Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 3 gæster online.

Statistik
2619 Brugere
23 Fora
7463 Tråde
119489 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#118484 - 19/05/2012 21:57 Videnskablige HINDU mirakler?
NyBruger123
Bruger

Reg.: 01/05/2012
Sted: Århus
Hej allesammen.

Jeg fandt denne her tråd: http://www.religiousforums.com/forum/sci...s-must-see.html

Der bliver nævnt et par "videnskablige mirakler" i hindu skrifter.

Jeg troede slet ikke at hinduer havde skrifter, det har de så åbenbart.. Jeg må indrømme at det lyder temmelig vildt med disse "mirakler", især når selv videnskabsmænd og NASA folk bliver imponeret..

Hvad mener i?

Er det ikke forbudt at tro på disse "videnskablige mirakler"?, og hvad bør vores svar være?

”Elsk jeres fjender og bed for dem, der forfølger jer” - Jesus

Til toppen 
#118485 - 19/05/2012 22:24 Re: Videnskablige HINDU mirakler? [Re: NyBruger123]
Sandheds-søger
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Danmark
Citeret fra NyBruger123
Hej allesammen.

Jeg fandt denne her tråd: http://www.religiousforums.com/forum/sci...s-must-see.html

Der bliver nævnt et par "videnskablige mirakler" i hindu skrifter.

Jeg troede slet ikke at hinduer havde skrifter, det har de så åbenbart.. Jeg må indrømme at det lyder temmelig vildt med disse "mirakler", især når selv videnskabsmænd og NASA folk bliver imponeret..

Hvad mener i?

Er det ikke forbudt at tro på disse "videnskablige mirakler"?, og hvad bør vores svar være?

Hvor er miraklerne? Der bliver nævnt videnskabelige kendsgerninger som at jorden drejer rundt om sig selv og at den drejer rundt om solen og mange andre ting. Men det har da intet med mirakler at gøre.

Mvh,
Lars Peter

Til toppen 
#118486 - 19/05/2012 22:42 Re: Videnskablige HINDU mirakler? [Re: Sandheds-søger]
NyBruger123
Bruger

Reg.: 01/05/2012
Altså det at det er nævnt i hindu skrifter, før videnskaben fandt ud af det. Det må være miraklet..

Selvom jeg nu er kristen, synes jeg dog at det er interessant.

”Elsk jeres fjender og bed for dem, der forfølger jer” - Jesus

Til toppen 
#118488 - 20/05/2012 00:04 Re: Videnskablige HINDU mirakler? [Re: NyBruger123]
Sandheds-søger
Bruger

Sted: Danmark
Citeret fra NyBruger123
Altså det at det er nævnt i hindu skrifter, før videnskaben fandt ud af det. Det må være miraklet..

Selvom jeg nu er kristen, synes jeg dog at det er interessant.

Tja, mennesket har tydeligvis også i tidligere tider kendt til ting og sager "før videnskaben fandt ud af det".

Mvh,
Lars Peter

Til toppen 
#118492 - 20/05/2012 11:28 Re: Videnskablige HINDU mirakler? [Re: NyBruger123]
Kirkegænger
Bruger

Reg.: 29/03/2012
NyBruger123 skriver:
"Altså det at det er nævnt i hindu skrifter, før videnskaben fandt ud af det. Det må være miraklet..
Selvom jeg nu er kristen, synes jeg dog at det er interessant."

At det er nævnt i et hundu-skrift har intet med et mirakel at gøre.
Der findes mange skrifter rundt omkring i verden og i andre kulturer og religioner, som vidner om kendskab/viden om naturens tilstand længe før den vestlige videnskab brød igennem.
Faktisk har den vestlige videnskab lidt meget og blevet meget "forsinket" under den kristne kirkes dominans, hvor kirken for enhver pris ville beholde befolkningen i sin magt ved at udrydde al videnskab som værende kættersk.
Dette vidner om, at man ikke skal blande tro og videnskab på en sådan måde, at man sætter troen over videnskaben som værende den eneste sandhed.

Ændret af Kirkegænger (20/05/2012 11:30)

Til toppen 
#118503 - 21/05/2012 09:27 Re: Videnskablige HINDU mirakler? [Re: NyBruger123]
Kefas

Administrator
Bruger

Denne tråd ryger i papirkurven, fordi emnet falder udenfor Café Thomas formål.

Citeret fra Debatvejledningen
Diskuter ikke andre religioner eller personer
Lad være med at bruge Café Thomas til at diskutere andre religioner eller personer. Debatten er et forum for debat om kristendom og alt som har direkte relation til troen på Bibelens Gud.Ikke et sted hvor vi nedgør eller hænger andre trosretninger ud.

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær