er synderen her, har jeg fundet ud af.
. Det var dit indlæg til Kefas i denne tråd, som jeg havde fået fejlplaceret i mit hovede.

Så det er mig, der skal sendes i seng -- - - nånej hellere på ferie - det sker faktisk også (5.-10. ds. incl.).og jeg håber meget det hjælper!

Undskyld altså!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#14189 - 03/07/2003 20:19 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: kristina]
malli
Bruger

Hej Kristina

Alt forladt !

Det glæder mig. Jeg var ved at være bange for at mine små black-outs var blevet helt ekstreme .

Du må i hver tilfælde have en rigtig god ferie.

Med kærlig hilsen

Malli

Til toppen 
#14190 - 03/07/2003 20:38 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
Carsten
Bruger

Hej Malli,
Jeg ved næsten ikke om jeg orker den diskussion som døren nu er åbnet til, men OK...

MED HENSYN TIL SYND
Jeg ved at Jesus har taget mine synder på sig, og at mit gamle syndige legeme er blevet korsfæstet med ham og nu er dødt til synd. Loven gælder kun for dem der er levende, men da jeg nu er død, og det er Kristus der lever i mig, så er loven og synden ikke herre over mig længere...

Jeg er nu levendegjort ved Helligånden, og da jeg nu er af ånden - så vil jeg det åndelige...

Vi kan dog stadig vælge at stille os selv til rådighed for uretfærdighed, og i denne verden, med pres, konstante fristelser og folk der ikke behandler os ordenligt, så er det let at komme til at synde, men heldigvis så er Jesu blod udgydt for al vor synd, og bekender vi vor synd så er han trofast og retfærdig til at tilgive os...

MED HENSYN TIL SYGDOM
Hvis jeg skulle drage en konklusion udfra Jesu liv og undervisning - så ville jeg utvivlsomt drage den konklusion at det er meningen vi skal gå omkring, fyldt med Helligånd og kraft og lægge hænderne på de syge så de bliver raske, og det er ikke noget vi skal blive ved med at slås med. Jeg siger ikke at vi ikke kan blive ramt af det, men for mit vedkommende - så tror jeg ikke på at sygdom kan slå mig ihjel, uanset hvad sygdommen hedder. Hvorfor? Fordi Ham der er i mig er større end ham der er i verden. Ja, jeg har skam haft sygdomme og har da kæmpet med det, men jeg er ikke bevæget af omstændigheder - kun af det jeg tror på - og det jeg tror på, er det der står skrevet.

MED HENSYN TIL PENGE - RIGDOM /FATTIGDOM
Altså nu er det ikke sådan at Gud lader penge dumpe ned fra himlen, det øjeblik man tager imod Jesus som sin frelser, men jeg kan forsikre om at Jesus ikke har noget imod at vi ejer penge. Det han har noget imod er at pengene ejer os.

Paulus skriver:
"Dem, der er rige i den nuværende verden, skal du byde, at de ikke må være overmodige og ikke skal sætte deres håb til usikker rigdom, men til Gud, som rigeligt skænker os alt, hvad vi behøver."

Når pengene ejer os, så sætter vi vores lid og håb til dem, i stedet for til Gud. Det er jo Gud der skænker os alt hvad vi behøver, og derfor er det Ham vi skal sætte liden til.

Penge er jo ikke onde i sig selv - men penge kan sendes på en ond mission eller en god mission. F.eks. kan man nå finansiere rent drikkevand til dem der ikke har det hvis man har pengene til det, eller man kan bruge dem til narkotika. Det er ikke pengene der er onde, men det er de mennesker der har dem mellem hænderne, der enten kan være styret af den onde eller den retfærdige, og afhængig af hvem der har dem mellem hænderne, vil bestemme hvad pengene bliver brugt til...

(og ja, jeg er klar over at der er brådne kar i den kristne verden...)

Mvh. Carsten

P.S.: Og så er jeg i øvrigt træt af den opfattelse - at fattigdom er et tegn på ydmyghed. Fattigdom og mangel er en forbandelse, men fordi vi i Danmark ikke har haft fattigdommen tæt inde på os, så kan vi ikke se dette. Jeg kender mange fra Afrika, der kan fortælle om hvor ødelæggende og knusende fattigdom kan være...

Til toppen 
#14191 - 04/07/2003 12:06 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Carsten]
malli
Bruger

Kære Carsten

Jeg glorificerer på ingen måde fattigdom !. Det er ganske rædselsfuldt at mangle penge. Men reagerer naturligt imod de løfter om rigdom, jeg har hørt så mange af.

”To ting beder jeg dig om,
nægt mig dem ikke, så længe jeg lever:
Hold løgn og løgneord borte fra mig!
Giv mig hverken armod eller rigdom,
men giv mig det at spise, der tilkommer mig,
for at jeg ikke skal blive så mæt,
at jeg fornægter dig og siger: »Hvem er Herren?«
og for at jeg ikke skal forarmes og blive en tyv
og krænke min Guds navn.” (Ordsp. 30, 7-9)

"Vi kan dog stadig vælge at stille os selv til rådighed for uretfærdighed, og i denne verden, med pres, konstante fristelser og folk der ikke behandler os ordenligt, så er det let at komme til at synde, men heldigvis så er Jesu blod udgydt for al vor synd, og bekender vi vor synd så er han trofast og retfærdig til at tilgive os..."

Herved medgiver du, som jeg læser det, at vi ikke er syndfri. For var vi KUN af ånden kunne vi jo ikke "falde i". Dette viste Jesus Kristus på det ypperligste! Hans disciple demonstrerede derimod vores egen skrøbelighed, selvom de var af ånden. Vi ser også i brevene en masse formaninger, der vidner om alt andet end åndsfyldte kristne.

"MED HENSYN TIL SYGDOM
Hvis jeg skulle drage en konklusion udfra Jesu liv og undervisning - så ville jeg utvivlsomt drage den konklusion at det er meningen vi skal gå omkring, fyldt med Helligånd og kraft og lægge hænderne på de syge så de bliver raske, og det er ikke noget vi skal blive ved med at slås med. Jeg siger ikke at vi ikke kan blive ramt af det, men for mit vedkommende - så tror jeg ikke på at sygdom kan slå mig ihjel, uanset hvad sygdommen hedder. Hvorfor? Fordi Ham der er i mig er større end ham der er i verden. Ja, jeg har skam haft sygdomme og har da kæmpet med det, men jeg er ikke bevæget af omstændigheder - kun af det jeg tror på - og det jeg tror på, er det der står skrevet."

Jeg tror ikke på at vi kan undgå sygdom. Jeg har set det. Stærke troskæmpere vælte omkuld med både det ene og andet. Jeg selv har en depression. Måske er sygdom en forbandelse, men jeg tror at Gud bruger sygdomme til at lutre vore sjæle. Gud er jo også tugtemester og pottemager. I hver tilfælde er det utrolig stærkt at mærke Guds nærvær på bunden af et sort hul - at erkende, at uanset hvordan vi har det psykisk eller fysisk, så ER han der !

Med kærlig hilsen

Malli

Til toppen 
#14192 - 04/07/2003 12:31 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
Carsten
Bruger

Hej Malli,
Jeg tror ikke at Gud påfører os sygdommene, det er satan der gør dette...

Jesus sagde "Tyven kommer kun for at stjæle og slagte og ødelægge. Jeg er kommet, for at de skal have liv og have i overflod."

Her stiller Jesus sig i direkte kontrast til djævelens gerninger, og fortæller os hvad djævelen gør og hvorfor Han er kommet til os.

Jeg er overbevist dybt i mit hjerte at det er Guds vilje for sine børn at være sunde og raske i deres legeme. Hvorfor skulle han ellers stige ned, blive et menneske, for at tage vores straf, for at bære vore sygdomme og lidelser, og i øvrigt gå omkring og helbrede alle der var undertrykt af djævelen, hvis ikke det var hans vilje?

Så jeg må altså også sige, at når jeg beder for helbredelse, min egen eller andres, så beder jeg ikke "hvis det er din vilje", fordi det ved jeg dybt i mit hjerte at det er, og det ved jeg at skriften bekræfter...

Jeg ved så godt, at helbredelse ikke altid kommer spontant, og at mange giver op når ikke helbredelsen kommer spontant, men det gør den jo altid heller ikke altid med lægemedicinen. En helbredelsesproces starter, og symptomerne kan da blive hængende et stykke tid. Pris Gud for når helbredelsen sker spontant, og alle symptomer er væk, men der er mange tilfælde hvor helbredelsen er en proces, hvor Gud går hånd i hånd med dig, og fører dig stærkere ud på den anden side...

Selvom satan har bragt sygdom over os, så kan Gud vende situationen til vores bedste, forstået på den måde, at nu har vi en førsteklasses mulighed for at lære vores Fader at kende som vores helbreder, og søger vi Ham, så vil vores behov for kropslig helbredelse også blive mødt.

Jeg tror at mange som kalder sig selv kristne, men som uden for kirken ikke har noget egentligt fælleskab med Gud, ikke oplever Gud som deres helbreder, deres forsørger og som den Fader der har kraft til at udfri dem fra syndige vaner, simpelthen fordi de ikke kender Ham. Der er mange der valfarter fra helbredelsesmøde til helbredelsesmøde, men privat mødes de aldrig med Gud, og jeg tror inderst inde at det er der, katten ligger begravet...

Jeg kan tage fejl, og jeg siger absolut ikke dette for at pege fingre af nogen...

...men nogen gange er vi bare så optaget af kirkelige aktiviteter at vi glemmer det personlig fælleskab med Gud!

Mvh. Carsten

Til toppen 
#14193 - 04/07/2003 13:02 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Carsten]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Shalom...

Jeg vil give dig ret i det sidste... det er ikke kun det kirkelige, men i allerhøjeste grad også det personlige... må i det tilstå, at jeg ikke har været i kirke særlig meget de sidste to måneder, netop pga at jeg er ved at finde mig selv åndeligt og ikke er helt sikker på at jeg deler opfattelse med min kirke om nogen ting.. jeg vil gerne inlfueres, men ikke påvirkes... med mindre det er Gud:o)... skal lige siges, at jeg bor sammen med tre andre kristne, to af dem fra min kirke, så det er ikke fordi jeg lukker mig inde i mig selv:o)...

Men vil også lige komme med en udtalelse som jeg håber i kan se det sjove i:o)

"Jeg har også bedt til Gud... jeg havde influenza og ville gerne blive rask... jeg var tålmodig... jeg skulle godt nok bede 10 dage, men så blev jeg også rask:o)...."

Der er ikke ment som hån af troen på helbredelse... absolut ikke... men sygdom er ikke nødvendigvis noget dårligt, men kan også være et tegn på at der er noget galt, som man ellers ikke ville finde ud af... for eksempel overanstrengelse, stress og andre ting... der vil jeg vove at påstå, at sygdom er til det gode...

Husk: "Alt virker til det gode for den der elsker Gud"... også sygdom:o)...

Guds fred...

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#14194 - 04/07/2003 13:08 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Carsten]
malli
Bruger

Hej Carsten

Jeg er fuldstændig enig med dig i fællesskabet store betydning.

Men omkring sygdomme er jeg ikke så sikker på at det er Satan der påfører os disse. Vi ser godt nok ud fra Job, at Gud, i en efter min mening besynderlig magtkamp, lader Satan pine og plage den retfærdigeJob med alskinds rædsler.

Men derudover vidnes der om at Gud ! påfører mennesker sygdomme:

Herren lod den dreng, Urias' kone havde født David, blive ramt af sygdom.(2. Sam. 12,15)

Men den altskuende Herre, Israels Gud, slog ham med en uhelbredelig indre sygdom: Næppe havde han sagt dette, før han blev ramt af ulidelige pinsler i sine indvolde og frygtelige smerter i sit indre – (2. Makk. 9,5)

Hvis du ikke omhyggeligt følger alle denne lovs ord, som står skrevet i denne bog, og frygter det herlige og frygtindgydende navn Jahve, din Gud, v59 så vil Herren ramme dig og din slægt med usædvanlig hårde slag, med kraftige og vedvarende plager og med svære og vedvarende sygdomme. v60 Alle Egyptens sygdomme, som du gruer for, vil han påføre dig, og de skal klæbe til dig; v61 også enhver anden sygdom og plage, som ikke er nævnt i denne lovbog, skal Herren bringe over dig, til du er tilintetgjort. (5. Mos. 28, 58-61)

Dette er dog ikke ensbetydende med at disse mennesker nødvendigvis havde syndet:

”Elisa blev ramt af en dødelig sygdom. Så drog Israels konge Joash ned til ham, kastede sig grædende ned over ham og sagde: »Min fader, min fader, du Israels vogne og heste!«(2. Kong. 13,14) Elisa døde, og man begravede ham. År efter år trængte strejfskarer fra Moab ind i landet. v21 Da nogle folk engang var ved at begrave en mand, og de pludselig fik øje på en strejfskare, kastede de manden i Elisas grav, og da manden kom i berøring med Elisas knogler, blev han levende og rejste sig op.(2. Kong. 13,20)

”På den tid blev Hizkija så syg, at han var ved at dø, og profeten Esajas, Amos' søn, kom til ham og sagde: »Dette siger Herren: Beskik dit hus, for du skal dø; du bliver ikke rask!«
v2 Så vendte Hizkija ansigtet ind mod væggen og bad til Herren. v3 Han sagde: »Ak, Herre! Husk dog på, hvordan jeg har vandret for dit ansigt, trofast og helhjertet, og altid har gjort det, som er godt i dine øjne.« Og Hizkija græd højt.
v4 Da kom Herrens ord til Esajas: v5 »Gå hen og sig til Hizkija: Dette siger Herren, din fader Davids Gud: Jeg har hørt din bøn, og jeg har set dine tårer. Derfor giver jeg dig endnu femten år at leve i, ” (Es. 38,1-5)

Noget tyder på at Gud kan ramme et retfærdigt eller uretfærdigt menneske, med sygdom, vilkårligt eller uvilkårligt - med eller uden Satans hjælp.

Med kærlig hilsen

Malli

En mands livsmod får ham til at udholde sin sygdom,
men hvem kan bære modløshed?(Ordsp. 18,14)

Til toppen 
#14195 - 04/07/2003 13:35 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
Carsten
Bruger

Hej Malli,
Jeg er glad for at se, at alle dine eksempler hører den gamle pagt til, og ikke den nye, som beskrevet i Esajas 53 & 54...

Jesus kom for at tilintetgøre djævelens gerninger, berøve ham hans magt, men ikke kun det - han har også sat os i stand til at gøre de gerninger Han gjorde - i det Han har givet/sendt os Helligånden...

Jesus, som er Gud, gik ikke omkring og påførte mennesker sygdomme og straffede dem på den måde - nej Han gik omkring og helbredte alle der var undertrykt af djævelen...

Mvh. Carsten

Til toppen 
#14196 - 04/07/2003 13:37 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Kefas Ben-Adam]
Carsten
Bruger

Hvorfor blev du helbredt for din influenza,

Fordi Gud har designet kroppen til at helbrede sig selv. Dette fortæller noget om Guds personlighed - Han er en helbreder!

Mvh. Carsten

Til toppen 
#14197 - 04/07/2003 14:07 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Carsten]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Ja... men det var jo netop ikke på baggrund af bønnen, men det naturlige imunforsvar Gud har velsignet mig med...

Det forhold jeg har til at dø.. om det så er af sygdom eller noget andet, er nok lidt anderledes end dit... om så kroppen dør lever jeg stadig videre, for jeg har modtaget livets ånd af Herre, min Gud... Derfor dør jeg ikke, men min krop dør fra mig.. Jeg ser ikke døden som en slutning, men som en begyndelse... jeg kan være skræmt af tanken om hvordan jeg skal dø og hvor lang tid der tager... om der vil være pinsler i det...
Ja, når jeg læser om hvordan kristne blev pint, med at blive brændt, skåret op, savet over og hvad man ellers har kunnet finde på i det civiliserede Rom, så frygter jeg da, at det skal overkomme mig at opleve kraftige pinsler for min Gud... ikke at jeg forventer det i et land som Danmark:o)... men mine planer er så heller ikke at blive her...
Jeg ved at Gud vil bevare mig... måske ikke min krop, men hvad der er nedbrudt kan Gud altid genoprette... men min ånd vil altid bestå... og når den er gjort fri af det syndige kød, vil jeg fremstå som jeg rigtigt er...
Jeg ved at Gud har givet mig kroppen som en velsignelse og jeg vil heller ikke fornægte den som gnostikerne gjorde... kroppen er mit tempel... og templet er til Guds ære...

Guds fred....

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#14198 - 04/07/2003 14:29 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Malli, det der med Job, joh han var så retfærdig så det var helt forfærdeligt. Han forklarede Gud om alle sine gode gerninger.

Nu har jeg ikke lige teksten for mig, men da jeg læste den sidst forekom det mig nærmest, at han nok førte dagbog over alle sine fortræffeligheder. Selvretfærdig, måske? Jeg er slet ikke så sikker på, at han var ret nem at holde af, hvis vi havde ham her

kristina .

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#14199 - 04/07/2003 14:46 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: AnnePande]
Pente Costal
Bruger

Reg.: 03/05/2002
Sted: Holstebro/ Danmark
Tilgengæld rører han ved emner og realiteter som mange kristne i dag overser eller med vilje sidder overhørig..
Dæmonerne hærger vores ukristne land og kun få gør noget ved det eller gør andre opmærksomme på det..

C. Hedegaard er uden tvivl en gudsmand med et budskab vi må se at forstå her i DK.
Jeg har selv læst bogen og mener den er kanon ærlig...og ikke mindst et fedt vidnesbyrd på at man kan gøre sig fri af satan i Guds kraft...

Jeg kan helller ikke se hvad der menes med at han giver skylden for sin synd over på dæmoner. Bogen taler om at dæmoner er til, og det er mere almindelige end vi tror.

Har man glemt at saten er til i de missionske kredse..?

Uddriv dæmoner...sæt folk fri...
I jesu navn

Pente Costal

Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse

Til toppen 
#14200 - 06/07/2003 18:29 Gud bruger også Christian Hedegaard [Re: breidahl]
Rasmus
Bruger

Reg.: 26/05/2002
Sted: Struer
Jeg kommer i missionske kredse, og har både læst Hedegaard og hørt ham tale (og synge, for den sags skyld)

Jeg er ikke enig med ham i alt, men det kan jo lige så godt være mig, der tager fejl, og vi er helt sikkert enige i kernen i kristendommen.

Jeg synes også det er for meget at kalde rygning for en dæmon, men mange af de situationer han fortæller om i Sejr Over Dæmoner ej jeg helt sikker på der er rigtige. Han rejser rundt og driver onde ånder ud med Jesu hjælp.

Derfor vil jeg give ham alt mulig støtte.

Dæmonerne findes! MEN JESUS ER STÆRKERE! Lad os ikke give dæmoner let spil ved at påstå de ikke findes.

Rasmus

Jesus er den største :-)

Til toppen 
#14201 - 07/07/2003 03:57 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: AnnePande]
Pente Costal
Bruger

Og igen..

Kære Anne..
Jeg kan forsikre dig om at Hedegaard prædike ud fra biblen, en ting som vores folkekirke-præster godt kunne tage at gøre ligeså..
Hedegaard sige tingene som de er, ikke hvad folk gerne vil hører..
Jeg har hørt ham tale/ forkynde m.m.

Jeg synes det er ærgligt at afskrive Hedegaard, for han og evangelist, er uden tvivl blandt dem der vinder flest hjerte hjem til Jesus.
Og så arbejder de på et tværkirkeligt grundlag.

mvh- PC

Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse

Til toppen 
#14202 - 11/07/2003 10:09 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Pente Costal]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Og igen igen .......

PC, du skriver

Hedegaard sige tingene som de er, ikke hvad folk gerne vil hører

Jeg mener, at det er lige omvendt. "Folk" vil forfærdelig gerne høre, at det er dæmoner der er årsag til alt ondt, og forfærdelig nødig, at det er dem selv.

Hedegaards forkyndelse er ikke bibelsk.

Vi skal forsage djævelen og alle hans gerninger, og alt hans væsen. Men "forsage" betyder ikke bekæmpe.

Dæmonbesættelser finder sted, det er jeg ikke i tvivl om, men i vores del af verden ekstremt sjældent, formentlig fordi meget få beskæftiger sig med åndedyrkelse og magi. Problemet ligger hos os selv, hos dig og hos mig og alle andre.syndere. Vi er født som Guds fjender, og det vil vi opdage, hvis vi kigger på loven, på Guds lov (som Jesus ikke har ophævet, men tværtimod skærpet!) og derpå indad i os selv.

Hvis vi gør det, så er kun et meget kort kig nødvendigt for at vi kan blive klar over, at vi har brug for Jesus, som vores frelser og Herre, Han som har vundet sejr over djævelen og alt hans væsen

Når vi giver os ind under Hans beskyttelse, er vi reddet fra fortabelsen. Så enkelt, og så svært!
...........

Jeg tror ikke, at der er nogen, der er i tvivl om, at en del folkekirkepræster heller ikke prædiker ud fra hvad Guds ord siger, men det gør ikke Hedegaards forkyndelse mere bibelsk.

Folkekirkens læregrundlag er i hvert fald i overensstemmelse med bibelen, og det er hver enkelts eget ansvar ud fra Guds ord (ikke ud fra vores eget hjertes lyst!) at tage stilling til, om de ord vi lægger øre til er vranglære eller ej.

Den onde er særdeles aktiv med sin forførelseskunst, også (måske især) blandt kristne.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#14203 - 11/07/2003 17:07 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Hej PC

"Hedegaard sige tingene som de er, ikke hvad folk gerne vil hører.." Are you sure? Forkynder han lov og evangelium? Vel at mærke den lov og det evangelium vi læser om i bibelen....

Det er i hver tilfælde interessant at bemærke at INGEN af bibelens kristne var dæmonbefængte (eller i det hele taget plaget af dæmoner), men alle som en af Jesu disciple var syndere !

Med kærlig hilsen

Malli

Til toppen 
#14204 - 13/07/2003 01:11 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
Pente Costal
Bruger

Jeg kan glæde dig med at fortælle at ja! C.H. Taler om loven og evangeliet. PÅ en måde som vi ikke er vant til i danmark, men som virker.....den vinder hjerter/ Gud vinder hjerter...

Du har ret med hensyn til dæmoner "dengang" men jeg vil ikke afskrive CH. udlægning for jeg kan se at han har fat i noget, og jeg tvivler på han har løget sig igennem sin bog.

Vi har brug for flere som CH.

amen// lars

Til toppen 
#14205 - 13/07/2003 01:29 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: kristina]
Pente Costal
Bruger

Jeg har selv hørt betydeligt meget af hans forkyndelse, og umiddelbart kan jeg ikke se hvor han dreje væk fra biblen.
Næsten ingen kristne i Dk, tager fat i at der findes dæmoner, satan regere stærkt i DK.
Og en del kirker "frie" således også "folkelige" tager faktisk biblen klogt seriøst på de punkter som angår satans hær.
For en kristen er Satan umiddelbart ikke et problem, han er besejret. Medmindre du selv lukker op for ham.
MEn for ikke kristne er Satan farlig. Han har mange muligheder for at gøre dem ondt. Der mener jeg det er godt at vi som Guds soldater gør som vi har fået besked på "driv dæmoner ud"..........og fyld ud med Kristus/ lære

Jeg vil ikke tilegne mine synder og fejl til dæmoner, for de fejl jeg begår kan jeg selv se, og bedømme...
men igen..jeg tror på at kristne kan kommer under indflydelse af dæmoner, Og jeg er sikker på at dæmoner besætter og manipulerer med alle de ikke kristne..det kan både ses og høres....Jeg tror at vi ville se mange flere manifestationer hvis vi i Jesu navn gik på klapjagt.

Og jeg finder ærgeligt at man kikker på Ch´s møder, som cirkus forestillinger som er ubibelske, når det i grunden er hvad Gud har bedt os om, og uden tvivl er bibellære i superliga format.
Jeg kunne forstå hvis der kun var fokus på det mirakuløse, men jeg ved at det ikke forholder sig sådan..der bliver koblet bøn, lovsang og sund levende bibel-undervisning med i det.
Hvad jeg synes er ubibelsk, det et at når en præst fra folkekirken bliver konfronteret med begrebet dæmoner, at han ikke ved klart hvad det er, og hvad han skal gøre, men nærmere lade fremstå som noget der ikke er.

I Ånden vil jeg vinde mennesker til Herren...
Evangelist af Guds nåde/ Pente Costal

Til toppen 
#14206 - 13/07/2003 09:26 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Pente Costal]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej PC, ja, jeg er bestemt enig med dig i, at vi ikke skal se bort fra at Djævelen findes, og "går rundt som en brølende løve og leder efter nogen han kan sluge", som skrevet står. Ja, vi ved det skam godt, onde åndsmagter er særdeles aktive.

Det vi ser forskelligt på, er spørgsmålet om, hvad vi så skal gøre ved det. Skal vi primært forsøge at nedkæmpe og uddrive den/de onde, eller skal vi primært følge Jesus, lægge os under Hans beskyttelse, og opfordre andre, kristne og ikke-kristne til at gøre det samme? Vi er ikke altid så gode til at kende forskel på ondt og godt, så jeg synes det er vigtigt at have fokus, og al opmærksomhed, på Gud og ikke på hans modstander, som nok glæder sig over al opmærksomhed, både positiv og negativ.

Så jeg vil hellere kæmpe for noget, end imod noget. Tænk på hvem der er med os og hjælper os, når vi kæmper for!

Hvis vi gør det, tror jeg ikke der er nogen risiko for, at vi kan tage fejl!
.
kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#14207 - 13/07/2003 11:15 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Hej PC

Du skriver: "Jeg kan glæde dig med at fortælle at ja! C.H. Taler om loven og evangeliet. PÅ en måde som vi ikke er vant til i danmark, men som virker.....den vinder hjerter/ Gud vinder hjerter..."

Jeg har været inde og læse om CHs "trosundervisning", den hænger ikke sammen med bibelens lære:

”Vi kommer ikke uden om, at uden tro er det umuligt, at behage Gud og den retfærdige skal leve af tro. Men tro kan man ikke tage og føle på, resultatet af troen er synligt. Al tro, må frembringe et resultat. Ellers er det ikke tro.”

Aha, en resultatorienteret tro. Det lyder som en gang amerikansk management - VI SKAL PRÆSTERE NOGET. Dette betyder at når vi er i tvivl og anfægelse er syge, gamle og handicappede HAR VI INGEN TRO!!!! Tænk på Guds Ord: "Af nåde er i frelst, det skyldes ikke jer selv, gaven er Guds". Det er således også Gud der arbejder i os så vi bærer frugt!, men den kristne kan ikke se det, han VED det ikke. Gud holder det skjult for ham, for at han skal undgå hovmodets fald. VI skal ikke frembring resultater for at kunne "måle" vores tro !!!! Dette er en faldgrupe, PC.

”Den gode vilje gør, at du melder dig som frivillig til opgaver i kirken. Den gode vilje er gudvelbehagelig efter hvad den evner, ikke efter hvad den ikke evner.
A) Den gode vilje gjorde, at jeg kom til mødet
B) Troen, gjorde at jeg greb miraklet”

Hvem er det lige der er i centrum her?

”ABC om den nye pagt
a) Vigtigt, at skelne mellem den pagt Gud indgik med Abraham og pagten ved Sinai.
b. Den oprindelige pagt, er baseret på løftet og tro og står som kontrast til Moseloven, som kom 430 år senere.
c. Pagten ved Sinai var for at vise Guds folk, at retfærdiggørelse ikke opnås ved gerninger, men ved tro.
(Galat.3,24) Med andre ord, så kom loven, som en tugtemester til Kristus, for at vi skulle blive retfærdiggjorte ved tro eller som en demonstration på Guds store nåde.
d) Den nye pagt er forsættelsen eller opfyldelsen af pagten med Abraham. Dette er vigtigt, at forstå i relation til tienden, fordi Hebræerbrevet netop bruger denne forskel til at vise os forskellen på " Tiende efter loven og Tiende baseret på tro".”

Nå så kom det frem i sidste linje TIENDE!

Hvor i bibelen siger Jesus at vi skal betale tiende? Betalte hans disciple tiende? Nej, vel.

En anden ting der undre mig ved gennemlæsning generelt er at CH konstant peger på OS....hvad VI skal gøre, hvad VI kan få ud af det, hvordan VI bliver raske og rige, hvordan VI undgår dæmoner......

PC, hvor er DET GLÆDELIGE BUDSKAB?

Det her er en gang lovtrældom der er trukket ind i evangeliet. I stedet for at fortælle, og uddybe om loven (DE TI BUD), i stedet for at fortælle om nåden, den helt igennem ufortjente nåde ved Jesus Kristus, fortæller han om noget nyt.

Men der er INGEN ”fornyelse” i læren. Dette siger Guds Ord !!!:

”Men du, bliv ved det, du har lært og er blevet overbevist om! Du kender dem, du har lært det af, v15 og fra barnsben kender du De hellige Skrifter, der kan give dig visdom til frelse ved troen på Kristus Jesus.(2. Tim, 3,14)”

”Jeg overleverede jer nemlig først og fremmest, hvad jeg også selv har modtaget: at Kristus døde for vore synder efter Skrifterne”(1. kor. 15,3)”

Med kærlig hilsen

Malli

Ændret af malli (13/07/2003 11:25)

Til toppen 
#14208 - 14/07/2003 12:31 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: kristina]
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Hej Kristina

Du skriver

Dæmonbesættelser finder sted, det er jeg ikke i tvivl om, men i vores del af verden ekstremt sjældent, formentlig fordi meget få beskæftiger sig med åndedyrkelse og magi.

What.. det er da ligepræsis i vores verden den er allerværst.. men i er blinde for den, fordi i er så tæt på verden, pas på i ikke bliver en del af verden.. der er seriøst så mange onde onder i danmark, at man næsten ikke engang kan ånde for dem..

CH bog har givet mig meget visdom, jeg har tjekket det han har skrevet ud med biblen, for han henviser til bibelen i hele hans bog.. Jeg har bedt Gud om at få de ting som er sande til at manifestere sig i mit hjerte, så jeg kan bruge det.. og det har virket.. jeg har bedt over at få visdommen til at bedømme ånder.. så kom en veninde ugen efter og fortalte mig nogle ting, hvor jeg var 100% sikker på at hun var blevet påvirket af satan.. dette var en meget meget lille bagatel, men jeg fandt ud af hvor seriøst det kunne være, at jeg nærmest ikke turde at bede Gud om den visdom igen, da jeg ikke var parat til det.. men jeg ville ønske at der var flere som ham..

Han vinder mange til jesus, for han handler ikke i sig selv og ikke i sin egen kraft.. men kraften er hentet fra Gud, og han prædiker med åndens visdom, det er sikkert.. At der nogle gange kan snige sig uoverensstemmelser ind, det sker jo FOR ALLE præster, forkyndere og evangelister.. Så hvis vi ikke kunne hører eller få visdom for nogle som har nogle gnidninger i forkyndelsen, så skulle vi gå med ørepropper i ørene hver eneste dag..

bed for at i må få sandheden, og bed for at CH må forkynde sandheden.. og stop så med at fordømme alle de evangelister/prædikanter osv. som er nogle af de største tjenere for vor Herre Jesus Kristus i dette lille land..

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#14209 - 14/07/2003 13:10 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: MariaMaria]
malli
Bruger

Kære MariaMaria

"som er nogle af de største tjenere for vor Herre Jesus Kristus i dette lille land.."

Kun Gud ved hvem der er hans største tjener.

"At der nogle gange kan snige sig uoverensstemmelser ind, det sker jo FOR ALLE præster, forkyndere og evangelister." Her taler vi ikke små uoverensstemmelser. CH forkynder ganske enkelt ikke evangeliet !

Her

"så skulle vi gå med ørepropper i ørene hver eneste dag.. " Hvis du vil høre en ren forkyndelse er du velkommen i Evangelisk-Luthersk Frikirke, en del Folkekirker kan også komme med et ganske kvalificeret bud!!!!

Hvorfor beskæftige sig så meget med disse dæmoner? Jeg blev i hver tilfælde godt og grundig træt af dem da jeg var i de karismatiske kredse.....De fylder alt for meget her.

Jesus kom med FRED - "Min fred giver jeg jer"! MariaMaria, du finder ingen fred her, for du skal hele tiden præstere noget - tænke rigtigt, bekende rigtigt, tro mere, give mere, skælde ud på djævel og dæmoner. Med tiden bliver du mere og mere fremmedgjort for dig selv. Lever et kunstigt liv.

Indvolverer du rigtig meget ender du med en depression som jeg selv, og det vil jeg ikke ønske for dig. Tænk på at CH meget langt hen ad vejen forkynder den samme lære, som har drevet unge mennesker til selvmord i "Livets Ord"....

Med kærlig hilsen

Malli

Ps. Nej, min depression skyldes ikke en dæmon, men for lang tid med djævelsk vranglære.

Til toppen 
#14210 - 14/07/2003 14:04 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
Pente Costal
Bruger

Og igen....
Hvis du mener at tiende ikke er et bibelsk princip såå???
Vil jeg gerne spøger dig..

HVad så med konfirmation, kirkeskat(1%) m.m af de ting som han ikke nævner??

Gud indførte Tiende i GT, og intet sted er det blevet sat ud af værk.

Til toppen 
#14211 - 14/07/2003 14:13 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
Pente Costal
Bruger

Hvis CH ikke prædiker evangeliet..
Så må jeg beklageligvis tænker over om jeg overhovedet tror på at der findes eneste folkekirke præst/ evang-lut. præst som gør det....umiddelbart er jeg i tvivl..
For jeg kan ikke se nogen steder et bedre budskab i de kirker...

Du er træt er karismatiken fra de frikirkelig......okay..
Jeg er træt er lunkenheden og dovenskaben fra folkekirkelige...
og så er vi lige vidt.

og nøøj hvor vi opbygger noget godt her!....
CH er uden tvivl en Guds mand, og du behøver ikke være enig med ham, men se kan jeg, at Gud bruger ham og at han handler i tro.....

mvh. evangelist af Guds nåde
PC

Til toppen 
#14212 - 14/07/2003 15:27 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Hej PC

Du skriver: "Jeg er træt er lunkenheden og dovenskaben fra folkekirkelige" Lunkenheden bliver ofte tilskrevet de evangelisk-lutherske.

Jeg formoder at det er herfra:

"Gid du var enten kold eller varm! v16 Men nu, da du er lunken og hverken varm eller kold, vil jeg udspy dig af min mund. "(Åb. 3,15-16).

Men PC, hvornår bliver vi kolde? Det bliver vi når vi hører lovens forkyndelse - når vi hører Guds vrede over synden, så isner vores årer af skræk over de synder vi har begået. Varme, det bliver vi over evangeliets glædelige budskab. Hvad er det glædelige budskab? Det er at Jesus Kristus gennem sin død på korset sonede Guds vrede og dermed tog verdens synd !.

Når man ikke hører nogen af delene, ikke tror nogen af delene, men ovenikøbet selv skal tage brydetag med Djævelen (oveni alle de andre hjemmestrikkede regler) - kan man kun blive lunken.

Med kærlig hilsen

Malli

Til toppen 
#14213 - 14/07/2003 16:51 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: MariaMaria]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Maria Maria, du skriver:

.. og stop så med at fordømme alle de evangelister/prædikanter osv. som er nogle af de største tjenere for vor Herre Jesus Kristus i dette lille land..

Jeg er ked af du mener, at jeg fordømmer nogen. Det lyder lidt fjendtligt, synes jeg.

At "fordømme", betyder det for dig det samme som "at være uenig med"?

Jeg dømmer ingen, jeg fordømmer heller ingen, og jeg ved slet ikke hvem der er de største tjenere for vor Herre Jesus Kristus, det tror jeg ikke det er op til nogen af os at gisne om. "Døm ikke, at I ikke selv skal dømmes!"

Men der er nogen jeg er enig med, og nogen andre, som jeg ikke er enig med. Og jeg tror du har det på samme måde.

Det skulle da vist være i orden at sige og skrive sin mening, når man gør det pænt og respektfuldt? Eller .... ?

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#14214 - 15/07/2003 13:45 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: kristina]
MariaMaria
Bruger

Hej Kristina..

nej det var ikke sådan til dig.. det var mere generalt.. sorry du tog det sådan, det var ikke meningen, jeg kan godt se det lød lidt hårdt..

men jeg er bare ked af at vi har tindenser til at tale som om vi ved bedre, ikke bare ved at fordømme, men også ved at vælge side.. altså der er mange herinde som vælger f.eks sådan nogle som Christian hedegård og Moses Hansen.. ved at sige at det er vranglærer osv osv.. ligesom du skrev at du ikke ville stå inde for hvad chistian hedegård gør.. Vi skal jo heller ikke stå inde for hvad de gør og ikke gør, heldigvis.. Men ligemeget hvem de er, når de kommer i herrens navn, så bør vi bede for dem og støtte op om dem, og hvil så i at Gud leder dem på rette vej.. Jeg tror på at der er mange måder at komme ud på evangeliet på, og en af dem er den måde Christian hedegår gør..

jeg tror ikke på den bestemte model, for så ville der kun blive nået en bestemt type mennesker.. Sålænge det handler om johannes 3: 16 - Jesus sagde jo, gå ud.. han sagde ikke hvordan vi skulle gå ud med evangeliet, men han sagde bare at vi skulle gå ud..

Det er ihvertfald min mening..

Maria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#14215 - 15/07/2003 14:17 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: MariaMaria]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Shalom...

Jeg er helt enig i at vi skal ud og forkynde.. Men lige præcis hvad er det vi skal forkynde??

Jeg ved ikke lige hvad du mener, at Johannes 3,16 skal fortælle os??

Nu har jeg lige føjet vers 17 og 18 til:

For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. v17 For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. v18 Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn.

Der står netop at vi ikke skal dømme... Jeg kan ikke udtale mig om CH som person... vil jeg heller ikke... men bogen kan virke dømmende....

Guds fred...

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#14216 - 15/07/2003 15:14 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Kefas Ben-Adam]
MariaMaria
Bruger

Nej vi skal ikke dømme, det er jeg klar over, og det er ligepræsis også det jeg holder mig langt væk fra..

Jeg lagde egentlig bare op til at spørge kristina, om der var en bestemt metode/model, hvorpå vi skulle gå ud og fortælle om evangeliet om jesus? For når man læser andres meninger om Christian Hedegård, så lyder det som om der kun er en måde at forkynde evangeliet på...

Er det ikke i orden at bruge sine nådesgaver til at forkynde med? Charles Ndifon bruger helbredelse, og christian hedegård bruger demonudrivelse.. er det ikke i orden??

MariaMaria

Til toppen 
#14217 - 15/07/2003 16:21 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: MariaMaria]
malli
Bruger

Hej MariaMaria

Du skriver: Jeg lagde egentlig bare op til at spørge kristina, om der var en bestemt metode/model, hvorpå vi skulle gå ud og fortælle om evangeliet om jesus? For når man læser andres meninger om Christian Hedegård, så lyder det som om der kun er en måde at forkynde evangeliet på..."

Prøv at læse hhv. CHs og Charles N´difons hjemmesider, og fortæl mig hvor jeg kan læse om Guds vrede over synden, korsfæstelsen, hvor Jesus tog verdens synd på sig !
Hvor er loven? Hvor er evangeliet?
Jeg kan ganske enkelt ikke finde det! Jeg har læst CHs bog, fandt det ikke her. Jeg har været til møde med Charles N´difon, hørte det ikke der - (til gengæld gjorde han tyk nar af deltagerne under et pop-smart show).

Der er dog den forskel på de to at CH i højere grad trækker "lov-trældom" ind i evangeliet, eksempelvis her: "Al tro, må frembringe et resultat. Ellers er det ikke tro” eller at vi skal bekende os til det ene og andet.

CN forkynder en decideret synd-fri lære (altså ingen lov).

Ingen af delene er i overensstemmelse med bibelen!

MariaMaria det her er en gang underholdning til stimulering af sanserne...vi bliver "høje af Helligånden", ja, jeg har selv prøvet det - woauw, fed oplevelse. Det er STÆRKT!

En ting undrede mig dog allerede dengang....som gammel reiki-healer kunne jeg genkende fornemmelsen, healing er også stærk. Hånden på hjertet, jeg kan ikke mærke forskel ! Det er jo også derfor at alternative helbredere hårdnakket påstår at det er det samme. Her ved jeg godt at man så i nogle kredse siger at det er Satan, der fortæller dem løgne - det gør han også, men jeg mener at de har ret i at de ikke kan MÆRKE forskel!
Så "fornemmelsen" er ikke begrænset til Helligånden.

Fra Guds Ord ved vi at Helligåndens primære opgave overhovedet ikke er at skabe nogle tilstande. Helligåndens opgave er at undervise om synd, retfærdighed og dom. Gør Helligånden ikke det, er det ikke Helligånden der arbejder !

VED SIDEN AF DETTE, kan Helligånden give kraft og styrke - nemlig til at forkynde Sandheden - men ikke nødvendigvis !

I Åb. står adskillige steder: "Den, der har øre, skal høre, hvad Ånden siger til menighederne."

HVORFOR mon? Vi kan vel nøjes med at mærke kraften og styrken eller høre om hvordan vi bliver raske og rige. Jeg tror at det er sådan at det kun er når vi hører hvad der bliver sagt - LYTTER og så sammenholder det sagte med Guds Ord, at vi undgår bedrag.

Med kærlig hilsen

Malli

Til toppen 
#14218 - 15/07/2003 17:08 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
MariaMaria
Bruger

Hej Malli,

for det første vil jeg sige, at fordi der ikke står noget om at jesus døde på korset for os, på en hjemmeside, så er alt andet også vranglærer.. det er da noget vås.. så er pinsekirken også vranglærer, for jeg tror slet ikke der står om det på hjemmesiden.. men det bliver jo prædiket.. Nu ved jeg ikke hvor mange møder du har været til med Ndifon, men jeg har været til mange, og jeg har hørt ham sige at vejen er jesus, og at han tog vores synder på korset.. men en af mine bedste venner har oversat for ham til hans møder, og han har fortalt hvordan hans teologi har forandret sig meget.. også fordi min ven var klar over at der var noget galt i den forkyndelse.. men Ndifon har rykket sig meget i den rigtige retning de sidste par år, og er stadig ikke helt i overensstemmelse med vores kirkes tro på alle punkter.. men han rykker sig, og det gør vi alle sammen vel på et eller andet plan..

Sejr over demonerne, tager udgangspunkt i sjæl, ånd og legeme.. disse ting er vel oki at undervise i, eller hvad?

det med at mærke og føle helligånden, det er altså noget vås.. den skal ikke føles.. den skal bruge os til at overbevise verden om synd, men den hjælper os samtidig med at gå Guds vej.. og der kan der godt komme følelser fra helligånden ind i billedet..

men at man prøvet at frembringe en eller anden trance tilstand, det er altså for langt ude, og det har jeg heller aldrig hørt blive undervist om..

jeg forstår slet ikke hvad du mener med at mørke forskel. og mht heeling osv osv.. jeg kan ikke lige følge dig..

at man kan opleve at blive høj af helligånden, det er da fedt nok, men det er absolut ikke det helligånden handler om, eller skal bruges til.. og det tror jeg heller ikke at der er nogle som gør, eller jeg har ihvertfald ikke oplevet det i min kirke.

Ja jeg har heller ikke brug for at se folk blive helbredt eller se folk blive sat fri for demoner eller sådan noget.. men det er da god undervisning, da det er en god gave at kunne sætte folk fri fra demoner.. eller helbrede nogle fra sygdomme.. altså det skader da ikke at få større forståelse for nogle bestemte nådegaver??

MariaMaria

Til toppen 
#14219 - 15/07/2003 18:45 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: MariaMaria]
malli
Bruger

Hej MariaMaria

Jeg henviser til hjemmesiderne, men det er ikke kun dette jeg taler om. Jeg skriver jo at jeg har oplevet CN, mht. CH har jeg ligeledes læst bogen...men også hørt fra andre der har oplevet ham.

"det med at mærke og føle helligånden, det er altså noget vås" Er det? Jeg synes at du her modsiger lidt dig selv for du skriver samtidig: "at man kan opleve at blive høj af helligånden, det er da fedt nok"

"Ja jeg har heller ikke brug for at se folk blive helbredt eller se folk blive sat fri for demoner eller sådan noget.. men det er da god undervisning, da det er en god gave at kunne sætte folk fri fra demoner.. eller helbrede nogle fra sygdomme.. altså det skader da ikke at få større forståelse for nogle bestemte nådegaver??"

Det skader i og med at det fjerner opmærksomheden fra sagens kerne: LOV og EVANGELIUM! I ørkenen forsøgte Satan at forføre Jesus med at kaste sig ud fra klippen - verden kunne her i sandhed have set en "Mirakel-Jesus", men Jesus valgte korset!

Mkh Malli

Til toppen 
#14220 - 15/07/2003 20:34 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: MariaMaria]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej MariaMaria, du skriver

Men ligemeget hvem de er, når de kommer i herrens navn, så bør vi bede for dem ...

Ja, amen, her kan du tro at vi er enige!

Vi bør bede for alle præster og forkyndere og evangelister, at Gud må vejlede dem og give dem, hvad de har brug for, for at forkynde Hans sande og klare ord til frelsende tro, . Også for os selv skal vi bede om, at vi hverken falder i den svæmeriske grøft, eller i den modsatte grøft, som vi kunne kalde den døde ortodoksi (farisæisme).

*Herre, se efter om jeg er på afveje, lad dit ord være en lygte for min fod og et lys på min sti, så jeg ikke farer vild*.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#14221 - 16/07/2003 09:29 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: kristina]
MariaMaria
Bruger

Hej krsitina..

ja jeg er helt enig.. det er vigtigt også at bede for os selv, om vi er på rette vej..

amen

Maria

Til toppen 
#14222 - 16/07/2003 19:37 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: Pente Costal]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Pente Costal.

Du har nok ret i, at det er et emne, der har været taget for lidt op hos os. Men så vidt jeg ved, er der flere, der bliver opmærksomme på det.
Og nej - man har ikke glemt i missionske kredse, at Satan er til. Jeg kan anbefale dig at læse Marianne Aggers bog "Ånden i hånden - jeg troede, det var Gud". Her fortæller hun om sine egne erfaringer med pendulering og dæmoner, som bandt hende, men også om sin udfrielse vha. 2 folkekirkepræster. (Tro det eller ej ).
En uhyggelig beretning, men også et stort vidnesbyrd om, hvem der er den stærkeste!
Der er også "Med ført hånd" af Ingerlise Provstgaard. Hun fortæller om sine erfaringer med ufoer og automatskrift.
Begge bøger er fra IMs forlag, Lohse.

Mht. Christian Hedegaard, så tror jeg da han ønsker at tjene Jesus og at folk skal lære ham at kende. Men det går ikke an bare at blåstemple en person, fordi der sker mirakler omkring vdk.
Det kniber mig gevaldigt at finde bibelsk belæg for det han kalder "religiøse ånder", "ånder af død / mord / selvmord", urene ånder i betydningen utugtsånder, samt at alle sygdomme, rygning og alkoholmisbrug skulle skyldes dæmoner.
CH forklarer det dæmoniske ved rygning med at røg benyttes i naturreligioner til offer og påkaldelse af onde ånder. Nå? Skulle det samme så ikke gøre sig gældende mht. at lave bål, eller bare varm mad, der damper?
Eller hvad med hans fremgangsteologi, der siger, at bekender du sygdom, får du det, og bekender du helbredelse, får du det?
Det er en mærkelig brug af løsrevne skriftsteder, han har fx. i artiklen om helbredelse, når fx. Sl. 73, 4-5 nævnes: "De lider ingen kvaler, deres krop er sund og fed. De har ingen del i menneskers nød, de bliver ikke ramt som andre mennesker"... problemet er bare, at det iflg. sammenhængen handler om de ugudelige! Hvad skal man sige til sådan en bibelbrug?
Eller læren om, at alle åndsdøbte skal tale i tunger, selv om der klart og tydeligt står: Kan alle tale i tunger? 1. Kor. 12, 30. Det ser ikke ud til kun at handle om én bestemt slags tungetale. Men iflg. CH kan det skyldes dæmoner, hvis man ikke taler i tunger! Eller "religiøsitet", som iflg. ham gør, at det kan være meget svært at "få folkekirkekristne til at tale i tunger"! Hmmm... jeg troede det var Ånden der gav gaver og ikke prædikanten der "fik folk til det"...
Og hvis tegnene ikke følger en, så er man ikke troende, men kun "håbende" - jamen er den frelsende tro ikke tro på Kristus og ikke på gaver og mirakler?? Mon ikke vi her har at gøre med lovtrældom?

Til toppen 
#14223 - 16/07/2003 23:04 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: AnnePande]
malli
Bruger

Hej AnnePande

Lige en kommentar vedr. tungetalen fra Apg.

"Da pinsedagen kom, var de alle forsamlet. v2 Og med ét kom der fra himlen en lyd som af et kraftigt vindstød, og den fyldte hele huset, hvor de sad. v3 Og tunger som af ild viste sig for dem, fordelte sig og satte sig på hver enkelt af dem. v4 Da blev de alle fyldt af Helligånden, og de begyndte at tale på andre tungemål, alt efter hvad Ånden indgav dem at sige.

v5 I Jerusalem boede der fromme jøder fra alle folkeslag under himlen. v6 Da nu denne lyd hørtes, stimlede folk sammen, og de blev forvirret, fordi hver enkelt hørte dem tale på sit eget modersmål. v7 De var ude af sig selv af forundring og spurgte: »Hør, er de ikke galilæere, alle de, der taler? v8 Hvordan kan vi så hver især høre det på vort eget modersmål? v9 Vi parthere, medere og elamitter, vi der bor i Mesopotamien, Judæa og Kappadokien, Pontus og provinsen Asien, v10 Frygien og Pamfylien, Egypten og Kyrene i Libyen, vi tilflyttede romere, v11 jøder og proselytter, kretere og arabere – vi hører dem tale om Guds storværker på vore egne tungemål

Tungetalen fik mennesker til at forkynde om Gud på forskellige sprog ! Undskyld jeg siger det, men jeg tvivler på at NOGEN i dag kan forstå hvad der bliver sagt .

Med kærlig hilsen

Malli

Til toppen 
#14224 - 16/07/2003 23:44 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: malli]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Malli, ja det har du bestemt ret i, det er faktisk lidt mærkeligt at Pinsekirkerne henviser til det der skete pinsedag, hvor der ikke var tale om noget uforståeligt, tværtimod.

Men noget andet er, at der også er nogle, der får den uforståelige tungetalens nådegave, til opbyggelse, og at andre der har nådegave til at tolke den. Men om det har noget specielt med pinse at gøre ved jeg ikke. Helligåndens virke er jo ikke sæsonarbejde .. :-)

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#14225 - 17/07/2003 00:02 Re: Christian Hedegaard tro ham eller lad hver? [Re: kristina]
malli
Bruger

Hej Kristina

"Men noget andet er, at der også er nogle, der får den uforståelige tungetalens nådegave, til opbyggelse, og at andre der har nådegave til at tolke den." Nå-ja, det havde jeg lige svedt ud...

Jeg finder det bare besynderligt at tungetalen ikke nævnes efter Korinthermenigheden .
Bl.a. i brevene til Timotheus (eller andre steder) havde det været nærliggende.

Med kærlig hilsen

Malli

Til toppen 
#14226 - 05/08/2003 12:47 Re: Christian Hedegaard tro ham /selvfølgelig/ [Re: Pente Costal]
Pente Costal
Bruger

Nej! Man skal ikke blåstemple folk bare fordi de med Guds kraft gør mirakler..
men jeg synes det er iorden at lægge øre til, når vedkomnes lære og taler fører folk til frelse..

CH taler meget meget levede og han har tit en spændende vinkel at se på tingene, og uden tvivl en meget sund forkyndelse i forhold til tilstandene i landets folkekirker...
Man kan ikke være enig med ham i alt, men det kan du heller ikke være med din lokale præst...
Jeg tror at CH er som han er, fordi vi har brug for at hører evangeliet på en anden måde.

men så kan vi vende den om...
Hvad med forkyndelsen fra Torkild Gråsbål?..han tror jo ikke, hvad med Jan lindhart, eller Lise-lotte rebel, som er ligeglad med om forkyndelsen i kirken er bibeltro.....
Jeg er ikke i tvivl om at Ch er kristen, og han forkynder fordi Gud leder ham til/ i det. men kikker jeg på statskirken...så ryster jeg på hovedet...

mvh.
evangelist at korset, forkynder at evangeliet
Pente Costal

Til toppen 
#14227 - 05/08/2003 17:52 Re: Christian Hedegaard tro [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Hej PC

Jeg giver nu ikke så meget for CHs trækken lov ind i evangeliet. Der hvor det hele er af ren nåde, skal man have tro for både det ene og det andet, man må snart ikke have en øl i køleskabet + en masse andre regler. Det er jo ren lovtrældom.

Derudover synes jeg at der er en næsten sygelig optagelse af dæmoner. Jamen hallo, er det ikke Jesus der siger at ikke en spurv falder til jorden uden det er ved hans faders vilje. Jeg har godt nok svært ved at finde noget der bare ligner nåde i CHs forkyndelse.

Mkh Malli

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær