Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7152 Tråde
116396 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#11773 - 02/05/2003 14:48 Protestanter
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København
Hej Alle..

jeg er lige blevet spurgt om frikirkerne er protestantiske!?!?!?

det troede jeg da egentlig de var, men er der nogle som kan fortælle mig lidt om hvordan det forholder sig..

Pft
MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#11774 - 02/05/2003 17:08 Re: Protestanter [Re: MariaMaria]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej MariaMaria

Jeg mener at frikirker er alle kirkesamfund, som ikke er forbundet med staten, eller afhængige af staten. De har fravalgt de folkekirkelige rettigheder og forpligtelser.

Men frikirker kaldes kun de kirkesamfund, der ikke afviger så meget fra den folkekirkelige tro, at det drejer sig om det man kalder sekter. (f.eks. Jehovas Vidner)

Jeg mener ligesom du, at frikirkerne som regel er af evangelisk-luthersk observans, men jeg håber, at nogen vil korrigere her, hvis vi tager fejl.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#11775 - 02/05/2003 19:39 Re: Protestanter [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Hej MariaMaria

jeg tror I er protestanter. Protestanter er kristne som mener, at reformationen var sendt af Gud, og at den Romersk katolske Kirke IKKE er den Kirke som Kristus stiftede.

Kh søster B

Til toppen 
#11776 - 05/05/2003 12:50 Re: Protestanter
Grev Lindgren
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 26/02/2003
Sted: Aalborg
Blot en mindre korrektion:

...Romersk katolske Kirke IKKE er den Kirke som Kristus stiftede.

Det er korrekt at vi ikke mener den katolske Kirke er sand, men det betyder ikke at protestanter ikke anerkender den Katolske Kirkes historik, og dermed anerkender at den Kirke som blev stiftet og var en kristen kirke var den katolske, og jeg tror mange protestanter med mig, stadig vil kalde den katolske kirke kristen, blandt andet fordi den ganske som den Lutherske kirke, tilslutter sig de tre oldkirkelige symboler/bekendelser

/Grev Lindgren

- When your Karma's gone, my Dogma still stands -

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær