Hej Gly.
Man kan tænke over, hvad jeg skriver som en olding på 40.

Biblen siger at vi skal ære vores forældre. Ikke for at forældrene skal leve ens liv. Så man kan sige, at du skal indordne dig dine forældre og gøre det som de siger. (ØV HVOR IRRITERENDE)

, MEN!!!!!! de må også lære at give slip og have tillid til at du vil tænke på dem i det du gør. Da jeg var i din alder, talte man om frihed under ansvar. Forældrene gav os teen ager frihed til at gøre hvad vi ville, men vi fortalte det og de vidste at de kunne stole på en. Efter hånden som tiden gik, fik man mere og mere frihed til at gøre det man ville uden at spørge, men.det er en proces der starter med at man får grundstene lagt, der hedder indbyrdes kærlighed og ønske om at give og ikke modtage.
En god ting til at starte med, er at gøre noget som forældrene ikke forventer at amn gør, for at glæde dem, uden kort efter at forvente noget for den handling der blev udført. Men alt hvad du gør, kan du tænke på, at om 1 til 3 år vil det gavne dig at hjælpe uopfordret. Jeg hved det er lang tid jeg har skrevet, men det er også mere grund princippet i at det bliver gjort uden forventning om at det bliver gengældt med det som man selv vil inden for et par dage til et par måneder, hvor forældrene stadig kan huske "tjenesten".
K.h.
Kim