Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#12450 - 23/05/2003 19:16 Respekt for forældrene...
gly
Bruger

Reg.: 12/05/2002
Hej. Jeg er en pige på 17 som har et stort problem med mine forældre (synes jeg). jeg ved godt at det har en del at gøre med at jeg har den alder som jeg har men jeg føler det er værre end det...

- jeg har aldrig haft et særlig nært forhold til mine forældre og fordi jeg har en frygt for altid at blive sammenlignet med mine tre ældre søskende har jeg altid været så anderledes som mulig. nogle gange er jeg gået over grænsen det ved jeg godt. men problemet er at mine forældre ikke forstår mig... eller også forstår jeg ikke dem. jeg kommer næsten op at skændes med min mor hver gang vi er sammen.
så her på det sidste er jeg begyndt at tænke på det 4. bud. om at ære sin far og mor. det har jeg lidt svært ved for jeg har ikke særlig meget respekt for dem og det tror jeg ikke jeg helt kan få før de vil forsøge at lade mig leve mit eget liv lidt. jeg vil gerne prøve at leve livet i mit eget tempo men det kan jeg ikke komme til hvis jeg skal spørge dem om tilladelse til forskellige ting og det forhindre mig også i at få nogle egentlige råd fra dem.

så mit spørgsmål er egentlig om jeg bare skal lære at indordne mig 200% under dem eller om jeg må leve mit eget liv ligemeget hvad de siger? jeg kan ikke helt finde ud af hvad der er det rigtige...

Til toppen 
#12451 - 26/05/2003 14:08 Re: Respekt for forældrene... [Re: gly]
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København

Hej Gly

det kan godt være at det lyder lidt hårdt når bibelen siger at vi skal ære vores far og mor, for at få et langt liv på jorden. Men det er trods alt dem som har opforstret dig. Du skal respektere dem, og du skal også snakke med dem om hvad du føler, for der er også bud i bibelen hvor der står at de skal være gode mod deres børn, og ikke herske med dem. Så hvis dine forældre siger noget du ikke må, og gør du det så alligevel så viser du dem ikke ligefrem ære og det er forkert i følge bibelen. Men det er svært at være teenager.

Hvornår har du sidst sagt til dine forældre at du elsker dem? eller hvornår har du sidst gjort noget for dem i huset, uden at du blev bedt om det? Sådanne ting kan man godt tænke lidt over, for at ære sin far og mor. Det er vigtig, for jeg tror også at det er vejen for at de kan give dig mere frihed, da de ikke så kun ser dig som en eller anden teenager i oprør. Kan du følge mig lidt?

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#12452 - 30/05/2003 19:00 Re: Respekt for forældrene... [Re: gly]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Hej Gly.

Man kan tænke over, hvad jeg skriver som en olding på 40.

Biblen siger at vi skal ære vores forældre. Ikke for at forældrene skal leve ens liv. Så man kan sige, at du skal indordne dig dine forældre og gøre det som de siger. (ØV HVOR IRRITERENDE) , MEN!!!!!! de må også lære at give slip og have tillid til at du vil tænke på dem i det du gør. Da jeg var i din alder, talte man om frihed under ansvar. Forældrene gav os teen ager frihed til at gøre hvad vi ville, men vi fortalte det og de vidste at de kunne stole på en. Efter hånden som tiden gik, fik man mere og mere frihed til at gøre det man ville uden at spørge, men.det er en proces der starter med at man får grundstene lagt, der hedder indbyrdes kærlighed og ønske om at give og ikke modtage.

En god ting til at starte med, er at gøre noget som forældrene ikke forventer at amn gør, for at glæde dem, uden kort efter at forvente noget for den handling der blev udført. Men alt hvad du gør, kan du tænke på, at om 1 til 3 år vil det gavne dig at hjælpe uopfordret. Jeg hved det er lang tid jeg har skrevet, men det er også mere grund princippet i at det bliver gjort uden forventning om at det bliver gengældt med det som man selv vil inden for et par dage til et par måneder, hvor forældrene stadig kan huske "tjenesten".

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#12453 - 01/10/2006 23:34 Re: Respekt for forældrene... [Re: MariaMaria]
Mmmm
Bruger

Reg.: 01/10/2006
MariaMaria du har virkelig fat på noget af det rigtige der.

Jeg tror det er meget vigtigt at forælle sine forældre hvor meget man elsker dem, og også sine søskende det for den sags skyld.
Jeg har selv en årgang haft det lidt svært med min mor, fordi vi ikke rigtig var tætte på hinanden, når vi snakkede sammen, kom der måske ikke et kæmpe skænderi ud af det, men det endte ikke med noget positivt.
Vi er ikke specielt meget tættere på hinanden, men vi kan godt hygge os sammen og have det sjovt.
Lav noget sammen med din mor som hun godt kan li' at lave, og få det bedst mulige ud af det.
Har du svært ved at fortælle dine forældre at du elsker dem, så gør det!!

Det er vigtigt!!

Mmmmmm

Til toppen 
#12454 - 02/10/2006 01:25 + 3 år [Re: Mmmm]
Anonym
Anonym

Altså, denne tråd er 3 år gammel. gly er 20 år nu...

Til toppen 
#12455 - 02/10/2006 10:23 Re: + 3 år [Re: ]
SimonKL
Bruger

Reg.: 01/03/2002
Sted: København SV
Yeah! godt set! hey gad vide hvordan det gik hende? Godt forhåbentligt.

"Hier stehe ich und kann nicht anders!
Gott helfe mir, Amen!
"
- Martin Luther

Til toppen 
#12456 - 10/10/2006 22:07 Re: + 3 år [Re: SimonKL]
sbt
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Vejle
Guds Fred.
Er der ikke en der vil prøve at sende en privat besked til Gly med et link til denne tråd? Så vi kan høre/læse hvad der vider er sket. Ville godt selv, men kan ikke finde ud af at lave et link til tråden.
Må Jesus bevare jer i troen. sbt

Jeres hjerter må ikke forfarts, tro på Gud og tro på mig(Jesus). Joh.14.1

Til toppen 
#12457 - 10/10/2006 23:19 Re: + 3 år [Re: sbt]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej sbt - - ved du hvad, når det er længe siden, gly har vist sig herinde, så læser hun nok ikke, hvad vi skriver -

- så jeg tror, vi bare skal sende en venlig tanke!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#12458 - 11/10/2006 16:29 Re: + 3 år [Re: kristina]
sbt
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Vejle
O.k. Det gør jeg/vi så.

Jeres hjerter må ikke forfarts, tro på Gud og tro på mig(Jesus). Joh.14.1

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær