Menu
Hvem er online
2 registrerede (Sandheds-søger, Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#13527 - 10/06/2003 17:33 Rockere og hyklere
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Benna Hørlück skriver i denne uges fokus:

Rockere og hyklere

"Hvor får Rockerne deres penge fra?" Det er indlysende, at deres livsstil med dyre luksus biler og Harley Davidsen motorcykler ikke harmonerer med en bistandshjælp eller anden overførelsesindkomst.

Læs hele artiklen her
Hvad mener du?

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#13528 - 11/06/2003 10:52 Re: Rockere og hyklere [Re: asas]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Shalom...

Det er en god artikel... og meget rammende for vores samfund i dag... der er mange ting som gør mig flov som dansker, men igen... jeg ser ikke mig selv som dansker mere, men som kristen... jeg tilhører ikke dette land...
Jeg synes det er så trist at se hvor ligeglade folk er blevet med moralsk fornuft, så længe de tjener penge... men de glemmer, at en dag kan det være, det rammer dem selv... og så skal de nok råbe op om uretfærdighed og moralsk forfald... hvor jeg væmmes ved det...
Og det værste er, at jeg selv ikke gør noget imod det... jeg står bare på sidelinjen og ser forarget til... som farisæerne på Jesus tid, der ikke turde blande sig og sige fra, men bare var tilfreds med deres egen selvtilfredshed... ja... det er ikke let at kaste sig ud i kampen mellem lys og mørke... jeg håber bare, at vi en dag kan stå stærkt nok sammen og få gjort op med det...

Om jeg er bange for at få vist mit liv som et dokumentarprogram er så en anden sag... der er unægtelig ting i mit liv, som jeg absolut ikke er stolt af, at sætte ud i lyset... men jeg kan alligevel ikke skjule noget for Gud, og det er Gud alene der skal dømme mig... så jeg ville nok ikke være bange for det... men nok heller ikke være begejstret for det:o)...

Guds fred....

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#13529 - 11/06/2003 13:43 Re: Rockere og hyklere [Re: asas]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Ja, det er nok ikke svært at blive enige om, at vi ikke skal låne penge ud til kriminelle formål, heller ikke selv om det ikke direkte er ulovligt.

Men hvad med de penge, som bare uspecificeret bliver investeret i pengeinstitutter
til højest mulige rente, uden at vi ved, hvad de bliver udlånt til? Det skulle ikke undre mig, om det mange gange er til formål, som udlåner slet ikke har lyst til at støtte.

Jeg synes der følger et vist ansvar med, hvis man har penge. Der findes en bank, hvor man har indflydelse på, hvad pengene bliver udlånt til, men til gengæld er renten yderst begrænset. Jeg kender ikke meget til den, da jeg ikke selv har noget at investere - men jeg synes lige jeg vil nævne den her for det tilfælde, at nogen skulle være interesserede (håber ikke der er uacceptabel reklame her på JesusNet ) :

"Danmarks eneste "bæredygtige" bank med etiske, sociale og miljømæssige vurderinger i deres udlån.
www.merkurbank.dk"

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#13530 - 12/06/2003 14:22 Re: Rockere og hyklere [Re: Kefas Ben-Adam]
mikael kromann
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Hej med jer!
Og velkommen til Peter, hvis jeg som vel selv er gæst kan sige det.

Jeg glæder mig både over artiklen og jeres respons på den.

""der er mange ting som gør mig flov som dansker, men igen... jeg ser ikke
mig selv som dansker mere, men som kristen... jeg tilhører ikke dette land...(Kefas)""

Jeg ønsker også kun at tilhøre Gud, og ikke noget land.
Selv synes jeg det med nationalfølelse kan være lige meget hvis ikke det land man
tilhører stræber efter at gøre det rette. Jeg ønsker også kun at være stolt af et land hvis det er pågrund af god moral. Ikke om det vinder i fodbold, melodigramprix, eller er rigt. Det sidste er nærmere til skam når der er folk der for at blive mætte må spise jord. Børn der dør med tynde arme og opsvulmet maver.
Så fint er det ikke i mine øjne at leve i overflod.

Hvordan kan man et land overhovedet skære ned i sin din bistand, når det giver alt for lidt i forvejen.
Alt tilhører Gud og det man ikke vil dele med dine brødre står som et vidnesbyrd mod en. Således også med de andre rige lande der mest har dem selv for øje.

Og hvad med flygtninge. Hvordan kan vi overhovedet nægte nogen i nød at komme her til.
De grænser landene med vold og magt har betvunget sig
burde slet ikke være der. Jeg kan ikke byde fremmede mere velkommen end
de kan byde mig, på denne jord som Gud har skabt til alles gavn og glæde,
og ikke kun dem der mener at eje den.
Men hvis nogen skal holdes ude må
det da være dem der lever af at snylte på andres lykke, ved at nedgøre dem,
udnytte dem og ødelægge dem. Dem som gør livet til et helvede for andre.

Sådan kan nogle rockere nok være og det er jo dem det handler om i denne tråd.
Jeg kender dog ikke nok til begrebet rocker og vil derfor ikke sætte alle i
samme katagori.
Og de er heller ikke de eneste som må skamme sig.
Jeg skammer mig også over mig selv, over de fejl jeg har begået i mit liv. Og jeg vil ikke dømme for ikke selv at blive dømt(hvis det er Guds vilje). Men opfordre til omvendelse.

At nogle rockere (dem som er feje) overhovedet kan være stolte af deres fejhed er svært at forstå (hvis de er det).
For det kræver ikke meget mod at være en stor flok bredskuldret mænd med
våben og gå efter små skoledrenge og påføre dem dummebøder eller lign.
Men det kræver mod og indre styrke at være lille og sætte sig op mod noget
stort.

Nej dem der bl.a har været modige har været dem der gik ud og prædikede evangeliet
uden våben og ikke forsvarede sig selv når de blev slået ihjel, så vi i
dag har kunnet få del i det.
Tænk på Lucia. En kvinde som satte sig mod systemet ved at holde fast i
Jesus til det sidste. Hvilken vidunderlig
kvinde og heltinde.
Med Guds hjælp har mange af disse sande helte formået at kæmpe til det sidste.
Velsignet være dem.

Men vi må først og fremmest selv prøve at handle ret.
Og ligesom Peter skriver har jeg også ting jeg ikke er stolt af. Og ligesom artklen også lægger op til skal man prøve at se om man selv ikke ville have noget at skamme sig over. For det er vigtigt vi er ydmyge.
Hvis vi vil formane andre må vi huske at vi selv har fejlet.
Lad Gud der kender hjertene om at måle hvor hver især står, for at vi ikke skal ligne den der ikke går retfærdig fra sin pral og blær bøn i lignelsen om tolderen og farisæeren i Luk 18.9.
Og skulle en rocker have visdommen og styrken til at lægge sine våben og dele blomster ud i stedet for knytnæveslag så lad os glæde os over det.
Mht økonomisk kriminalitet kan man jo tænke over følgende:
""Hvis I altså ikke har været tro med uærlig mammon, hvem vil så betro jer noget, som er af sand værdi? (Lukas 16.11).""
Så vend om jer der kan og vær ærlige i stedet for uærlige.
Og lad os der vil, kæmpe med os selv og vores synder med Guds hjælp.
For det er den der synder der har grund til bekymring. Ikke hans offer.
Frygt ikke mennesker men Gud der har magt over sjæl og krop.

Og lad os gerne med Guds hjælp klæde verden af så dens synd bliver åbenbar og den ikke længere kan skjule sig bag løgn. Men det må gøres så vi ikke ligner "Farisæeren" og med Guds hjælp.
Jeg er selv i tvivl om hvornår man dømmer og fordømmer og hvilken tone jeg kan bruge for ikke at handle mod evangeliet på dette punkt. Jeg tror det er vigtigt at man ydmyger sig selv samtidig.

Hvad skal et "sandkorn" som mig dog selv kunne gøre hvis det ikke var for Gud.
Han er den der styrker og giver indsigt til den blomst der bøjer hovedet og viser at den mangler vand.Kan en bil køre uden benzin eller en plante vokse uden vand.
Hvad er jeg uden dig vidunderlige Gud.
Og når nu jeg må ty til Guds hjælp, hvordan skal jeg da kunne dømme nogen der ikke gør hvis de ovenikøbet har lukket øjne. Jeg havde selv lukket øjene engang ligesom jeg heller ikke ser klart nok nu.
Men vi bør kæmpe mod vores egen synd, men med bukket hoved og med Guds hjælp.
Og det jeg har skrevet skal læses med forbehold for min uvidenhed.

Dette siger Herren:
Den vise skal ikke være stolt af sin visdom,
den stærke skal ikke være stolt af sin styrke,
den rige skal ikke være stolt af sin rigdom.
v23 Nej, den, der er stolt, skal være stolt af dette,
at han har indsigt og kender mig.
For jeg, Herren, øver trofasthed,
ret og retfærdighed på jorden;
det er, hvad jeg ønsker, siger Herren.(Jer 9.22)

Kærlig hilsen Mikael

Velsignet være Gud, Jesus og Helligånden.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær