Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#13818 - 20/06/2003 13:58 Vassula!
Carsten
Bruger

Reg.: 05/11/2001
Hej Alle,
Jeg har lige set den såkaldte profetinde Vassula på forsiden af Udfordringen. Hvad holdning har Jesusnet og Jesusnets besøgende til hende. Så vidt jeg har kunnet finde ud af, så skulle hun også modtage budskaber og åbenbaringer fra Jomfru Maria, såvel som fra Gud, og her må jeg jo så tilstå at min alarmklokke ringer...

Der står dog intet om de påståede Maria-budskaber i Udfordringen, men dem har jeg været i stand til at finde på internettet.

Hvor meget er der i det? Jeg mener vi kan jo alle finde noget dårligt om nogen på internettet, men jeg bed mærke i, at de hjemmesider der fortalte om Maria-budskaberne, var sider der omtalte Vassula positivt...

Hvad siger andre...

Mvh. Carsten

Til toppen 
#13819 - 20/06/2003 14:48 Re: Vassula! [Re: Carsten]
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København
Hej Carsten

Jeg kan altså ikke finde den omtalte artikkel inde på udfordringens hjemmeside, kan du ikke lige sige præsis hvor den står..

tak

Maria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#13820 - 20/06/2003 17:29 Re: Vassula! [Re: Carsten]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Carsten

Vedr. Vassula, har jeg kun hørt/læst at hun skulle modtage beskeder fra Jesus i form af skriftlige beskeder (og ikke Maria).

Jeg tror ikke på at det er Jesus Kristus, der kommunikerer på denne måde "med ført hånd" - det lugter lidt for meget af den gamle spiritistiske specialitet. Derudover er "beskederne" enormt sødladne ("søde lille pusse-nusse-Vassula"), en kommunikationsform, jeg ikke kan genkende, hverken fra bibelen eller kirken.

Med kærlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#13821 - 27/06/2003 10:32 Re: Vassula! [Re: Carsten]
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
Udfra de ting jeg kender til og selv har kunnet finde, er der to vinkler man kan anskue Vassula's åbenbaringer ud fra.

Den første antager en vinkel hvor Vassula kommunikerer med Jomfru Maria, skulle dette være tilfældet er der tale om regulært snyd og humbug, da Jomfru Maria ganske som de fleste af de mennesker der har levet på jorden er afgået ved døden og venter der på Kristi genkomst.

I tilfældet Vassula ikke snakker med Jomfru Maria, men snakker med Kristus direkte, må man betragte profetiernes værdi i et andet lys, således opfordrer blandt andet Luther os til altid at holde profetier, tungetale etc. op mod bibelens ord, og som en allerede har gjort, påviser alene profetiernes semantik at profetierne er et falsum.

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 
#13822 - 13/07/2003 00:52 Jeg tror Gud bruger Vassula til at nå mennesker!!! [Re: Carsten]
Anonym
Anonym

Hej Carsten

Jeg har læst bogen Mirakler: Møder mellem himmel og jord af dr. theol Niels Christian Hvidt. Han er dansker, og han kender Vassula personligt. I sin bog skriver han bl.a. om Vassula. Derudover har jeg set dem begge i fjernsynet på TV2.

Niels Christian Hvidt fremfører bl.a. at hun ingen som helst grunde har til at opfinde noget af det, da hun eksempelvis afviser at få noget økonomisk ud af dette.

Af dem der har lyst, kan jeg opfordre til at låne bogen på biblioteket, det er jo gratis.

Jeg tror IKKE på at hun snyder - jeg tror det er sandt - og siden at Udfordringen også sender det i deres blad - går jeg også ud fra, at de mener, at hun gør det af et ærligt hjerte - og at Gud bruger hende i dag, lidt i stil med at Gud bruge profeterne i gamle testamente - Elias, Esajas osv.

Et af indlæggene kommer med kommentaren ih-åh så sukkersødt - lad os ikke glemme, at Gud er en kærlig Gud - jvf. Luk. 15 - og så vidt jeg ved, så de ting som Vassula har nedskrevet i bøger, stemmer så vidt jeg ved overens med Bibelen.

Venlig hilsen
Michael

Til toppen 
#13823 - 13/07/2003 17:37 Re: Jeg tror ikke Gud bruger Vassula ..
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Michael.

Jeg er enig med dig i at Vassula ikke snyder. Som du rigtigt skriver, hvorfor skulle hun dog det? Jeg er ret sikker på, at hun oplever det hun siger, og at hun er overbevist om, at hun bliver brugt af Gud.

Men jeg tror, at hun desværre er en af de mange forførte, og at budskaberne således ikke kommer fra Gud, men fra hans modstander, som har villet føre hende og dermed mange andre bort fra den rette tro. .

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær