Menu
Hvem er online
2 registrerede (Sandheds-søger, Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#13619 - 12/06/2003 13:19 Kristne legater??
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København
Hejsa alle,

jeg skal på bibelskole (YWAM DTS) til januar 2004, og det koster HELT vildt meget, og meget mere end jeg kan nå at tjene op. Men jeg er sikker på at jeg nok skal komme afsted uden at optage lån i banken, da det er Guds vilje at vi ikke skal tænke på det økonomiske, for han siger at vi bare skal søge ham først, og så skal alt andet gives os i tilgift.

Så ville jeg hører om i kender nogle legater man kan søge til sådan et formål?

Håber at i kan hjælpe.

Maria

P.s. har også brug for jeres forbøn, om at Gud nok skal tage sig af mig, både med hensyn til ansøgningen samt det økonomiske.

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#13620 - 30/06/2003 18:43 Re: Kristne legater?? [Re: MariaMaria]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Maria

Hvor ligger den bibelskole egentlig henne - har godt hørt navnet før, men kan pludselig ikke placere den.

Ang. støtte kender jeg ikke lige noget til legater. Man kan søge sin kommune om hjælp - nogle kommuner hjælper andre ikke. Man kan også forhører sig i sin menighed - nogle af de ældre ( du ved dem med penge på kistebunden) har nogle gange lyst til at give en ung muligheden for at komme på Bibelskole.
Da jeg var på Bibelskole fik jeg hjælp fra en ældre dame i min menighed - mod at jeg skulle hjælpe en anden når jeg fik råd til det.... På den måde går hjælpen i arv - lidt smart synes jeg for så betaler dem som har pengene og dem som har størst behov for undervisningen får den.

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#13621 - 14/07/2003 11:20 Re: Kristne legater?? [Re: Esmaralda]
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København
Hej Esmaralda..

bibelskolen ywam (youth with a mission) er en verdensomspændende organisation, med over 700 skolder i 175 forskellige lande ca.. det er en tværkirkelig organisation.. jeg tager så på en af skolerne der ligger på Hawaii (maui).

men tak for rådende, jeg vil prøve at spørge kommunen, tror ikke at min kirke vil støtte desværre..

Hilsen Maria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær