Menu
Hvem er online
2 registrerede (Sandheds-søger, Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#13582 - 11/06/2003 23:35 Hvad vil det sige at tro?
ærten
Bruger

Reg.: 04/12/2002
Sted: Halvt af hvert
Tro er mange ting, synes jeg.

Tro kan ytre sig på forskellige måder eller niveauer fra ”ubegrundet håb” over ”tillid til”, ja helt til ”overbevisning”.

Hvad mener I på JesuNet?

Bliver enhver salig i sin tro ?

Skal en præst have lov til at sige offentligt, at han ikke tror på Gud, og stadig være præst ?

Kan man være mere eller mindre troende

Kærlig hilsen
Ærten
www.senesamtaler.dk

Til toppen 
#13583 - 15/06/2003 17:11 Re: Hvad vil det sige at tro? [Re: ærten]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Jeg tror ikke, at tro er noget vi kan have i niveau, på de 3 områder du nævner (håb, tillid og overbevisning). Troen er alle 3 ting i ét.

Jesus siger vi skal blive som børn. Hvis vi ser på hvordan børn reagerer, så ser de på forældrene og det de gør, er med sikkerhed også det de gør. Først når børne kommer sammen med andre og verden omkring dem begynder at åbne sig for dem, kommer der lidt tvivl ind over for forældrene, i mere eller mindre grad.

Et lille barn grader jo, i tillid til at forældrene kommer/ser til barnet.

En "præst" der siger at han ikke tror på Gud, kan ikke være præst. Det vil være det samme som et postbud der ikke vil uddele post og en husejer der ikke har noget hus. Jeg er dog glad for, at man viser hvor man står og det er sundt for folkekirken, HVIS de tager konsekvensen, for en eller anden konsekvens vil det få, enten nu eller senere.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær