Menu
Hvem er online
2 registrerede (kongstad, Kristenliv) og 10 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#14160 - 27/06/2003 17:00 Når troen flytter bjerge
severino
Bruger

Reg.: 27/06/2003
Du må ikke have andre guder end mig!
Hvorfor er der så alle de forskellige former for religioner?
Jeg er ikke selv religiøs, og tror ikke på disse gamle overleveringer.
Der er jo stor forskel på troen og virkeligheden.
Religionen vil gerne udgive sig for at være "det gode"! - Men hvorfor er så over 90% af de krige i verdenen religionskrige?
Er det et spil på galleriet af magtbegærlige personer, som under dække af en religion, udnytter folket for egen vindings skyld???
Jeg kender flere troende mennesker, som i virkeligheden er lige så uærlige som alle andre, men gemmer sig bag deres religion.
For mig at se, er religion kun for de mennesker, som ikke kan håndtere virkeligheden, som derfor støtter sig til religionen. De er simpelthen for usikre på hverdagen.
Lad det være slået helt fast:
Religion er en TRO, og kun en TRO som er historiske overleveringer!
Virkeligheden er hverdag, som vi alle må forholde os til, som fortsætter upåagtet af hvilken tro man end måtte have. - Livet er for kort til useiøst pjat!

Til toppen 
#14161 - 27/06/2003 17:21 Re: Når troen flytter bjerge [Re: severino]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Shalom:o)

Hvad tror DU på?? ikke ment negativt, men spørgende:o)

Alle mennesker har en tro... også ateister...

Til det med at det skulle være en "virkelighedsflugt" må jeg nok korrigere dig kraftigt...
Før jeg blev troende, brugte jeg samme argument mod kristne... men som kristne forholder du dig netop til virkeligheden... verden ER ond... jeg KAN gøre forskel... jeg ER et dårligt menneske.. jeg BØR prøve at forbedre mig... men stadig på en positiv måde, der hjælper mig til at vide, at jeg trods alt kan gøre noget, på trods af at jeg "kun" er ét menneske...

Jesus siger: "Hvis du har tro som et sennepsfrø, kan du sige til det bjerg; "Flyt dig derfra og dertil" og det vil gøre det....."
Hvis du virkelig tror på din sag, så KAN du gøre en forskel... se bare på Martin Luther King i USA, med hans ikke-vold... Mohatma Gandhi... Nelson Mandela... Luther... Ja, for ikke at tale om Buddha og Mohammed, som også har gjort en kæmpe forskel på verden...
Lad mig spørge: Hvad har en ateist nogensinde gjort af gode ting for verden?? Har du nogensinde hørt en ateist sige, at han var alkoholiker, men takket være hans ateisme, er han kommet ud af det... eller; jeg var deprimeret og havde ikke noget at leve for, men takket være min mangel på tro har jeg nu et formål med livet...
Ateisme er kraftesløst og ligegyldigt...

Guds fred....

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#14162 - 01/07/2003 20:30 Re: Når troen flytter bjerge [Re: Kefas Ben-Adam]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Hej

Jeg kender flere der har overvundet dybe depressioner ved at forlade deres tro og blive ateister. En tro kan hjælpe meget, men det kan også lægge en alt for stor press på nogle.

mvh

joppe

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
#14163 - 14/07/2003 11:42 Re: Når troen flytter bjerge [Re: severino]
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København

Hejsa dig..

sådan tænkte jeg også før jeg blev kristen.. jeg har været kristen i lidt over 1 år nu.. men jeg kunne ikke se andet en religion, og religioner i verden, og det var skyld i krig og had.. men jeg blev klogere.. jeg fandt ud af noget der lå meget dybere.. jeg fandt kærligheden.. Jeg fandt ud af at jeg var elsket, og var noget værd... jeg fandt ud af at verden er ond, men det er os mennesker som er onde, og skaber alt ondskaben, og den ville jg ikke være en del af..

det jeg var en del af var det danske natteliv, sex, stoffer, alkohold og jeg ved ikke hvad. Hvis du så siger at vi kristne gemmer os bag vores religion, så sig mig hvad er bedst? At leve efter en kærligheds Gud, som har et meget højere plan med ens liv, og en dybere mening, som satte mig fri for weekendmisbrug og mindreværd.. eller at gemme sig i mængden, og gemme sig bag alkohol og stoffer, og bare leve efter hvordan verden siger du skal leve?

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær