Menu
Hvem er online
1 registrerede (KalleK) og 3 gæster online.

Statistik
2619 Brugere
23 Fora
7464 Tråde
119494 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#117872 - 22/03/2012 15:05 Re: Fortsættelse: Helligånden bor i den troende. [Re: kristina]
tsrk55
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: København S
hej kristina,

Citeret fra kristina
Du har nok ret i, at Gud, som er hellig, kun er i stand til at frelse et begrænset antal af sine skabninger.

Jesus taler aktså ikke sandt, når han om frelsen siger at
»For mennesker er det umuligt, men for Gud er alting muligt.«
(Mat.19.24-26).?

mvh Tom

" To You I am an atheist "
" To God I am the loyal opposition "
Woody Allen

Til toppen 
#117873 - 22/03/2012 15:21 Re: Fortsættelse: Helligånden bor i den troende. [Re: hoeg]
tsrk55
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: København S
Hej kristina,

Citeret fra kristina
I øvrigt er den sidste ny bibeloversættelse ikke helt så god som de tidligere, hvor der står at "Guds rige hører sådanne til" (ikke Guds rige er deres) .

Det grænser til ordkløveri, da betydningen er den samme,
hvad enten man skriver "tilhører", eller man skriver "hører til".
Og jeg mener at det er absurd at gøre børnene til forbilleder for os voksne , og så samtidigt hævde at børn er omfattet af
arvesynden og som når de kommer til verden er Guds-fjendtlig og derfor i udgangspunktet afviser at ville tilhøre ham.

mvh Tom

" To You I am an atheist "
" To God I am the loyal opposition "
Woody Allen

Til toppen 
#117874 - 22/03/2012 15:33 Re: Fortsættelse: Helligånden bor i den troende. [Re: tsrk55]
hoeg
Bruger

Reg.: 28/10/2002
Sted: Herlev
tom til kristina:
Og jeg mener at det er absurd at gøre børnene til forbilleder for os voksne , og så samtidigt hævde at børn er omfattet af arvesynden og som når de kommer til verden er Guds-fjendtlig og derfor i udgangspunktet afviser at ville tilhøre ham.

Det absurde opstår, når den menneskelige fornuft anvendes som målestok, når det for eksempel gælder Guds evne og vilje til frelse.
I øvrigt har jeg aldrig hørt om bibelcitater, der kan tolkes i retning af, at børn fødes som fjender af Gud. Noget sådant indebærer, at individer, der dør som spædbørn (eller fostre) kan blive fordømt til fortabelse og evig pine. Det er absurd at tro på, at en kærlig og almægtig Gud kan finde på noget sådant.

Med venlig hilsen
hoeg

Til toppen 
#117875 - 22/03/2012 16:02 Re: Fortsættelse: Helligånden bor i den troende. [Re: hoeg]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Citeret fra hoeg
tom til kristina:
Og jeg mener at det er absurd at gøre børnene til forbilleder for os voksne , og så samtidigt hævde at børn er omfattet af arvesynden og som når de kommer til verden er Guds-fjendtlig og derfor i udgangspunktet afviser at ville tilhøre ham.

Det absurde opstår, når den menneskelige fornuft anvendes som målestok, når det for eksempel gælder Guds evne og vilje til frelse.
I øvrigt har jeg aldrig hørt om bibelcitater, der kan tolkes i retning af, at børn fødes som fjender af Gud. Noget sådant indebærer, at individer, der dør som spædbørn (eller fostre) kan blive fordømt til fortabelse og evig pine. Det er absurd at tro på, at en kærlig og almægtig Gud kan finde på noget sådant.

Hej hoeg
Jeg har postet masser af Bibeltekster, som viser det, og jeg
vil ikke blive ved med at gentage dem, men vil blot henvise til 1. Mosebog 3,23f.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#117878 - 22/03/2012 21:11 Tråden låses pga. længde. [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Tråden låses pga. længde.

Mvh. ordstyrer
tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  AnnePande, Kefas, asas, kristina, tau 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær