Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#12145 - 19/05/2003 19:32 Er vi i fare for at komme ind i Babylon den store?
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Hej alle kære brødre og søstre,

På det seneste og efter at haveset nyheder og funderet, har jeg tænkt over det med "Babylon den store".Jeg læste noget i en bog der fik mig at tænke yderligere. (På vej til Guds fremtid-Per Flacke´)
Her kommer et lille uddrag: " Babyloniseringen af vor natur er for alvor kommet igang. Vort ordforråd er nok et andet end Johannes´ Åbenbarings, men selve sagen indeholder forbavsende lighedspunkter. Der, hvor Johannes taler om kvinden, som var kldt i purpur og skarlagen og lyste af guld og ædelsten og perler, taler vi om forbrugersamfundet. Det er et samfund, der ikke nøjes med at tilfredsstille sine grundlæggende behov for et godt liv. "

" Tidens nye Gud er levestandarden. Underholdningskulturen kommer i højsædet. Lysterne tager magten sammen med karrieresamfundet, klatresamfundet"..

"Hvornår er vores moralske evne og vilje så reduceret, at jordens skæbne er beseglet? ... På dette punkt kommer Guds formaninger ind med sstor tyngde. >Jesus talte om mammon, dvs. jordisk ejendom, som mennesket tiltrækkes af på en sådan måde, at det indfanges og drages bort fra Gud:"Ingen kan tjene to herrer. Han vil enten hade den ene og elske den anden eller holde sig til den ene og ringeagte den anden. I kan ikke tjene både Gud og mammon". (Matt 6,24)

"I den store Katekismus berører Martin Luther dette emne i forklaringen til det første bud:Du må ikke have andre guder end mig. Han skriver:"Jeg siger altså, at det, som dit hjerte hænger ved og stoler på, det er også din egentlige Gud... Der er mange, som mener, at de har Gud og nok af alle ting, når de bare har penge og gods, og stoler på og bryster sig af det med en sådan stolthed og sikkerhed, at de ikke tager sig af noget som helst. Se, sådanne mennesker har også en gud, og han hedder Mammon, dvs. penge og gods, som man sætter hjertets lid til. Dette er den almindeligste afgud på jorden... På samme måde er det dem, som håber og stoler på deres lærdom, klogskab, magt, popularitet, venner og slægtninge, og på æren-de har også en gud, men ikke den eneste, rette Gud".

Det syntes jeg var tankevækkende. For også JEG kan jokke i det. Nøj, hvor let det er, at komme ind i tankebanen "Idag skal jeg gøre det og det og købe det og det" og du skynder afsted. Og sætter dig mageligt i sofaen. Og det uanset jeg ladrigharværet den, der sætter disse ting på et højt prioritetsliste! Den bluf har man gennemskuet. Og alligevel! Det viser at vi skal passe på! Og det er ALLE ting, der kommer FØR Gud! Hvad som helst! Nuvil jeg så høre jeres synspunkter på sagen. KH. Josefin

Til toppen 
#12146 - 21/05/2003 21:58 Re: Er vi i fare for at komme ind i Babylon den store? [Re: Josefin]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Josefin

Søg først Guds rige og hans retfærdighed, så skal alt andet gives i tilgift.

Ja det er en meget svær en at leve op til - for vi vil jo gerne selv lige klare både det ene og det andet.

Jeg kender en dame som giver næsten alle sine penge væk til unge som gerne vil på en bibelskole/ højskole. Hun stoler på at Gud vil give hende hvad hun har brug for så derfor kan hun jo godt hjælpe andre. Hun er lidt som den fattige enke som gav en lille gave i templet og som Jesus fremhævede fordi hun havde givet alt.
Jeg har det desværre ikke helt sådan - jeg vil helst lige lægge det til side som jeg selv skal bruge og så give til mission eller andre trængende.... men så stoler jeg et eller andet sted ikke helt på at Gud nok skal sørge for mig.

Jeg tror dog ikke at vi alle sammen skal give alt væk. Hvor skulle damen fra før så bo henne (hun bor på et værelse hos andre kristne) hvis de havde givet alt væk....

Angående det med de sidste tider....

Jeg tror de er meget tæt på nu, jeg synes at mange af de ting som står i Bibelen om det er ved at ske. Jeg tror der kan drages mange paraleller fra Johs Åb til vore tider nu. Det er lidt skræmmende synes jeg - for der er forudsagt at det skal blive frygtelige tider.

