Hejsa

jeg er her på ingen måde for at anfægte nogen, blot for at lære nyt, jeg kommer en del inde på et debat forum for wiccan's og befinder mig ganske godt her

>men< i den seneste tid har vi oplevet nogle fanatiske kristne (bla. Moses Hansen, og hans gerninger og ord vil jeg bestemt ikke dømme alle andre kristne udfra) som overfaldt vort forum og ihærdigt forsøgte at omvende os *suk*

jeg lover at jeg nok skal lade være med at præidke min tro herinde, da jeg udemærket godt er klar over at i er herinde fordi der er Gud og Jesus og krstendommen i hælder til, og fint for mig

Måske i herinde kan fortælle hvad der får en person til at være så blind i sin tro at han/hun ikke opdager at hans eller hendes præidken ikke er ønsket ? vi har det fint med at diskutere andres tro, især pg.a det faktum at Wiccan.dk ikke kun huser wiccan folk man også hekse, asetroende og andet godtfolk og at wiccan ikke er en fast religion men en tro med flere retninger

så vi er somænd vandt til at diskutere og debattere andres tro og overbevisning med åbent sind og hjerte og ikke mindst acceptere andres tro......... er der ikke belæg i bilbelen og jeres tro for dette ?
Under en af alle de mange og lange debatter om den kristne tro er en karakter fra skabelses beretningen dukket op som jeg aldrig i mit liv har hørt om til trods for at jeg er kristent døbt og konfirmeret og senere har gået på en kristen efterskole og da også derefter har færdedes i kriste kredse pga venner og bekendte.
hendes navn er Lillith og hun skulle efter sigende være blevet skabt sammen med Adam (altså af jord) men da hun ikke ville "Underkaste" sig Adam skabte gud Eva af adams ribben.
nu har jeg så nogle spørgsmål:
hvorfor høre man ikke om Lillth nogen steder hvor kristne fortæller om sin tro og når skablses beretningen bliver gengivet?
Hvor blev Lillith af ? nogle siger hun blev udtryk for alt det onde og "beskidte " ?
hvorfor var det så vigtigt at den skabte kvinde underkastede sig Adam ?
Jeg håber i vil svare på mine spørgsmål ?
med kærlige hilsner
Anne