0 registrerede () og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#13287 - 05/06/2003 13:40
Re: Kan en kristen komme i en synagoge??
[Re: Kefas Ben-Adam]
|
Bruger
Reg.: 22/01/2003
Sted: København
|
Hej Kefas  godt spørgsmål.. hihi Vil lige tilføje et.. Har jøderne en del af sandheden, når nu det er Jesus som er sandheden? MariaMaria
Ændret af MariaMaria (05/06/2003 13:48)
vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft
|
|
Til toppen
|
|
|
#13288 - 05/06/2003 13:57
[Re: MariaMaria]
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
|
Kære Mariamaria... Man kan jo tydeligt se hvilken kirke du kommer i  Det er et godt spørgsmål... man må vel forvente at jøderne som et trosfolk også har en lille indsigt i sandheden (om Guds væsen), når man tænker på at Gud har åbenbaret sig så kraftigt for dem, som Han har gjort igennem hele det Gamle Testamente....
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#13289 - 06/06/2003 14:04
|
Bruger
Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
|
Hej Godt spørgsmål. Svaret må være det man hører om og om igen her på Jesusnet: Hvis det holder dig væk fra Jesus så er det af djævlen.  Det må man jo sige at jødendommen og synagogerne gør. I den grad. At kristendommen bygger på Jødendommen og at Jesus, de 12 apostle og stort set alle hans diciple vart jøder spiller måske ikke nogen rolle. Vi har jo en græker der aldrig mødte eller så Jesus som har afgjort hvad kristendommen er (grovt sagt). Hvis du vil lære kristendommen at kende vil jeg helt klart anbefalde at du gik til en synagoge. Man kan lære meget af en religions historie. mvh joppe
Religionsstuderende, Katolik, Frimurer
|
|
Til toppen
|
|
|
#13290 - 06/06/2003 14:09
[Re: joppe]
|
Bruger
|
Hej Joppe,
ja hvis man har lyst til at lærer kristendommen at kende som Religion, ja så er det et perfekt sted at gå hen.. Men hvis det er for at prise Gud og komme tættere på ham, ja så er jeg stået af.
MariaMaria
vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft
|
|
Til toppen
|
|
|
#13291 - 06/06/2003 14:13
|
Bruger
Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
|
Hej
Kan man prise Guden i en religion man ikke kender?
mvh
joppe
Religionsstuderende, Katolik, Frimurer
|
|
Til toppen
|
|
|
#13292 - 06/06/2003 14:15
|
Bruger
|
Shalom Joppe:o)
Jeg er enig med dig... jeg ønsker en dybere forståelse af den lære jeg har modtaget af Ham, som jeg opfatter som Guds søn og Gud... I mine øjne bør man som kristen forstå baggrunden for vores tro...
Det er vigtigt at adskille tro og religion... tro er hengivenhed og overbevisning om at Gud ved bedre... Religion handler om love og regler man bør underlægge sig for at være "sikker" på at opnår frelse....
Lige et spørgsmål.. hvem er grækeren du omtaler?? Hvis du tænker på Paulus, så var han jøde med romersk statsborgerskab og farisæer, før Jesus åbenbarelse... han jagede de første kristne i Israel indtil hans omvendelse, hvorpå han forkyndte evangeliet til hedninge...
Det er værd, at lægge mærke til at Peter vedkender sig Paulus som apostel for Kristus.... Peter opfordrer kristne til at lytte til Paulus i 1.Petersbrev....
Men tak for svaret Joppe:o).... jeg er enig...
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#13293 - 06/06/2003 14:16
|
Bruger
|
Hvad er der forkert i at prise Gud i en synagoge?? Det gjorde apostlene, Paulus gjorde, ja selv Jesus gjorde det...
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#13294 - 06/06/2003 14:30
|
Bruger
|
Hmm tænke tænke..
Det er der vel for så vidt egentlig ikke noget forkert i, du kan prise Gud hvor som helst også i en pyramide, eller derhjemme..
Maria
|
|
Til toppen
|
|
|
#13295 - 06/06/2003 14:38
|
Bruger
|
Nej... ikke i mine øjne... men det kommer jo så til at være et spørgsmål om liturgi.... Når jøder lovpriser Abrahams, Isaks og Jakobs Gud, Hærskarers Herre, så har jeg ikke noget problem med at lovprise Ham sammen med dem, da det er den samme Gud... De har bare ikke fået den fulde åbenbaring af Ham, da de ikke har modtaget Ham som Frelser.... Jeg vil stille mig helt anderledes tvivlende overfor en jøde, hvis han begyndte at fortælle mig hvordan jeg kan blive frelst....
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#13296 - 06/06/2003 14:46
|
Bruger
|
Næ men du behøver ikke at vide alt historie bag religionen, eller læse hele bibelen, for at få åbenbaringen, og for at lovprise Jesus.. Man kan jo ikke sige, hvornår bliver man kristen, er det først når man har læst hele biblen? Det hænger ligesom ikke sådan sammen..
MariaMaria
|
|
Til toppen
|
|
|
#13297 - 06/06/2003 14:55
|
Bruger
|
Nej... man behøver heller ikke at kende hele Danmarks historie for at være dansker... Der skal man "bare" fødes som dansker... Men hvis man er stolt af sit land, bør man så ikke kende dets historie?? og ville det ikke bare gøre en mere stolt og sikker på hvem man er??
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#13298 - 06/06/2003 15:09
|
Bruger
|
Nej det mener jeg ikke at man behøver.. jeg behøver ikke at kunne hele kongerækken for at være en stolt dansker..
men du mener altså at for at være en stolt kristen, så skal man studere hele historien bag og hele det gamle testamente og købe bibeler i oprindelige oversættelser og jeg ved ikke hvad? Jeg mener at man viser sin stolthed ved at udgyde evangeliet, og spræde det glade budskab, og det kan man godt gøre uden at være teologi-professer.. Selvfølgelig skal man læse i bibelen, det er vores åndelige føde.. men derfra også gå så vidt at man også skal gå i synagoge, for at få en større forståelse af den kristne historie det synes jeg er for meget for mig. Men fedt at du gør det, bare du ikke sætter det lig med stolthed...
Maria
|
|
Til toppen
|
|
|
#13299 - 06/06/2003 15:32
|
Bruger
|
Synes du begynder at lyde lidt aggresiv maria...
Jeg siger ikke at man SKAL (hvordan du kan få det til det, aner jeg ikke), siger BØR (som er en anden ting) bør man ikke, var vist udtrykket..... Jeg tror bare du kommer til at mangle svar på visse spørgsmål... vi bliver opfordret til at studere Bibelen, der er en lille forskel på at læse og studere... Du kan jo heller ikke fortælle en englænder at Danmark er et stort land i historisk forløb, uden at redegøre for hvad der er sket....
Det lyder (jeg kan tage fejl) som om du ikke tager historien i det Gamle Testamente så seriøst igen?? Jeg mener at det er MEGET vigtigt at forholde sig til hvad der er sket, for at kunne forstå hvad der vil ske.... og jeg mener også at vi bør kende GT, for at forstå Guds plan og vilje med os... MEN, jeg mener at den skal læses og forstås i lyset af Kristus.... så vi undgår religiøs lovgivning på linje med sharia-lovgivningen....
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#13300 - 06/06/2003 15:47
|
Bruger
|
jeg er ikke aggrasiv, bliver bare lidt fornærmet.. *GG*
ej men det er jo også en vandring, og man skal starte et sted, så måske hvem ved vil jeg også en dag komme i synagoge, for at få en større forståelse.. men det er absolut ikke der jeg er kommet til endnu, eller måske er det fordi Gud slet ikke vil have mig den vej. Måske Peter er den iver du har, fordi Gud vil bruge dig der og i den retning. Ikke bare det med at studere bibelen, for jeg mener sagtens at man kan studere bibelen ved at læse i den..
Jeg mener absolut også at vi bør kende loven, og det gamle testamente.. ellers kan man jo ikke vide hvad det er der er blevet opfyldt.
MariaMaria
|
|
Til toppen
|
|
|
#13301 - 06/06/2003 15:52
|
Bruger
|
Helt enig:o)....
Må Gud lede vores skridt...
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen