Hej, Andreas!
Du skriver:
[citat]
Så er jeg hjemme fra Roskilde igen. Det var en skøn festival.
[/citat]
Ja, den var helt fantastisk. :D Programmet i år var virkelig godt: Ud over så fabelagtige navne som Massive Attack (der leverede noget nær den bedste koncert, jeg nogensinde har været til), Metallica, Kashmir og Björk, havde jeg den udsøgte fornøjelse at høre de legendariske grungekonger Melvins trykke den af på Arena-scenen skarpt efterfulgt af tidl. Faith No More-forsanger Mike Pattons nyeste projekt, Tomahawk (der bl.a. inkluderede bassisten fra Melvins), der simpelthen slog benene væk under mig, ligesom også Slovo (på Odeon) og The Black Heart Procession (på Pavilion) var meget positive overraskelser.
Min eneste anke er, nu som før, at den hårde metal absolut [i]skal[/i] repræsenteres af dilettantiske black metal-bands (eller ligeså dilettantiske punk-thrashere som Murderdolls), der knapt nok kan holde takten, når nu så fantastisk dygtige bands som Opeth, Dark Tranquility, Soilwork, In Flames og Meshuggah alle er pladeaktuelle og fra Sverige, hvorfor de burde være til at få fingre i og samtidig i stand til at trække nogle flere svenskere til festivalen. Men måske mit håb bliver opfyldt næste år (?)
[citat]
Metallicas optræden så godt ud - jeg er sikker på, at de også *lød* godt, hvis bare man kunne have hørt dem. Vi var ikke kommet tidligt nok afsted, og måtte nøjes med at stå blandt de bagerste, hvor man næsten ikke kunne høre, hvad James sang.
[/citat]
Tre venner og jeg dukkede op to timer (!) før koncerten skulle gå i gang, og allerede på det tidspunkt var der så mange mennesker, at der var lukket for adgang til den forreste del af pladsen foran scenen. Vi endte med at stå ca. midtvejs mellem scenen og det store tårn, og der var lyden perfekt og stemningen i top :sej:
[citat]
Vi fik senere at vide, at der vistnok var tale om en fejl fra teknikkens side, hvor man ikke havde skruet højt nok op for højtalerne.
[/citat]
Jeg fik også at vide, at beskeden ("Take three steps back!") var en fejl. Vi undrede os også over den, for vi stod der, hvor der angiveligt skulle være størst problemer, og vi kunne ikke se nogen grund til andet end en opfordring til god ro og orden.
Mvh.
Martin