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#12147 - 22/05/2003 00:54 Re: Er vi i fare for at komme ind i Babylon den store? [Re: Esmaralda]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Ester

"Jeg tror de er meget tæt på nu, jeg synes at mange af de ting som står i Bibelen om det er ved at ske. Jeg tror der kan drages mange paraleller fra Johs Åb til vore tider nu. Det er lidt skræmmende synes jeg - for der er forudsagt at det skal blive frygtelige tider. "

Det er du ikke ene om at tænke! Jeg læste lige et "profet" der taler om "vækkelse" - at Guds Ånd vil blive udgydt over hele DK osv. Fra GT ved vi at når vi synder udløser det Guds VREDE (eks. Sodoma og Gomore) vi synder som aldrig før - kriminalitet - alkohol/narkomisbrug - utugt - perversion ja, endeløs er rækken. Og jeg tænker "hvornår får Gud nok?" og beder "Herre forbarm dig over os" - vækkelse? jeg tvivler!

Jeg synes ovenikøbet at grebet er ved at strammes om kristne - forførende lære, der "kildrer ørerne" - økumeni, hvad sker der? - new-age der forsøger at presse sig ind alle vegne.

Hvor er det så en velsignelse, at vi kan lægge alle vores bekymringer over til Jesus, ellers ville vi blive helt modløse.

Med kærlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#12148 - 26/05/2003 18:44 Re: Er vi i fare for at komme ind i Babylon den store? [Re: malli]
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Hej Ester og Malli,

Det er garantrisset ikke langt nu, og se nu hvad de siger om Jerusalem og en stat!
Vi må stærkt tage afstand fra den lære, der ikke stammer fra bibelen og alt det andet inklusive. Nok skal der være som med hveden og ukrudtet, jeg tror at det er det, der er svaret der, Malli, men alligevel må vi gøre det lille vi kan..
Men jeg blev altså rystet, da jeg læste, at alt hvad der kommer før Gud, er afgudsdyrkelse. Frelsen til trods. Jeg er ved at læse en bog om, at stille sig til rådighed, for at forkynde for andre, der var mange helt utrolige eksempler! Ikke være bange for, at snakke..
Ku´da godt være noget!.....
At alle er betydningsfulde, selv dem, der irriterer eller vi ikke tager nogen notits om. Der var et eks. om een, der kom fra Indien, og var begyndt at arbejde i et kondicenter. Der var tydeligt, at der ikke var nogen anden, der var glad for det, i den måde de behandlede ham på. Men denne mand der var en åndelig bror, forstod, at Gud havde en opgave til ham der. Han var selv ikke meget for at snakke med ham, men det pressede på. De opbyggede et forhold. En dag havde indierns kone forladt ham. De fik så udskiftet både bibler og koraner og samtaler! Vel vidende, at Gud elsker indiern også! Strålende forkynderteknik!
KH. Josefin

Til toppen 
#12149 - 26/05/2003 19:34 Re: Er vi i fare for at komme ind i Babylon den store? [Re: Josefin]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Josefin

"Det er garantrisset ikke langt nu, og se nu hvad de siger om Jerusalem og en stat!
Vi må stærkt tage afstand fra den lære, der ikke stammer fra bibelen og alt det andet inklusive. " Ja det bliver jo spændende at se hvad der sker!!!! Og der er stormløb på sandheden - en kamp....jeg kommer i tanke om en overskrift fra andet sted "KAN DET VIRKELIG PASSE?" Det virker som om (eller måske er det sådan) at tingene fra bibelen virkelig bliver vendt og drejet så det passer OS bedst, hvis da ikke ligefrem bibelen bliver fornægtet.

"Men jeg blev altså rystet, da jeg læste, at alt hvad der kommer før Gud, er afgudsdyrkelse. Frelsen til trods. " Ja, Herren er nidkær. Han SKAL være på førstepladsen i den kristnes liv, men hvor vil vi gerne sætte os selv (vores mand, kone, børn, penge, stimulanser, arbejde osv) på denne plads . Vi må bede om tilgivelse for denne synd mange gange i vort liv ! Og aldrig, aldrig, aldrig tvivle på at han vil tilgive, for det siger han i sit Ord at han vil.

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær