1 registrerede (SørenK) og
10
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#12574 - 27/05/2003 17:31
Har Gud svigtet??
|
Bruger
Reg.: 22/01/2003
Sted: København
|
Hej alle, har i nogen sinde prøvet at være sikker på noget er Guds vilje, og at man så handler i tro. Men senere så viser det sig at det ikke var det, og at man bare har lidt et kæmpe tab og knust hjerte? og så står man tilbage og tænker på om Gud virkelig har svigtet en her, eller om man har overset nogle bønnesvar.. Hvor gemmer Gud sig i et såret hjerte?  Hvordan kommer man videre i sit Guds-liv, når man føler sig virkelig svigtet? er der nogle som har prøvet det? MariaMaria
vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft
|
|
Til toppen
|
|
|
#12575 - 27/05/2003 20:37
Re: Har Gud svigtet??
[Re: MariaMaria]
|
Bruger
Reg.: 30/11/2002
|
Gud har ikke svigtet, du har sikkert selv fortjent hvad enten der er sket. Det er hans vijle.
|
|
Til toppen
|
|
|
#12576 - 27/05/2003 22:05
|
Bruger
Reg.: 27/05/2003
Sted: Østrvrå, Vendsyssel.
|
Hej MariaMaria
Troen på Gud og Jesus fører ikke altid til succes her på Jorden, og kristne er til en vis grad også ofre for Satans ondskab. Gud lader os af og til komme på prøve i vores tilværelse, ligesom det skete for Job. Så er der ikke andet at gøre end at holde fast i ham og komme videre. Gør man det, er ens løn stor i Himmeriget.
Mvh. Dorland
Romerbrevet 8, v38-39 Thi jeg er vis på, at *intet* kan skille os fra Guds kærlighed.
|
|
Til toppen
|
|
|
#12577 - 28/05/2003 00:38
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Hej MariaMaria
Lad mig slå det fast, Gud svigter ikke ! Det er imod hele hans væsen, tænk på hvad han har GJORT for os. Gud er hellig, Gud er kærlighed - svig findes ikke i ham.
Noget andet er så at vi kan FØLE os svigtet, man kan føle sig fuldstændig forladt, fortabt og magtesløs. Især har vi det sådan, når det vi forventer ikke lever op til virkeligheden. Lige præcis det du taler om med manglende opfyldelse af det du havde troet skulle ske, har jeg selv oplevet, dog ikke i dén grad du beskriver. Men min veninde fortalte om en kvinde fra hendes kirke. Denne kvinde havde forelsket sig i en mand, og hun "havde fået fra Gud at det skulle være ham". Ja, hun var helt sikker. De blev gift ......og så skete der både det ene og andet. Manden fandt en anden kvinde, ville skilles og det blev de. Kvinden var selvfølgelig såret, vred, skuffet - ja gennemgik et følelses-helvede. Men det værste var at hun vendte Gud ryggen, hun var rasende på ham "fordi han havde svigtet hende". Hun har nu levet som frafalden i godt et år, og vil ikke have mere med Gud at gøre. Punktum.
Det, hun havde fået fra Gud" var IKKE sandt. Gud lyver ikke ! Vores tanker bedrager os, vort hjerte bedrager os. De ønsker og drømme vi har, kan Satan udnytte til at forføre, eller han kan finde på noget helt nyt, som han planter ind i os, så vi vitterlig tror at det stammer fra Gud !!! Ideen med dette bedrag ER jo lige præcis at ødelægge os ved at føre os længere og længere væk fra Gud, og hvis han kunne få dig til at vende Gud ryggen, ville det virkelig være en succes.
Hvis Gud lover os noget, VIL det ske, og så kommer det ikke an på dig, det kommer ikke an på om du har overhørt et bønnesvar, glemt at bede din aftenbøn i går aftes, kun har læst 5 min. i bibelen i stedet for 15 e.l. - hvis dette skulle være en forudsætning ville han have sagt det klart og tydeligt, så du ikke var i tvivl. Og det ER han i stand til ! ! !
Noget tyder på at du har været udsat for et bedrag, enten fra dit eget kød eller Modstanderen.
Søg Gud, græd for hans ansigt, råb til ham, for han er lige ved siden af dig, og han kan bære det!. Han er ved de sønderknuste, de fortabte, de magtesløse - ja, endda så stærkt at Paulus talte om "magtesløshedens styrke". Glem ikke at han selv blev svigtet, hånet, forfulgt, korsfæstet for vores elendige synderes skyld, så stor VAR og ER hans kærlighed. Han ved hvad du gennemgår!
Med kærlig hilsen
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#12578 - 28/05/2003 09:43
[Re: malli]
|
Bruger
|
Tak Malli for dit svar jeg kunne virkelig godt bruge det..
Maria
vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft
|
|
Til toppen
|
|
|
#12579 - 28/05/2003 09:44
[Re: Nonbeliver]
|
Bruger
|
Hej Nonbeliver
det var nok lige det sidste jeg havde brug for at hører..
|
|
Til toppen
|
|
|
#12580 - 30/05/2003 17:11
|
Bruger
Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
|
Kære Maria Kan kun sige amen til det Malli skriver, dog vil jeg gerne udbygge det med, at jeg besøgte en kvinde som havde en tro der gennemvægede hendes liv. Hun spurgte altid, om Gud svigtede hende, for hun havde en sygdom, som tog mange krafter fra hende. Hun fortalte gang på gang, at hun følte at Gud ikke ville give hende kærlighed og at Han ikke vil tage hende i sin favn. Hun er død nu, men det jeg vil med dette indlæg er, at fra nogle dage før hun blev forfremmet (sammenværd med Gud i evighed), fik hun en fast tryghed og mærkede hvor stor kærlighed Gud er og giver. Jeg har aldrig set et menneske så herliggjort og rede til at skulle møde Gud. Så i næsten det årti jeg kendte hende, var hun ked af at hun ikke kunne føle Guds kærlighed. Jesus var med hende hele vejen og hendes overstømmende glæde for Jesus var til stor glæde for hende i den sidste tid. Det triste ved det er, at hun havde svært ved at glæde sig i Herren, for hun følte ikke at Gud kunne lide hende, men Gud brugte hende på forunderlig viis, som vi nu har set efter begravelsen. Så Gud svigter ikke, for Gud er VILDT FORELSKET I DIG!!!!!!! Så smid de triste følelser over på Jesus og tro på at Gud er så vild med dig at du har en der vil gå gennem ALT med dig, for at KUNNE VÆRE SAMMEN MED DIG!  K.h. Kim
CIA - Christian In Action coz Jesus loves u
|
|
Til toppen
|
|
|
#12581 - 30/05/2003 17:15
|
Bruger
Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
|
Hej Maria. Det er også direkte løgn det som Nonbeliver skriver, men hvis Nonbeliver er som hans alias, så er det klart han skriver som han gør, for han kender IKKE Gud. Tilgengæld må vi bede Gud om at velsigne Nonbeliver, for det har han brug for.  K.h. Kim
CIA - Christian In Action coz Jesus loves u
|
|
Til toppen
|
|
|
|